kalvo/m110
kalvo/m110
auto on 114 korinen varustettu m110 moottorilla/kaasutin.
mistä alipainekalvo toisen kaasuläppä parin avaamiseen.
varaosanumero??
mistä alipainekalvo toisen kaasuläppä parin avaamiseen.
varaosanumero??
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3032
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Veholta varmaan: tuolta varaosanumero:
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 001&SGN=01
Aika härpäke!
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 001&SGN=01
Aika härpäke!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Mikäli moottori on twin-cam eli M110 on siinä paikallaan Solex 4a1. (nelikurkkuinen kaasutin) Ei kalvo avaa kaasuläppiä vaan hidastaa ja jarruttaa ilmajarrujen avautumista, jotta moottori ei saa liian laihaa seosta kiihdytettäessä. Kaasuläpät ovat paljon alempana ja pakkoaukeavat....avautumista estää vain huonosti toimiva vivusto tai, kiinni juuttunut ryyppy. Ilmajarrujen toimintaa taas vaikeuttaa rikkoontunut kalvo, vääntynyt kaasuttimen runko (todella usein) tai väärin kytketyt alipaineletkut. Ilmajarrujen tulee liikkua lähes ilman voimaa kun auto on sammuksissa. Tyhjäkäynnillä niitä saa painaa voimalla, jotta ne aukeaisivat.mistä alipainekalvo toisen kaasuläppä parin avaamiseen.
Jos moottori taas on yksinokkainen esim. M130 on siinä Zenithin 2-kurkkuiset kaasuttimet. Näissä taas toisiokurkku avautuu alipaineella, kaasuvivusto vain estää sen aukeamista ennen aikojaan.
tämä kuva on kaksikurkkuislle Zenithille....eli tätä ei ole käytetty M110:n kanssa koskaan.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3032
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Onko vääntyneen rungon kanssa mitään tehtävissä, auttaako tasopintojen koneistus tms.?unski kirjoitti:Ilmajarrujen toimintaa taas vaikeuttaa rikkoontunut kalvo, vääntynyt kaasuttimen runko (todella usein)mistä alipainekalvo toisen kaasuläppä parin avaamiseen.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Tuntuisi olevan ihan tapauskohtainen korjaus/hylkäys. Muutaman olen noita itse nähnyt ja korjannut...mutta ne ovat olleet lieviä, joten hieman ylimitoitettu väkivalta auttoi. Tuttava kertoi nähneensä pahoja tapauksia useita.Onko vääntyneen rungon kanssa mitään tehtävissä, auttaako tasopintojen koneistus tms.?
Syynä vääntymiseen on kiinnitysmutterien (nurkkien imusarjaan saakka menevien pinnapulttien mutterit) lliiallinen kiristys, jolloin kaasuttimen "kansi",jonka läpi ilmajarrujen akseli kulkee, vääntyy kuperaksi.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3032
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Jos minulta kysytään niin sanon suoraan:"puppua" , veikkaisin jonkun tumpeloasentajan selittelyä kun on tullut kaasari väännettyä liian tiukkaan.ovatkos puheet ajan mittaan tapahtuvatsa lämpölaajenemisesta ja vääntymisestä puppua?
Tuohon Solexiin tulevat vesilltynnät ovat niin kaukana itse kaasuttimesta ja paikka on aivan imusarjan päällä, ettei kaasutin koskaan lämpene edes 80 asteeseen... vaikea on kuvitella kevytmetallin siinä lämpötilassa suuremmin vääntyilevän...

Aikanaan omassa ja nykyään kaverin -76:ssa w116:ssa oleva kaasari toimii yhä moitteettomasti...mekaanisesti...haihtunut bensa on sen nykyään parin vuoden seisoskelun jälkeen osin "ahdistanut"

Siis vain varmistuksesksi, kyse on siis tästä "mehumaijasta" Kuvassa näkyvät hienosti nuo toisiokurkkujen ilmajarrut ja niiden alipaineella toimiva vaimennin. Kuten myös huomataan nurkissa on M8-pinnapultit...kuten voi kuvitella kuinka helppoa on noilla, moinen rei'itetty "alumiinilaatikko" vääntää nurkistaan mutkalle:

"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: kalvo/m110
osta multa koko kaasari rytinkikäivärä kirjoitti:auto on 114 korinen varustettu m110 moottorilla/kaasutin.
mistä alipainekalvo toisen kaasuläppä parin avaamiseen.
varaosanumero??

mullon pelkkiä romuja vaan