250D w124 ei käynnisty

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

250D w124 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Autossa tuli ongelma yhtäkkiä , ei lähde kylmänä(näillä keleillä) käyntiin kun hirveällä starttaamisella tai pilotin avulla ja silloinkin saa tosissaan starttailla. Mutta kun käyntiin saa ni sit toimii hyvin ja lähtee uudelleenkin. Hehkut on vaihdettu syksyllä ja nyt mittailtu että toimii. Hehkujen päästä mitattu jännite silloin kun hehkuttaa, niin n. 10v on siellä.

Olisiko vinkkejä mitä seuraavaksi tutkimaan ja mikä voisi vikana olla?
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Ei se jännite siellä hehkun päässä kerro, toimiiko se vai ei.

Pitää mitata vastus. Vaan jos ei se lähde edes huonosti käymään kuin karmealla sahauksella, epäilisin hehkun relettä
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Hehkut on kaikki mitattu, 0.7ohm antaa arvoiksi. Hehkuttaessa on hehkujen päässä jännite, niin mun laskuopin mukaan pitäisi kyllä kaikkien toimia? Pari hehkua oli isä ehtiny jo uusia tohon ja sano että kaikki näyttää samaa kun mittailee ja sen jälkeen itsekkin mittailin vielä ne läpi.

Edit, paljonko muilla on hekujen päässä jännite hehkuttaessa , tippuuko liian alas kun on 9-10V ?
EdVonV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 07.12.2008 15:20

Viesti Kirjoittaja EdVonV »

...
Viimeksi muokannut EdVonV, Ma 10.05.2010 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

otat niistä hehkuista johdot irti. sitten mittaat, että onko yhteys hehkusta, siitä päästä, mihin se johto tulee, niin yhteys kanteen. eli vaikka vastus asennolla, tai piippaus asennolla, jos on yleismittari. näin näät, että ne toimii, tai ei.

jos hehkut toimii, niin vikaa vois alkaa tutkiin polttoainepuolelta. onkos löpösuodatinta vaihdettu koska viimeks? se kannattaa tsekata.

sitten polttoaineletkut, ettei imeskele ilmaa väliin. siis tarkistella, että ei nyt ihan halki asti oo.
W201 250DT 20V
w201 190E
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

pera8x kirjoitti:otat niistä hehkuista johdot irti. sitten mittaat, että onko yhteys hehkusta, siitä päästä, mihin se johto tulee, niin yhteys kanteen. eli vaikka vastus asennolla, tai piippaus asennolla, jos on yleismittari. näin näät, että ne toimii, tai ei.
Eli juurikin näin mitattu, hehkun päästä kanteen kaikki läpi, ja vastusta sen 0.7ohm.
pera8x kirjoitti:jos hehkut toimii, niin vikaa vois alkaa tutkiin polttoainepuolelta. onkos löpösuodatinta vaihdettu koska viimeks? se kannattaa tsekata.

sitten polttoaineletkut, ettei imeskele ilmaa väliin. siis tarkistella, että ei nyt ihan halki asti oo.

Suodatin viimesyksynä vaihdettu. Polttoaineletkuja ollaan tutukittu ja ei tunnu olevan vuotoja, tosin todella vaikea havaita jos se pystyy vetämään ilmaa jostain välistä matkaan.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ok. sitten kannattaa tsekata, että tuleeko sinne suuttimille sitä löpöö. kaveri starttailee ja sinä auot samalla suutinputkia suuttimen päästä. jos tuloo naftaa, niin hyvä, jos ei niin huono. siitä nyt saa ainakin jotakin osviittaa, että tuleeko vai ei.

niin, ja kannattaa sekin viälä tarkistaa, että kuinka kauan se hehkuttaa. sen kait kuuluis hehkuttaa viälä starin jälkeenkin jonkin aikaa. miittaat vaikka sen jännitteen joltakin hehkulta.

ja kato ny viä, että tuleeko pakarista mitään savua, kun starttailet. jos edes jotaikin sinertävää, taikka valkoseta taikka jotain savua tulee, kun pyörittää, mutta ei sytytä, niin kyllä se kone sit varmaan soppaa saa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Mystisyys jatkuu, eilen ruvettiin tutkimaan niin heti käynnisty ja toimi :shock: . Täytynee kaikki hehkut vaihtaa varmuuden vuoksi, kun kuulin että jollain oli hehku menny oikoseen ja sit lämmenny väärästä kohtaa tms. mut taitaa olla noita essonbaarijuttuja.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18179
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

otat niistä hehkuista johdot irti. sitten mittaat, että onko yhteys hehkusta, siitä päästä, mihin se johto tulee, niin yhteys kanteen.
Huomattavan paljon helpompaa olisi mitata hehkureleen liittimestä.
wiimax.fi
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Niin. Minä olen näin tehnyt W123 ja W124 tapauksessa. Pitkä johdin akun plussalle ja hehkureleen liitin irti. Sitten tökkää sinne naarasliittimen reikiin yksitellen johtimen. Siinä on numerointi jokaiselle pytylle. Jos kipinöi, niin toimii. Kun ei kipinöi, niin se hehku vaihdetaan. Numerointi alkaa jäähdyttimen suunnasta. Nopeaa ja helppoa, ja ainakin tähänasti on jokainen vaihto osunut nappiin tällä tekniikalla.
EdVonV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 07.12.2008 15:20

Viesti Kirjoittaja EdVonV »

...
Viimeksi muokannut EdVonV, Ma 10.05.2010 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Joo ehjä sätkii. "kuollut" hehku on ihan mykkä.
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Nyt auto toimii ja viasta ei tietookaan. Hehkut vaihdettu, ja pumpun päältä kun vuoti vähän ni o-renkaita meni uusiksi. :shock: Ei siis tietoa mistä johtui kun vanhat hehkut olivat ehjät. Ja tuo pieni tihkuminen tosta pumpunpäältä tuskin tota aiheuttanut.
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

Turmelo kirjoitti:Nyt auto toimii ja viasta ei tietookaan. Hehkut vaihdettu, ja pumpun päältä kun vuoti vähän ni o-renkaita meni uusiksi. :shock: Ei siis tietoa mistä johtui kun vanhat hehkut olivat ehjät. Ja tuo pieni tihkuminen tosta pumpunpäältä tuskin tota aiheuttanut.
Ööh, ettei siis päässyt horimaan ilmaa suutinputkiin? Sillonhan ei kovin helposti lähde tulille vaikka kuin hehkuttais. :?: :roll:
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Vastaa Viestiin