Sulakkeen vaihtoa.
Kolmas kerta. Tosin tämä on kestänyt 65tkm ja yli 3 vuotta.
Ahtoja joutuu vähän pudottamaan että pysyy uudella nipussa.
Sylinteriputkissakin vähän jälkiä. Männän kanssa ollut ahdasta.
Pikkasen autokuumetta meinaa pukata.
Tässä on alkanut ajatukset kääntymään talon merkkien suuntaan.
Että mersua tuskin enää tulee.
Mutta todennäköisesti tämän viton kanssa vielä kärvistellään jokin aikaa.
Tämän auton viritys setin säädöt ja loppuhieromiset alkaa olla valmiit.
Kaikki toimii nyt vihdoin niin kuin pitää. Syöttöhommat kun on nyt kunnossa.
Pitää käydä dera:n penkissä riipasemassa lappu sitten kun lomat ei ole esteenä.
270-280hv lappu pitäis nyt tulla.
Vetävät jotain 5100-5300rpm, vähän vaikea arvioda ajossa.
Mittarin mukaan 5300rpm.
Syötön vähyys on nyt tiessään. Pientä mustaa savuhuntua tulee 2700-5300rpm välillä. Ahdot pomppaa 1,8bar nopeasti. Myös ahdin herää käytännössäkin hyvin. Savukello on ohitettu pois syöttöä sotkemasta, kello aika tavalla turha kapistus.
vito500tkm kirjoitti:kello aika tavalla turha kapistus.
Korjataan sen verran, että rikkinäinen kello on todellakin turha kapistus. On se ehjä kello kuitenkin hyvä olla niin ei tule kiihdytettyä kaasupoljin liian ylhäällä
veskola kirjoitti:On se ehjä kello kuitenkin hyvä olla niin ei tule kiihdytettyä kaasupoljin liian ylhäällä
Eikä se viritys tuohon pääty
Kyllä tällä voi ihan hyvin kiihdytellä kaasupoljin pohjassa ilman kelloa.
Ei tarvii savun takia löysäillä. Ahdin herää hyvin mukaan pienilläkin kierroksilla.
Tämän virittäminen saa nyt vähäksi aikaa riittää.
Olis mukava tuhlata välillä johonkin muuhinkin rahaa
Nii, tarkoitin nyt että seuraava viritysaste jää toistaseksi tekemättä.
Näitä muutaman kympin viilailuja voi kyllä tehdä nykyiselle setille, mutta isommat jutut saa jäädä.
Enkä näe nykyisessä luetattavuudessa suuria ongelmia.
Uskosin että tämän kanssa nyt pärjää.
Mielenkiinnolla odotan miten V-mallin vito alkaa liikkumaan ja kestämään
Seuraavaksi vois keskittyä viton korin entisöintiin. Rakkaassa harrasteautossa alkaa olla pellit jo ahdistavan huonossa kunnossa . Lähinnä ovet/luukut ja helmat + pari muutakin paikkaa. Romu suorastaan mätänee käsiin. Korjaushomma taitaa mennä syksylle, kun saan toisen auton liikenteeseen. On sitten aikaa tuhertaa tämän kanssa. Vähintään parin viikon projekti tulee. Korjauspeltejä ei saa mistään. Esim ovi maksaa 750€ tarvikkeena. Että taidanpa repiä varastosta taas pari teräshyllylevyä alas ja taitella ne vitoon . Tuleehan se silleenkin. Pelitihommien jälkeen pohjat ja uusi maali päälle. Ja kolmen vuoden päästä sama homma taas uudestaan
Tässä jo suorastaan odotan että pääsen haistelemaan sähköliiman käryä
Voi olla. Taitaa vaan tulla hintoihin kun kaikki luukut tilaa.
Järkevämpi ostaa koko auto, vaikka tuollanen
Tee se itse ruosteeton suomi vito rakennussarja
mutta miksi tuo olisi yhtään sen ruosteettomampi, tai sanotaanko näin, että kun noihin ei tehdas ole laittanut mitään järkevää suojausta ja niillä on ajettu saksassa 330 tkm (ainakin ) niin ne on alkanut jo kypsyä. Viton oven saumathan alkaa ruostua jo ekan 100 000 km aikana, valmistusvika. Kun se sitten on alkanut niin tänne kun tuodaan ja ajetaan pari talvea ollaan samassa tilanteessa, paitsi 3300€+tuontikulut köyhempiä.
Eikä Saksa todellakaan ole mikään suolavapaa vyöhyke Märkä paskamaa sekin on.
Minulle kelpaisi kyllä takaluukku, jonka sauma ei ole alkavassa ruosteessa siellä massan alla, semmoista ei vain taida löytyä
Tuskin saksan vitot niin mätiä kuin mitä minun vito on.
Oikestaan tarvis vielä liukuoven, loput saan rakennettua levytavarasta jos siltä näyttää.
Takaluukun dyykkasin roskiksesta. Ruosteeton, vähän kolhastu, saa oikastua.
Uusi lukkopelti ja etupuskuri on hommattu.
Vanhat etuovet saa ehkä raavittua vielä kuntoon.
Etuokaaret on oven kohdalta ihan mädät. Ne pitäis käydä jostain romusta rälläköimässä.
Liukuovenkiskon alta on kans mätinyt ihan kiitettävästi jne....
Hivenen vaatii inspiraatiota että jaksaa alkaa taas hieromaan.
Eikös se ole sitten jo helpompi maksaa vero siitä Saksan "ruosteettomasta" Vitosta. Kai siellä tekniikkavikaisia Vitoja on, kun eikös miltei kaikki vähän ole
vito500tkm kirjoitti:Voi olla. Taitaa vaan tulla hintoihin kun kaikki luukut tilaa.
Järkevämpi ostaa koko auto, vaikka tuollanen
Tee se itse ruosteeton suomi vito rakennussarja
Onneksi luulivat henkilöautoksi. Muuten olis kortti lähtenyt.
Tuplaylitys kun oli. No, sakkoa tuli sen verran reilusti että näkkkileipää saa mutustella seuraavat kuukaudet, nam
Ihan peruskarvalakki vito. Ei abs, ei airbag.
Rekisteröity 1+7hlö matkailuautoksi. Vero jotain ~160/vuosi.
Ilman abs ja airbag olevalla matkailuatolla saa ajaa max 80.