Miten 500SL:ään saa V8:n äänen?
Miten 500SL:ään saa V8:n äänen?
Alkoi vanhaa pappaa lapsettamaan,
ja mieli tekisi saada autooni (-91 500SL) rouheempaa pakoääntä suhinan sijaan.
Auttaisko katin tyhjennys, vai seuraako siitä muita ongelmia?
Mitään pärinää ja pauketta tai kuviteltuja tehonlisäyksiä en kaipaa, mutta matala murina olisi tervetullut ominaisuus mielestäni hiukan nolon suhinan tilalle.
ja mieli tekisi saada autooni (-91 500SL) rouheempaa pakoääntä suhinan sijaan.
Auttaisko katin tyhjennys, vai seuraako siitä muita ongelmia?
Mitään pärinää ja pauketta tai kuviteltuja tehonlisäyksiä en kaipaa, mutta matala murina olisi tervetullut ominaisuus mielestäni hiukan nolon suhinan tilalle.
Kyllä tuosta kat:n tyhjenneksestä tulee vähän mureammat äänet eikä ne tehotkaan ainakaan laske mutta sitä en tiedä mitä katsastuksessa siihen sanotaan... Riippuu lähinnä siintä onko autosi vähäpäästöinen vai ei. Vuosimallista voisi olettaa auton olevan vähäpäästöinen mutta -92 vuonna vasta tuli kat pakko eli voi vaikka olla vielä ei-vähäpäästöinen. Tämän selvittämiseksi täytyy vierailla konttorilla tai soittaa AKE:lle tuota vähäpäästöisyyttä kun ei enää otteestakaan näe.
Toinen vaihtoehto on sitten vaihtaa takapönttö tai jos oikein haluaa herkutella niin rosterista koko ränni
Toinen vaihtoehto on sitten vaihtaa takapönttö tai jos oikein haluaa herkutella niin rosterista koko ränni

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
tai älä pilaa kattia vaan ota se pois ja tee tilalle suora putki mikä on helppo vaihtaa takaisin katiksi aina katsastukseen...
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...

Tossa kuva putkistosta. Tulisikohan hyvät ja hillityt murinat jos pönttö nro.23 korvaisi suorilla putkilla.

r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Pelkällä takavaimentimen vaihdolla saa äänet kohdilleen. Katteja ei kannata rikkoa päästöjen takia. Teettää rosterivaimentimen ja ulostulot piiloon niin ei mene vakio look pilalle.
Esim. Eurostainless tekee varmasti vaimentimen jos ei halua jotain "viripajan" tuotetta ostaa.
Esim. Eurostainless tekee varmasti vaimentimen jos ei halua jotain "viripajan" tuotetta ostaa.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
ÄLKÄÄ poistako X:ää tai H:ta
Moottorin tärinät/värinät lisääntyy, kulutus kasvaa ja tehot laskee.
Pelkällä yhden äänenvaimentajan/katin poistolla saa ihmeitä aikaan.
katti pois jos haluat murinaa, eka änkkäri pois jos haluat mörinää ja viiminen änkkäri pois jos haluat kovaa pörinää.
Putkikoon kasvattaminen tuo sen kaikkein hienoimman äänen

Moottorin tärinät/värinät lisääntyy, kulutus kasvaa ja tehot laskee.
Pelkällä yhden äänenvaimentajan/katin poistolla saa ihmeitä aikaan.
katti pois jos haluat murinaa, eka änkkäri pois jos haluat mörinää ja viiminen änkkäri pois jos haluat kovaa pörinää.
Putkikoon kasvattaminen tuo sen kaikkein hienoimman äänen

