w126 280se sammuu ajossa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

w126 280se sammuu ajossa

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

eli ongelma on seuraava.ajossa pelaa,mutta kun pysähtyy esim liikenne valoihin niin auto sammuu,kaasua painamalla pysyy käynnissä.tosi häiritsevää automaatti kun on.tyhjä käyntiä käy vapaalla noin 800rpm..

Bensa pumppu itse epäilen..
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Bensapumpun hyytyessä eiköhän se toimi just päinvastoin. Kun kulutus nousee kierroksilla, niin sillon hyytyy, mutta jaksaa nipinnapin pitää tyhjäkäyntiä yllä...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

mikähän ton nyt sitten iski :roll:
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5717
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

taitaa olla sopan säätö vähän pielessä :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

viikko sitten säädettiin..ajosssa pelaa hienosti...tosin jos nostaa jalan kaasulta ja painaa uudestaan niin nykäisee...
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5717
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eikös se siihen säätöön asti pelannu ihan hyvin :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

no joo mutta sai bensaa niin älyttömästi 10 prosenttia.että ihmettelen millä tuo oli leimattu..
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

voisikohan johtua bensa pumpun releestä..
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5717
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ville kinnunen kirjoitti:voisikohan johtua bensa pumpun releestä..
se pensapumpun rele joko toimii tai sitten ei :wink: ei rele säädä polttoaine määrää :lol:
olekkos pensan paineita ruuvaillu :?: ja seos ruuvia :?:
veikkaan että kone liian laihalla, siksi sammuilee :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

en oo itse ruuvaillu.en ees tiedä mistä niitä paineita säädetään?eihän ne säädöt itsekseen muutu kun viikon on pelannu..
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5717
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ville kinnunen kirjoitti:viikko sitten säädettiin..ajosssa pelaa hienosti...tosin jos nostaa jalan kaasulta ja painaa uudestaan niin nykäisee...
en sitten ossaa sanno mikä sitä vaivaa :oops: mutta sittenkin eppäilen sen seos säätöjä, että virheellisesti sääjetty :roll: mutta sammuukos se kylymänäkin samanlailla kun lämpösenä 8)
mullon pelkkiä romuja vaan
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

just kokeilin niin pelaa niin kauan kunnes kone lämpiää...oli kyllä ihan ammattimies joka sääti...
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

nyt on tutkittu lisää..eli käy kyllä tyhjää,mutta sammuu varsinkin ns mottori jarrutuksessa?nyt nyppäsin alipaine letkun pois tuosta huohottin kellosta niin parani,ei tee enään niin usein...mikähän tätä oikein vaivaa...
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

K-jetissä ei ensinnäkään pysty polttoainepainetta säätämään - ihan vaan vinkiksi. Ja polttoainepumpun releen toiminnan tiedät siitä, että kun kytket sytytysvirran avaimesta, niin pumpun pitäisi surahtaa noin sekunnin verran.

Minkähän ihmeen huohottinkello siellä nyt on ilman alipainetta.
Tukitkos sinä sen letkun, vai jätitkö vaan roikkumaan tyhjään?

Onkos sytytyksen ennakonsäädin missäkunnossa?

Laita ne letkut paikoilleen, ei se Gyntheri tehtaalla ole niitä turhantakia sinne pannuhuoneeseen kylväny.
Mitenkäs polttoainesuodattimet?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

jaahas.eli siis rele toimii,kyllä surahtaa.noi on varmaan ihan sekaisin noi letkut tuolla..kun ei oo mitään tietoa mihin kuuluisi.virran jakajan alipaine kello toimii,koitin imemällä...se huohotin kello on siinä heti näkösällä kun ottaa ilman putsarin kotelon pois..
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

mikähän idea on ollu laittaa joku bmw:en bensan suodatin kone huoneeseen,onko se suodatin alun perin tuolla taka renkaan luona..
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Siellähän se suodatin on. Pumpun kyljessä kiinni
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

revin tuon bmw suodattimen mäkeen tuolta,ja meen hakeen alkuperäisen.

Tutkin eilen ja mun mielestä pumpun ylä puolella on suodatin,joku on siis huvikseen laittanu tuonne konehuoneeseen suodattimen..
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

ei toimi prkl vieläkään,kohta menee hermo,kokeilin sytkääkin taas piruuttaan säätää,minkä takia tuo jakajan kääntely vaikuttaa tyhjäkäyntiin?
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

ville kinnunen kirjoitti:minkä takia tuo jakajan kääntely vaikuttaa tyhjäkäyntiin?
No mistähän tuo johtus. :roll:
Oiskohan syytä vaikka miettiä männän asennon ja palotapahtuman sekä liikkeen suhdetta toisiinsa?

