lämmöt nousee tyhjäkäynnillä!!!
lämmöt nousee tyhjäkäynnillä!!!
Eli viisaammilta kaivattas taas apua.Lämmöt nousee tappiin asti parin minuutin tyhjäkäynnillä ja heti kun lähtee liikkeelle niin alkaa laskeen 80 paikkeille.Mikä mahtaa olla vikana? Mun mielestä ropelli pyörii aika hitaasti ainakin tyhjäkäynnillä. Kyseessä siis 91' 230 bensa vehje.
Siitä että Lämmöt nousee tappiin asti parin minuutin tyhjäkäynnilläPsyComa kirjoitti:Mistäs sen näkee et onko paskana?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Neloskoneissa on flektillä magneettikytkin, joten anturi voi olla viallinen.
Lisää juttua esim. tuolla:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=21970
Lisää juttua esim. tuolla:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=21970
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Mikä lukema on tappiin asti?Mulla kans 230e ja flekti lähtee päälle noin 100 astetta.Ja toinen kysymys että käykö se ajon jälkeen tuota tyhjäkäyntiä vai kylmällä koneellä esim aamun eka käynnistyksellä?
Mulla oli tuo flektin anturi paskana ja ostin muistaakseni punaisen anturin ja minun mielestä tuon kytkeytymis aste on liian korkea.Jos ostat anturin kotso mikä on tuo arvo.Se sais olla joku esim. 95astetta omasta mielestäni.
Mulla oli tuo flektin anturi paskana ja ostin muistaakseni punaisen anturin ja minun mielestä tuon kytkeytymis aste on liian korkea.Jos ostat anturin kotso mikä on tuo arvo.Se sais olla joku esim. 95astetta omasta mielestäni.
Se anturi on koneen etu päässä vena kopan vieressä ensimmäinen anturi,siihen tulee kaks johtoa samasta liittimestä ,vieressä on alipaine kytkin ,ja näiden jälkeen on ruiskulle menevä tieto jossa kaksi erillistä johtoa ,väri vihreä.Voit kokeilla fletkin toiminnan kun yhdistät johdolla tuon eka(punainen)pistokkeen johdot.Tällaine n on mulla mutta saattaa olla malli kohtaisia eroja vuosimallista ja koneesta riippuen ,siis tämä 230e ja -89
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Anturi löytyy siitä termarin takaa kannesta,jos 230e niin pitäis olla se
punainen renggas siinä merkkinä,johto kaksinapainen.
Testaus on helppo ota anturin johto irti ja virta päälle,laita klemmarilla tms piuhan navat yhteen jos kuuluu flektiltä mangneetin veto ääni,naksahdus pitäs tällöin olla se ainakin ok!?
Anturin voi tietty mitata myös..
T.Jaakko.P
punainen renggas siinä merkkinä,johto kaksinapainen.
Testaus on helppo ota anturin johto irti ja virta päälle,laita klemmarilla tms piuhan navat yhteen jos kuuluu flektiltä mangneetin veto ääni,naksahdus pitäs tällöin olla se ainakin ok!?
Anturin voi tietty mitata myös..
T.Jaakko.P
Yleinen vaiva,ei tosin pitäis tappiin asti nousta.Ei ole vaaraa/haittaa jos käy normaalia lämpöisempänä,kunhan ei punaiselle mene.Itse taiteilin aikanaan kytkimen kajuuttaan mistä sai tuulettimen päälle halutessaaan,jos alkoi siis kaupunkiajossa huolestuttamaan lämmönnousu.Tuuletin menee tosiaan päälle korkeammassa lämmössä kuin usein oletetaan,ja helposti kuvittelee ettei toimi.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Ei ymmärrä vieläkään???
Siis olin ajelemassa kaupungilla ja hain grilliltä safkaa ja odotellessa vuoroa jotain (5min.tyhjäkäyntiä) niin alko lämmöt nousee ja nousi tosiaan ihan maksimiin eli 120.Heti kun pääsin siitä pikatielle niin laski sinne 80 paikkeille ja tänään huomasin tossa kaupunki ruuhkassa pörrätessä et lämmöt seilaa 80-90 välillä ja viisari väpättää välillä omituisesti.Musta ropelli pyörii hirveen hitaasti ainakin tyhjäkäynnillä vai kuuluuko sen edes sillon pyöriä? Ei viittisi keittää konetta Onko miten paha tuo jos pääsee nuo lämmöt nouseen tonne maksimiin? Kuinka helposti rikkoo jotain? Eipä oo ollu volvon kanssa lämpöongelmia Ja tuli pari päivää sit ostettua tuo mese ja heti alko oireilee
Itellä juuri tällainen ratkaisu väliaikaisesti.Ari kirjoitti:Yleinen vaiva,ei tosin pitäis tappiin asti nousta.Ei ole vaaraa/haittaa jos käy normaalia lämpöisempänä,kunhan ei punaiselle mene.Itse taiteilin aikanaan kytkimen kajuuttaan mistä sai tuulettimen päälle halutessaaan,jos alkoi siis kaupunkiajossa huolestuttamaan lämmönnousu.Tuuletin menee tosiaan päälle korkeammassa lämmössä kuin usein oletetaan,ja helposti kuvittelee ettei toimi.
