W140 perä paukkuu ja tehot ovat kadoksissa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jarno Honkonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 20.02.2008 09:20

W140 perä paukkuu ja tehot ovat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja Jarno Honkonen »

Huomasin tänään et ku tehtiin pieni huolto S350TD:hen ja lähin siitä kotiin ajamaan niin rupes kuulumaan "ylikova pauke" perästä vaikka se ennen
pelitti nätisti. Eli onko vika jossakin kardaanissa vai jossain tuki/kannatin laakereissa vai het ihan perässä?

Ja sit samalla ässä hävitti tehot, ku ei enää kulje mihinkään. El ei taida saada painetta turbolle. tai hukka portti vittuilee. Tai sit vittuilee joku alipaine homma. Eli antakaa hyviä neuvoja mulle mistä lähteä huomenna ettimään kadonneet tehot. Kaikki pienet neuvotkin ovat hyödyksi jotka auttavat pikkumersu liikkumaan eteenpäin rivakkaasti
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

No mitähän siellä "pikkuhuollossa" tehtiin. Ehjä auto rikottiin vai....
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

olisko joku laittanut ja jättänyt lukkopihdit vetoakseliin :P sama asentaja on tehnyt jotain turbolle :roll: ei noilla perustiedoilla oikein parempiin arvailuihin pysty...
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Moi!

Mulla oli aikoinoinaan Land Rover ja sen takapäästä kuului satunnaisia paukahduksia. Sitten kun vaihdoin siihen peräöljyjä niin öljyjen mukana valahti ulos yksi hammas.:shock:

Loppujen lopuksi en tiedä mistä rattaasta se oli katkennut kun vaihdoin siihen toisen perämötikän...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W140 perä paukkuu ja tehot ovat kadoksissa

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jarno Honkonen kirjoitti: Ja sit samalla ässä hävitti tehot, ku ei enää kulje mihinkään.
Tarkistappa turbon alipaineletkut. Jos joku on irti niin ei nosta ahtopaineita kun hukkaportti on alipaine ohjattu.

Toinen tarkistus paikka on imusarjasta syöttöpumpun kellolle menevä letku. Jos irti niin ei saa soppaa.
Avatar
Jarno Honkonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 20.02.2008 09:20

Viesti Kirjoittaja Jarno Honkonen »

Eli me ekaks tehtiin kokeilu että ohitettiin pakokaasun kierrolle menevä putki kun kuulemma se auttaa saamaan vetoja siihen peliin. Eli se tukkoon ja hukkaportin letku umpeen niin kuulemma tuottaa kaikki tehot myllystä irti. No sit kävin testaamassa niin ei kettu mihinkään. Paljon laiskempi oli ku ennen. No sit otin sen lätkän pois ja palautin kaikki asetukset niin ei vieläkään auttanut. Nyt sit täytyy huomenna kokeilla ettiä jostakin päin vuotavia alipaine letkuja. Mistä kannattais suurinpiirtein ruveta ettimään? Onks siellä aina ns. joku vakio paikka mistä letku lähtis irti?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

miksi sitä ei voi sanoa heti ekassa viestissä tuollaisia olennaisia asioita :roll: kuten että itse on ropellettu mitä sattuu, kun naapurin kummin kaima kehui, että tee se ja se, niin tulee täydet tehot ja kulkee täyzii...

se sun koslas on nyt tod.näk. vikatilassa ja raha korjaa...
Avatar
Jarno Honkonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 20.02.2008 09:20

Viesti Kirjoittaja Jarno Honkonen »

Eli meinaat että testeriin ja nollaamaan vika tila? Ja anteeks ku kerkesin julkasta sen ekan tekstin ja enkä kertonut tarkepia tietoja
Avatar
Jarno Honkonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 20.02.2008 09:20

Viesti Kirjoittaja Jarno Honkonen »

Eli meinaat että testeriin ja nollaamaan vika tila? Ja anteeks ku kerkesin julkasta sen ekan tekstin ja enkä kertonut tarkepia tietoja
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

kyllä nämä uudemmat autot tahtoo olla niitä, joihin ei uskalla koskea pitkällä tikullakaan, jos ei ole tietokonetta tai muuta vieressä, jolla saa auton taas henkiin...

turhaan vain porukka täällä veikkailee, kun ei ole kaikkia tietoja heti käytetävissä, mitä niitä pihtaa, jos kerran tietää, mitä autolle on tehty :roll:
Avatar
Jarno Honkonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 20.02.2008 09:20

Viesti Kirjoittaja Jarno Honkonen »

No tuo on kyllä -93vuosmallinen ässä ja 350Td koneella et en ainakaan jaksa kovin paljoa uskoa että se on missään vikaohjelmassa vika.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

hyvä, nyt saatiin jo vuosimallikin selville, joku muu saa jatkaa lypsämistä :x
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei tuossa mene moottori vikatilaan missään tilanteessa.

Eikä tuosta saa tehoa yhtään enempää hukkaportin letkun tukkimalla tai irrottamalla. Se kun toimii alipaineella.

Pakokaasun kierrätyksen letkun voi ja kannattaa tukkia mutta hukkaportin letkuihin älä koske. Tai toki jos haluaa katkoa kankia tai käräyttää kannentiivisteen.
Kone ei sitä kestä jos se hukkaportti pidetään väkisin kiinni.

Sen sijaan syöttöpumpusta syöttöä lisäämällä koneeseen saa lisää vetoa.
Mutta älä nosta ahtopainetta yli kilon sillä vakiolla turbolla. :D
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

Mika.T kirjoitti:Ei tuossa mene moottori vikatilaan missään tilanteessa.

Eikä tuosta saa tehoa yhtään enempää hukkaportin letkun tukkimalla tai irrottamalla. Se kun toimii alipaineella.

Pakokaasun kierrätyksen letkun voi ja kannattaa tukkia mutta hukkaportin letkuihin älä koske. Tai toki jos haluaa katkoa kankia tai käräyttää kannentiivisteen.
Kone ei sitä kestä jos se hukkaportti pidetään väkisin kiinni.

Sen sijaan syöttöpumpusta syöttöä lisäämällä koneeseen saa lisää vetoa.
Mutta älä nosta ahtopainetta yli kilon sillä vakiolla turbolla. :D
Vanha lanka, mut pitaa kommentoida.
Tota ecua nyt tutkittu pari tunti kun tuli kyseinen auto ostettua illalla ja kylla se vikatilaan menee, ihan fiksu softa sisalla jossa overboost limitti olemassa ym. Esim. jos painetta liikaa maaratyn ajan iskee ecu ahdot kokonaan pois pelita ja auto on limb modessa seuraavaan starttiin asti.
Ei toi sahkoperseinen pumppu nyt niin kauhee kapistus ole mita on peloteltu :)
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Vastaa Viestiin