w126 280se sammuu ajossa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
w126 280se sammuu ajossa
eli ongelma on seuraava.ajossa pelaa,mutta kun pysähtyy esim liikenne valoihin niin auto sammuu,kaasua painamalla pysyy käynnissä.tosi häiritsevää automaatti kun on.tyhjä käyntiä käy vapaalla noin 800rpm..
Bensa pumppu itse epäilen..
Bensa pumppu itse epäilen..
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5717
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5717
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5717
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5717
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
en sitten ossaa sanno mikä sitä vaivaaville kinnunen kirjoitti:viikko sitten säädettiin..ajosssa pelaa hienosti...tosin jos nostaa jalan kaasulta ja painaa uudestaan niin nykäisee...



mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
nyt on tutkittu lisää..eli käy kyllä tyhjää,mutta sammuu varsinkin ns mottori jarrutuksessa?nyt nyppäsin alipaine letkun pois tuosta huohottin kellosta niin parani,ei tee enään niin usein...mikähän tätä oikein vaivaa...
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
K-jetissä ei ensinnäkään pysty polttoainepainetta säätämään - ihan vaan vinkiksi. Ja polttoainepumpun releen toiminnan tiedät siitä, että kun kytket sytytysvirran avaimesta, niin pumpun pitäisi surahtaa noin sekunnin verran.
Minkähän ihmeen huohottinkello siellä nyt on ilman alipainetta.
Tukitkos sinä sen letkun, vai jätitkö vaan roikkumaan tyhjään?
Onkos sytytyksen ennakonsäädin missäkunnossa?
Laita ne letkut paikoilleen, ei se Gyntheri tehtaalla ole niitä turhantakia sinne pannuhuoneeseen kylväny.
Mitenkäs polttoainesuodattimet?
Minkähän ihmeen huohottinkello siellä nyt on ilman alipainetta.
Tukitkos sinä sen letkun, vai jätitkö vaan roikkumaan tyhjään?
Onkos sytytyksen ennakonsäädin missäkunnossa?
Laita ne letkut paikoilleen, ei se Gyntheri tehtaalla ole niitä turhantakia sinne pannuhuoneeseen kylväny.
Mitenkäs polttoainesuodattimet?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
jaahas.eli siis rele toimii,kyllä surahtaa.noi on varmaan ihan sekaisin noi letkut tuolla..kun ei oo mitään tietoa mihin kuuluisi.virran jakajan alipaine kello toimii,koitin imemällä...se huohotin kello on siinä heti näkösällä kun ottaa ilman putsarin kotelon pois..
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
revin tuon bmw suodattimen mäkeen tuolta,ja meen hakeen alkuperäisen.
Tutkin eilen ja mun mielestä pumpun ylä puolella on suodatin,joku on siis huvikseen laittanu tuonne konehuoneeseen suodattimen..
Tutkin eilen ja mun mielestä pumpun ylä puolella on suodatin,joku on siis huvikseen laittanu tuonne konehuoneeseen suodattimen..
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
ei toimi prkl vieläkään,kohta menee hermo,kokeilin sytkääkin taas piruuttaan säätää,minkä takia tuo jakajan kääntely vaikuttaa tyhjäkäyntiin?
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
No mistähän tuo johtus.ville kinnunen kirjoitti:minkä takia tuo jakajan kääntely vaikuttaa tyhjäkäyntiin?

Oiskohan syytä vaikka miettiä männän asennon ja palotapahtuman sekä liikkeen suhdetta toisiinsa?
Taitaa olla paras, kun hilaat sen jonnekin oikeeseen MB-autohuoltoon ja annat ammattimiesten tehdä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
oon autojen kanssakin pelannu kuitenkin 10 vuotta..yleensä ei vaikuta noin..
Ainakaan muissa autoissa...huoltoon tuota kannata mihinkään viedä,maksaa enemmän kuin auto,itse yleensä kaiken tehny.
No lyödään lihoiksi jossei vikaa kohta löydy.
Ainakaan muissa autoissa...huoltoon tuota kannata mihinkään viedä,maksaa enemmän kuin auto,itse yleensä kaiken tehny.
No lyödään lihoiksi jossei vikaa kohta löydy.
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
Satanen tarjottu autoa näkemättä.ville kinnunen kirjoitti:No lyödään lihoiksi jossei vikaa kohta löydy.
Uskosin, että ammattilainen selviäisi 10 minuutissa ja pikkusen perehtynyt harrastelija 15 minuutissa tuosta ongelmasta.
Mitähän autoja ne on ollu, joissa virranjakajan vääntely ei vaikuta tyhjäkäyntiin?
Minä kyllä huomasin virranjakajan vääntelyn vaikutuksen jo pelatessani ensimmäistä viikkoa 17 vuotta sitten...lie ollu sitten vääriä autoja kokonaan.
Laita nyt edes se jakaja tehdasasetukseen, mikäli sinulla on laitteet sen asetuksen tekemiseen. Laita sitten uus suodatin sinne pumpun viereen ja rupea tarkistamaan niitä alipaineletkuja ja etsi mahdollista alipainevuotoa. Samoiten tarkista se polttoaineen syötön katkaiseva mikrokytkin, mikäli autosi on jo senikäinen, että siinä on syötönkatkaisu.
Puhdista myös ilmamäärämittarin lautanen sekä lautasen kaulus, mikäli siinä on öljykarstaa. Älä kuitenkaan väännä sitä lautasta ja sen vartta, vaan va-ro-vas-ti. (Tiedäthän ilmamäärämittarin lautasen- se pyöree läpykkä siellä ilmanputsarin kotelon keskellä, joka on fyysisesti yhteydessä määräjakajaan.)
Näitten jälkeen puhdista ja tarkista lisäilmaluisti. Voisit myös rikastaa HITUSEN seosta sekä tarkistaa, ettei moottori hori ylimääräistä ilmaa jarrutehostimesta.
Nyt jos tulee joitain kuningaskysymyksiä, niin minen ennää jaksa...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
eipä vaikuta 88vm jälkeisissä japseissa,tai siis vaikuttaa ei käy jos pielessä paukuttaa putkessa..jne..ja jenkeistähän noita ei löydy vuoden 89-90 jälkeen.ns suora sytkä..
Ps kiitos vaan vittuilusta..
Ps kiitos vaan vittuilusta..
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
On tässä meillä teknikko!ville kinnunen kirjoitti:eipä vaikuta 88vm jälkeisissä japseissa,tai siis vaikuttaa ei käy jos pielessä paukuttaa putkessa..jne..ja jenkeistähän noita ei löydy vuoden 89-90 jälkeen.ns suora sytkä..
Ps kiitos vaan vittuilusta..

Ensin kirjottaa että ei vaikuta, ja sitten samaan lauseeseen sanoo että vaikuttaa.
Ja vuoden 1991 mallisessa Chevrolet Capricessa jossa on 305CID työntötanko V8 moottori, on ihan perinteinen jakaja, eikä mikään suorasytytys. Polttoaineen syötöstä huolehtii Boschin yksipisteruisku.
Kohta tietysti väitetään, ettei ko. auto ole jenkki...
Tähän neuvonantoon tuli nyt puolestani piste.
Ps Ole hyvä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5717
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
no niin auto kävi e,rintakoivulan käsittelyssä ja toimii kuin uusi.
Kiitos kärsivällisyydestä kaikille.
Niin ja vikana oli jumittunut lisä ilma venttiili,ennakko pielessä,alipaine letkujen vuoto.
Yhteenvetona kyllä täällä foorumilla on oikeesti hyviä tietäjiä.
Vien seuraavan kerran suoraan huoltoon..
Kiitos kärsivällisyydestä kaikille.
Niin ja vikana oli jumittunut lisä ilma venttiili,ennakko pielessä,alipaine letkujen vuoto.
Yhteenvetona kyllä täällä foorumilla on oikeesti hyviä tietäjiä.
Vien seuraavan kerran suoraan huoltoon..
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28