W124 automaatti laatikon räjäytyskuva

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
henkkah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 29.03.2008 18:28
Paikkakunta: Kauhajoki

W124 automaatti laatikon räjäytyskuva

Viesti Kirjoittaja henkkah »

Löytyykö keltään,mistään räjäytyskuvaa w124 automaattilaatikosta...
Laatikosta on ilmeisesti mennyt päätylaakeri tai jotain muuta.
Mitä kaikkea joutuu purkamaan että pääsee käsiksi.
Pystyykö vaihtamaan takakautta vai pitääkö purkaa koko loota.
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Ehkä tämä auttaa vähän: http://avtopedia.ru/akpp/722-3%20722-4.pdf
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tässä sulle pääty kuva :D purkaahan ei tartte kun kartaanin kolmihaara irti yhellä mutterilla ja taka kopan ruuvit 13mm kanteilla irti ja longottelee kopan pois, laakeri jää koppaan paikalleen :wink:
Kuva
huomaa säätö prikka akselilla :roll:
kuva ässän lootasta, mutta samanlainen se on 124:ssa siinä on vaan ton "harakanvarpaan" tilalla mittarin vaijerin hammaspyörä :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Mites laatikko oireilee? Onko jyrinöitä?
henkkah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 29.03.2008 18:28
Paikkakunta: Kauhajoki

laatikko

Viesti Kirjoittaja henkkah »

Kyllähän se jyrisee.Laiton jyrinät ensi kannatinlaakerin piikkiin mutta laatikostahan se sitte kuuluukin.
Onkohan syytä ottaa laatikko auki vain vaihtaako vain tuon päätylaakerin,mistä luulisin että jyrinä kuuluu?
Kakkoselta kolmosella vaihtaessa kierrokset vähän päälle 2000 niin luistaa aika kauan jos antaa luistaa.Öljyä on ja on vaihdettu ajallaan.
Minkä hintainen mahtaa olla korjaussarja laakerit,tiivisteet ym.
Kannattaako edes harkita....?
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

levyt, pannat ja tiivisteet makso 3v sitten 750€ kl:ssä :lol: peräpään lakerihan ei maksa kun parisen kymppiä :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
henkkah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 29.03.2008 18:28
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja henkkah »

Vika selvis.Peräpään laakeri oli ihan selvä.Side poikki ja haulet rokonarvella.
Oli jo päässyt pyörimään ulkokoolilta. :cry:
Öljyn mukana ei kuitenkaan tullut rautaa,toivottavasti jääny suodattimeen.
Onhan se 870 tkm pyöriny jo,liekö koskaan mitään tehty. :roll:
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

meinaakko laittaa saman takapään kotelon takasi :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
henkkah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 29.03.2008 18:28
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja henkkah »

Kyllä tarkotus olis.
Saatta kyllä olla että laakeri on sen verran väljä sinne koteloon että sen täytyy vaihtaa.
Kohtahan se selviää kun saan sinne uuden laakerin.
Lukkoliimallahan sen siellä sais pysymään,ei vaan välttämättä ole paras ratkaisu. :roll:
Toki tämän jälkeen sitä ei varmaan koskaan enää tarvi vaihtaa,mutta parempihan se on kun tekee kunnolla.
Jos se sitte kuitenki poikii niin ei tarvi laakerin kans taistella.
kaide69
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 09.07.2009 01:12

Re: laatikko

Viesti Kirjoittaja kaide69 »

henkkah kirjoitti:Kyllähän se jyrisee.Laiton jyrinät ensi kannatinlaakerin piikkiin mutta laatikostahan se sitte kuuluukin.
Onkohan syytä ottaa laatikko auki vain vaihtaako vain tuon päätylaakerin,mistä luulisin että jyrinä kuuluu?
Kakkoselta kolmosella vaihtaessa kierrokset vähän päälle 2000 niin luistaa aika kauan jos antaa luistaa.Öljyä on ja on vaihdettu ajallaan.
Minkä hintainen mahtaa olla korjaussarja laakerit,tiivisteet ym.
Kannattaako edes harkita....?

Voisikohan mulla olla sama vika,ei jyrise mutta veto päällä ujeltaa/vollaa.
Vaihdoin myös kannatinlaakerin mutta ei auttanut. Ja laatikon seudulta se ääni kuuluu.
Joskus oikealle käännyttäessä kuuluu ääni aivan kuin vetäisi harjateräksellä asfalttiin ja keppi hieman tärisee.(laatikon tukikumit????)
124 230ce -87
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

No määkin lainaan vähän tätä topiikkia. Mitenkä napakka tuon
takalaakerin ois oltava ? Mulla on jotain pientä värinää liikkellelähdössä
ja vähän ylimäärästä "soivaa ja örisevää" ääntä liikkeellelähdössä.
Kumilimpusta kun ottaa kiinni ja koittaa niin tuntuu aavistuksenomainen
väljyys kun ylösalas sitä vemputtaa. Kartaanin puolelta ei tunnu vikaa
löytyvän. Moottoritietä kun ajaa vähän aikaa että paikat kuumenee kunnolla
niin tämä soiva örinä häviää. Niin ja se kumilimppukin on ehjä.
Loota on 722.3 vm-96.
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

No mikäs tuon 722.3:n takalaakerin tyyppi on tai koko? Jos ostais
sen paikallisesta laakerikaupasta niin löytyykö.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

AAVEE kirjoitti:No mikäs tuon 722.3:n takalaakerin tyyppi on tai koko? Jos ostais
sen paikallisesta laakerikaupasta niin löytyykö.
kyllä se löytyy ihan tavalliselta laakeri kauppiaalta, ittelle laitoin C 3 sovitteella :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
henkkah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 29.03.2008 18:28
Paikkakunta: Kauhajoki

Viesti Kirjoittaja henkkah »

Laakerin koko on 6206.
Laakeri löytyy melkein joka hyllystä,mutta stefa meinas olla vähän lujan takana.
Lopuksi löyty 123:sen vastaava,ilmeisesti sama laatikko....
Oli sekin ollu kahdeksan vuotta hyllys.... :shock:
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

se takapään stefa tarvii sitten olla kakshuuli stefa :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Taijjan kipasta Siekkiseltä hakemassa kun sen paja on
tossa muutaman kymmenen kilometrin päässä.
Avatar
Kari.S
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Su 12.07.2009 11:52

Viesti Kirjoittaja Kari.S »

Vähän aiheen ohi mutta kertoisiko joku että mitä haittaa on kun automaattilaatikossa on liikaa öljyä? Öljyt näyttää kohtuu tuoreilta kun on semmoista kirkkasta ja punertavaa. Öljyt katottu ajon jälkeen tasaisella pinnalla.

Ei paljon ole kokemusta noista mersun automaateista muista kun W124 300TD:n automaatista joka käyttäytyi vähän samanlailla kun tuo. Täyskaasulla kiihdyttäessä vaihtaa nätisti mutta pienillä kierroksilla välillä vaihdot 'kolahtelee' tai napauttaa selvästi. Laatikon ominaisuus vai vika?

(Auto on 92vm 500E ja mittarissa 283tkm)
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

katoithan öljy tason käydessä eikä koneen seisoessa :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Tosta laakerista vielä että onko toi C3 välyksellä oleva sama
kun originelli ja onko avomalli vai suojattu/kestovoideltu?
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

alkuperäsestä laakerista ei löytyny kun nippanappa numero mikä tarvi varmistaa mittaamalla, ja itte arvioin lämpötilan perusteella sen C3 :roll:
ilmanmuuta se on avonainen koska vaihteisto öly voitelee sen laakerin ja stefan :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Vastaa Viestiin