250D w124 ei käynnisty
250D w124 ei käynnisty
Autossa tuli ongelma yhtäkkiä , ei lähde kylmänä(näillä keleillä) käyntiin kun hirveällä starttaamisella tai pilotin avulla ja silloinkin saa tosissaan starttailla. Mutta kun käyntiin saa ni sit toimii hyvin ja lähtee uudelleenkin. Hehkut on vaihdettu syksyllä ja nyt mittailtu että toimii. Hehkujen päästä mitattu jännite silloin kun hehkuttaa, niin n. 10v on siellä.
Olisiko vinkkejä mitä seuraavaksi tutkimaan ja mikä voisi vikana olla?
Olisiko vinkkejä mitä seuraavaksi tutkimaan ja mikä voisi vikana olla?
Hehkut on kaikki mitattu, 0.7ohm antaa arvoiksi. Hehkuttaessa on hehkujen päässä jännite, niin mun laskuopin mukaan pitäisi kyllä kaikkien toimia? Pari hehkua oli isä ehtiny jo uusia tohon ja sano että kaikki näyttää samaa kun mittailee ja sen jälkeen itsekkin mittailin vielä ne läpi.
Edit, paljonko muilla on hekujen päässä jännite hehkuttaessa , tippuuko liian alas kun on 9-10V ?
Edit, paljonko muilla on hekujen päässä jännite hehkuttaessa , tippuuko liian alas kun on 9-10V ?
otat niistä hehkuista johdot irti. sitten mittaat, että onko yhteys hehkusta, siitä päästä, mihin se johto tulee, niin yhteys kanteen. eli vaikka vastus asennolla, tai piippaus asennolla, jos on yleismittari. näin näät, että ne toimii, tai ei.
jos hehkut toimii, niin vikaa vois alkaa tutkiin polttoainepuolelta. onkos löpösuodatinta vaihdettu koska viimeks? se kannattaa tsekata.
sitten polttoaineletkut, ettei imeskele ilmaa väliin. siis tarkistella, että ei nyt ihan halki asti oo.
jos hehkut toimii, niin vikaa vois alkaa tutkiin polttoainepuolelta. onkos löpösuodatinta vaihdettu koska viimeks? se kannattaa tsekata.
sitten polttoaineletkut, ettei imeskele ilmaa väliin. siis tarkistella, että ei nyt ihan halki asti oo.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Eli juurikin näin mitattu, hehkun päästä kanteen kaikki läpi, ja vastusta sen 0.7ohm.pera8x kirjoitti:otat niistä hehkuista johdot irti. sitten mittaat, että onko yhteys hehkusta, siitä päästä, mihin se johto tulee, niin yhteys kanteen. eli vaikka vastus asennolla, tai piippaus asennolla, jos on yleismittari. näin näät, että ne toimii, tai ei.
pera8x kirjoitti:jos hehkut toimii, niin vikaa vois alkaa tutkiin polttoainepuolelta. onkos löpösuodatinta vaihdettu koska viimeks? se kannattaa tsekata.
sitten polttoaineletkut, ettei imeskele ilmaa väliin. siis tarkistella, että ei nyt ihan halki asti oo.
Suodatin viimesyksynä vaihdettu. Polttoaineletkuja ollaan tutukittu ja ei tunnu olevan vuotoja, tosin todella vaikea havaita jos se pystyy vetämään ilmaa jostain välistä matkaan.
ok. sitten kannattaa tsekata, että tuleeko sinne suuttimille sitä löpöö. kaveri starttailee ja sinä auot samalla suutinputkia suuttimen päästä. jos tuloo naftaa, niin hyvä, jos ei niin huono. siitä nyt saa ainakin jotakin osviittaa, että tuleeko vai ei.
niin, ja kannattaa sekin viälä tarkistaa, että kuinka kauan se hehkuttaa. sen kait kuuluis hehkuttaa viälä starin jälkeenkin jonkin aikaa. miittaat vaikka sen jännitteen joltakin hehkulta.
ja kato ny viä, että tuleeko pakarista mitään savua, kun starttailet. jos edes jotaikin sinertävää, taikka valkoseta taikka jotain savua tulee, kun pyörittää, mutta ei sytytä, niin kyllä se kone sit varmaan soppaa saa.
niin, ja kannattaa sekin viälä tarkistaa, että kuinka kauan se hehkuttaa. sen kait kuuluis hehkuttaa viälä starin jälkeenkin jonkin aikaa. miittaat vaikka sen jännitteen joltakin hehkulta.
ja kato ny viä, että tuleeko pakarista mitään savua, kun starttailet. jos edes jotaikin sinertävää, taikka valkoseta taikka jotain savua tulee, kun pyörittää, mutta ei sytytä, niin kyllä se kone sit varmaan soppaa saa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Niin. Minä olen näin tehnyt W123 ja W124 tapauksessa. Pitkä johdin akun plussalle ja hehkureleen liitin irti. Sitten tökkää sinne naarasliittimen reikiin yksitellen johtimen. Siinä on numerointi jokaiselle pytylle. Jos kipinöi, niin toimii. Kun ei kipinöi, niin se hehku vaihdetaan. Numerointi alkaa jäähdyttimen suunnasta. Nopeaa ja helppoa, ja ainakin tähänasti on jokainen vaihto osunut nappiin tällä tekniikalla.
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Ööh, ettei siis päässyt horimaan ilmaa suutinputkiin? Sillonhan ei kovin helposti lähde tulille vaikka kuin hehkuttais.Turmelo kirjoitti:Nyt auto toimii ja viasta ei tietookaan. Hehkut vaihdettu, ja pumpun päältä kun vuoti vähän ni o-renkaita meni uusiksi.Ei siis tietoa mistä johtui kun vanhat hehkut olivat ehjät. Ja tuo pieni tihkuminen tosta pumpunpäältä tuskin tota aiheuttanut.


[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]