W140 perä paukkuu ja tehot ovat kadoksissa
- Jarno Honkonen
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 09:20
W140 perä paukkuu ja tehot ovat kadoksissa
Huomasin tänään et ku tehtiin pieni huolto S350TD:hen ja lähin siitä kotiin ajamaan niin rupes kuulumaan "ylikova pauke" perästä vaikka se ennen
pelitti nätisti. Eli onko vika jossakin kardaanissa vai jossain tuki/kannatin laakereissa vai het ihan perässä?
Ja sit samalla ässä hävitti tehot, ku ei enää kulje mihinkään. El ei taida saada painetta turbolle. tai hukka portti vittuilee. Tai sit vittuilee joku alipaine homma. Eli antakaa hyviä neuvoja mulle mistä lähteä huomenna ettimään kadonneet tehot. Kaikki pienet neuvotkin ovat hyödyksi jotka auttavat pikkumersu liikkumaan eteenpäin rivakkaasti
pelitti nätisti. Eli onko vika jossakin kardaanissa vai jossain tuki/kannatin laakereissa vai het ihan perässä?
Ja sit samalla ässä hävitti tehot, ku ei enää kulje mihinkään. El ei taida saada painetta turbolle. tai hukka portti vittuilee. Tai sit vittuilee joku alipaine homma. Eli antakaa hyviä neuvoja mulle mistä lähteä huomenna ettimään kadonneet tehot. Kaikki pienet neuvotkin ovat hyödyksi jotka auttavat pikkumersu liikkumaan eteenpäin rivakkaasti
No mitähän siellä "pikkuhuollossa" tehtiin. Ehjä auto rikottiin vai....
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Moi!
Mulla oli aikoinoinaan Land Rover ja sen takapäästä kuului satunnaisia paukahduksia. Sitten kun vaihdoin siihen peräöljyjä niin öljyjen mukana valahti ulos yksi hammas.
Loppujen lopuksi en tiedä mistä rattaasta se oli katkennut kun vaihdoin siihen toisen perämötikän...
Mulla oli aikoinoinaan Land Rover ja sen takapäästä kuului satunnaisia paukahduksia. Sitten kun vaihdoin siihen peräöljyjä niin öljyjen mukana valahti ulos yksi hammas.

Loppujen lopuksi en tiedä mistä rattaasta se oli katkennut kun vaihdoin siihen toisen perämötikän...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Re: W140 perä paukkuu ja tehot ovat kadoksissa
Tarkistappa turbon alipaineletkut. Jos joku on irti niin ei nosta ahtopaineita kun hukkaportti on alipaine ohjattu.Jarno Honkonen kirjoitti: Ja sit samalla ässä hävitti tehot, ku ei enää kulje mihinkään.
Toinen tarkistus paikka on imusarjasta syöttöpumpun kellolle menevä letku. Jos irti niin ei saa soppaa.
- Jarno Honkonen
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 09:20
Eli me ekaks tehtiin kokeilu että ohitettiin pakokaasun kierrolle menevä putki kun kuulemma se auttaa saamaan vetoja siihen peliin. Eli se tukkoon ja hukkaportin letku umpeen niin kuulemma tuottaa kaikki tehot myllystä irti. No sit kävin testaamassa niin ei kettu mihinkään. Paljon laiskempi oli ku ennen. No sit otin sen lätkän pois ja palautin kaikki asetukset niin ei vieläkään auttanut. Nyt sit täytyy huomenna kokeilla ettiä jostakin päin vuotavia alipaine letkuja. Mistä kannattais suurinpiirtein ruveta ettimään? Onks siellä aina ns. joku vakio paikka mistä letku lähtis irti?
- Jarno Honkonen
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 09:20
- Jarno Honkonen
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 09:20
kyllä nämä uudemmat autot tahtoo olla niitä, joihin ei uskalla koskea pitkällä tikullakaan, jos ei ole tietokonetta tai muuta vieressä, jolla saa auton taas henkiin...
turhaan vain porukka täällä veikkailee, kun ei ole kaikkia tietoja heti käytetävissä, mitä niitä pihtaa, jos kerran tietää, mitä autolle on tehty
turhaan vain porukka täällä veikkailee, kun ei ole kaikkia tietoja heti käytetävissä, mitä niitä pihtaa, jos kerran tietää, mitä autolle on tehty

- Jarno Honkonen
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 09:20
Ei tuossa mene moottori vikatilaan missään tilanteessa.
Eikä tuosta saa tehoa yhtään enempää hukkaportin letkun tukkimalla tai irrottamalla. Se kun toimii alipaineella.
Pakokaasun kierrätyksen letkun voi ja kannattaa tukkia mutta hukkaportin letkuihin älä koske. Tai toki jos haluaa katkoa kankia tai käräyttää kannentiivisteen.
Kone ei sitä kestä jos se hukkaportti pidetään väkisin kiinni.
Sen sijaan syöttöpumpusta syöttöä lisäämällä koneeseen saa lisää vetoa.
Mutta älä nosta ahtopainetta yli kilon sillä vakiolla turbolla.
Eikä tuosta saa tehoa yhtään enempää hukkaportin letkun tukkimalla tai irrottamalla. Se kun toimii alipaineella.
Pakokaasun kierrätyksen letkun voi ja kannattaa tukkia mutta hukkaportin letkuihin älä koske. Tai toki jos haluaa katkoa kankia tai käräyttää kannentiivisteen.
Kone ei sitä kestä jos se hukkaportti pidetään väkisin kiinni.
Sen sijaan syöttöpumpusta syöttöä lisäämällä koneeseen saa lisää vetoa.
Mutta älä nosta ahtopainetta yli kilon sillä vakiolla turbolla.

Vanha lanka, mut pitaa kommentoida.Mika.T kirjoitti:Ei tuossa mene moottori vikatilaan missään tilanteessa.
Eikä tuosta saa tehoa yhtään enempää hukkaportin letkun tukkimalla tai irrottamalla. Se kun toimii alipaineella.
Pakokaasun kierrätyksen letkun voi ja kannattaa tukkia mutta hukkaportin letkuihin älä koske. Tai toki jos haluaa katkoa kankia tai käräyttää kannentiivisteen.
Kone ei sitä kestä jos se hukkaportti pidetään väkisin kiinni.
Sen sijaan syöttöpumpusta syöttöä lisäämällä koneeseen saa lisää vetoa.
Mutta älä nosta ahtopainetta yli kilon sillä vakiolla turbolla.
Tota ecua nyt tutkittu pari tunti kun tuli kyseinen auto ostettua illalla ja kylla se vikatilaan menee, ihan fiksu softa sisalla jossa overboost limitti olemassa ym. Esim. jos painetta liikaa maaratyn ajan iskee ecu ahdot kokonaan pois pelita ja auto on limb modessa seuraavaan starttiin asti.
Ei toi sahkoperseinen pumppu nyt niin kauhee kapistus ole mita on peloteltu

w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki