W124 250d: nakutus, lämpöjen nousu ja öljynpaineiden lasku
Itse säädätin pumpun PP-Dieselillä ja olen erittäin tyytyväinen.
Auto (300 tdt 4matic) kulkee kuin unelma. Kulutuskin tuntuu
selvästi pienentyneen, vaikkakaan en pysty sitä mittauksilla luotettavasti
osoittamaan johtuen mm. erilaisista renkaista. Herrasmiesäätö (+20%)
menee vielä katsastuksesta läpi, ei savuta juurikaan eikä tuhoa
kestävyyttä tässä autossa, jossa on hiukan viritysvaraa.
Kyllä se vaparikin varmasti paranee säädöstä ts. tulee mukavammaksi ajaa.
Joko se moottorivaurion syy selvisi? Periaatteessa öljyanalyysi voisi kertoa,
missä kunnossa laakerit ovat ilman koneen avaamista. Taitaa vaan maksaa
noin 100 euroa. Neste, Colly ja Fluidlab tekevät analyyseja.
Auto (300 tdt 4matic) kulkee kuin unelma. Kulutuskin tuntuu
selvästi pienentyneen, vaikkakaan en pysty sitä mittauksilla luotettavasti
osoittamaan johtuen mm. erilaisista renkaista. Herrasmiesäätö (+20%)
menee vielä katsastuksesta läpi, ei savuta juurikaan eikä tuhoa
kestävyyttä tässä autossa, jossa on hiukan viritysvaraa.
Kyllä se vaparikin varmasti paranee säädöstä ts. tulee mukavammaksi ajaa.
Joko se moottorivaurion syy selvisi? Periaatteessa öljyanalyysi voisi kertoa,
missä kunnossa laakerit ovat ilman koneen avaamista. Taitaa vaan maksaa
noin 100 euroa. Neste, Colly ja Fluidlab tekevät analyyseja.
Tiedän kokemuksesta, että tämäkin foorumin käyttäjäkunnassa on juuri sellaisia suupaltteja, jotka pullistelevat mitättömillä tiedoillaan moottoreiden virittelyistä ja kestävyydestä.
Tosiasiassa sieltä paljastuu ( siteeraan " Veskolan " eräässä yhteydessä laakerinliuskojen oikeaoppisesta asentamisesta ) aivan nöösipoikia, jotka eivät ymmärrä edes moottorin kasaamisesta yhtään mitään.
Huh ...huh, siitä on todella pitkä matka siihen pisteeseen, että alkaa ymmärtämään koko moottorikonstruktiom lainalaisuuksia.
Onhan se näin meikäläisen näkövinkkelistä katsottuna vaikea selvittää tiettyjä asioita, jos vastaanottopää ei edes ymmärrä mistä keskutellaan.
Kyllä moottoreita voidaan rakennella miten vaan, mutta suurimmalla osalla tekijöistä jää pimeyden puolelle se tärkein, eli moottorin kestävyys niillä uusilla asetuksilla.
En aliarvioi kenenkään tietämyksiä, mutta tiedän kuitenkin sen, että täällä Suomessa ei ole paljonkaan moottoritekniikan suunnittelijoita.
Polttomoottoreiden historian aikana on moni experttikin törmännyt sellaisiin vaikeuksiin moottoreiden suunnittelussa, että on joutunut luopumaan hankkeesta.
Kuullostaa ihmeelliseltä, mutta mm. jonkun värähtelytaajuuden osuminen tiettyyn solmupisteeseen toistuvasti rikkoo moottorin rakenteet.
Minun on tässä yhteydessä turha selostaa asiaa enempää, kun tämä ei nyt kuulu tähän teemaan.
Tosiasiassa sieltä paljastuu ( siteeraan " Veskolan " eräässä yhteydessä laakerinliuskojen oikeaoppisesta asentamisesta ) aivan nöösipoikia, jotka eivät ymmärrä edes moottorin kasaamisesta yhtään mitään.