Taitaa olla paras, kun hilaat sen jonnekin oikeeseen MB-autohuoltoon ja annat ammattimiesten tehdä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

oon autojen kanssakin pelannu kuitenkin 10 vuotta..yleensä ei vaikuta noin..
Ainakaan muissa autoissa...huoltoon tuota kannata mihinkään viedä,maksaa enemmän kuin auto,itse yleensä kaiken tehny.
No lyödään lihoiksi jossei vikaa kohta löydy.
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

ville kinnunen kirjoitti:No lyödään lihoiksi jossei vikaa kohta löydy.
Satanen tarjottu autoa näkemättä.
Uskosin, että ammattilainen selviäisi 10 minuutissa ja pikkusen perehtynyt harrastelija 15 minuutissa tuosta ongelmasta.

Mitähän autoja ne on ollu, joissa virranjakajan vääntely ei vaikuta tyhjäkäyntiin?

Minä kyllä huomasin virranjakajan vääntelyn vaikutuksen jo pelatessani ensimmäistä viikkoa 17 vuotta sitten...lie ollu sitten vääriä autoja kokonaan.

Laita nyt edes se jakaja tehdasasetukseen, mikäli sinulla on laitteet sen asetuksen tekemiseen. Laita sitten uus suodatin sinne pumpun viereen ja rupea tarkistamaan niitä alipaineletkuja ja etsi mahdollista alipainevuotoa. Samoiten tarkista se polttoaineen syötön katkaiseva mikrokytkin, mikäli autosi on jo senikäinen, että siinä on syötönkatkaisu.

Puhdista myös ilmamäärämittarin lautanen sekä lautasen kaulus, mikäli siinä on öljykarstaa. Älä kuitenkaan väännä sitä lautasta ja sen vartta, vaan va-ro-vas-ti. (Tiedäthän ilmamäärämittarin lautasen- se pyöree läpykkä siellä ilmanputsarin kotelon keskellä, joka on fyysisesti yhteydessä määräjakajaan.)

Näitten jälkeen puhdista ja tarkista lisäilmaluisti. Voisit myös rikastaa HITUSEN seosta sekä tarkistaa, ettei moottori hori ylimääräistä ilmaa jarrutehostimesta.

Nyt jos tulee joitain kuningaskysymyksiä, niin minen ennää jaksa...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

eipä vaikuta 88vm jälkeisissä japseissa,tai siis vaikuttaa ei käy jos pielessä paukuttaa putkessa..jne..ja jenkeistähän noita ei löydy vuoden 89-90 jälkeen.ns suora sytkä..
Ps kiitos vaan vittuilusta..
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

ville kinnunen kirjoitti:eipä vaikuta 88vm jälkeisissä japseissa,tai siis vaikuttaa ei käy jos pielessä paukuttaa putkessa..jne..ja jenkeistähän noita ei löydy vuoden 89-90 jälkeen.ns suora sytkä..
Ps kiitos vaan vittuilusta..
On tässä meillä teknikko! :shock:
Ensin kirjottaa että ei vaikuta, ja sitten samaan lauseeseen sanoo että vaikuttaa.

Ja vuoden 1991 mallisessa Chevrolet Capricessa jossa on 305CID työntötanko V8 moottori, on ihan perinteinen jakaja, eikä mikään suorasytytys. Polttoaineen syötöstä huolehtii Boschin yksipisteruisku.

Kohta tietysti väitetään, ettei ko. auto ole jenkki...

Tähän neuvonantoon tuli nyt puolestani piste.

Ps Ole hyvä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5717
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

:D :D :D :D :D :shock: ei muuta kun jatketaan neuvomista, tartteehan mese saaha pieksee kunnolla, vaikka lisäilma venttiili onkin jumissa ja ohjauspaine venttiilissä onkin häikkää :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
ville kinnunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja ville kinnunen »

no niin auto kävi e,rintakoivulan käsittelyssä ja toimii kuin uusi.
Kiitos kärsivällisyydestä kaikille.
Niin ja vikana oli jumittunut lisä ilma venttiili,ennakko pielessä,alipaine letkujen vuoto.

Yhteenvetona kyllä täällä foorumilla on oikeesti hyviä tietäjiä.
Vien seuraavan kerran suoraan huoltoon..
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
Vastaa Viestiin