Terve!
Apua kaivataan! Tuli sellainen yllättävä ongelma, että minulla jo yli 3 vuotta ollut W203 pomppasi eilen katsastuksesta muutoskatsastamattoman alustasarjan takia. Olen ostanut 2004 -mallisen autoni käytettynä, eikä minulla ole mitään käsitystä operaatiosta. Koska autoni oli aikaisemmin ollut Veholla leasing -käytössä, olin automaattisesti olettanut siinä olevan alkuperäisen C -mallin Sport -alustan, mutta kun jouset ovat punaiset, näin ei ilmeisesti ehkä olekaan?
Noh, koskapa olen ostanut auton käytettyjen autojen liikkeestä jo yli 3 vuotta sitten, ei autoliike mielestään voi auttaa asiassa enää mitenkään. Homman hoitaminen olisikin yksinkertaisempaa, jos asiasta olisi huomautettu tällä samalla katsastuskonttorilla jo 2 vuotta sitten, kun autoni siellä viimeksi katsastin ja kaupasta olisi ollut vähemmän aikaa, mutta ei, homma tuli esille eilen!
Nyt ovat hyvät neuvot kalliit, sillä ajoaikaa on vain tämä päivä. Minkähän merkkiset tuollaiset punaiset jouset, korkeudeltaan alkuperäistä sporttialustaa jotakuinkin vastaavat, voisivat olla? Entä mistä niihin voisi saada tyyppihyväksyntätodistuksen muutoskatsastusta varten? Muita hyviä neuvoja asian hoitamiseksi?
W203 punaiset jouset - mikä alustasarja?
Ihmeiden aika ei ole ohi! Päivän puhelinrumban jälkeen todellakin eräästä suomalaisesta keskisuuresta kaupungista löytyi huoltoliike, jossa muistettii remontin tehdyn siellä vuonna 2004! Tarina jatkuu vielä paremmin; liikkeen tiedostoista löytyi jousien merkki ja onnistuin tavoittamaan vielä jousimerkin nykyisen maahantuojankin.
Nyt TUV -lappu on kiikutettu katsastuskonttorille ja autossa on muutoskatsastettu alustasarja. Päivän työ, 87 kilometriä ajoa, n. 5 tuntia puhelimessa ja satanen katsastuksiin. Eikö helppoa!
Kiitos vaivaa nähneille. Tuo koodi tosiaan viittaisi A -sarjan jousiin, mutta se pitänee panna ruosteisten stanssien lukemisen vaikeuden piikkiin; minulle vakuutettiin, että A -sarjan jousia ei saisi edes paikalleen.
Nyt TUV -lappu on kiikutettu katsastuskonttorille ja autossa on muutoskatsastettu alustasarja. Päivän työ, 87 kilometriä ajoa, n. 5 tuntia puhelimessa ja satanen katsastuksiin. Eikö helppoa!
Kiitos vaivaa nähneille. Tuo koodi tosiaan viittaisi A -sarjan jousiin, mutta se pitänee panna ruosteisten stanssien lukemisen vaikeuden piikkiin; minulle vakuutettiin, että A -sarjan jousia ei saisi edes paikalleen.