Huh ...huh, siitä on todella pitkä matka siihen pisteeseen, että alkaa ymmärtämään koko moottorikonstruktiom lainalaisuuksia.
Onhan se näin meikäläisen näkövinkkelistä katsottuna vaikea selvittää tiettyjä asioita, jos vastaanottopää ei edes ymmärrä mistä keskutellaan.
Kyllä moottoreita voidaan rakennella miten vaan, mutta suurimmalla osalla tekijöistä jää pimeyden puolelle se tärkein, eli moottorin kestävyys niillä uusilla asetuksilla.
En aliarvioi kenenkään tietämyksiä, mutta tiedän kuitenkin sen, että täällä Suomessa ei ole paljonkaan moottoritekniikan suunnittelijoita.
Polttomoottoreiden historian aikana on moni experttikin törmännyt sellaisiin vaikeuksiin moottoreiden suunnittelussa, että on joutunut luopumaan hankkeesta.
Kuullostaa ihmeelliseltä, mutta mm. jonkun värähtelytaajuuden osuminen tiettyyn solmupisteeseen toistuvasti rikkoo moottorin rakenteet.
Minun on tässä yhteydessä turha selostaa asiaa enempää, kun tämä ei nyt kuulu tähän teemaan.
vaurion syyn selvittämiseen menee vielä aikaa, mersu seisoo edelleen samassa paikassa, ku mihin se on hinattukki. en ole siitä öljyjä pudottanu ja tutkinu onko raakaa hilettä seassa. enkä ole edes yrittäny sitä käynnistää. sen verran ottanu päähän, että voipi olla etten edes ala tutkimaan, hinaan auton huoltamon pihaan ja sanon että laittakaa kuntoon, kerpeles.
todennäköisesti elokuun puoleen väliin menee sen rem.. siis huollon kanssa, onneksi pääsee hieman nollaamaan tilannetta tuolloin, vien auton pukkien päälle ja lähden moottoripyörällä kohti saariselkää ja yritän unohtaa hetkeksi koko surullisen episodin..

todennäköisesti elokuun puoleen väliin menee sen rem.. siis huollon kanssa, onneksi pääsee hieman nollaamaan tilannetta tuolloin, vien auton pukkien päälle ja lähden moottoripyörällä kohti saariselkää ja yritän unohtaa hetkeksi koko surullisen episodin..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Iski juu
Eilen tuli vedettyä jaloviinapullo ihan yksin siinä pohjien päälle
Heräsin tai minut herätettiin sohvalta noin kello 4 aamulla
Älä sinä huoli remontista, ei se ole ollenkaan niin paha miltä alkuun tuntuu. Sinun pitää vain, ihan oikeasti, löytää asiallinen korjaaja, joka tahtoo laittaa auton kuntoon ja jättää turhat hötkyilyt ja rahastamiset väliin.
Itse olen niin monesti kantapään kautta saanut tuta, jotta kannattaa oikeasti panostaa siihen, kenellä sen auton korjauttaa, jollei sitten jopa itse sitä tee. Ei nämä mitään ihmetekniikkaa ole, jolle ei muka pärjäisi ihan kansakoulupohjalta
Tosiaan jos ottaisi alakerran auki ja kurkkaisi kiertokangen laakerit, ja vaihtaisi ne samalla. Ei maksaisi ihmeitä. Sitten jos ne näyttää ihmeen hyviltä niin pakko ottaa se kansi auki ja katsoa onko se päässyt syystä tai toisesta vuotamaan. Hyvin monet mersut vuotaa kannentiivisteistä, vaikka olisi juuri vaihdettukin, kannenpultit löystyy, kannet on kieroja jne. ja ne alkaa nakuttamaan ja öljynpaineet häviävät.
Edelleen olen sitä mieltä että tuollaisen mekaanisen rivipumppu rivimoottorin peruskonnostus on kohtuu halpaa verrattuna moneen muuhun uudempaan moottoriin. Työtä tietysti on kovasti niin kuin kaikissa dieseleissä. Niin ja ihan saksalaisilla laatuosilla.

Älä sinä huoli remontista, ei se ole ollenkaan niin paha miltä alkuun tuntuu. Sinun pitää vain, ihan oikeasti, löytää asiallinen korjaaja, joka tahtoo laittaa auton kuntoon ja jättää turhat hötkyilyt ja rahastamiset väliin.
Itse olen niin monesti kantapään kautta saanut tuta, jotta kannattaa oikeasti panostaa siihen, kenellä sen auton korjauttaa, jollei sitten jopa itse sitä tee. Ei nämä mitään ihmetekniikkaa ole, jolle ei muka pärjäisi ihan kansakoulupohjalta

Tosiaan jos ottaisi alakerran auki ja kurkkaisi kiertokangen laakerit, ja vaihtaisi ne samalla. Ei maksaisi ihmeitä. Sitten jos ne näyttää ihmeen hyviltä niin pakko ottaa se kansi auki ja katsoa onko se päässyt syystä tai toisesta vuotamaan. Hyvin monet mersut vuotaa kannentiivisteistä, vaikka olisi juuri vaihdettukin, kannenpultit löystyy, kannet on kieroja jne. ja ne alkaa nakuttamaan ja öljynpaineet häviävät.
Edelleen olen sitä mieltä että tuollaisen mekaanisen rivipumppu rivimoottorin peruskonnostus on kohtuu halpaa verrattuna moneen muuhun uudempaan moottoriin. Työtä tietysti on kovasti niin kuin kaikissa dieseleissä. Niin ja ihan saksalaisilla laatuosilla.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Ihan samaa mieltä ja samat kokemukset on täällä Kiimingin takametsissäkin syntynyt. Itse kun tekee niin tietää mikä siitä tulee. Tänne foorumille kun postailet digikuvia niin saat diagnoosia saman tien.veskola kirjoitti:
Sitä tulee itse oltua paljon huolellisempi kuin työmies korjaamolla. Työmiehellä on aina kiire, koska nykysuomen tunti taksoilla tunteja ei voi hommaan mahdottomasti käyttää. Mieluummin teen itse kymmenen tuntia töitä kuin maksan kiireessä hosuvalle ammattilaiselle yhdestä tunnista.
Sitten jos itse tekee jonkun mokan niin senkään korjaaminen ei harmita niin paljoa kuin se jos se maksettu ammattimies sattuu tekemään mokan.
Minusta itse rakennetun koneen ensi käynnistys on mukavinta mitä mies voi housut jalassa tehdä.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
HannuS ja Veskola on tuon suhteen ihka oikeassa.Säästyy paalua ja oppii itse uutta.Itse pidän ongelmana kulkuneuvon puutetta kun remonttia tekee jos ja kun se venyy erilaisista osa ym puutteista.Kumminkin pitäis päästä autolla liikkumaan töihin.Samahan tuo ongelma on jos auton korjaamolle joutuu viemään.Ja neuvoja täältä saa,jos tulee ongelmia remontissa.Eiköhän täällä ole yleisimmät viat moneen kertaan eri henkilöiden toimesta jouduttu korjaamaan
Ja jos tältä forumilta ei löydy tietoa miten kiertokangen laakeriliuska pitää asentaa oikeaoppisesti menettämättä moottorin rakenteellista momenttipisteen tasapainotusta niin minä syön pässin kivekset ja ostan korjaajalle upouuden mersun moottorin, se on saletti 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Jatketaas viellä. Vettä myllyyn 
Nykyisestä ja Ex:sästä pumppu on säädetty. Teettäisin saman homman uudelleenkin kertokoot kuka mitä tahansa ja olkoot kuinka turha homma tahansa.
Kun p-aineen kulutus todistetusti laskee selvästi ja muitakin mukavuutta saa siinä samalla. Minulle ja luulen että monille muillekkin on sitten tun maku jos sellainen vaara on olemassa että motti kestää näitten seurauksena mahdollisesti 50 - 100t vähemmän. Kun menee rikki korjataan. Niin yksinkertaista se on. Ei näitä ikiliikkujiksi tehty ole vaikka joskus siltä voi tuntuakkin.
