ikkuisuus rojekti 300ce ttic

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
leisi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 03.07.2009 19:02

ikkuisuus rojekti 300ce ttic

Viesti Kirjoittaja leisi »

Doodiin, pittäiskö se kirjotella tästäkin jotakin tänne,helppo ainakin kysyä neuvoa kun tietotaito loppuu.;) Elikkä tuossa tallin puolella kuljaillessa pikku kaljoissaan muuan perjantai ilta sain insiraation ruveta vähän tallissa ollutta 300ceemeliä vuojelta 88 laittelemaan. Purin siitä samoilla tulilla kannen poissa ja vein pajalle koneistukseen, sattu muuten aika kohilleen kun olis kohta 3 pytyn pakovena tippunu männän päälle, sen verran oli lukko kulunu. 8) No siihen tuli nyt kaikki hilkkeet uusiksi ja muutenkin aikoivat sitä vähän hipistellä. Sylintereissä näkyi vielä hoonauksen jälet eikä ollu kulunu sitten millään lailla niin ajattelin että leimaan tuon auton tuolla vakio alekerralla ja pienillä turpoilla, sitten joskus, aikanaan sitten laittaa uusiksi alakerta ja isompaa solmua putkeen. :) Nuilla K-jetin rojuilla nakkasin lähimpää vesilintua ja nyt tässä kuumeisesti on tullut kolvailtua tuota megasquirttia kasaan, ei muuten kellään sattus olemaan valmiita bensakarttoja kyseiseen mööpeliin? pakosarjan laipat on tulossa mittatilaus työnä tuossa kunhan joutuvat ja putket ajattelin taivutella kunhan löydän kylästä ensin sopivat vermeet millä taivutella. 2 PIENTÄ vf10:ahdinta löyty tuolta tallin periltä niin ajattelin että joskos sitä ne siihen ruuvaisi kiinni, pienillä painella tosiaan alkuunsa oli suunnitelmissa. Ja muutenkin viehättää enemmän ajatus siitä että pienet turpot herää aikasten ja vääntää tasasemmin kun mitä se yks vesimelonin kokonen holsetti joka herää 6500rpm ja on nanosekunnissa vaihe loppu.
Kaiken näköistä hommaa vielä tulossa, bensakiskoa,pumppuja,putkistoa ja peltitöitä, ja kaiken laista, peränkin vois jostakin ostaa kunhan pääsis tuohon euron syrjään paremmin kiinni. :wink:
Tämä on sellanen roojekti että itsellänihän ei ole mihinkään kiire, auto on seisonnassa ja makaa tallissa ja laittelen aina kun kerkiän, ens kesän keskiviikoksi olis tarkoitus saaha aski liikenteeseen.
Jos tätä joku jaksaapi lukea niin päivittelen rojektin kuulumisia sitä mukaa kun valmistuupi. :roll:
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: ikkuisuus rojekti 300ce ttic

Viesti Kirjoittaja sonikki »

leisi kirjoitti:Nuilla K-jetin rojuilla nakkasin lähimpää vesilintua
No tuo on kyllä fiksu päätös 8) MS on hyvä laitos ja kartat tuohon M103:een luulisi löytyvän täältä. Alakerran laakerit olis kyllä hyvä vaihtaa vaikka meinaatkin pikku paineilla pärjätä. Ei ole iso tai edes kallis homma ja pidentää koneen ikää huomattavasti vaikka kyllä ne vakio kamatkin kestää jos ei nyt ihan joka raossa poljeta ku tulpatonta mopoo.
Ei muuta kun onnea projektille!
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
leisi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 03.07.2009 19:02

Viesti Kirjoittaja leisi »

eiköhän ne sieltä löydy joo. Ei siis tosiaan alkuvaiheessa tarkotus saaha vaan leima tuohon ja ei ole tarkotus heti ajaa konetta loppuun, sitten kun sen on kerran saanut muutos katsastettua ahtimille niin on huomattavan paljon helpompi alkaa jatkamaan.:) että kyllä ne varmaan sen kestää mitä tarviiki. Mitäs laakereita porukka käyttäny näissä? kiitos, onnea varmaan tarvitaankin, tahtoo nuo resut olla aina melko henkimaailman vehkeitä joittenkin asioitten suhteen :shock: :D
Vastaa Viestiin