Mitä eroa W 124 ortopedi-istuimella ja vakiolla ?
Mitä eroa W 124 ortopedi-istuimella ja vakiolla ?
Tossa kun tulee istuttua paljon autossa, niin aika ajoin tulee mieleen penkin parantaminen. Siispä kun en ole 124 mersun alkuperäistö orto-istuinta nähnyt, kysynkin ?
Mitä eroa ortossa on vakioistuimeen ?
Onko vaikea asentaa ja saada toimimaan autossa jossa ei ole kytkentöjä valmiina, sähkö vai alipainesäädöt?
Onko joku parantanut jakkaraa jollain tehtaan lisäjousilla ?
Autoverhoilija joka on tehnyt mulle hommia, myy ristiselän säätöä 124 hintaan 100 € asennettuna, onko näistä kokemuksia ?
Täytyy kyllä todeta että faceliftikin jakkara on sata kertaa parempi kuin alkupään autojen ja etuosan korkeussäätö auttaa paljon, mutta ainahan voisi parantaa...
Mitä eroa ortossa on vakioistuimeen ?
Onko vaikea asentaa ja saada toimimaan autossa jossa ei ole kytkentöjä valmiina, sähkö vai alipainesäädöt?
Onko joku parantanut jakkaraa jollain tehtaan lisäjousilla ?
Autoverhoilija joka on tehnyt mulle hommia, myy ristiselän säätöä 124 hintaan 100 € asennettuna, onko näistä kokemuksia ?
Täytyy kyllä todeta että faceliftikin jakkara on sata kertaa parempi kuin alkupään autojen ja etuosan korkeussäätö auttaa paljon, mutta ainahan voisi parantaa...
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
mersun penkki
On olemassa ns Orto penkki en tarkalleen muista mikä tyyppi se oli 124 kuitenkin ne muistuttaa vähän Degaron penkkiä mutta on vähemmän säätöjä mutta sitten saa näihin tavallisiin penkkeihin nämä alkuperäiset ilmätyynyt selkänojaa missä kolme eri osaa ja täytetään ilmalla mutta maksaa hunajaa mutta sitten näitä käsin pumpattava tyyny joka kyllä jonkin verran auttaa ja on 100€ luokkaa asennettuna mutta sitten pitää asiakkaan kanssa kokeilla se oikea paikka kyllä sen alkuperäisenkin vähän premmaksi saa kun ryhdistää istuimen ja tuki selkään.T:jslehti
Ristiseläntuki
Mersuihin ja muihinkin merkkeihin on saatavilla sakemannin valmistamaa
ristiselän tukea jossa on korkeuden säätö ja ristiselän säätö ,säätövarat on laajat jolloin kaiken kokoisille kuskeille löytyy optimi asento, eritoten käy loistavasti w124 penkkiin .Vastaavanlaisia löytyy monista uusista paremman luokan kärryistä ,tässä kuitenkin säätövara ei lopu kesken kenenkään kohdalla .Asenettuna hinta liikkuu 190 e nurkilla riippuen penkin rakenteesta ja säätö pyörän voi asentaa kummalle puolen selkänojaa hyvänsä T Eugen
ristiselän tukea jossa on korkeuden säätö ja ristiselän säätö ,säätövarat on laajat jolloin kaiken kokoisille kuskeille löytyy optimi asento, eritoten käy loistavasti w124 penkkiin .Vastaavanlaisia löytyy monista uusista paremman luokan kärryistä ,tässä kuitenkin säätövara ei lopu kesken kenenkään kohdalla .Asenettuna hinta liikkuu 190 e nurkilla riippuen penkin rakenteesta ja säätö pyörän voi asentaa kummalle puolen selkänojaa hyvänsä T Eugen
Täydellisyyteen on hyvä pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta siellä ei ole vielä ketään .
