300ce TUPLA TURBO uusiks koko paketti 900hp tulos

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

NFS kirjoitti:
kynsi kirjoitti: 900hp vaatii suuremmat suuttimet kuin 700cc, jos 6kpl :wink: .
Noihin tavoitteisiin saa olla jo 1600cc suuttimet.
Eikö 6syl vehkeesä riitä jo 1000cc:t
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

Koskaan ne ei ole liian isot. Niin pitäisi ja pitäisi riittää, 900cc suuttimet jäi omassa pieneksi. 4cyl motissa tehoa 386hv suuttimien käyttöaste 96% PA-paine 5bar. 900cc suuttimien "pitäisi" riittää 500kaakkiin? joku mättää mutta mikä?
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

toiset väittää että 500cc suuttimet piisaa 100hv/ sylinteri.... luulis että noilla sun 900cc suuttimilla ei ihan heti loppus soppa kesken,eikä ois aukiolot noin täpöillä...
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

NFS kirjoitti:Koskaan ne ei ole liian isot. Niin pitäisi ja pitäisi riittää, 900cc suuttimet jäi omassa pieneksi. 4cyl motissa tehoa 386hv suuttimien käyttöaste 96% PA-paine 5bar. 900cc suuttimien "pitäisi" riittää 500kaakkiin? joku mättää mutta mikä?
Tosiaan joku mättää. Sillä 900cc suuttimilla pitäs 4syl päästä 600hv tehoihin
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

pentsiinilläkös koneta nykyään jäähdytetään :D
kyllä cossu sierrassa ainkin 4 kpl 503cc harmaita piisaa 500 hv
900cc ilmoitettu tuotto on voinut olla ihan jotain muuta
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Jaa se oliki tämä tää naapureiden peli 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

xr5t kirjoitti: 900cc ilmoitettu tuotto on voinut olla ihan jotain muuta
Tuo on varmaankin syy, mitään muuta järkevää syytä ei ole tähän mennessä keksitty. Suuttimet vaihtui BOSCH 0280150839 "Pitäisi" riittää.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

itse laitoin 760 cc/min 3 bar paineella tuottavat MSD:n 6 reikä suuttimet 6 mukiseen, tarkoitus olis joku 500 heppaa ottaa irti, polttoaineena ei kyllä ole pumppubensa...
Avatar
TTMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 06.11.2007 21:06
Paikkakunta: turku

lisää painetta

Viesti Kirjoittaja TTMB »

Lepisto kirjoitti:Täältä seurattais tätä projektia aivan huikealla mielenkiinnolla myös! Toivottavasti projekti jatkuu vielä!

Miten on? Jatkuuko se? :wink:
jatkuu tietenki muutin vaan göteborgiin niin ollu hässäkkää kaiken näköstä;
oon tossa paukutellu noita harjotus koneita osia odotellessa
eli männät ontullu italiasta veivit tulee viikon päästä kansi on partillessa laitettavana isommat pako venat hengittävämpi imusarja turbo nokka akseli kokemuksella väsätty keinuvivusto 2 isompaa turboo ja se ruuvi sinne ilmastointi kompuran paikal pitämään ne ahdot valppaana jo tyhjä käynniltä ja sit on toi zf lukko 500sen murikassa mutta silti on toi ketun nakuttava loota tossa vielä mikä pitäs väsäillä vahvemmaks
Avatar
TTMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 06.11.2007 21:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja TTMB »

Sergey kirjoitti:Nyt kun on ostoslista, olis kiva tietää vähän tunnelmiakin... Enemmän kuin:
tonijuopperi kirjoitti:Ja voin kertoa että lähtee.
http://www.youtube.com/watch?v=90SWutbkYeQ
1paari vaan nyt 2parii
Avatar
TTMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 06.11.2007 21:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja TTMB »

Petehri kirjoitti:Asialliselta kuulostaa. Kone on ilmeisesti 12v?? Mitkä ahtimet??
saabin perus ahtime käy kattoon pätkä 1par
Avatar
TTMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 06.11.2007 21:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja TTMB »

Sergey kirjoitti:Nyt kun on ostoslista, olis kiva tietää vähän tunnelmiakin... Enemmän kuin:
tonijuopperi kirjoitti:Ja voin kertoa että lähtee.
http://www.youtube.com/watch?v=90SWutbkYeQ sieltä vaan 1par
Avatar
TTMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 06.11.2007 21:06
Paikkakunta: turku

Re: tehot

Viesti Kirjoittaja TTMB »

teppor kirjoitti:paljoko löytyy hevosia / penkitys tuloksia :?:
http://www.youtube.com/watch?v=90SWutbkYeQ sieltä vaan 1par
Avatar
TTMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 06.11.2007 21:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja TTMB »

Sergey kirjoitti:Nyt kun on ostoslista, olis kiva tietää vähän tunnelmiakin... Enemmän kuin:
tonijuopperi kirjoitti:Ja voin kertoa että lähtee.
http://www.youtube.com/watch?v=90SWutbkYeQ sieltä vaan 1par
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Eihän tuo näytä mihinkään lähtevän, silestonet vain savuavat. Onko mitään mitattua tietoa suorituskyvystä, esim. teho- tai vääntöarvoja tai kiihtyvyysmittauksia?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

BMW toimii pienil suuttimil hienosti 245cc/min suuttimia 6kpl ja 321hv vakio moottorissa...
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

tomant kirjoitti:Eihän tuo näytä mihinkään lähtevän, silestonet vain savuavat. Onko mitään mitattua tietoa suorituskyvystä, esim. teho- tai vääntöarvoja tai kiihtyvyysmittauksia?

tomant
Toisille on tärkeintä että pallo palaa, ei niinkää suorituskyky :lol:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tuo video kertoo kyllä kuljettajasta enemmän kun 1000 sanaa :D
Avatar
TTMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 06.11.2007 21:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja TTMB »

jeemu kirjoitti:
tomant kirjoitti:Eihän tuo näytä mihinkään lähtevän, silestonet vain savuavat. Onko mitään mitattua tietoa suorituskyvystä, esim. teho- tai vääntöarvoja tai kiihtyvyysmittauksia?

tomant
Toisille on tärkeintä että pallo palaa, ei niinkää suorituskyky :lol:
just en oo sitä tyyppii joka jaksaa noita alkaa keventeleen tai yleensäkään kiihdytteleen suoraa tossa mun tyyli automaatilla ja jos ei kelpaa niin voi PAINUU MUN PUOLESTA SIT VITTUUN KYSELEMÄSTÄ BMW YLIMIELISYYTTÄ USKOISIN VAI MIKÄ VITTUMÄTTÄÄ SIELLÄ.
kerron kyllä sulle uuden koneen tiedot ja väännöt ja muut ku se on kunnossa mut jos tolla bemari miehen tyylillä meinaat siellä kysellä niin voin sanoo et älä puututähä ketun keskusteluun BMW ja SILESTONET.
jeemu NÄKÖJÄÄN YMMÄRTÄÄ HOMMAN (tosin tunnen kyllä mutamia hyviiki tyypei kellä on BMW
Viimeksi muokannut TTMB, To 04.06.2009 22:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
TTMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 06.11.2007 21:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja TTMB »

[quote="napa"]tuo video kertoo kyllä kuljettajasta enemmän kun 1000 sanaa :D[/quote
olihan hyvällä,
näin ainaki otin sen :D
Avatar
TTMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ti 06.11.2007 21:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja TTMB »

kynsi kirjoitti:Mitä tälle projektille kuuluu. Pikkulinnut lauloi, etä olisi jo 3 konetta mennyt...

5kappaletta oon niitä yhen ja puolenvuoden aikana sulattanu (TESTIKONEITA)
NYT ON SIT AIKA KAsata kunnon pannu kuvia tulossa ja 900hp

900hp vaatii suuremmat suuttimet kuin 700cc, jos 6kpl :wink: .
:D
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3785
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kyllähän sieltä tehoa näyttää riittävän! Sanotaanko nyt että naapureiden ja ohikulkijoiden mielenkiinto on ainaki taattu niin hyvässä kun pahassakin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei voi kuin hattua nostaa vaikken hattuja käytäkkään. Tämä oli ihan top3 mersuvideoita, menee kirkkaasti sinne samaan luokkaan kuin ne vanhat kunnon dieselvideot joita joskus aikoinaan vielä tehtiin.

Mitä järkeä on rakentaa autoja, laittaa niihin satoja tunteja ja sitten jossakin penkissä vain ottaa numeroita paperille, erikoisolosuhteissa ja erikoissäädöillä. Eikö tarkoitus ole tehdä näitä autoja kadulle ja ajaa siellä. Jos tuli pikkasen liikaa tehoa niin eihän sille mitään voi :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

veskola kirjoitti:Ei voi kuin hattua nostaa vaikken hattuja käytäkkään. Tämä oli ihan top3 mersuvideoita, menee kirkkaasti sinne samaan luokkaan kuin ne vanhat kunnon dieselvideot joita joskus aikoinaan vielä tehtiin.

