MB w123 280e öljynpaine

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mas@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.07.2006 18:44
Paikkakunta: jokioinen

MB w123 280e öljynpaine

Viesti Kirjoittaja mas@ »

Mikä mahta olla syynä, että kylmänä koneessa pysyy öljynpaine tapissa, mutta kun lämpiää niin alkaa laskee? Tyhjäkäynnillä laskee aika alas, mutta pomppaa heti kun painaa kaasua.
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Eikös se öljyn ominaisuuksista johdu ja kaiketi moottorin kuluneisuudesta. Sinällään autosi toimii aivan oikein jos noin tekee, pääasia että tyhjäkäynnilläkin mittari nousee. Mihin asti se nousee?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
McZorro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 17.04.2008 20:11
Paikkakunta: Salonseutu

Viesti Kirjoittaja McZorro »

Jos Twincam kyseessä niin öljypaine saa vaihde päällä tyhjäkäynnillä olla jopa 0,5. Mulla noin 1,5 tyhjäkäynnillä ja D päällä.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

saattaa johtua myös öljy merkistä :wink: ittellä gastrollia ja D-päällä paikallaan 2 baaria kone kiertää 700r/min :lol:
mullon pelkkiä romuja vaan
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

touhottaja kirjoitti:saattaa johtua myös öljy merkistä :wink: ittellä gastrollia ja D-päällä paikallaan 2 baaria kone kiertää 700r/min :lol:
... ja öljylaadusta ja öljyn iästä ja lämmöstä ja sit koneen ominaisuuksista eli jos siellä on vaikka vaan anturi tarvikelaatua tai jo ikääntynyt, niin se voi näyttää enempi sinne päin. Mahdollisuuksia on :roll: Kunhan se ei ihan nollille tipu ja pysyy ajossa kolmosessa niin ei kai tuossa ihmeitä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5743
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Aku P kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:saattaa johtua myös öljy merkistä :wink: ittellä gastrollia ja D-päällä paikallaan 2 baaria kone kiertää 700r/min :lol:
... ja öljylaadusta ja öljyn iästä ja lämmöstä ja sit koneen ominaisuuksista eli jos siellä on vaikka vaan anturi tarvikelaatua tai jo ikääntynyt, niin se voi näyttää enempi sinne päin. Mahdollisuuksia on :roll: Kunhan se ei ihan nollille tipu ja pysyy ajossa kolmosessa niin ei kai tuossa ihmeitä.
no, eipäs tullu tällänen mieleen :oops: täähän pittää vallan paikkansa :!:
anturihan tekee sillai kun se alkaa olla iltapäivän puolella :arrow: kun laittaa virran päälle niin ölppä mittarin viisari hyppää heti johonkin 0.5-2.5baarin tienoille :wink: tosiaan tarvike antureita ei kannata käyttää vaan ostaa siihen oman anturin niin mittarin viisarikin lakkaa loikkimasta :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
mas@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.07.2006 18:44
Paikkakunta: jokioinen

Viesti Kirjoittaja mas@ »

Mitähän öljyä tuohon 280E twincamiin kannattaisi laittaa?
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

10W-40 tai 5W-40 ovat vallan sopivia öljyjä. Mitä lienee aiemmin käytetty?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
mas@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.07.2006 18:44
Paikkakunta: jokioinen

Viesti Kirjoittaja mas@ »

Joo varmaan toi 10w-40 ois ihan hyvää. Auto on projektina, eikä siihen omana aikana ole vielä öljyjä vaihdettu niin ei tiedä yhtään mitä öljyä edellinen on käyttänyt.
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Eikös se ole suht normaalia että vanhemmissa ne paineet laskee?

Mulla on sellanen käsitys että jos ne pysyy lämpösenä tyhjäkäynnillä yli 0,5bar niin se on ok ja jos kaasua lisää niin jos pomppaa tappiin niin homma pelaa.

Tottakai se on merkki kulumisesta jos paineet on alhaiset.

Omassa paineet on tyhjäkäynillä lämpösenä n.1,5-2 kiloo ja ei ole haitannu.
Ex vehkeessä pahimmillaan alle 0,5 ja ei haitannu sekään.

Omassa on koneessa 10W:t ja eikös kesävehkeissä voi käyttää kireempiäkin öljyjä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Öljynpaine saa laskea tyhjäkäynnillä 0.3kiloon.
Viimeistään 3000 kierroksella minuutissa pitää öljynpaineen saavuttaa 3kiloa.

Jos nämä ylittyy ei ole vielä laakereilla vaaraa.
Vastaa Viestiin