
ABS-VALO
ABS-VALO
olisin kysynyt onko kellään tietoa kun ABS- valo syttyy hetken ajon jälkeen. etupyörien anturit mitattu ja toimii ok. mutta taka anturi mielestäni herjaa kun auton pyörät rupeaa lyömään tyhjää.eli onko syytä lähteä anturikaupille vai voiko itse yksikkö sekoilla.(auto 124 -89 diesel) 

itsellä aikanaan 126
itellä oli kerran aika kummalinen juttu, ajelin kaupunki ajoo niin valo yhtä äkkiä sytty mietin että ei kaitässä mitään tulipa mielyttävämmän jarryt
no sitten ajelin kotiin suunitelemaan että mitä ihmettä.
sitten seuraavan kerran lähdin liikeelle taas valo oli sammuneena
ajelin vähän matkaa sitte valo syttyi taas päälle koitin jarruttaa lukko jarrrutuksen ja jarrut menivät lukkoon. no ihmetilin taas että no joo.
mutta nytten olikin hieman pitempää ajoa ja sitten auto seis lennosta sammu.
luppu tulos oli että laturi paskana ja näin ollen abs sai liian vähän potkuu niin lopetti ekana toimimisen.. vit sitä tuli kiroiluta..
tuskin tässä siintä kyse mutta tuli vanin mieleen.

no sitten ajelin kotiin suunitelemaan että mitä ihmettä.
sitten seuraavan kerran lähdin liikeelle taas valo oli sammuneena
ajelin vähän matkaa sitte valo syttyi taas päälle koitin jarruttaa lukko jarrrutuksen ja jarrut menivät lukkoon. no ihmetilin taas että no joo.
mutta nytten olikin hieman pitempää ajoa ja sitten auto seis lennosta sammu.
luppu tulos oli että laturi paskana ja näin ollen abs sai liian vähän potkuu niin lopetti ekana toimimisen.. vit sitä tuli kiroiluta..
tuskin tässä siintä kyse mutta tuli vanin mieleen.

Mulla oli samanlaisia ongelmia abs valon kaa kunnes tajusin että anturit herjas koska takana etu ja takarenkaiden profiili oli eri. eessä oli 195/65/15 ja takana 195/60/15 tai toisinpäin. Sitten kun vaihdoin saman profiilin kumit kummallekin akselille niin valo hävis..
Pyörät pyörivät vissiinkin sen verran eri tahtia että anturat rupesivat herjaamaan.
Pyörät pyörivät vissiinkin sen verran eri tahtia että anturat rupesivat herjaamaan.
*******************************
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: ABS-VALO
kivari kirjoitti:olisin kysynyt onko kellään tietoa kun ABS- valo syttyy hetken ajon jälkeen. etupyörien anturit mitattu ja toimii ok. mutta taka anturi mielestäni herjaa kun auton pyörät rupeaa lyömään tyhjää.eli onko syytä lähteä anturikaupille vai voiko itse yksikkö sekoilla.(auto 124 -89 diesel)
Yleensä ne etukaapelit menee niistä kiinnikkeiden kohdalta poikki,ei taka kaapeli joudu väännön eikä liikkeen kohteeksi etten usko että siinä vika.
ne etu kaapelit pitää nitkuttaa,kun mittaa niin näkee mistä kohti poikki,on ihan tyypillistä että välillä saa kontaktin ja pelaa,ja välillä ei.jos löytyy vika että kaapeli poikki,sen pystyy korjaan ihan normaalilla 2-napaisella kumikaapelilla,jos ei halua kustantaa uusia kaapeleita,liitos vaan lähelle anturaa ja toinen konetilaan,vaikka puristettava liitin ja kutistesukka päälle.ja taas mennään muutama vuosi.Aikoinaan Veholla sanoivat ettei niitä pysty korjaan,mutta mulle sanoi yksi sähkäri ettei ole vielä nähnyt sellaista kaapelia jota ei pysty jatkaan,ja sen jälkeen niitä on korjattu.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Vähän ylös tätä.. En tiä olenko tyhmä vai mikä, mutta miten mitataan esim. etupyörien abs-antureiden toiminta ? Ei siis mitään hajua koko mittauskeissistä. Pitääkö auto olla päällä ja runtata poljinta vai miten ?
Jos jotku oikein selvät ohjeet sais niin iso kiitos ja kumarrus

Jos jotku oikein selvät ohjeet sais niin iso kiitos ja kumarrus

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Helppoa kuin saippua, vai miten se oli?h3ba kirjoitti:Vähän ylös tätä.. En tiä olenko tyhmä vai mikä, mutta miten mitataan esim. etupyörien abs-antureiden toiminta ? Ei siis mitään hajua koko mittauskeissistä. Pitääkö auto olla päällä ja runtata poljinta vai miten ?Jos jotku oikein selvät ohjeet sais niin iso kiitos ja kumarrus
Sellissä aloittelin tätä hommaa niin, että mittasin konehuoneentöbistä ohmeja niiltä liittimiltä, ei löytynyt.
Sitten poikkaisin johdot sieltä etupyörien antureitten juuresta ja sain aikaiseksi jotain lukemia.
Tästä innostuneena ostin 2 napaista kotitalouksiin tarkoitettua johtoa ja juotin ne vanhojen tille.
Nyt sain vaihtelevat lukemat jo ylös asti. Vaihtelu riippuui siitä, pyörittikkö pyörää vai ei.
Mitä varten pyörä on?

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 56
- Liittynyt: Ke 14.06.2006 22:56
- Paikkakunta: Kuusankoski
Nii jänskältä ku se tuntuukin, nii ABS systeemi reagoi koko autossa ekana siihen, et latausjännite on liian alhainen ja sitte palaa absin valo. Kannattaa mitata jännite ekana. On kait 14,2 V. Latausvalo vilkahtelee kans sillointällöin himmeesti, jos hiilet taikka diodisilta ei oo ihan kondiksessa.
Puhu hitaasti, ajattele nopeasti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ma 11.05.2009 14:59
- Paikkakunta: oripää