Terve!
Mul saksasta tuotu vm 1991 w124 300E24 ja;
- suomen kielisessa käyttöohjekirjassa lukee, että sulake psitoke nro 11 on tyhja.
- englannin kielinen taulu sulakerasian sisällä ilmoitta että sulake kuulu "carburator electronics" järjestelmalle.
(ja autossa on sit KE Jetronic tai jotain sinnepäin)
No ma pistin sinne sulaken kuitenkin ja... onks niinkui alavääntöja tullut lisää.. tuntuisi.. moottori vetää 2000 rpm alkaen samal lail, kun ennen 2800 rpm.
Osaako joku selittää??
Sulake paikka 11
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: Su 11.02.2007 19:57
- Paikkakunta: Porvoo
Sulake paikka 11
Paha tauti iski kun hankin tuon auton, nyt ei ole enää aikaa muuhun
124:n kytkentäkaaviot on vähän kiven takana mutta tämän mukaan sulake #11 olisi varashälyttimelle. Vai onko siinä monta sulaketta samalla numerolla?
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/3805.pdf
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Merced ... S/3805.pdf
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: Su 11.02.2007 19:57
- Paikkakunta: Porvoo
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: Su 11.02.2007 19:57
- Paikkakunta: Porvoo
Terve!
Eli vm 1991 W124 300 E 24 Sportline.
Entinen omistaja oli valtion virkamies ja hakenu auton saksasta. Itse ostin suomesta eli kaikki paperit on ok ja tarkastettu, mutta...
mutta tuota tyyppia moottorin piti olla vm1993 alkaen. Ja konepellin alla on sinisen vilkun paineilma letku tehtaalla asennettu. Ja
Veneläinen win dekooderi saitti antaa AMG.. (mut se saitti antaa sen AMG -n kaikille 300 E 24 -lle. Eli ei voi uskoa semmoisena)
Tielle en menee enää kokeilee, radalle pääsen ehkä parin kuukauden jälkeen. Penkitykseen menen vasta huollon jälkeen, se kans parin kuukauden päästä. Aikaisemman kokemuksen puutteesta johtuen en pystyy erottamaan onko moottori 162 tai 200 Kw. On joka tapauksessa ihan riittävästi.
Pääkysymys: sulake paikka 11:
- Suomi ohjekirja - tyhjä paikka.
- Englannin kielinen kilpi autossa sano - carburator electronics.
- ja autossa kun ei ole kaasutinta ollenkaan vaan KJetronic,
Kukaa osaa sanoa:
1. Miten vm1991 autossa on vm 1993 moottori
2. Miksi suomi ja englanti kirjat eroaa?
Kuvia:






Eli vm 1991 W124 300 E 24 Sportline.
Entinen omistaja oli valtion virkamies ja hakenu auton saksasta. Itse ostin suomesta eli kaikki paperit on ok ja tarkastettu, mutta...
mutta tuota tyyppia moottorin piti olla vm1993 alkaen. Ja konepellin alla on sinisen vilkun paineilma letku tehtaalla asennettu. Ja
Veneläinen win dekooderi saitti antaa AMG.. (mut se saitti antaa sen AMG -n kaikille 300 E 24 -lle. Eli ei voi uskoa semmoisena)
Tielle en menee enää kokeilee, radalle pääsen ehkä parin kuukauden jälkeen. Penkitykseen menen vasta huollon jälkeen, se kans parin kuukauden päästä. Aikaisemman kokemuksen puutteesta johtuen en pystyy erottamaan onko moottori 162 tai 200 Kw. On joka tapauksessa ihan riittävästi.
Pääkysymys: sulake paikka 11:
- Suomi ohjekirja - tyhjä paikka.
- Englannin kielinen kilpi autossa sano - carburator electronics.
- ja autossa kun ei ole kaasutinta ollenkaan vaan KJetronic,

Kukaa osaa sanoa:
1. Miten vm1991 autossa on vm 1993 moottori
2. Miksi suomi ja englanti kirjat eroaa?
Kuvia:







Paha tauti iski kun hankin tuon auton, nyt ei ole enää aikaa muuhun
Tere!
Kyllä moottori näyttää päältäpäin ihan normaalille M104.980:lle eli mallina 300 E-24 on oikein (1989-1992). 9/1992 tuli 3,2-litrainen muunnos tuosta, myös tyyppi M104. Päällepäin sen erottaa siitä että tuo musta raita puuttuu venakopan kannesta.
Eli
1) autossasi on oikea moottori
2) sulakepaikka numero 11 kuuluu olla tyhjä. Ohjekirja lienee suomennettu mallispesifisesti, kun taas tuo sulakekotelon liuska on kaikissa malleissa sama.
Kyllä moottori näyttää päältäpäin ihan normaalille M104.980:lle eli mallina 300 E-24 on oikein (1989-1992). 9/1992 tuli 3,2-litrainen muunnos tuosta, myös tyyppi M104. Päällepäin sen erottaa siitä että tuo musta raita puuttuu venakopan kannesta.
Eli
1) autossasi on oikea moottori
2) sulakepaikka numero 11 kuuluu olla tyhjä. Ohjekirja lienee suomennettu mallispesifisesti, kun taas tuo sulakekotelon liuska on kaikissa malleissa sama.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: Su 11.02.2007 19:57
- Paikkakunta: Porvoo