Re: Ristiseläntuki
Mulla on autossani ortopedinen penkki kuskin istuimena. Ristiselkää pystyy säätämään nappulaa pyörittämällä, kerää ilmaa selkänojaan tai poistaa sitä, on kai pneumaattinen. samaten voi säätää istuin osan reisitukea.eugen kirjoitti:Mersuihin ja muihinkin merkkeihin on saatavilla sakemannin valmistamaa
ristiselän tukea jossa on korkeuden säätö ja ristiselän säätö ,säätövarat on laajat jolloin kaiken kokoisille kuskeille löytyy optimi asento, eritoten käy loistavasti w124 penkkiin .Vastaavanlaisia löytyy monista uusista paremman luokan kärryistä ,tässä kuitenkin säätövara ei lopu kesken kenenkään kohdalla .Asenettuna hinta liikkuu 190 e nurkilla riippuen penkin rakenteesta ja säätö pyörän voi asentaa kummalle puolen selkänojaa hyvänsä T Eugen
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Re: Ristiseläntuki
Minusta W124:ään ei ole saanut kuin ortopedistä selkänojaa, reisituen korkeus säätyy manuaalisesti vakiona (W140 lähtien on saanut ns. multicontoursitzeä, jossa säätöjä sitten löytyykin joka lähtöön). Coupessani on myös ortopedinen sähköpenkki, jossa käyttökytkimet ovat istuimen ja keskikonsolin välissä olevat rullat. Toisesta säädetään selkänojassa olevien ilmapalkeiden kovuutta (painetta) ja toisesta säädetään tuen korkeutta selkänojassa. Toimii tosiaan ilmanpaineella, homman hoitaa keskuslukon pumppu.tapve kirjoitti:Mulla on autossani ortopedinen penkki kuskin istuimena. Ristiselkää pystyy säätämään nappulaa pyörittämällä, kerää ilmaa selkänojaan tai poistaa sitä, on kai pneumaattinen. samaten voi säätää istuin osan reisitukea.
Saattaa olla melko isotöinen jos vanhaan penkkiin meinaa systeemin luoda. Ehkä olisi hyvä olla ortopedipenkki tai ainakin -selkänoja esim. purkuautosta. Letkujen ja sähkökytkentöjen vetäminen on sitten helpompaa. Minulta löytyy työohje.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- corepressor
- Vakiokalustoa
- Viestit: 318
- Liittynyt: Pe 20.03.2009 11:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä eroa W 124 ortopedi-istuimella ja vakiolla ?
Vanha on topic, mutta asia ajankohtaista. Itsekin tulee istuttua tuossa autossa ja kyllä se ristiseläntuki tekisi eetvarttia, edes jonkinlainen sellainen.mesujusa kirjoitti:Tossa kun tulee istuttua paljon autossa, niin aika ajoin tulee mieleen penkin parantaminen. Siispä kun en ole 124 mersun alkuperäistö orto-istuinta nähnyt, kysynkin ?
Mitä eroa ortossa on vakioistuimeen ?
Onko vaikea asentaa ja saada toimimaan autossa jossa ei ole kytkentöjä valmiina, sähkö vai alipainesäädöt?
Onko joku parantanut jakkaraa jollain tehtaan lisäjousilla ?
Autoverhoilija joka on tehnyt mulle hommia, myy ristiselän säätöä 124 hintaan 100 € asennettuna, onko näistä kokemuksia ?
Täytyy kyllä todeta että faceliftikin jakkara on sata kertaa parempi kuin alkupään autojen ja etuosan korkeussäätö auttaa paljon, mutta ainahan voisi parantaa...
Istuinten verhoilunkin voisi joskus pestä ja korjauttaa tai ostaa vaikkapa merkkikohtaiset istuinsuojat (esim. Tammer). Verhoilu olisi tietysti paras vaihtoehto, mutta se taitaa maksaa liikaa? voisi laittaa ovet samalla samaan kuosiin.
Mutta se kaikista tärkein kysymys: missä uusitaan näitä jousimekanismeja, omasta menee pohjaan ainakin omalla painollani (100kg) noi jouset aika herkästi ja istuminenhan ei sitten ole mukavaa. Kuka verhoilija tekee näitä, millä hinnalla, kauanko toimenpiteessä kestää?
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Taitaa riippua penkistä. Itellä ei ainakaan Recaron CSI:lle tullut ku virta piuha, eli eli kompura kaikki mahdolliset moottorit ym. oli suoraan penkissä.ViliDaa kirjoitti:Itselläni olisi tiedossa ortopedipenkki sähkö/alipainesäädöillä. Kysynkin onko autossa valmiina johdotukset vai joutuuko itse vetämään? Autossa siis vakiopenkki ja auton vuosimalli -90 w124
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89