W202-sarjan ja W210-sarjan ylläpitokustannuserot?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1056
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

W202-sarjan ja W210-sarjan ylläpitokustannuserot?

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Seuraavan Mersuni todennäköisimmät mallivaihtoehdot ovat W202 C 250 TD Aut. Farmari ja W210 E 290TD Aut. Farmari,mietityttää lähinnä miten paljon kalliimpi Väyrynen olisi omistaa kuin C-sarjalainen?
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Ohan tossa Väykyssä isompi moottorin tilavuus eli kalliimmat vakuutukset. Eiköhän noissa kahdessa oo aika paljon yksilöstäkin kiinni, kumpi voi tulla kalliimmaksi. Molemmat ruostuu herkästi, Väykyssä voi käydä kuhina useemmassakin paikassa? Koneet on kuitenkin semmosia vanhoja soramyllyjä, että ei niihin mitään kovin kallista pitäs tulla. Sen sijaan kaikki moottorin ympäriltä kyllä hajoo varmaan ihan yhtä todennäköisesti molemmissa.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

masaf1 kirjoitti:Ohan tossa Väykyssä isompi moottorin tilavuus eli kalliimmat vakuutukset. Eiköhän noissa kahdessa oo aika paljon yksilöstäkin kiinni, kumpi voi tulla kalliimmaksi. Molemmat ruostuu herkästi, Väykyssä voi käydä kuhina useemmassakin paikassa? Koneet on kuitenkin semmosia vanhoja soramyllyjä, että ei niihin mitään kovin kallista pitäs tulla. Sen sijaan kaikki moottorin ympäriltä kyllä hajoo varmaan ihan yhtä todennäköisesti molemmissa.
Humoristista, että koneella on vuoden takuu ja korilla 30v. ruostumattomuustakuu. Toisinpäin olis lähempänä todellisia kestomääriä.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Taitaa tuo väykkä säilyttää paremmin arvonsa. (mutu)

Loppupeleissä tilanne taitaa mennä fifty-sixty.
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1056
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Niin,C 250 TDT:ssä on kokonaispaino 2000kg ja E 290 TDT:ssä 2230 kg eli käyttövoimaverossa joitaki kymppejä eroja,mutta suurin kiinnostus on,että miten suuri ero VARAOSIEN HINNOISSA,ns. kulutusosissa,joita aina joutuu ennemmin tai myöhemmin vaihtamaan...nykyisessä kakkosnelosessanihan varaosien hinta ei paljoa ahista...
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Menee KL-varaosien sivuille ja vertaa vaikka jokaista osaa keskenään tai tekee taulukon jossa vertailee isoimpia ja yleisimpiä osia?
Markus.A.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 15.02.2009 07:58
Paikkakunta: Hyvinkää

w210

Viesti Kirjoittaja Markus.A. »

Ise pohdin samaa kysymystä ja päädyin tuohon väyrysfarmariin tuolla 290 koneella. auto ei ole mikään raketti mutta kone vääntää kyllä ihan mukavasti näihin perusajoihin. Kulutus mukavan pientä tällä 290 koneella myös +120 nopeuksilla, eikä se moottorin äänikään ole mikään niin kauhea kuin monet antavat ymmärtää. maantiellä itseasiassa murisee ihan kivasti. Nyt 12000 km ja 3kk myöhemmin autoon olen vaihtanut kannentiivisteen ja alapallonivelet. kumpaan tahansa päädyt kannattaa varautua huoltoihin tai korjauksiin jos tämänikäisiä autoja haluaa omistaa. kulutuslukemia voi verrata vaikka täällä http://www.mercefreaken.com/
Mercedes E290TDT -98
Buick LeSabre -63 2dht
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1056
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Kiitos vastauksista,Väyrysfarmari kiinnostaa kyllä jo tilojenkin puolesta,just oltiin reissussa 3 aikuista ja 2 lasta ahdettuna 124-sarjalaiseen,ja kyllä ahisti...
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Vastaa Viestiin