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Kiitoksia kaikille vinkeistä,
täytyypä kysellä takapönttöä tuolta Euro Stainlessista, se kun on vielä sopivasti duunimatkan varrella.
Katsastuskonttorilla täytyy myös käydä ennen ajokautta, joten kysäisen samalla onko vähäpäästöinen, oletin jo että ei ole, kun otteessa ei mitään merkintää katista ollut.
täytyypä kysellä takapönttöä tuolta Euro Stainlessista, se kun on vielä sopivasti duunimatkan varrella.
Katsastuskonttorilla täytyy myös käydä ennen ajokautta, joten kysäisen samalla onko vähäpäästöinen, oletin jo että ei ole, kun otteessa ei mitään merkintää katista ollut.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Katin kyl vois poistaa kun leima taskussa ja laittaa sit takasin kun sen aika koittaatuplakoo kirjoitti:Kiitoksia kaikille vinkeistä,
täytyypä kysellä takapönttöä tuolta Euro Stainlessista, se kun on vielä sopivasti duunimatkan varrella.
Katsastuskonttorilla täytyy myös käydä ennen ajokautta, joten kysäisen samalla onko vähäpäästöinen, oletin jo että ei ole, kun otteessa ei mitään merkintää katista ollut.


Muuten sillä ei ole merkitystä jos ei ole viherpiipertäjä




Nii no ainut jos lambdaa ei ole molemmin puolin kattia! eli jos ei ole niin heletiin vaan katit.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Kävin tänään konttorilla ja kysyin inssiltä onko vähäpäästöinen,
sanoi että luultavasti on, ainakin arvot oli vähäpäästöisen mukaiset.
Kerroin inssillekin, että kaipaisin pakosuhinan tilalle "miehekkäämpää" murinaa, hän oli samaa mieltä että kyllä V8:n pitää vähintäänkin murista
Taidan koittaa tuon takapöntön vaihtamista johonkin toiseen,
Euro Stainlesissa kävin perjantaina, mutta siellä oli sellanen härdelli päällä, etten jäänyt odottelemaan vuoroa.
Minkäslaista meteliä pitää, jos jättää takimmaisen pöntön kokonaan pois,
onko kokemuksia?
Kannattaako edes kokeilla, eihän tuo olisi kovin paha irroittaa?
sanoi että luultavasti on, ainakin arvot oli vähäpäästöisen mukaiset.
Kerroin inssillekin, että kaipaisin pakosuhinan tilalle "miehekkäämpää" murinaa, hän oli samaa mieltä että kyllä V8:n pitää vähintäänkin murista

Taidan koittaa tuon takapöntön vaihtamista johonkin toiseen,
Euro Stainlesissa kävin perjantaina, mutta siellä oli sellanen härdelli päällä, etten jäänyt odottelemaan vuoroa.
Minkäslaista meteliä pitää, jos jättää takimmaisen pöntön kokonaan pois,
onko kokemuksia?
Kannattaako edes kokeilla, eihän tuo olisi kovin paha irroittaa?
- jannesl500
- Vakiokalustoa
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ti 28.11.2006 22:40
- Paikkakunta: imatra
Ainakin kun corollasta tippui vika änkkäri tielle niin ääni oli kova. niin kova että täällä ilmestyvään Uusimaa lehteen oli tekstiviesti palstalle ilmestynyt teksti: Sinä corolla kuski Juornaalta, korjaa pakoputkesi!tuplakoo kirjoitti:Minkäslaista meteliä pitää, jos jättää takimmaisen pöntön kokonaan pois,
onko kokemuksia?
Kannattaako edes kokeilla, eihän tuo olisi kovin paha irroittaa?
(lähdin klo 5:45 töihin)
Kysehän on "hieman" erilaisista autoista, mutta...
mieluummin niitä aikaisempia änkkäreitä korvaisin suoralla putkella.
Vaik mun ei ookkaa kuin 300 niin viiminen änkkäri kun oli poissa, oli siltikin hiljaisempi kuin kaverin ehjällä vakioputkella varustettu BMW 325. Ite tein tarvikeputkesta tilalle. ja nyt 1v myöhemmin olen siihen törinään kyllästynyt ja haluan takaisin sen suhinan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Vanhuus ei tule yksin.Sergey kirjoitti:Vaik mun ei ookkaa kuin 300 niin viiminen änkkäri kun oli poissa, oli siltikin hiljaisempi kuin kaverin ehjällä vakioputkella varustettu BMW 325. Ite tein tarvikeputkesta tilalle. ja nyt 1v myöhemmin olen siihen törinään kyllästynyt ja haluan takaisin sen suhinan.

Nätit on äänet jos se sujuu silleen tietyssä suhteessa. Eli hyvät mut ei liian kovat

Lievät murinat mut ei todellakaan kovat

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- DarkDivine
- Vakiokalustoa
- Viestit: 127
- Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
- Paikkakunta: Vantaa
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ma 04.05.2009 10:24
- Paikkakunta: keminmaa
- Viesti:
jannesl500 kirjoitti:Onko kukaan jo kokeillu tuota keskimmäisen vaimentimen korvaamista suorilla putkillaParempien pakoäänien toivossa!
suosittelen et otat varaosa liikkeestä pari erinlaista pönttoä(jos vain antavat sillä periaatteella että saa palauttaa sit ylimääräset) mukaan esim. simonsseja ja kokeilet vaihtaa taka pöntön.. sen verran viitaten lainattuun että eka pönttö leikkaa korkeet äänet, ja taainmainen leikkaa matalat äänet ja jos 3 pöntöllä niin keskinmäinen leikkaa vähän sekä että..
ps just tulin tallista vaihtamasta pönttöä omaan c220 bensa kamppeeseen joka kylläkin on 4-koneella, hakusessa kans vähän matalammat äänet, ja onnistuikin ihan hyvin 4 pöntön kokeilun jälkeen, ja simonssihan sinne tukittiin..
helposti kuulee että onko sopivat äänet kunhan vaan suurin piirteil laittaa hollille ja kokeilee hieman kaasutella..
mutta en suosittele kokeilemaan ruostumattomasta teräksestä valmistettua pönttöä nimittäin tulee ylensä liian kovat äänet, ainakin omasta mielestäni (kokeiltu on!!) ja lähti muuten viittä vaille nopeaa rauta romuihin.

simonssin pöntöillä ainakin saa matalat äänet ja yleensä niitä on suuret valinnat ainakin täällä lapissa päin..

EDIT: niin ja se piti vielä laittaa että toiset tykkää lujemmista ja toiset hieman vaimeammista äänistä ja maku asioistahan ei voi kiistellä

Mulla taas on väyrysen takapönttö vaihdettu sellaiseen lapselliseen tuplilla ulostuloilla olevaan. Kyllähän tuo periaatteessa varmaan vähän enempi pölpöttää. Varsinkin pienillä kierroksilla, mutta ei siitä nyt mitään varsinaista saundia vielä synny. Kumma juttu on, että eniten äänet kuuluu sisätiloihin varsinkin siis tuolta takalattian alta. kyllähän se kasin ääni kaunista on, mutta kun enimmäkseen joutuu ajelemaan mutkaisia, hitaita paikallisteitä, jossa kierrokset heiluu siinä 1500 molemmin puolin, niin alkanut jo hiukan pänniä tuo äänimaailma, se kun kuitenkin on juuri noilla kierroksilla kovimmillaan sisällä autossa ja terävyys saundeista melkein tyhjäkäynnillä ajellessa puuttuu vielä.
Omassa E420 farkussa korvattiin alkuperäinen takapönttö 3. sukupolven GM F-body (83-92 Camaro/Firebird) pöntöllä. Eli nyt on "stereo"-ulostulot ja mississipin höpinää. Tyhjäkäynnillä tosiaan ääni on kuin venäläisessä bensa-V8 kuormurissa (no ei ihan yhtä pehmeä), mutta kun polkaisee kierrokset päälle 4500, niin alkaa pärisemään. Tosin sekin on ihan vinkeä ääni. Nämä siis ulkopuolella - S210 lienee varsin hyvin eristetty, kun ei eroa sisällä huomaa juuri lainkaan.
SL:ssäni (500SL -91) taas on alkuperäinen systeemi ja ajattelin sen sellaisena säilyttää useammastakin syystä: M119.066 moottorin luontainen murina vakioputkiston kautta tyhjäkäynnillä uhkuu pidäteltyä voimaa, auto ei näytä pizzataksilta, eikä putkisto resonoi ohjaamoon myöskään maantienopeuksissa ajettaessa (kuten esim. C4 Corvette).
SL:ssäni (500SL -91) taas on alkuperäinen systeemi ja ajattelin sen sellaisena säilyttää useammastakin syystä: M119.066 moottorin luontainen murina vakioputkiston kautta tyhjäkäynnillä uhkuu pidäteltyä voimaa, auto ei näytä pizzataksilta, eikä putkisto resonoi ohjaamoon myöskään maantienopeuksissa ajettaessa (kuten esim. C4 Corvette).
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Sama. mullakin on Simonssin 3" pitkäovaali suoravirtausvaimennin viimesenä ja muut on vakio putkee.nikodeemus_87 kirjoitti:jannesl500 kirjoitti:Onko kukaan jo kokeillu tuota keskimmäisen vaimentimen korvaamista suorilla putkillaParempien pakoäänien toivossa!
suosittelen et otat varaosa liikkeestä pari erinlaista pönttoä(jos vain antavat sillä periaatteella että saa palauttaa sit ylimääräset) mukaan esim. simonsseja ja kokeilet vaihtaa taka pöntön.. sen verran viitaten lainattuun että eka pönttö leikkaa korkeet äänet, ja taainmainen leikkaa matalat äänet ja jos 3 pöntöllä niin keskinmäinen leikkaa vähän sekä että..
ps just tulin tallista vaihtamasta pönttöä omaan c220 bensa kamppeeseen joka kylläkin on 4-koneella, hakusessa kans vähän matalammat äänet, ja onnistuikin ihan hyvin 4 pöntön kokeilun jälkeen, ja simonssihan sinne tukittiin..
helposti kuulee että onko sopivat äänet kunhan vaan suurin piirteil laittaa hollille ja kokeilee hieman kaasutella..
mutta en suosittele kokeilemaan ruostumattomasta teräksestä valmistettua pönttöä nimittäin tulee ylensä liian kovat äänet, ainakin omasta mielestäni (kokeiltu on!!) ja lähti muuten viittä vaille nopeaa rauta romuihin.![]()
simonssin pöntöillä ainakin saa matalat äänet ja yleensä niitä on suuret valinnat ainakin täällä lapissa päin..
EDIT: niin ja se piti vielä laittaa että toiset tykkää lujemmista ja toiset hieman vaimeammista äänistä ja maku asioistahan ei voi kiistellä
Lopputulos on hyvä vaikka sumikassa ostin pöntön.
Äänet on hiljaset kun pyörii tyhjäkäyntiä ja kun lähtee liikkeelle niin sellanen matala murina käy vaan.
Eli ei kovat murinat vaan sellaset hillityt mun mielestä.
Ajossa esim. motarilla huomaa pienen murinan mikä ei haittaa kopissa istuvia ollenkaan eli ei ääni käy päälle/muutenkaan häirihe.
Rosteri pöntöillä ääni yleensä "rätisee" Veemäisesti ja kumisee.
Ei hyvä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kaverilla myös (E420) kierroksilla pakoäänet rätisee vaikka on pelkästään takapöntöt vaihdettu.gothammer kirjoitti:Omassa E420 farkussa korvattiin alkuperäinen takapönttö 3. sukupolven GM F-body (83-92 Camaro/Firebird) pöntöllä. Eli nyt on "stereo"-ulostulot ja mississipin höpinää. Tyhjäkäynnillä tosiaan ääni on kuin venäläisessä bensa-V8 kuormurissa (no ei ihan yhtä pehmeä), mutta kun polkaisee kierrokset päälle 4500, niin alkaa pärisemään. Tosin sekin on ihan vinkeä ääni. Nämä siis ulkopuolella - S210 lienee varsin hyvin eristetty, kun ei eroa sisällä huomaa juuri lainkaan.
SL:ssäni (500SL -91) taas on alkuperäinen systeemi ja ajattelin sen sellaisena säilyttää useammastakin syystä: M119.066 moottorin luontainen murina vakioputkiston kautta tyhjäkäynnillä uhkuu pidäteltyä voimaa, auto ei näytä pizzataksilta, eikä putkisto resonoi ohjaamoon myöskään maantienopeuksissa ajettaessa (kuten esim. C4 Corvette).
Mutta sellasilla normi kierroksilla helvetin hyvät äänet.
Kasin pitää kuuluakkin


C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
poistat siitä sen ensimmäisen vaimentimen. ei takavaimenninta vaan se kattien jälkeen. tulee äänet oikealla tavalla esille.
<- tuosta tehty juuri näin, matkaa voi ajaa ihan rauhallisin mielin ja keskustella etu/takapenkin välillä oikeen mukavasti.
kun kierrokset nousee "suljetulla" alueella sinne +3000rpm alkaa kasikoneen "patarumpu lyödä" alkaa ihmisten päät kääntymään ja kellekkään ei jää epäselväksi että milläs motilla tuo on..
<- tuosta tehty juuri näin, matkaa voi ajaa ihan rauhallisin mielin ja keskustella etu/takapenkin välillä oikeen mukavasti.
kun kierrokset nousee "suljetulla" alueella sinne +3000rpm alkaa kasikoneen "patarumpu lyödä" alkaa ihmisten päät kääntymään ja kellekkään ei jää epäselväksi että milläs motilla tuo on..
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
- jannesl500
- Vakiokalustoa
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ti 28.11.2006 22:40
- Paikkakunta: imatra
Tänään juteltu marteliuksen kaverin kaa ja joko lähetän väliputken sinne tai otan mitat ja tehdään x-kappale keskimmäisen änkkärin tilalle kuulemma pitäs tehoakin tulla vähän lisää ei ainakaan laske
Virtaa huomattavasti paremmin kun saa sen häkäpöntön pois sieltä!Äänimaailma jännittää kovasti mutta marteliuksen kaveri sano et pitäs tulla ihan ok!

W211 400cdi-03
ex:W210 E55AMG-98
ex:R129 500SL-92
ex:W124 300TE-89
ex:W201 2.3-16-86
ex:BMW 540i-98
ex:+ joku kymmenen muuta eri merkkiä ja mallia
ex:W210 E55AMG-98
ex:R129 500SL-92
ex:W124 300TE-89
ex:W201 2.3-16-86
ex:BMW 540i-98
ex:+ joku kymmenen muuta eri merkkiä ja mallia
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
huolehtehtii sitten ku poistaa sen keskivaimentimen, että laittaa x palan tilalle, eikä kahdella suoralla putkella. Putkien tulee käydä yhdessä jos vaimennin poistetaan, niin ei väännöt kärsi. Itsellä tehty juurikin noin. Sitten on täys rosterinen putkisto kaverinaJACKHAMMER kirjoitti:poistat siitä sen ensimmäisen vaimentimen. ei takavaimenninta vaan se kattien jälkeen. tulee äänet oikealla tavalla esille.
<- tuosta tehty juuri näin, matkaa voi ajaa ihan rauhallisin mielin ja keskustella etu/takapenkin välillä oikeen mukavasti.
kun kierrokset nousee "suljetulla" alueella sinne +3000rpm alkaa kasikoneen "patarumpu lyödä" alkaa ihmisten päät kääntymään ja kellekkään ei jää epäselväksi että milläs motilla tuo on..

X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi