Öljyjen vaihdon jälkeinen sivuääni lämpimänä
Öljyjen vaihdon jälkeinen sivuääni lämpimänä
Tuli tuossa vaihdettua mb 200d -87 moottoriöljyt ja suodatin, öljyt ovat 5w50.
kylmänä koneesta ei kuulu mitään erikoista mutta lämmetessä rupeaa kuulumaan vain tyhjäkäynnillä säksätystä, kaasua painaessa säksätys katoaa.
kylmänä koneesta ei kuulu mitään erikoista mutta lämmetessä rupeaa kuulumaan vain tyhjäkäynnillä säksätystä, kaasua painaessa säksätys katoaa.
Viimeksi muokannut lauri-, La 02.05.2009 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Öljylaatu?
Ohuehkot, hyvin juoksevat öljyt - olisiko venttiilikoneistossa tai hydraulinostajissa sen verran väljää jo?
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
Melkolailla päinvastoin sanoisin.mjp kirjoitti:kun öljyt on lämpimät niin juoksevuus on tuota 0w luokkaa ja kylmänä taas 50 luokkaa. Se lienee selittää miksi oireet tulevat lämpöisenä.
OT
13:29
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Erikoisia öljyjä
Eiköhän perinteiset öljyt ole riittäviä, jos moottori on kunnossa.
Kun en ole puuttunut asiaan on minulle viime huolloissa laitettu Castrol Softec 5W-30, TB Gold 5W-30 (talvi) ja Teboil 10W-30 (kesä). Minusta viskositeetit yli 40W on kilpa-autoihin ja kuluneisiin moottoreihin tai sitten kuumiin maihin. Putoaahan se öljynpaine kuumana tyhjäkäynnillä 1,1 bar ja nousee kierrostenmukaan ollen viimeistään 3 bar kun kierrosluku on 1800.
Auto tosin on W124 300D vm 1991.
Kun en ole puuttunut asiaan on minulle viime huolloissa laitettu Castrol Softec 5W-30, TB Gold 5W-30 (talvi) ja Teboil 10W-30 (kesä). Minusta viskositeetit yli 40W on kilpa-autoihin ja kuluneisiin moottoreihin tai sitten kuumiin maihin. Putoaahan se öljynpaine kuumana tyhjäkäynnillä 1,1 bar ja nousee kierrostenmukaan ollen viimeistään 3 bar kun kierrosluku on 1800.
Auto tosin on W124 300D vm 1991.
Öljyä vähän vaille ylärajan.dealer kirjoitti:Luultavasti liikaa öljyä moottorissa, tarkista tikusta ettei ole yhtään yli maksimin.
Testilenkillä kylmänä tyhjäkäynnillä öljyn paineet hiukan yli kaksi, moottorin ollessa lämmin tyhjäkäynnillä paineet oli nolla kuten vanhoillakin öljyillä.
Eli moottorin lämmetessä öljynpaineet laskee hiljaa vähän yli kahdesta nollaan.
Kun oltiin joku 20km ajettu moottori ei pitänyt enää säksätystä ja öljynpaine oli tyhjäkäynnillä nolla.
Voiko 200d:ssä käyttää Nesteen sae 10w30 dieselmoottoriöljyä jota me käytetään traktoreissakin?
Kyllä sitä öljynpainetta pitäis olla enempi kuin 0 tyhjäkäynnillä, eli ei ihme jos kuuluu sivuääniä.
Ja tietoa öljyistä, niin ei tarvitse arpoa ja kinata mitä viskositeetti luvut tarkoittavat.
http://www.autowiki.fi/index.php/Moottori%C3%B6ljy
ja
http://www.autowiki.fi/index.php/Viskositeetti
Ja tietoa öljyistä, niin ei tarvitse arpoa ja kinata mitä viskositeetti luvut tarkoittavat.

ja

r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....