Kauheata tää elämä - W108 *KUVIA

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Kauheata tää elämä - W108 *KUVIA

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

On tämä kamalaa olla minä. Soittelin eräälle tutulle autopurkamomiehelle, joka on lahjoittanut kaamean kasan pystäri- & W123-osia minulle ja ystävälleni. Ja löytyyhän niitä jämämersusta peltiosia ystävälle siihen vihreään petoon, jonka hänelle toimitin.

Muutama vuosi sitten hän pelasti autotalliinsa hienon kuvan mukaisen W108 mersun, joka tuotiin purkamolle muiden autojen mukana, tuo ei siis ole kyseinen auto. Koneessa käyntihäiriöitä, pikkuosia puuttuu ja penkkien verhoilussa sanomista eli uusiksi. Mutta: kori kunnossa, ei ruostetta ja maalattu. Ihana.

Kuva

Niitä näitä juteltuamme hän totesi, että onkin pitänyt ottaa yhteyttä. "Ei ole aikaa tehdä mitään tolle W108, osta sinä se. No maksa mitä noista tommosista projekteista saa".

Voihan käärme. Pakkohan sitä on ensi viikonloppuna mennä katsomaan.

Voi miksi ei W108 tehty dieselinä. Enhän minä kaasareista ymmärrä mitään :oops:
Viimeksi muokannut Petteri Kivimäki, Su 10.05.2009 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kauheata tää elämä - W108 tarjolla

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Enhän minä kaasareista ymmärrä mitään :oops:
No voin kertoa, että ei se kaasutinkaan ole kovin suurta rakettitiedettä vaativa vempele.

Jos minä sen jotenkuten ymmärrän, niin ymmärrät kyllä sinäkin.

Itse turasin Dodgen kaasarin kanssa ummikkona, mutta kun luin tuon oheisen linkin, niin se auttoi ainankin minua käsittämään ko. härpäkettä jonkinverran.
Äläkä oleta, että tekstin voisi sisäistää kerralla. Sen saa lukea uusiksikin. :D

Edelbrokin sielunelämä
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
takkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ke 29.10.2003 16:35
Paikkakunta: Väylänvarsi

Viesti Kirjoittaja takkanen »

Minua valtavasti säälittää ja vihaksikin pistää tuommoinen, minkä osan kohtalo on sinullen paiskannut...

Osiahan nuihin saa, ruosteettoman yksilön osto onkin vaikeampaa.
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo näin on. Jos et osta ni myy se tänne foorumilaisille :D Tai ole erilainen ja laita siihen ST Kunkku keulille!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Kova on kohtalo. :lol:
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Sergey kirjoitti:Jos et osta ni myy se tänne foorumilaisille
Katsellaan. Ensi viikolla tähän aikaan saatte ihailla kuvia.

Todennäköisin vaihtoehto on, että ostan, sisustan ja myyn tappiolla. Tunnen näet perusteetonta ja irrationaalista epäluuloa iäkkäitä bensiinimoottoreita kohtaan :roll:

Lisäksi W123 300CD siannahkasisustuksella ja turbo-OM617lla aiheuttaa värinöitä. Ainakin jos on moottorin tukimukit vaihtamatta.

EDIT. Auto on siis vissihin 250 S. Eli rlomiksen pihalla lojuvassa W114-vainaassa on kiinni sama kone! Täytynee jollain ilveellä nykästä talteen.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Petteri Kivimäki kirjoitti:
Sergey kirjoitti:Jos et osta ni myy se tänne foorumilaisille
Katsellaan. Ensi viikolla tähän aikaan saatte ihailla kuvia.

Todennäköisin vaihtoehto on, että ostan, sisustan ja myyn tappiolla. Tunnen näet perusteetonta ja irrationaalista epäluuloa iäkkäitä bensiinimoottoreita kohtaan :roll:

Lisäksi W123 300CD siannahkasisustuksella ja turbo-OM617lla aiheuttaa värinöitä. Ainakin jos on moottorin tukimukit vaihtamatta.

EDIT. Auto on siis vissihin 250 S. Eli rlomiksen pihalla lojuvassa W114-vainaassa on kiinni sama kone! Täytynee jollain ilveellä nykästä talteen.
Hetkinen 250:siä on tehty monella eri koneella, mikä kone sulla on pihalla.? Kaiva numerot! :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Jaa. No eikös tuplakurkkukaasarit ainakin tule ottaa talteen. Kaivan numerot ens viikonloppuna, kun käyn rälläköimässä helmakaarta. Se kun on siellä deep south se W114

Löytyi siittä muuten viimeisin katsastuslappukin, jostain 90-luvun puolivälistä. Hylsy oli tullut: kone savutti. Varmaan oli hyvä pystäri hylätty huonojen venttiilinvarren kumien takia. :roll:

Kone siin olis edelleen ehjä ja kokonainen. Jos joku tarttee ruosteetonta 250 plätkällä olevaa takakontin luukkua niin se on mulla työhuoneella riesana.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kone kiinnostaisi, siitä voisi saada osia tohon 250:seen joka on nyt levällään, katso siitä oma topikkinsa tuolla :shock:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=73442
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

No tehdään Porvooseen tärskyt ens lauantaiksi, 9.5. eli siis ryssäläisittäen Suuren isänmaallisen sodan voiton päiväksi. Puoliltapäivin meen. Näkisitpähän sitte moottorin ilmielävänä..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Petteri Kivimäki kirjoitti:No tehdään Porvooseen tärskyt ens lauantaiksi, 9.5. eli siis ryssäläisittäen Suuren isänmaallisen sodan voiton päiväksi. Puoliltapäivin meen. Näkisitpähän sitte moottorin ilmielävänä..
Jaa a, pitäs ens loppuna purkaa auton sisusta hitsausta varten :cry:
Milläs käsivoimilla semmosen moottorin saa irti autosta :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Hmm, vois olla helpointa että romisukko roudaa sulle koko loppuraadon. Mutta siinä on kiinni vielä mulle varattu perä & vetarit. :( Paljon muuta ei sitten olekaan, paitsi kone, joka on ihan yllättävän terveen näköinen ulospäin. Ei silleen rähjä, tiätsä. Ja joku lootakin siellä toki piileskelee..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Ai että se talliruoska olisi nyt tarjolla! :) No mikäs siinä, eihän se hassumpi aihio ollutkaan.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mulle kelpais kutoskoneel varustettu tällainen josta ei olisi enää museokuntoon kuten tää mun pystäriki, eli ajokuntoinen parhaat päivänsä nähnyt eikä enää unelmapäiviä näe.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Sergey kirjoitti:..eikä enää unelmapäiviä näe.
Ei niitä ole kuin MB Classic -lehden jutuissa! Hiton hyvän näköiset jutut, hyvä kuvaaja tämä Bolsinger vai mikä se oli..

Noo, ens viikolla näette kuvia. Lueskelin Zenit-kaasuttimen korjausmanuaalin läpi. Vähän joka nippelin kohdalla on symptomina huono käynnistyvyys, huono kaasuunvastaavuus, kova bensankulutus tms. muuta mukavaa.

Saa nähä pitääkö tyytyä haisemaan dieseliltä.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Tässä kuvia. Huolestuin turhaan väristä, se on alkuperäisen mukainen DB158 H Weissgrau, mutta todella kumma nimi tolle pronssille!
http://www.sternschuppen.de/158_weissgrau.jpg

Kuskinpenkin runkoa saa tarjota!

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Onnea uuden auton johdosta!
Olisikohan se oikea weissgrau kuitenkin tuo mikä näkyy esim etuoven sisäpuolen pellissä.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Kuva

Ei näytä musta siltä tuo..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Hieno väri... Melkosen hyväs kunnos sisustus... Et osannut puhelimes kertoa tarpeeks hyvin :shock: :lol:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kuvanmukainen ilmanputsari löytyisi täältä joutilaana.
Joudut uusimaan nuo haitariletkut sileisiin. 8)
Huohotinputki kannattaa ostaa mersu-osana, siinä on valkoisella tekstillä varaosanumero :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Hmm, onko kellään kokemusta Zeniittien korvaamisesta Weberin bolt-on -korvaussatsilla, jota kehuivat keskustelupalstoilla.

