.
Pintapuolista täällä on kaikkien tieto,,, kyllä sitä itsekukin välillä erehtyy.
Se suuttimen päältä löytyvä luku tarvitaan aluksi, ohjelma pääsee sillä "kartalle", sen jälkeen on vaan merkitystä sillä, miten suureksi suuttimien välinen ero kasvaa, jos menee liian suureksi, on jossain vikaa...
Muuten ohjelma kalibroi sitä määrää "oikeaksi" koko ajan.
En ymmärrä, mitä tarkoitat ecun nollauksella.
Staarilla voi suuttimien väliset korjausarvot nollata, jos epäilee, että suuttimien erot on liian suuret, mutta että ne ovat kuiteskin kunnossa.
Se on ihan ok, voi sen tehdä, muttei se auta mitään, kun vaan siinä tilanteessa, että suuttimet olisi "eriparia" ja sitä ei olisi tuolla korjauskertoimella eculle alussa kerrottu.
Kulutuksen kasvuun en valitettavasti osaa sanoa mitään, mutta minulla on ollut varmaan eniten erilaisia suuttimia autossani, mitä kellään, enkä ole huomannut niiden kulutuksissa mitään merkittävää eroa, en tosin edes kyllä erikoisesti sitä tarkkailekkaan.
Lastutukseen olen vähän väärä mies antamaan kommenttia.
Tai jäävi oikeastaan....
Mutta jos esim. ~190hv ohjelmanpätkä kiinnostaa, niin ota yv.llä yhteyttä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5