W203 punaiset jouset - mikä alustasarja?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
IDCCDI
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W203 punaiset jouset - mikä alustasarja?

Viesti Kirjoittaja IDCCDI »

Terve!

Apua kaivataan! Tuli sellainen yllättävä ongelma, että minulla jo yli 3 vuotta ollut W203 pomppasi eilen katsastuksesta muutoskatsastamattoman alustasarjan takia. Olen ostanut 2004 -mallisen autoni käytettynä, eikä minulla ole mitään käsitystä operaatiosta. Koska autoni oli aikaisemmin ollut Veholla leasing -käytössä, olin automaattisesti olettanut siinä olevan alkuperäisen C -mallin Sport -alustan, mutta kun jouset ovat punaiset, näin ei ilmeisesti ehkä olekaan?

Noh, koskapa olen ostanut auton käytettyjen autojen liikkeestä jo yli 3 vuotta sitten, ei autoliike mielestään voi auttaa asiassa enää mitenkään. Homman hoitaminen olisikin yksinkertaisempaa, jos asiasta olisi huomautettu tällä samalla katsastuskonttorilla jo 2 vuotta sitten, kun autoni siellä viimeksi katsastin ja kaupasta olisi ollut vähemmän aikaa, mutta ei, homma tuli esille eilen!

Nyt ovat hyvät neuvot kalliit, sillä ajoaikaa on vain tämä päivä. Minkähän merkkiset tuollaiset punaiset jouset, korkeudeltaan alkuperäistä sporttialustaa jotakuinkin vastaavat, voisivat olla? Entä mistä niihin voisi saada tyyppihyväksyntätodistuksen muutoskatsastusta varten? Muita hyviä neuvoja asian hoitamiseksi?
h3ba
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Itseltä ainakin löytyy H&R:n punaiset madallusjouset, madallus oli muistaakseni luokkaa -40mm. Voi tietenkin olla et punaisia on vaikkapa parikin kokoa 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
geoman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja geoman »

Olisiko liian yksinkertainen asia kysyä Veho:lta huoltohistoria - tuskin heidän autoihinsa jousia vaihdetaan muualla kuin Veho:ssa?
IDCCDI
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Olisi. Huoltohistoria alkaa jostakin syystä vasta minun huolloistani, vaikka huoltokirjassa Vehon leimoja onkin. Jousista ei myöskään löydy merkkiä, ainoastaan merkinnät:

20-104-HA (vasen takajousi)
20-104-VA (oikea etujousi)
Henri_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Henri_L »

tuv

Muuten ihan hyvä, mut toi väittää että ovat A sarjalaisen jouset :roll:
Tesla Model 3

Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
IDCCDI
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Ihmeiden aika ei ole ohi! Päivän puhelinrumban jälkeen todellakin eräästä suomalaisesta keskisuuresta kaupungista löytyi huoltoliike, jossa muistettii remontin tehdyn siellä vuonna 2004! Tarina jatkuu vielä paremmin; liikkeen tiedostoista löytyi jousien merkki ja onnistuin tavoittamaan vielä jousimerkin nykyisen maahantuojankin.

Nyt TUV -lappu on kiikutettu katsastuskonttorille ja autossa on muutoskatsastettu alustasarja. Päivän työ, 87 kilometriä ajoa, n. 5 tuntia puhelimessa ja satanen katsastuksiin. Eikö helppoa!

Kiitos vaivaa nähneille. Tuo koodi tosiaan viittaisi A -sarjan jousiin, mutta se pitänee panna ruosteisten stanssien lukemisen vaikeuden piikkiin; minulle vakuutettiin, että A -sarjan jousia ei saisi edes paikalleen.
Jolle
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Minkä merkkisiks jousiks ne loppujen lopuks paljastui?
IDCCDI
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Olivat merkkiä Intrax ja valmistajana Merwede B.V., jos nyt tuota dokumenttia oikein ymmärrän.
Vastaa Viestiin