Kuva

Esimerkiksi tuollainen pulju myy
http://www.jameng.com/products/index.phtml?section=2
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Tutustuhan nyt siihen kaasuttimeen ensin ihan rauhassa tai teetätä vaikka se kaasutinremppa jollain toisella mielummin, kun rupeisit jotain vääriä löylykauhoja sinne koneeseen kylvämään.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

nuo Zenithit on tosi helpot ja hienot kaasarit, vaatii vain tutustumista ja hieman osaamista, taatusti ehjät osat, suuttimet, kohot, vivut yms. Itsellä on ollut useita "Zenith"-autoja ilman mitään ongelmia. Mm. tällä hetkellä E3-Bemari...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

taatusti ehjät osat, suuttimet, kohot, vivut yms
Mistäs Unski olet osia tilaillut?

Tai jos tiedätte kaasarigurua niin yhteystietoa voipi laittaa..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Zenith Inateihin löytyy sangen helposti korjaussarjoja kohtuuhinnalla mm. saksan Ebayltä.

Ja kuten jo sanottua vaihto alaimu-Webereihin, varsinkin astmaattisiin 32/36, joita Inattien tilalle usein asennetaan, on selvä heikennys moottoriin. Erityisesti BMW M-30 sarjan moottoreissa tämä sangen yleinen modifikaatio pilaa moottorin hienot ominaisuudet suht perusteellisesti.

Mm. tuolta löytyy lisävalaistusta Inattien sielunelämään: http://koti.phnet.fi/ttoyryla/autot/zenith.html

http://www.jaimekop.com/CarbManual/index.html
Avatar
Takakumi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 23.05.2008 15:50

Viesti Kirjoittaja Takakumi »

Mun Zenith Inatit oli täs hiljattain Jyväskylän kupeessa ultraäänipesussa. Oiskohan paikka voinu olla Palokka, firman nimi ei kyl pasahda mielee ku broidi hoiti postituksen.
Mutta sitten oli kiva kasailla kun osat olivat kuin uudet. Tiivistesarjatkaan ei Veholla ollu pahan hintaiset, oisko ollu jotai alle 30 euroa per kaasari.
Oltiinpa vielä niin ovelia että käytettiin kaasarit yksi kerrallaan pesulla niin sitten siitä kokonaisesta voi vakoilla kasausohjeita, muuten olis kyllä menny sormi suuhun monta kertaa.
Ja nyt pelaa komiasti ja pystäri jopa kiihtyy.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Jaha, kiitokset vinkeistä.

Täytynee ottaa kaasarit pöydälle kun saan auton Jyväskylään joskus kuukauden päästä. Epäilen lähettäväni ne jollekulle, joka todella niiden päälle ymmärtää. Kysäisen Palokassa sijaitsevalta Hännisen Pekalta, joka on avovaimoni kummitytön isäpuoli ja ymmärtää mm. vanhojen rallivehkeitten päälle.

Asiasta ei puutu huvittaviakaan puolia; auto oli muutama vuosi sitten vielä ihan ajokuntoinen, kävi ja kukkui, mutta käynti oli epätasaista. Rlomiksen omistajan oli kutsunut "jonkun asioista perillä olevan äijän" käymään ja hänen aikansa kaasareita roplattuaan auto ei sitten enää käynytkään :lol:
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Onnea vaan auton johdosta :D . En nähnyt topiccissa varmaa tietoa siis mutta kai olet kärryn ostanut :roll: . Eli varhais-ässäläinen, tervetuloa kerhoon. Minulla on ainakin pari kontaktia joilta saa käytettyjä osia :wink: .
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

No kun halvalla sain. No ainakin edullisesti.

Etupuskuri- ja penkkiongelmaan löytyikin jo apua kanssaforumilaisilta. Että tattista vaan!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Mistäs Unski olet osia tilaillut?
Ei ole vielä kertaakaan tarvinnut tilailla ;) Kun on varastossa "riittävästi" varaosayksilöitä.... taitaa nytkin olla 4 tai 6 kappaletta..en muista ihan tarkkaan... :)
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Vastaa Viestiin