Vilautti EPC:tä sammu, eikä lähde enään TOIMII TAAS

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Pepe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 03.09.2006 19:23

Vilautti EPC:tä sammu, eikä lähde enään TOIMII TAAS

Viesti Kirjoittaja Pepe »

w210 320cdi -99 facelift siis kyseessä. Polttelin karstoja kolmosvaihteella, yhtäkkiä EPC- visit workshop vilahti ja auto hyyty siihen. Startti pyörittää hyvin, mutta ei lähde käyntiin eikä lupaa yhtään. Eikä tuo EPC tule näkyviin uudestaan. Akku oli irti vähän aikaa mutta ei auttanut. Vitospytyn suuttimen vuoto korjattiin just ja cooleri ja anturit putsattiin n. 400km sitten. Dieselvuotoja ei näy missään eikä päällepäin muutakaan. Pumppu?
Viimeksi muokannut Pepe, Ma 13.07.2009 18:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tarkista suutinten johdot/kokeile otta railipaine anturin johto irti
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Vika voi olla menessa ei kohtaa.
Vaihda vaikka ensiksi ne O-renkaat polttoaine puolelle,suodattimen ja siirtopumpun välille.

Tässä lisää aiheesta.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ght=sammui
Pepe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 03.09.2006 19:23

Viesti Kirjoittaja Pepe »

Tilasin vikakoodiadapterin ja mesen piuhan pc:lle, ei näiden vehkeiden kanssa ilman pärjää. Pitää lukea koodit ennen kun tekee yhtään mitään eli maanantaina lisää. Kumma vaan kun ei ennen ole mitään oirehtinut ja nyt ei edes lupaile startatessa. Onnex toi vuoden -66 Plymouth Fury avo kesäkiesi pelittää kuin kello eikä tule ilmastointia heti ikävä...
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Saattaa olla hieman ot, mutta ei autojen korjaaminen pitäisi olla kiinni tietokoneesta tai sen puutteesta.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Työkaluista se on kiinni ja niiten käyttö taidoista, näissä uudemissa tietokone
laskettan vähän niinkun ruuvimesseliksi/hylsysarjaksi,muistelisin että ei 70 luvulla kun näitä hommia aloittelin niin eipä siiloinkaan voinut autoja korjata
ilman työkaluja :wink:
Pepe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 03.09.2006 19:23

Viesti Kirjoittaja Pepe »

Jatketaanpa aihetta, vaihdoin kaksi suutinta, muut neljä todnäköisesti vaihdettu aiemmin. Startatessa lupaili heti ja lähti hetken ilmauduttua käymään. Kävi tosi nätisti eikä mustaa savua pukannu. Kierrosia kun antoi niin sammu pari kertaa, lähti pienen sahauksen jälkeen. Lämmettyä annoin kunnolla kiekkaa niin sammui eikä suostu starttaamaan ei lupaile yhtään. Taitaa imeä ilmaa pumpun putkilta? Mistä ootte tiivistesarjoja hommailleet, ebayssa oli 69e? Normaali kumi O-rengas ei taida käydä vai?
Niin ja meinasin hommata OBD2 vikakoodiohjelman mutta eihän tossa vielä sellaisia "hienouksia" ole joten jakoavaimella vielä mennään=). Vikakoodeja ei ole vielä luettu.
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

kokeileppa että polttoainesuodatin säiliössä on tavaraa ja sit tarkasta myös että se kansi on kunnolla kiinni.
Murisee
Pepe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 03.09.2006 19:23

Viesti Kirjoittaja Pepe »

Kansi oli kunnolla kiinni, mutta polttoainetta ei edes puoleenväliin asti. Tankin letku oli hiukan löysällä, vaihdoin klemmarin, ei starttaa vieläkään. Jostain se imee ilmaa, pitää hommata uudet o-renkaat. Mites kauan cdi:tä saa sahata että ilmat poistuu?
Avatar
DarkDivine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DarkDivine »

öö ei seedeeii lähe käyntiin saahaamalla :D pitäis imee ainetta
Murisee
Pepe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 03.09.2006 19:23

Viesti Kirjoittaja Pepe »

Joo ei näköjään, vaikka toiset väittävät että lähtis sahaamalla. Pitäiskö imeä suutinputkilta yksi kerrallaan vai riittäiskö railputken ilmaus? Ihmeen paljon oli alipainetta tankissa kun avasin korkin, tietokone näyttää 66litraa. Ihme ettei sahaamalla lähtenyt, onkohan normaalia vai ilmaputki tukossa? Ei ole muistaakseni aikaisemmin noin paljoa alipainetta tankissa ollut.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Oletko omaksnut tämän linkin jipot??
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ght=sammui

Tankissa ei saa olla alipainetta.
Tarkista tankin huohotin.
Laita tankkiin painetta ,vaikka paineilmaa ja tarttaa sitten,vaatii kaverin.
Pepe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 03.09.2006 19:23

Viesti Kirjoittaja Pepe »

Joo, on lueskeltu topicceja ja kokeiltu kaikenlaista. Mihin tankki huohottaa kun ei räjäytyskuvista löydy mitään?
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Onko vetänyt jo tankin lommolle? :D
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Pepe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 03.09.2006 19:23

Viesti Kirjoittaja Pepe »

Löytyipä sitten itse vikakin. Korkeapainepumpun kaksi mäntää olivat irronneet alustastaan eli jousi ei vetänyt mäntiä alas ja kansista pienet venttiilit hajonneet. Uudet tiivisteet sain jo ja männät tulee ensviikolla, mutta saakohan niitä kansien pikku venttiileitä boschilta, niitä mitkä ovat heti sylinteriputkien päissä? Mihin tankin huohotuspukti kulkee, uskaltaako sinne putkelle pistää suoraan painetta vai lentääkö jostain suodatin tms helkuttiin?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tankin huohotus(korvausilma) onkelma on helppo testata jättä korkin auki ja käykokeilemassa
Pepe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 03.09.2006 19:23

Viesti Kirjoittaja Pepe »

Päivitetään aihetta. Korkeapainepumppuun uudet männät ja venttiilit ja tiivisteet, alle 300e kiitos KL-varaosat tre. Samalla uudet p-aineputket ja o-renkaat ja suodatin. Ilmastoinnin kompura + vesipumppu ja hihnahilppeet samalla rempalla.
Imu esipainepumpun ulostulolta, starttia 15sek ja toisella kerralla 3sek ja käyntiin!
Toimii taas mutta kun lyö kaasua tiskiin ajettaessa niin tärisee ja savuttaa. Savua tulee jo pienelläkin kaasulla(nämä oli ennen remppaa mut ei kovin kauan). Metallipurua oli suodattimella asti, imuttelin 6 suuttimen putkelta naftaa enne purkua aika paljon .
Oiskohan egr läpät valmiit? Alumiininen imusarja tässä on mutta...

Tankki on vähän lommolla mutta sen näköinen et ois osunu johkiin. Painetta sisään ja pientä kolinaa, huohotusletku menee tankin päälle eli ei näy ellei irroita tankkia, olikohan siellä joku suodatin.... ei alipainetta enään.

Tankin alipaine rikkonut korkeeapainepumpun???

Tällaista remppaa täällä, saa vapaasti neuvoa ja kommentoida
Vastaa Viestiin