Akun irroitus halvaannutti ...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
rampey
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 24.02.2007 08:23
Paikkakunta: Imatra

Akun irroitus halvaannutti ...

Viesti Kirjoittaja rampey »

Näin kävi, mb 124 230ce -89 kysymyksessä.Akun navat olivat irti puhdistusta varten ja tuloksena on vilkkuva varkuudenesto ledi vai mikälie härpäke. Ei lähe käyntiin, ei. Kyseinen toiminto on ollut käyttämättömänä hyvänaikaa ja mieleen ei sitten tullut että näikin voi käydä. Painelu avaimenperäkapulasta (led syttyy) ei tuota vapautusta. Näkyy lukevan gemini kauko-ohjaimessa. Pariston muistaakseni uusin viimesyksynä,tiedä sitten liekö siinä henkeä tarpeeksi,uuttakaan ei sunnuntaina maitokaupasta saa,muistaakseni edellisetkin oli tilattava.
Nöyrä kysymykseni kuuluu;mitäs nyt aletaan? Voiko tuon jotenkin poistaa autosta tykkänään? Saattaisi lisäkseni rouvakin ilahtua.
Odotan etukäteen kiitollisena pelastavaa jippoa.
Avatar
rampey
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 24.02.2007 08:23
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja rampey »

Kokeilin varmuudeksi omatekoisella patterijonolla ruokkia kaukoohjainta,tuloksetta. Eli edelleen käynnistyksenesto päällä. Mikäli asia arkaluontoinen,voi vastata halutessaan yv:nä. Odottelen asiantuntijoiden/
asian kanssa piehtaroineiden apua. Kiitos.
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Hälytinhommissa kannattaa kysyä suoraan oikealta ammattilaiselta. Tällä palstalla ei ymmärrettävästi paljoakaan vastailla hälyttimien ohitusleikkauksien selvittämiseen, mutta kuten sanoit, yv on hyvä tapa. :idea:

Ainakin se hälytin hoitaa asiansa kun autoa ei saa "väkisin" liikkeelle. Siinä voi olla jotain avaimenperän koodaamista tai vastaavaa napin painelua auton hälyn läheisydessä, jotta ne taas ymmärtävät toisiaan. Cobrassa muistaakseni lienee tällainen toiminto, ainakin silloin kun otetaan ns. varakapula käyttöön.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
koja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 06.07.2005 15:01
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja koja »

Seiso auton vieressä ja paina avaimessa olevaa nappin yhtämitaa noin puoli minuutia. Jotkut hälyt hakee uuden koodin tällalailla.
Kyllä elämässä aina jotain helppoakin on. Jos ei voi pidättää itkuaan, on helppo pidättää naurua.
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

ei kai siinä ole kuin että kaivaa keskusyksikön esiin ja irroittelee johdot pois ja jos joku johto on auton johtosarjasta katkastu ja liitetty hälärin piuhoihin niin liittää ne takaisin yhteen.

ei pitäis olla kovin kummonen homma jos joskus on noiden hälyyttimien kans pelannu?
edesmennyt
W201
Vastaa Viestiin