mb 220cdi automaatti 2003
mb 220cdi automaatti 2003
Jäi huoltoasemalle kesken ajon, pyörittää mutta ei lähde käyntiin.Olisiko vika naftasuodattimessa,missä suodatin ja miten pystyy vaihtamaan ?
Voiko olla joku muu vika ?
T:Temi
Voiko olla joku muu vika ?
T:Temi
Itsellä vuoto polttoainejärjestelmässä aiheutti saman ongelman, (haiseeko nafta) mutta syitä voi olla tietty muitakin.
Niin se naftasuodatin löytyy moottorin suojamuovin alta, kuskin puolelta konetta. Vaihdetavissa suht helposti, tulo- ja lähtöletkut irti, samoin itse suodatin jota pitelee panta. Mutta ei kai vanhakaan suodatin ihan täydellisesti estä käynnistymistä, vai onko oireillut aikaisemmin. Tavallisempi vika noissa on ne polttoaineletkujen O-renkaat, joita taitaa olla yhteensä 8 tai 9 kpl niissä läpinäkyvissä naftaputkissa. O-renkaat kovettuvat ja alkavat ajanmittaan vuotamaan. Myöskin aika helpot vaihtaa ja Veholla n euron/kpl. Letkujen päät muovilukitsimilla kiinni.
Niin se naftasuodatin löytyy moottorin suojamuovin alta, kuskin puolelta konetta. Vaihdetavissa suht helposti, tulo- ja lähtöletkut irti, samoin itse suodatin jota pitelee panta. Mutta ei kai vanhakaan suodatin ihan täydellisesti estä käynnistymistä, vai onko oireillut aikaisemmin. Tavallisempi vika noissa on ne polttoaineletkujen O-renkaat, joita taitaa olla yhteensä 8 tai 9 kpl niissä läpinäkyvissä naftaputkissa. O-renkaat kovettuvat ja alkavat ajanmittaan vuotamaan. Myöskin aika helpot vaihtaa ja Veholla n euron/kpl. Letkujen päät muovilukitsimilla kiinni.
W203CDI
Re: mb 220cdi automaatti 2003
Tää on varmaan sama vika kuin mulla. Tuossa ketjussa on. Eli oottele tunti/pari. Jos sitten lähtee, niin sama vika. Joka tapauksessa kannattaa kokeilla. On tuollanen anturi, joka hajoo mystisesti niin, että lämpösenä ei toimi.temi300 kirjoitti:Jäi huoltoasemalle kesken ajon, pyörittää mutta ei lähde käyntiin.Olisiko vika naftasuodattimessa,missä suodatin ja miten pystyy vaihtamaan ?
Voiko olla joku muu vika ?
T:Temi
Eli tässä ketjussa. Mun tapaus viimesenä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=67254
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: mb 220cdi automaatti 2003
Tarkennatko sammuiko auto kesken ajon vai olitko vain kahvilla/tankkaamassa huoltiksella eikä lähtenyt sen jälkeen käyntiin?temi300 kirjoitti:Jäi huoltoasemalle kesken ajon, pyörittää mutta ei lähde käyntiin.Olisiko vika naftasuodattimessa,missä suodatin ja miten pystyy vaihtamaan ?
Voiko olla joku muu vika ?
T:Temi
Mb 220 cdi 2002
Ajettu 213000 km ja jäi asemalle kun tankkasin ei lähtenyt käymään.
Yritin päivän myöhemmin ja ei edelleenkään starttaa.
t.temi
Yritin päivän myöhemmin ja ei edelleenkään starttaa.
t.temi
Re: Mb 220 cdi 2002
Samanlaista ongelmaa täällä, auto C 270 CDI 2003, 148 000 km ajettu. Kerran jo käytin Veholla ja innostuneena soittivat korjanneensa ongelman, nokka akselin asento-anturi oli vioittunut. Noh, eipä ollut vika siinä kun tänään taas starttailin n 30 min ajon jälkeen niin sai starttailla 3 kertaa ennenkuin pääsi liikeelle. Sitten kun alkunykimisen jälkeen ollaan likkeella kaikki taas pelaa hyvin.
Alunperin ongelma alkoi ilmentyä askista kuuluvana rohinana joka kerran johti oikein hätäkäytölle. Veholla heti arvelivat etta kone ei käy kunnolla ja siksi aski meni sekaisin. Siten alkoikin sammuminen valoissa ja vasta nyt 2 viikon sisällä oireet on menneet tähän ettei lähde lämpimänä käymään.
Tampereen suunnalla tuntui olevan samanlaista vikaa, onko nyt pelannut? Samaa asiaa mietin, miten pitkälle olette ajelleet näillä CDI vekottimilla ilman ongelmia? Itse olen pässyt 4000 km! sitten edessä on taas joku remppa tai ihmeellinen vika. Kyllä kohta pitää vaihtaa foordiin!
Ensi viikolla menen Veholle takuukorjaukseen, onneksi heillä on taksoilleen jonkinlaista vastinetta
Alunperin ongelma alkoi ilmentyä askista kuuluvana rohinana joka kerran johti oikein hätäkäytölle. Veholla heti arvelivat etta kone ei käy kunnolla ja siksi aski meni sekaisin. Siten alkoikin sammuminen valoissa ja vasta nyt 2 viikon sisällä oireet on menneet tähän ettei lähde lämpimänä käymään.
Tampereen suunnalla tuntui olevan samanlaista vikaa, onko nyt pelannut? Samaa asiaa mietin, miten pitkälle olette ajelleet näillä CDI vekottimilla ilman ongelmia? Itse olen pässyt 4000 km! sitten edessä on taas joku remppa tai ihmeellinen vika. Kyllä kohta pitää vaihtaa foordiin!
Ensi viikolla menen Veholle takuukorjaukseen, onneksi heillä on taksoilleen jonkinlaista vastinetta
MB C270 CDI Avantgarde
No voehan nenä... Voiko olla etä korjasin vian nyt itse kun irrotin railputken päässä olevan anturilitoksen ja kiristelin muitakin liitoksia? Yksi liittin nimittäin oli selvästi vähän irrallaan ? Kyllä pitää kohta vaihtaa foordiin jos on näin hepposta tekelettä nämä W203:t...
No pääasia ettei enää ole sammuillut eikä nykinytkään. Koputan puuta...
No pääasia ettei enää ole sammuillut eikä nykinytkään. Koputan puuta...
MB C270 CDI Avantgarde
Mulla teki väykky vastaavan jutun, ainut ero oli, että sammui täydetä laukasta ja sen jälkeen ei edes yrittänyt käymään vaikka antoi olla kuinka kauan. Lopulla se saatiin käymään kaasupohjassa ja saatiin selville, että yksi suutin kusee rankasti läpi. No uusi tilalle ja taas mennään. Ilman testeriä näitä on oikeesti aika vaikee korjailla. Terveisin nimimerkki carsoft tilauksessa 






