Kun akku on ladattu täyteen, ja auton lyö tulille, palaa ESP/BAS varoitusvalo mittaristossa.. Johtuu joko jarruvalokytkimestä, tai alijännitteestä akun loppuessa joka on jättänyt jäljen auton lokiin, ja tekee siittä näin vikakoodin. Eikö?
Autossa on myös viimeaikoina ilmennyt outoja sähkövikoja, aina juuri ennenkuin akku on loppunut. Nyt luulisin että johtuvat alijännitteestä, mikä tulee aina kun akku simahtaa?
Sanokaas viisaammat, voisivatko nämä epäilyt pitää paikkansa?
Ensiksi aattelin vaihtaa tuon jarruvalokytkimen, kun kerran iso / kallis homma ei ole.
Sekä myöskin mittarilla käydä sulakerasia läpi, että mihinkä perskuttiin tuo hukkaa oikein ne virrat.
Jos tuuri käy, kaikki johtuvat vain siittä huonosta akusta, joka purkaa itse itsensä. (En kyllä tuohon jaksaisi uskoa.)

Edit. Ja tosiaan semmonen pikkuvika on että välillä kun ottaa autosta virrat pois päältä, niin puhallin jää pauhaamaan ykköstasolle? Ensiksi kun akku purki itsensä aattelin että puhallin on jäänyt päälle ja sen kautta akku on purkautunut parin yön aikana.. MUTTA kappas kun otin ens kertaa varten puhaltimen sulakkeen irti, niin silti oli purkanut akun, että siittä ei voi johtua.. Mutta olisi silti kiva saada tietää miksi auto jättää puhaltimen päälle kun ottaa virrat pois? Jopa sillon kun auto on käynnissä puhaltimen ollessa pois päältä. Sammutat auton niin puhallin alkaa laulamaan??
HELP ME! Ihan suorilta ei viittisi mennä uutta akkua ostamaan, syväpurkaa tuo puhallin pian senkin akun.