W124 automaatti laatikon räjäytyskuva
W124 automaatti laatikon räjäytyskuva
Löytyykö keltään,mistään räjäytyskuvaa w124 automaattilaatikosta...
Laatikosta on ilmeisesti mennyt päätylaakeri tai jotain muuta.
Mitä kaikkea joutuu purkamaan että pääsee käsiksi.
Pystyykö vaihtamaan takakautta vai pitääkö purkaa koko loota.
Laatikosta on ilmeisesti mennyt päätylaakeri tai jotain muuta.
Mitä kaikkea joutuu purkamaan että pääsee käsiksi.
Pystyykö vaihtamaan takakautta vai pitääkö purkaa koko loota.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 266
- Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
- Paikkakunta: Pori
Ehkä tämä auttaa vähän: http://avtopedia.ru/akpp/722-3%20722-4.pdf
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
tässä sulle pääty kuva
purkaahan ei tartte kun kartaanin kolmihaara irti yhellä mutterilla ja taka kopan ruuvit 13mm kanteilla irti ja longottelee kopan pois, laakeri jää koppaan paikalleen

huomaa säätö prikka akselilla
kuva ässän lootasta, mutta samanlainen se on 124:ssa siinä on vaan ton "harakanvarpaan" tilalla mittarin vaijerin hammaspyörä



huomaa säätö prikka akselilla

kuva ässän lootasta, mutta samanlainen se on 124:ssa siinä on vaan ton "harakanvarpaan" tilalla mittarin vaijerin hammaspyörä

mullon pelkkiä romuja vaan
laatikko
Kyllähän se jyrisee.Laiton jyrinät ensi kannatinlaakerin piikkiin mutta laatikostahan se sitte kuuluukin.
Onkohan syytä ottaa laatikko auki vain vaihtaako vain tuon päätylaakerin,mistä luulisin että jyrinä kuuluu?
Kakkoselta kolmosella vaihtaessa kierrokset vähän päälle 2000 niin luistaa aika kauan jos antaa luistaa.Öljyä on ja on vaihdettu ajallaan.
Minkä hintainen mahtaa olla korjaussarja laakerit,tiivisteet ym.
Kannattaako edes harkita....?
Onkohan syytä ottaa laatikko auki vain vaihtaako vain tuon päätylaakerin,mistä luulisin että jyrinä kuuluu?
Kakkoselta kolmosella vaihtaessa kierrokset vähän päälle 2000 niin luistaa aika kauan jos antaa luistaa.Öljyä on ja on vaihdettu ajallaan.
Minkä hintainen mahtaa olla korjaussarja laakerit,tiivisteet ym.
Kannattaako edes harkita....?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Kyllä tarkotus olis.
Saatta kyllä olla että laakeri on sen verran väljä sinne koteloon että sen täytyy vaihtaa.
Kohtahan se selviää kun saan sinne uuden laakerin.
Lukkoliimallahan sen siellä sais pysymään,ei vaan välttämättä ole paras ratkaisu.
Toki tämän jälkeen sitä ei varmaan koskaan enää tarvi vaihtaa,mutta parempihan se on kun tekee kunnolla.
Jos se sitte kuitenki poikii niin ei tarvi laakerin kans taistella.
Saatta kyllä olla että laakeri on sen verran väljä sinne koteloon että sen täytyy vaihtaa.
Kohtahan se selviää kun saan sinne uuden laakerin.
Lukkoliimallahan sen siellä sais pysymään,ei vaan välttämättä ole paras ratkaisu.

Toki tämän jälkeen sitä ei varmaan koskaan enää tarvi vaihtaa,mutta parempihan se on kun tekee kunnolla.
Jos se sitte kuitenki poikii niin ei tarvi laakerin kans taistella.
Re: laatikko
henkkah kirjoitti:Kyllähän se jyrisee.Laiton jyrinät ensi kannatinlaakerin piikkiin mutta laatikostahan se sitte kuuluukin.
Onkohan syytä ottaa laatikko auki vain vaihtaako vain tuon päätylaakerin,mistä luulisin että jyrinä kuuluu?
Kakkoselta kolmosella vaihtaessa kierrokset vähän päälle 2000 niin luistaa aika kauan jos antaa luistaa.Öljyä on ja on vaihdettu ajallaan.
Minkä hintainen mahtaa olla korjaussarja laakerit,tiivisteet ym.
Kannattaako edes harkita....?
Voisikohan mulla olla sama vika,ei jyrise mutta veto päällä ujeltaa/vollaa.
Vaihdoin myös kannatinlaakerin mutta ei auttanut. Ja laatikon seudulta se ääni kuuluu.
Joskus oikealle käännyttäessä kuuluu ääni aivan kuin vetäisi harjateräksellä asfalttiin ja keppi hieman tärisee.(laatikon tukikumit????)
124 230ce -87
No määkin lainaan vähän tätä topiikkia. Mitenkä napakka tuon
takalaakerin ois oltava ? Mulla on jotain pientä värinää liikkellelähdössä
ja vähän ylimäärästä "soivaa ja örisevää" ääntä liikkeellelähdössä.
Kumilimpusta kun ottaa kiinni ja koittaa niin tuntuu aavistuksenomainen
väljyys kun ylösalas sitä vemputtaa. Kartaanin puolelta ei tunnu vikaa
löytyvän. Moottoritietä kun ajaa vähän aikaa että paikat kuumenee kunnolla
niin tämä soiva örinä häviää. Niin ja se kumilimppukin on ehjä.
Loota on 722.3 vm-96.
takalaakerin ois oltava ? Mulla on jotain pientä värinää liikkellelähdössä
ja vähän ylimäärästä "soivaa ja örisevää" ääntä liikkeellelähdössä.
Kumilimpusta kun ottaa kiinni ja koittaa niin tuntuu aavistuksenomainen
väljyys kun ylösalas sitä vemputtaa. Kartaanin puolelta ei tunnu vikaa
löytyvän. Moottoritietä kun ajaa vähän aikaa että paikat kuumenee kunnolla
niin tämä soiva örinä häviää. Niin ja se kumilimppukin on ehjä.
Loota on 722.3 vm-96.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Vähän aiheen ohi mutta kertoisiko joku että mitä haittaa on kun automaattilaatikossa on liikaa öljyä? Öljyt näyttää kohtuu tuoreilta kun on semmoista kirkkasta ja punertavaa. Öljyt katottu ajon jälkeen tasaisella pinnalla.
Ei paljon ole kokemusta noista mersun automaateista muista kun W124 300TD:n automaatista joka käyttäytyi vähän samanlailla kun tuo. Täyskaasulla kiihdyttäessä vaihtaa nätisti mutta pienillä kierroksilla välillä vaihdot 'kolahtelee' tai napauttaa selvästi. Laatikon ominaisuus vai vika?
(Auto on 92vm 500E ja mittarissa 283tkm)
Ei paljon ole kokemusta noista mersun automaateista muista kun W124 300TD:n automaatista joka käyttäytyi vähän samanlailla kun tuo. Täyskaasulla kiihdyttäessä vaihtaa nätisti mutta pienillä kierroksilla välillä vaihdot 'kolahtelee' tai napauttaa selvästi. Laatikon ominaisuus vai vika?
(Auto on 92vm 500E ja mittarissa 283tkm)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29