Vikahan alkoi kun vanha perä hajosi aikoinaan ja vaihdettiin uusi, tieheämpi perä missä on asd lukko (3.27). Eihän laatikko tietenkään toiminut vaan meni vika tilaan, no tästä sitten ECUt kohti saksaan MKB:n pajalle jossa ne koodattiin uudelleen, sen jälkeen vaihteisto melkein toimi, muuten todella hienosti, mutta 1:ltä 2:lle vaihto ei onnistu jos kiihdytetään niin reilusti, että kone joutuu kiertämään yli 4300rpm.
Muuten vaihteisto toimi hyvin.
Epäiltiin sitten, että saksalaisten ohjelmassa on joku vika, ja kortit kävi uudelleen saksassa, ilman vaikutusta.
Sen jälkeen päätettiin kokeilla onko ohjelmassa liian suuri harppaus vakio välityksestä nykyiseen 2.82 -> 3.27, ja vaihdettiin peräksi asd lukolla oleva 3.06 perä ja sille uusi ohjelma.
Ei vaikutusta.
Sitten alettiin epäillä että öljy joka oli noussut laatikosta johtoja myöten ecuun olisi särkenyt vaihdelaatikon ohjainkortin ja tilattiin käytetty AMG:n E50:stä oleva kortti jossa on tehtaan koodaama välitys 3.06:lle, ei vaikutusta toimintaan, sama vika jatkuu, muuten toimii tosi hyvin mutta ei 1:ltä 2:lle, silloin vaihtaa hyvin, jos ei kiihdytä siten että koneen tarvitseisi kiertää yli 4300rpm. Tämä myös hylkäsi sen että saksalaisten ohjelmassa olisi vikaa.
Silloin, kun kortit olivat saksassa vaihdettiin vaihdelaatikon kylkeen töpselin pohja, josta johtosarja lähtee eteenpäin, ettei enää menisi öljyä ecuun, näissä on ilmeisesti särkynyt aika paljon johtosarjoja tuon öljyn takia, niin nyt arvellaankin, että onko tässä vaihdossa kun koskettiin johtosarjaan ja liikuteltiin sitä, murtunut johtosarja sisältä ja siellä on jotku karvat yhdessä?
Tai onko ECU hajonnut joka valvoo kierroksen rajoitinta, kun nythän tässä ongelmassa kone kiertää vaihteen vaihdossa samaan mitä P päällä kierrättäessä.. Jostaki ku sais lainaan E50:n AMG:n Ecu kortin niin voisi kokeilla mitä tapahtuu, kun vaarana on että lähteekö auto edes käyntiin enää jos siihen laittaa AMG:n ecun, estääkö ajonesto käyntiin lähdön?
Kallis kokeilu vaan tilata taas kortti ja todeta että ei toimi..
ASD perä on 1cm leveämpi ku normaali, mutta mitä silmällä ainaki katsoo, niin abs tunnistimet ovat kohdallaan, ja takapyöriltä tulee dataa carsoftilla, eli ne toimii, muutenhan ei varmaan muutkaan vaihteet toimisi jos ei sieltä tietoa tulisi.
Carsoftilla ei kuitenkaan pääse penkomaan vikakoodeja abs ja esp boxeista, en tiedä miksi, sinne jotenki vaan tekisi mieli.
Nyt on kaikki ajatukset tervetulleita, paalaus on käyny jo omassa mielessä monta kertaa, että sitä ei tarvii ehdottaa, eikä myöskään että "vaihda vakio takas", kuten tarinasta käy ilmi, kortit on koodattu jo uudelleen eli se ei auta, eikä tekis nyt mieli luovuttaa enää tätä..APUVA
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)