Mitä järkeä on rakentaa autoja, laittaa niihin satoja tunteja ja sitten jossakin penkissä vain ottaa numeroita paperille, erikoisolosuhteissa ja erikoissäädöillä. Eikö tarkoitus ole tehdä näitä autoja kadulle ja ajaa siellä. Jos tuli pikkasen liikaa tehoa niin eihän sille mitään voi :lol:

Täsmälleen samaa miltä "veskolan" kanssa. Jos ja kun saan tuon oman raadon liikeelle niin luvassa on varmasti jotain samantyyppistä "ääliö" videoa. :roll:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jep, kaikki tietää kuinka upean laiskasti se vakio M104 jössöttää rengasta. Kuulostaa lähiinnä tukehtuvalta hirveltä kun yrittää burnaa MMMMMMMMMÖÖÖÖÖhhhh...... Videoonhan voisi tietty laittaa jotain vauhtikuvaa, mutta vauhdin kuvaaminen on vaikeata niin, että saa mukaan sen todellisen potentiaalin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Nojoo miehen/miehet tuntien, ja mitä oon kyytiläisiltä kuullut niin kuulemma "pelottavat" kyydit antaa 8)

Pistä ihmeessä naamakirjassa viestiä TTMB ku oot taas rajalla, niin tuun ihmetteleen vehettä :wink:
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kyllä itekki sillä periaatteella lähtisin autoa virittelemään että niitä tehoja myös käytetään siihen mistä ite saa hyvän mielen, eli mm. tuommonen kumenpolttohan on hauskaa touhua...

Jäärata-autollahan tuota on tullu jäitä odotellessa polteltua :oops:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Ompas kiihkeää täällä.

Mukava että mersua on saatu liikkeelle, ja että kone kans kestää.

Itselleni myös auton rakentajana on tärkeää tietää oman kulkineeni suorituskyky mittayksikössä.

Tonijoupperi syöttelee sinne megalogvieveriin painon ja välitykset ja avaa hyvillä renkailla sutimatta ajetun täyskaasuvedon, niin tiedetään teho. Auton painon voi punnita esimerkiksi murskeasemalla.
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

xr5t kirjoitti:pentsiinilläkös koneta nykyään jäähdytetään :D
kyllä cossu sierrassa ainkin 4 kpl 503cc harmaita piisaa 500 hv
900cc ilmoitettu tuotto on voinut olla ihan jotain muuta
Tähän suuttimen riittävyyteen vaikuttaa muutama asia. Ohjataanko suuttimia sekventaalisesti, osa sekventaalisesti, vai perinteiseen tyyliin.

Sekventaalissa vaikuttaa vielä millä ajalla bensa ruikitaan, aloitetaanko hyvissä ajoin ja jatketaan ruiskutusta vaikka venttiili on jo kiinni--> jolloin venan päälle jää seuraava imutahtia varten bensasatsi jo odottamaan.

Nykyään 1000cc suuttimia käytetään 500hp vehkeissä.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

ytte kirjoitti:
xr5t kirjoitti:pentsiinilläkös koneta nykyään jäähdytetään :D
kyllä cossu sierrassa ainkin 4 kpl 503cc harmaita piisaa 500 hv
900cc ilmoitettu tuotto on voinut olla ihan jotain muuta
Tähän suuttimen riittävyyteen vaikuttaa muutama asia. Ohjataanko suuttimia sekventaalisesti, osa sekventaalisesti, vai perinteiseen tyyliin.

Sekventaalissa vaikuttaa vielä millä ajalla bensa ruikitaan, aloitetaanko hyvissä ajoin ja jatketaan ruiskutusta vaikka venttiili on jo kiinni--> jolloin venan päälle jää seuraava imutahtia varten bensasatsi jo odottamaan.

Nykyään 1000cc suuttimia käytetään 500hp vehkeissä.
kyllä kai jokainen moottorinohjaus järjestelmä sentään osaa jatkaa sitä ruiskutusaikaa, vaikka oliskin sekventaali :D taitais olla niin, että jo 100 hepan 4 kone vaatis 1000 cc suuttimet, jos ruiskittais vain imuvenan ollessa auki :D ainakin jo kyse on korkealle kiertävästä koneesta...

ennemmän vaikuttaa varmaan käytetty polttoaine tuohon suuttimien riittävyyteen, vaikka tuos 500 hepan tapauksessa :roll: suuttimilta vaaditaan aivan eri tuottoja, jos vertaillaan bensaa, E85 ja vaikka metanolia :wink:
Vastaa Viestiin