Vilautti EPC:tä sammu, eikä lähde enään TOIMII TAAS
Vilautti EPC:tä sammu, eikä lähde enään TOIMII TAAS
w210 320cdi -99 facelift siis kyseessä. Polttelin karstoja kolmosvaihteella, yhtäkkiä EPC- visit workshop vilahti ja auto hyyty siihen. Startti pyörittää hyvin, mutta ei lähde käyntiin eikä lupaa yhtään. Eikä tuo EPC tule näkyviin uudestaan. Akku oli irti vähän aikaa mutta ei auttanut. Vitospytyn suuttimen vuoto korjattiin just ja cooleri ja anturit putsattiin n. 400km sitten. Dieselvuotoja ei näy missään eikä päällepäin muutakaan. Pumppu?
Viimeksi muokannut Pepe, Ma 13.07.2009 18:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vika voi olla menessa ei kohtaa.
Vaihda vaikka ensiksi ne O-renkaat polttoaine puolelle,suodattimen ja siirtopumpun välille.
Tässä lisää aiheesta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ght=sammui
Vaihda vaikka ensiksi ne O-renkaat polttoaine puolelle,suodattimen ja siirtopumpun välille.
Tässä lisää aiheesta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ght=sammui
Tilasin vikakoodiadapterin ja mesen piuhan pc:lle, ei näiden vehkeiden kanssa ilman pärjää. Pitää lukea koodit ennen kun tekee yhtään mitään eli maanantaina lisää. Kumma vaan kun ei ennen ole mitään oirehtinut ja nyt ei edes lupaile startatessa. Onnex toi vuoden -66 Plymouth Fury avo kesäkiesi pelittää kuin kello eikä tule ilmastointia heti ikävä...
Jatketaanpa aihetta, vaihdoin kaksi suutinta, muut neljä todnäköisesti vaihdettu aiemmin. Startatessa lupaili heti ja lähti hetken ilmauduttua käymään. Kävi tosi nätisti eikä mustaa savua pukannu. Kierrosia kun antoi niin sammu pari kertaa, lähti pienen sahauksen jälkeen. Lämmettyä annoin kunnolla kiekkaa niin sammui eikä suostu starttaamaan ei lupaile yhtään. Taitaa imeä ilmaa pumpun putkilta? Mistä ootte tiivistesarjoja hommailleet, ebayssa oli 69e? Normaali kumi O-rengas ei taida käydä vai?
Niin ja meinasin hommata OBD2 vikakoodiohjelman mutta eihän tossa vielä sellaisia "hienouksia" ole joten jakoavaimella vielä mennään=). Vikakoodeja ei ole vielä luettu.
Niin ja meinasin hommata OBD2 vikakoodiohjelman mutta eihän tossa vielä sellaisia "hienouksia" ole joten jakoavaimella vielä mennään=). Vikakoodeja ei ole vielä luettu.
- DarkDivine
- Vakiokalustoa
- Viestit: 127
- Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
- Paikkakunta: Vantaa
- DarkDivine
- Vakiokalustoa
- Viestit: 127
- Liittynyt: Ti 23.05.2006 13:06
- Paikkakunta: Vantaa
Joo ei näköjään, vaikka toiset väittävät että lähtis sahaamalla. Pitäiskö imeä suutinputkilta yksi kerrallaan vai riittäiskö railputken ilmaus? Ihmeen paljon oli alipainetta tankissa kun avasin korkin, tietokone näyttää 66litraa. Ihme ettei sahaamalla lähtenyt, onkohan normaalia vai ilmaputki tukossa? Ei ole muistaakseni aikaisemmin noin paljoa alipainetta tankissa ollut.
Oletko omaksnut tämän linkin jipot??
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ght=sammui
Tankissa ei saa olla alipainetta.
Tarkista tankin huohotin.
Laita tankkiin painetta ,vaikka paineilmaa ja tarttaa sitten,vaatii kaverin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ght=sammui
Tankissa ei saa olla alipainetta.
Tarkista tankin huohotin.
Laita tankkiin painetta ,vaikka paineilmaa ja tarttaa sitten,vaatii kaverin.
Löytyipä sitten itse vikakin. Korkeapainepumpun kaksi mäntää olivat irronneet alustastaan eli jousi ei vetänyt mäntiä alas ja kansista pienet venttiilit hajonneet. Uudet tiivisteet sain jo ja männät tulee ensviikolla, mutta saakohan niitä kansien pikku venttiileitä boschilta, niitä mitkä ovat heti sylinteriputkien päissä? Mihin tankin huohotuspukti kulkee, uskaltaako sinne putkelle pistää suoraan painetta vai lentääkö jostain suodatin tms helkuttiin?
Päivitetään aihetta. Korkeapainepumppuun uudet männät ja venttiilit ja tiivisteet, alle 300e kiitos KL-varaosat tre. Samalla uudet p-aineputket ja o-renkaat ja suodatin. Ilmastoinnin kompura + vesipumppu ja hihnahilppeet samalla rempalla.
Imu esipainepumpun ulostulolta, starttia 15sek ja toisella kerralla 3sek ja käyntiin!
Toimii taas mutta kun lyö kaasua tiskiin ajettaessa niin tärisee ja savuttaa. Savua tulee jo pienelläkin kaasulla(nämä oli ennen remppaa mut ei kovin kauan). Metallipurua oli suodattimella asti, imuttelin 6 suuttimen putkelta naftaa enne purkua aika paljon .
Oiskohan egr läpät valmiit? Alumiininen imusarja tässä on mutta...
Tankki on vähän lommolla mutta sen näköinen et ois osunu johkiin. Painetta sisään ja pientä kolinaa, huohotusletku menee tankin päälle eli ei näy ellei irroita tankkia, olikohan siellä joku suodatin.... ei alipainetta enään.
Tankin alipaine rikkonut korkeeapainepumpun???
Tällaista remppaa täällä, saa vapaasti neuvoa ja kommentoida
Imu esipainepumpun ulostulolta, starttia 15sek ja toisella kerralla 3sek ja käyntiin!
Toimii taas mutta kun lyö kaasua tiskiin ajettaessa niin tärisee ja savuttaa. Savua tulee jo pienelläkin kaasulla(nämä oli ennen remppaa mut ei kovin kauan). Metallipurua oli suodattimella asti, imuttelin 6 suuttimen putkelta naftaa enne purkua aika paljon .
Oiskohan egr läpät valmiit? Alumiininen imusarja tässä on mutta...
Tankki on vähän lommolla mutta sen näköinen et ois osunu johkiin. Painetta sisään ja pientä kolinaa, huohotusletku menee tankin päälle eli ei näy ellei irroita tankkia, olikohan siellä joku suodatin.... ei alipainetta enään.
Tankin alipaine rikkonut korkeeapainepumpun???
Tällaista remppaa täällä, saa vapaasti neuvoa ja kommentoida