C36
Helppohan tuo on kokeilla, että lähteekö puhaltimet pyörimään - ja se on tehtävä aivan TOISENA! Ota sensorilta töpseli irti ja yhdistä piuhan päät. Jos puhallin ei pyöri hulluna, niin releet ja niillä olevat sulakkeet on katsottava. Ne sulakkeet katso ENSIMMÄISENÄ. Löytynevät sulakerasian kannen alta erillisen kotelon alta piilosta, niin kuin ne releetkin ilmeisesti sinun mallissasi.
Onkohan se tuossa se anturi?
Ja tuon näköinen irrotettuna kenties?
Siihen anturille voisi laittaa lisävastuksen, niin lähtisi pyörimään ne flektit alemmalla lämpötilalla. Ohessa sellainen on asennettuna.
Onkohan se tuossa se anturi?
Ja tuon näköinen irrotettuna kenties?
Siihen anturille voisi laittaa lisävastuksen, niin lähtisi pyörimään ne flektit alemmalla lämpötilalla. Ohessa sellainen on asennettuna.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Otapa rukkasella kiinni varovasti siitä pyörivästä flektistä - saako sen kädellä pidettyä paikallaan? Jos saa, niin vika on sulakkeissa / releissä mitä ilmeisimmin - ne eivät syötä sähköä flektille.
Onko sinulla ilmastointi? Toinen flekti ei lähde vasta kuin korkeilla lämmöillä päälle paitsi lähtee heti kun laitat ilmastoinnin päälle. Käyttäytyykö näin?
Onko sinulla ilmastointi? Toinen flekti ei lähde vasta kuin korkeilla lämmöillä päälle paitsi lähtee heti kun laitat ilmastoinnin päälle. Käyttäytyykö näin?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
ei noihin pitäis kalliit osat olla...PsyComa kirjoitti:Älkää nyt saakeli pelotelko uutta mersun omistajaa
Mistäs sen nyt sit saan selville et onko kansi entinen?`Ja mitäs se ny sit meinaa jos on? Oliko meikäläisen mesuilut nyt sitten siinä?
jäähdytinjärjestelmän painetesti kannattaa varman käydä tekemässä yksinkertaisin keino tutkia kansipahvi/kansi vikaa taitaa olla, kun tutkii tuleeko kuplia järjestelmään moottorin käydessä...
Otapa kädellä kiinni vesipumpun siipipyörästä ja heiluttele sitä - tuntuuko minkäänlaista välystä, vai onko jämäkkä ja ilman mitään välystä? Jos on pienikään välys, niin vesipumppu on vahdettava - vedet valuu sieltä kautta ulos.
Jos syylarin korkki on väljä, ei se nosta paineita riittävästi ja vesi kiehahtaa 100 asteessa ulos syylärin korkista.
Jos siitä korkin juuresta lähtee ohut ylivirtausputki sinne syylärin sivulle, niin kokeile viritellä sinne vaikka tyhjä kaljatölkki. Aja kone kuumaksi ja katso tuliko nestettä. Ei saisi tulla, jos korkki on ehjä.
Toisaalta voisit kokeilla sellaisenkin, että kun vesiletkut eivät ole käsin puristettaess paineesta kovana ja kone on viileä; laita kone käyntiin ja kokeile ampuiko rikkinäisen kannantiivisteen kautta paineet vesitilaan - eli muuttuiko letkut kovaksi heti, vaikka kone ei edes lämmennyt. Silloin on ainakin kansipahvi tai kansi viallinen.
Jos syylarin korkki on väljä, ei se nosta paineita riittävästi ja vesi kiehahtaa 100 asteessa ulos syylärin korkista.
Jos siitä korkin juuresta lähtee ohut ylivirtausputki sinne syylärin sivulle, niin kokeile viritellä sinne vaikka tyhjä kaljatölkki. Aja kone kuumaksi ja katso tuliko nestettä. Ei saisi tulla, jos korkki on ehjä.
Toisaalta voisit kokeilla sellaisenkin, että kun vesiletkut eivät ole käsin puristettaess paineesta kovana ja kone on viileä; laita kone käyntiin ja kokeile ampuiko rikkinäisen kannantiivisteen kautta paineet vesitilaan - eli muuttuiko letkut kovaksi heti, vaikka kone ei edes lämmennyt. Silloin on ainakin kansipahvi tai kansi viallinen.
Viimeksi muokannut Chili, La 02.05.2009 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein