w168 vaihteistot ja niiden erot?
w168 vaihteistot ja niiden erot?
Kuten viestien määrästä voi päätellä, niin olen uusi tällä forumilla. Joten M-B tietämys lähes olematonta.
Ajatuksena olisi mahdollisesti ostaa A mallin kulkine.
Kysymys 1: Mikä on tuo puoliautomaatti vaihteisto, josta tälläkin forumilla on ollut kirjoituksia?
Kysymys 2: Onko automaattilootan vaihtaminen manuaaliin
a) mahdollista
b) järjetöntä
c) taloudelliseti kannatamatonta
d) jotain muuta puolesta tai vastaan (vaihteistojen saatavuus, hinnat yms.)
Liikkeessä myynnissä automaattilla oleva auto, vaihteisto vika (pakki ei aina mene päälle), muuten siistin oloinen.
Ajatuksena olisi mahdollisesti ostaa A mallin kulkine.
Kysymys 1: Mikä on tuo puoliautomaatti vaihteisto, josta tälläkin forumilla on ollut kirjoituksia?
Kysymys 2: Onko automaattilootan vaihtaminen manuaaliin
a) mahdollista
b) järjetöntä
c) taloudelliseti kannatamatonta
d) jotain muuta puolesta tai vastaan (vaihteistojen saatavuus, hinnat yms.)
Liikkeessä myynnissä automaattilla oleva auto, vaihteisto vika (pakki ei aina mene päälle), muuten siistin oloinen.
Neva
Talvikuljetin Suzuki Alto, pienessä autossa ei voi olla isoa vikaa
Talvikuljetin Suzuki Alto, pienessä autossa ei voi olla isoa vikaa
1. vaihteet vaihdetaan kepistä mutta ei tarvitse painaa kytkintä. Mielestäni täysin turha systeemi kun oikea automaattikin on olemassa.
2. teknisesti on mahdollista, mielestäni järjetöntä ja taloudellisesti varmasti kannattamatonta.
Osta suoraan sellainen auto kuin haluat. Onhan noita myynnissä vaikka kuinka paljon. Miksi ostaa rikkinäinen auto kun ehjiäkin on saatavilla?
Eri asia jos haet harrasteautoa jotka puretaan ja kasataan huvin vuoksi.
2. teknisesti on mahdollista, mielestäni järjetöntä ja taloudellisesti varmasti kannattamatonta.
Osta suoraan sellainen auto kuin haluat. Onhan noita myynnissä vaikka kuinka paljon. Miksi ostaa rikkinäinen auto kun ehjiäkin on saatavilla?

Eri asia jos haet harrasteautoa jotka puretaan ja kasataan huvin vuoksi.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Ottaen huomioon kuinka surkeita nuo mersun 5-vaihteiset sähkölaatikot ovat kestävyydeltään, niin vaihto sellaiseen on aika järjetöntä.Matti R kirjoitti:2. teknisesti on mahdollista, mielestäni järjetöntä ja taloudellisesti varmasti kannattamatonta.
Laatikkohan ei tunnu kestävän edes 100tkm ennen kuin siitä menee joko luistikotelo, eletkroniikat tai sitten ohjainyksikkö. Ja hintaa huollolla on aika vähintään tonni-pari... :roll:
Erona lienee se, että manuaalilootan voi saada kunnostettuna, tai ainakin vähemmän ajettuna, tuohon hintaan.masaf1 kirjoitti:No ei se montaa sataa eroa sitten manuaalivaihteisen rempastakaan. Tyyppivikahan toi voimansiirron kestämättömyys on kuhan vaan kone on A170cdi tai isompi.
Automaatit tuntuivat olevat huomattavasti kalliimpia kunnostettuina, puhumattakaan uuden hinnasta.
No lootassahan ei vikaa, vaan kytkinpaketti menee solmuun. Ja siihen kun ei saa minkään sortin varaosia mistään (ellei ny osta jotain lunastusraatoa tahi odottele sellaisen löytymistä) ja Vehokin myy vaan koko paskan kerrallaan...Jouk kirjoitti:Erona lienee se, että manuaalilootan voi saada kunnostettuna, tai ainakin vähemmän ajettuna, tuohon hintaan.masaf1 kirjoitti:No ei se montaa sataa eroa sitten manuaalivaihteisen rempastakaan. Tyyppivikahan toi voimansiirron kestämättömyys on kuhan vaan kone on A170cdi tai isompi.
Automaatit tuntuivat olevat huomattavasti kalliimpia kunnostettuina, puhumattakaan uuden hinnasta.

Alkuperäiselle kysyjälle, että kannattaa selvittää korjauskustannukset, en kuitenkaan suosittele manuaaliin vaihtamista.
Kannattanee kysyä korjausarviota Konehuolto Siekkiseltä Maaningalta. Minulla on kutina, että voitte yllättyä posetiivisesti.
Kannattanee kysyä korjausarviota Konehuolto Siekkiseltä Maaningalta. Minulla on kutina, että voitte yllättyä posetiivisesti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi