mb 220cdi automaatti 2003

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
temi300
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

mb 220cdi automaatti 2003

Viesti Kirjoittaja temi300 »

Jäi huoltoasemalle kesken ajon, pyörittää mutta ei lähde käyntiin.Olisiko vika naftasuodattimessa,missä suodatin ja miten pystyy vaihtamaan ?
Voiko olla joku muu vika ?
T:Temi
Chili
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Chili »

Mites paljon on kilometrejä mittarissa? Oletko itse ajanut jo pitkään - eli tiedätkö esim. milloin suodatin on vaihdettu?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
hanta
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja hanta »

Itsellä vuoto polttoainejärjestelmässä aiheutti saman ongelman, (haiseeko nafta) mutta syitä voi olla tietty muitakin.
Niin se naftasuodatin löytyy moottorin suojamuovin alta, kuskin puolelta konetta. Vaihdetavissa suht helposti, tulo- ja lähtöletkut irti, samoin itse suodatin jota pitelee panta. Mutta ei kai vanhakaan suodatin ihan täydellisesti estä käynnistymistä, vai onko oireillut aikaisemmin. Tavallisempi vika noissa on ne polttoaineletkujen O-renkaat, joita taitaa olla yhteensä 8 tai 9 kpl niissä läpinäkyvissä naftaputkissa. O-renkaat kovettuvat ja alkavat ajanmittaan vuotamaan. Myöskin aika helpot vaihtaa ja Veholla n euron/kpl. Letkujen päät muovilukitsimilla kiinni.
W203CDI
jukka-tre
Mersumies
Mersumies

Re: mb 220cdi automaatti 2003

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

temi300 kirjoitti:Jäi huoltoasemalle kesken ajon, pyörittää mutta ei lähde käyntiin.Olisiko vika naftasuodattimessa,missä suodatin ja miten pystyy vaihtamaan ?
Tää on varmaan sama vika kuin mulla. Tuossa ketjussa on. Eli oottele tunti/pari. Jos sitten lähtee, niin sama vika. Joka tapauksessa kannattaa kokeilla. On tuollanen anturi, joka hajoo mystisesti niin, että lämpösenä ei toimi.

Eli tässä ketjussa. Mun tapaus viimesenä:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=67254
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: mb 220cdi automaatti 2003

Viesti Kirjoittaja DBFI »

temi300 kirjoitti:Jäi huoltoasemalle kesken ajon, pyörittää mutta ei lähde käyntiin.Olisiko vika naftasuodattimessa,missä suodatin ja miten pystyy vaihtamaan ?
Tarkennatko sammuiko auto kesken ajon vai olitko vain kahvilla/tankkaamassa huoltiksella eikä lähtenyt sen jälkeen käyntiin?
temi300
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Mb 220 cdi 2002

Viesti Kirjoittaja temi300 »

Ajettu 213000 km ja jäi asemalle kun tankkasin ei lähtenyt käymään.
Yritin päivän myöhemmin ja ei edelleenkään starttaa.
t.temi
Merzedezz
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: Mb 220 cdi 2002

Viesti Kirjoittaja Merzedezz »

Samanlaista ongelmaa täällä, auto C 270 CDI 2003, 148 000 km ajettu. Kerran jo käytin Veholla ja innostuneena soittivat korjanneensa ongelman, nokka akselin asento-anturi oli vioittunut. Noh, eipä ollut vika siinä kun tänään taas starttailin n 30 min ajon jälkeen niin sai starttailla 3 kertaa ennenkuin pääsi liikeelle. Sitten kun alkunykimisen jälkeen ollaan likkeella kaikki taas pelaa hyvin.

Alunperin ongelma alkoi ilmentyä askista kuuluvana rohinana joka kerran johti oikein hätäkäytölle. Veholla heti arvelivat etta kone ei käy kunnolla ja siksi aski meni sekaisin. Siten alkoikin sammuminen valoissa ja vasta nyt 2 viikon sisällä oireet on menneet tähän ettei lähde lämpimänä käymään.

Tampereen suunnalla tuntui olevan samanlaista vikaa, onko nyt pelannut? Samaa asiaa mietin, miten pitkälle olette ajelleet näillä CDI vekottimilla ilman ongelmia? Itse olen pässyt 4000 km! sitten edessä on taas joku remppa tai ihmeellinen vika. Kyllä kohta pitää vaihtaa foordiin!

Ensi viikolla menen Veholle takuukorjaukseen, onneksi heillä on taksoilleen jonkinlaista vastinetta
MB C270 CDI Avantgarde
rekke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja rekke »

mulla teki saman tempun vm-99 220 cdi aut. et sammutin tankille ei käyntiin. siitä meni rail putken tulipellin puoleisen paineanturin o-rengas poikki, makso jotain 3euroa mut teetti muutaman päivän töitä et vian sai selvitettyä. ei antanu vikakoodia tälle vialle.
Merzedezz
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Merzedezz »

No voehan nenä... Voiko olla etä korjasin vian nyt itse kun irrotin railputken päässä olevan anturilitoksen ja kiristelin muitakin liitoksia? Yksi liittin nimittäin oli selvästi vähän irrallaan ? Kyllä pitää kohta vaihtaa foordiin jos on näin hepposta tekelettä nämä W203:t...

No pääasia ettei enää ole sammuillut eikä nykinytkään. Koputan puuta...
MB C270 CDI Avantgarde
Loppis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Loppis »

Mulla teki väykky vastaavan jutun, ainut ero oli, että sammui täydetä laukasta ja sen jälkeen ei edes yrittänyt käymään vaikka antoi olla kuinka kauan. Lopulla se saatiin käymään kaasupohjassa ja saatiin selville, että yksi suutin kusee rankasti läpi. No uusi tilalle ja taas mennään. Ilman testeriä näitä on oikeesti aika vaikee korjailla. Terveisin nimimerkki carsoft tilauksessa :)
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Noita vikoja ne yleensä on
-suutin kusee/päästää liikaa paluukiertoon(lukkopihdit letkuun)
-raili paineanturi rikki(lähtee yleensä käymään johto irrallan)
-railipaineen säädin paskana/jumissa(lukkopihdit letkuun)
-suodatin tukosa
-ilmavuoto
-korkepaine pumppun vuodot(pelkän pumpun lämmitys)
Vastaa Viestiin