sopiiko diesel bensan automaattiin?
sopiiko diesel bensan automaattiin?
eli nyt on rojektissa 300e automaatilla -88. koneen nostin pois ja tarkotuksena laittaa diiseli, sopiiko 300diiseli koneet suoraan tilalle, tai tärkeintä että passaako laatikkoon? päällimmäisenä olis tulolla 300d moniventtiili?
Sen verran ainaki että vaihtoalue ei sovi nii hyvin dieselille ku bensalle.. Itellä on just samainen yhdistelmä, mutta vaihtuu takas toi manuaali loota ku saan korjattua
Eli käyhän ne..

Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
Itellä tuntuu ihan että luistais, vaikka ei tuossa bensassa paikallaan ollesa luistanukkaan.. Joo saattaa olla et paremmin pelaa jos vaihtaa noita alipaine osia.. Tuolla toisella foorumilla on yks tyyppi joka kans tehny samaisen operaation ja tuntus tietävän jonnin verran paremmin 

Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
tähän ei ollut tullut vastausta ja sama asia kiinnostaa... lähinnä se, että ottaako dieselin turbiini millä kierroksilla kiinni, kun tuossa omassa 300E:ssä turbiini tuntuu ottavan kiinni vasta reilussa 2000 rpm (olisko jotain 2500 rpm, mihin kiekkamittarin neula pysähtyy, kun polkaisee kaasua...) ja haluaisin sen nappaavan kiinni jo alle 2000 rpm, että ei tarvitsis kaahailla yli 80 km/h tuolla tienpäällä polttoaineen säästämiseksiatlas kirjoitti:Kai siihen ois laitettava oikea stallspeed turbiini.Vai onko noissa sama turbiini?

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Itse ajelin vuoden päivät 603 turbolla jossa oli jatkeena 722.3 bensan automaatti. Stallspeed oli vähän alempana kuin dieselin laatikolla, mutta toimi kuitenkin moitteetta. Vaihtoi hyvin eikä luistanut. Bensan automaatti lähtee vaan aina kakkosvaihteella, ja täyskaasukiihdytyksessä laatikko ei vaihda isommalle ennen kuin vähän höllää kaasua. Dieseli ei kierrä niin paljoa kuin laatikko vaatisi. Toimii kuitenkin hyvin normaaliajossa.
C124 300CDT
C124 250CD
C124 250CD
kyllä mulla lähtee ykkösellä jos antaa reilummin kaasua ja säädin on S asennossa, vai tarkoititko sitä, että jos/kun ei ole sitä klipua konsolissa, niin se on aina E asennolla se loota, kun harvemmin olen dieseleissä sitä S/E valitsinta...seppohe kirjoitti: Bensan automaatti lähtee vaan aina kakkosvaihteella, ja täyskaasukiihdytyksessä laatikko ei vaihda isommalle ennen kuin vähän

sopiskohan muuten 722.3 laatikkoon w211 koppaisen 320 cdi:n turbiini, olis yksi ylimääräinen glygolin saastuttama hallin nurkassa pyörimässä

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mullakin on ollu yli kaks vuotta 300E:n automaatti 606 turbodieselin perässä ja hyvin se siinä toimii, kun vaihtoajankohdat ja paineet pystyy säätää sopiviks.seppohe kirjoitti:Itse ajelin vuoden päivät 603 turbolla jossa oli jatkeena 722.3 bensan automaatti. Stallspeed oli vähän alempana kuin dieselin laatikolla, mutta toimi kuitenkin moitteetta. Vaihtoi hyvin eikä luistanut. Bensan automaatti lähtee vaan aina kakkosvaihteella, ja täyskaasukiihdytyksessä laatikko ei vaihda isommalle ennen kuin vähän höllää kaasua. Dieseli ei kierrä niin paljoa kuin laatikko vaatisi. Toimii kuitenkin hyvin normaaliajossa.
Ainoo on just toi täyskaasukiihdytys, millon huudattaa ehkä hiukan liian pitkälle, mut vaihtaa kuitenkin ilman kaasun nostoa isommalle.
w126 -86, 300 24v. turbodiesel
No nyt kans ittellä menos semmonen projekti, että 250d perään pitäis istuttaa 260:sen automaattiloota... Onko porukalla tietoa että kannattaako vaihtaa turbiini riisselin omasta vaiko antaa bensan looras olla omansa??
Ja kuinkas sen täyskaasuvaihdon säätö? eikös se onnistu sieltä venttiilikoneistosta?? onko kellää tiukkaa faktaa?
Ja kuinkas sen täyskaasuvaihdon säätö? eikös se onnistu sieltä venttiilikoneistosta?? onko kellää tiukkaa faktaa?

tätäkö tarkoitit? vaihtokierrosten ruuviap84 kirjoitti: Ja kuinkas sen täyskaasuvaihdon säätö? eikös se onnistu sieltä venttiilikoneistosta?? onko kellää tiukkaa faktaa?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Juu justiin tuota ruuvia
Paljonkohan sitä rohkenee kerralla kääntää? kun bensan laatikko tulee riisselin perään.... kun nyt paikallaan oleva riisseliloota nyppää 4600 rpm/min jo isompaa kun taas bensan laatikko pökkii pykälää vasta 6000- 6500 kiekan paikkeilla..
Paljonkohan se ruuvi vaikuttaa kun sitä kierroksen vie??

Paljonkohan se ruuvi vaikuttaa kun sitä kierroksen vie??
No ei se pelkkä alipainetoimisen tasauspaineen säätimen vaihto riitä...pitää sinne muutakin rojua lapioida pannuhuoneeseen, että onnistuu oikein.ESG- kirjoitti:ok.miten oireilee? kuulin semmosta että alipaineet olis erilaiset bensa ja diesel koneissa, ja näin joutus vaihtaan sen alipaine motikan laatikkoon? pitääkö paikkaansa ja saako näin parannettua laatikon toimivuutta diiselissä?
Sitten työpaineet ovat erilaiset dieselissä ja bensassa. Ja venttiilikoneistossakin on pieniä poikkeuksia.
Kaikista helpointa olisi, kun etsisit dieselin laatikon dieselmoottorin jatkoksi.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.