W108 tyyppikilpi - osaako kukaan tulkita?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

W108 tyyppikilpi - osaako kukaan tulkita?

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Kuva

En osanna muuta tulkita kun värin! :shock:

Mistähän noita vanhempia koodeja tutkailisi, uudempiin kyllä löytyy vaikka mitä..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13644
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Niin mikäs tossa nyt sit on epäselvää?
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Alarivi.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Alarivi.
Tonhan sais tarkistettua numeroita vertailemalla, mutta veikkaan, että noi on moottorin ja vaihteiston tai korin valmistenumeron loppuosat. Alkuosat määräytyy ton auton valmistenumeron alun perusteella. Ja vaihteiston tyyppi ja ohjauksen puoleisuus tietysti tosta "-12-"-välikkeestä.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Jeps, sain kantakortista tilattua kopion (ilmaiseksi :shock:) ja siitä selviää, että alarivin numerot on Prod.-Nr. ja Aufbau-Nr. Tuo ylinnä oleva numero 492 merkitsee suurempaa lämppärin kokoa.

Kantakortista tutkimalla muutamaa linkkiä selkisi sitten, että:
42/3 - mercedes-benz power steering and automatic transmission with steering column shift (from 01.01.1963 up to 29.02.1986)
47/1
Exportmod. I: Weißes Lenkrad, Tropenbatt. Ölbadluftfilter, Stoßd.-Staubschutz, Fed./Dämpf. Härter
48/1
Unterschutz für Aggregate, 7teilig
49/2
Wärmetauscher größer
52/4
Ei tietoa - ryssänklubin linkki sanoo, että 524 - paintcoat preservation (from 01.01.1964)
64/1
Weißwandreifen 5-fach eli valkosivut
66/7
Ei tietoa
67/3
Batterie mit größerer Kapazität
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13644
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Exportmod. I: Weißes Lenkrad, Tropenbatt. Ölbadluftfilter, Stoßd.-Staubschutz, Fed./Dämpf. Härter
Ylläolevista ratti on selviö, mutta mikä on on tropenbatt? Trooppinen akku :lol: . Sitten on iskunvaimentimien pölysuojat sekä jäykempi jousitus.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

karra kirjoitti:Ylläolevista ratti on selviö, mutta mikä on on tropenbatt? Trooppinen akku :lol:
Tropenbatterie se on - ? Täytyy kysyä tällaselta veikolta kun Matthias Parschaulta, tietoa tuntuu olevan:

http://sterntwiete.mparschau.de/html/me ... 108_9.html

EDIT. Lisäks täysmysteeri on tuo 66/7, sille löytyy tällainen selventävä:
667L --- DSCHIBUTI
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Joel Suvisalmi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ma 21.09.2009 10:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Joel Suvisalmi »

Petteri Kivimäki kirjoitti:sain kantakortista tilattua kopion (ilmaiseksi :shock:)
mistäs sait kopion? ja kaiken lisäksi ilmaiseksi? :shock: :shock:
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Onkohan nyt niin että tuo 667L on maakoodi joka on Djibouti :lol:

667 from 01.02.1997 LIGHT ALLOY WHEELS
667 from 01.01.1963 to 28.02.1963 DISC WHEEL WITH CHROMED KEY
667L DJIBOUTI
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Joel Suvisalmi kirjoitti:
Petteri Kivimäki kirjoitti:sain kantakortista tilattua kopion (ilmaiseksi :shock:)
mistäs sait kopion? ja kaiken lisäksi ilmaiseksi? :shock: :shock:
Lompsin paikalliselle mersun jälleenmyyjälle auton numeroitten ja henkilöllisyystodistuksen kanssa ja kysyin "saisinko kopio kantakortista?".

Kesti muutaman viikon kopion tuleminen, kai joku kävi Saksassa maan uumenissa kaivelemassa minun ja muitten tilanneitten kantakortteja. Taitaa olla kaikken mersujen kortit siellä jossain läjässä mikrofilmeillä?
Onkohan nyt niin että tuo 667L on maakoodi joka on Djibouti
Hmm, kiehtova ajatus, mutta auton ensimmäinen omistaja on uutena ollut Oy Teräsbetoni, joten en usko moista.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Joel Suvisalmi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ma 21.09.2009 10:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Joel Suvisalmi »

pitääpä marssia käyttöautolle vehon poikia morjenstamaan... :lol:
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Riittää kun lähettää sähköpostissa tuoon kantakorttipyynnön.

Veholla pääsääntöisesti ollaan aika ystävällisiä, jos sanotaan auton menevän kunnostukseen / museoajoneuvoksi.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

66/7 ei ole Djibouti, koska maakoodissa olisi L-kirjain koodin perässä. Eli voi olla vain
SCHEIBENRAD MIT VERCHROMTEM SCHLUESSEL

Googlettamalla "Mercedes Scheibenrad" löytyy esim. seuraava sivu

http://107sl-club.mercedes-benz-clubs.c ... xt&depth=2
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Joel Suvisalmi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ma 21.09.2009 10:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Joel Suvisalmi »

mihinkään e-mail osoitteeseen pyyntö tulisi lähettää? onko kokemuksia?
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Minun piti todistaa henkilöllisyyteni kantista hakiessa ja vakuuttaa omistavani kyseisen rakkineen. Kun autoni ei ollut rekisterissä, ei tietokannoista näe mitenkään kuka on omistaja, heidän oli vaan uskottava minun sanaani, että "auto on mun".

Kai siksi, että kantakortista näkee avain(ten) koodin ja sittenhän voi tilata muutaman päivän varoitusajalla.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Vastaa Viestiin