Sulake paikka 11

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Virolainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 11.02.2007 19:57
Paikkakunta: Porvoo

Sulake paikka 11

Viesti Kirjoittaja Virolainen »

Terve!

Mul saksasta tuotu vm 1991 w124 300E24 ja;
- suomen kielisessa käyttöohjekirjassa lukee, että sulake psitoke nro 11 on tyhja.
- englannin kielinen taulu sulakerasian sisällä ilmoitta että sulake kuulu "carburator electronics" järjestelmalle.
(ja autossa on sit KE Jetronic tai jotain sinnepäin)

No ma pistin sinne sulaken kuitenkin ja... onks niinkui alavääntöja tullut lisää.. tuntuisi.. moottori vetää 2000 rpm alkaen samal lail, kun ennen 2800 rpm.

Osaako joku selittää??
Paha tauti iski kun hankin tuon auton, nyt ei ole enää aikaa muuhun
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13764
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

124:n kytkentäkaaviot on vähän kiven takana mutta tämän mukaan sulake #11 olisi varashälyttimelle. Vai onko siinä monta sulaketta samalla numerolla?

http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/3805.pdf
Virolainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 11.02.2007 19:57
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Virolainen »

Joo kiitos kaaviosta.

Ma otan valokuvan ja laitan tänne roikkumaan, kun ei se näyttä siltä ollenkaan.
Paha tauti iski kun hankin tuon auton, nyt ei ole enää aikaa muuhun
Virolainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 11.02.2007 19:57
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Virolainen »

Terve!

Eli vm 1991 W124 300 E 24 Sportline.
Entinen omistaja oli valtion virkamies ja hakenu auton saksasta. Itse ostin suomesta eli kaikki paperit on ok ja tarkastettu, mutta...

mutta tuota tyyppia moottorin piti olla vm1993 alkaen. Ja konepellin alla on sinisen vilkun paineilma letku tehtaalla asennettu. Ja
Veneläinen win dekooderi saitti antaa AMG.. (mut se saitti antaa sen AMG -n kaikille 300 E 24 -lle. Eli ei voi uskoa semmoisena)

Tielle en menee enää kokeilee, radalle pääsen ehkä parin kuukauden jälkeen. Penkitykseen menen vasta huollon jälkeen, se kans parin kuukauden päästä. Aikaisemman kokemuksen puutteesta johtuen en pystyy erottamaan onko moottori 162 tai 200 Kw. On joka tapauksessa ihan riittävästi.

Pääkysymys: sulake paikka 11:
- Suomi ohjekirja - tyhjä paikka.
- Englannin kielinen kilpi autossa sano - carburator electronics.
- ja autossa kun ei ole kaasutinta ollenkaan vaan KJetronic, :?:

Kukaa osaa sanoa:
1. Miten vm1991 autossa on vm 1993 moottori
2. Miksi suomi ja englanti kirjat eroaa?

Kuvia: Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Paha tauti iski kun hankin tuon auton, nyt ei ole enää aikaa muuhun
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14225
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tere!
Kyllä moottori näyttää päältäpäin ihan normaalille M104.980:lle eli mallina 300 E-24 on oikein (1989-1992). 9/1992 tuli 3,2-litrainen muunnos tuosta, myös tyyppi M104. Päällepäin sen erottaa siitä että tuo musta raita puuttuu venakopan kannesta.

Eli

1) autossasi on oikea moottori
2) sulakepaikka numero 11 kuuluu olla tyhjä. Ohjekirja lienee suomennettu mallispesifisesti, kun taas tuo sulakekotelon liuska on kaikissa malleissa sama.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Virolainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 11.02.2007 19:57
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Virolainen »

Kiitos!!! :D
Paha tauti iski kun hankin tuon auton, nyt ei ole enää aikaa muuhun
Vastaa Viestiin