Ja niistä digitaalivehkeistä. Voit tietää asioista paljonkin mutta älä nyt vaan ala väittämään että digitaalivehkeillä kaikki on niin autuasta ja absoluuttisen tarkkaa. Joku muukin on voinut perehtyä joihinkin asioihin joskus. Toki monissa asioissa niistä digivehkeistä etuja on verrattuna muihin menetelmiin mutta ei todellakaan aina.
Mutta hauskaa tämä silti on kunhan ei tavoiksi mene.

Nykyisestä ja Ex:sästä pumppu on säädetty. Teettäisin saman homman uudelleenkin kertokoot kuka mitä tahansa ja olkoot kuinka turha homma tahansa.
Kun p-aineen kulutus todistetusti laskee selvästi ja muitakin mukavuutta saa siinä samalla. Minulle ja luulen että monille muillekkin on sitten tun maku jos sellainen vaara on olemassa että motti kestää näitten seurauksena mahdollisesti 50 - 100t vähemmän. Kun menee rikki korjataan. Niin yksinkertaista se on. Ei näitä ikiliikkujiksi tehty ole vaikka joskus siltä voi tuntuakkin.
Ja niistä digitaalivehkeistä. Voit tietää asioista paljonkin mutta älä nyt vaan ala väittämään että digitaalivehkeillä kaikki on niin autuasta ja absoluuttisen tarkkaa. Joku muukin on voinut perehtyä joihinkin asioihin joskus. Toki monissa asioissa niistä digivehkeistä etuja on verrattuna muihin menetelmiin mutta ei todellakaan aina.
Mutta hauskaa tämä silti on kunhan ei tavoiksi mene.
Ööh tuota en sano et oma lehmä olis ojassa...
Torstaina olis pp dieseliin aika ja pumppu menee veivattavaksi.
Niin paljon positiivista olen kuullut tuon toimenpiteen vaikuttavan auton olemukseen.Kertoilen perstuntuma vaikutuksen,kun homma on hoidettu ja ajettu 500km kotio takas.Joo leijonaa tässä otellaan Temmeksen pilvettömän taivaan alla.Harmi kun ei ole niitä pässin vehkeitä grilliin laitettavaksi.
Torstaina olis pp dieseliin aika ja pumppu menee veivattavaksi.
Niin paljon positiivista olen kuullut tuon toimenpiteen vaikuttavan auton olemukseen.Kertoilen perstuntuma vaikutuksen,kun homma on hoidettu ja ajettu 500km kotio takas.Joo leijonaa tässä otellaan Temmeksen pilvettömän taivaan alla.Harmi kun ei ole niitä pässin vehkeitä grilliin laitettavaksi.
kyllä tuon mun motin saa ammattilainen avata. onhan toki ammattilaisella myös jonkinlainen takuu työlle. korjauspaikka on jo löytynyt, mankinen kemistä tutkii tapauksen ja mun puolesta saa laittaa samantien kuntoon. se on ennenki räplänny noita vehkeitä.
ja kertokaas sitte kokemuksia kun pumppu on pp:llä laitettu, onko ns. herrasmies säätö ja mitä kaikkea tehtiin.. ja oliko kallis homma..
ja kertokaas sitte kokemuksia kun pumppu on pp:llä laitettu, onko ns. herrasmies säätö ja mitä kaikkea tehtiin.. ja oliko kallis homma..
Ei " ne " pumpunsäätäjät vaparimoottorin ruiskutuspumpulle tee juuri mitään...muutakuin pahaa aikaan. Ja tietysti ottavat rahat pois hyväuskoisilta ja tyhmiltä.juha1 kirjoitti:kyllä tuon mun motin saa ammattilainen avata. onhan toki ammattilaisella myös jonkinlainen takuu työlle. korjauspaikka on jo löytynyt, mankinen kemistä tutkii tapauksen ja mun puolesta saa laittaa samantien kuntoon. se on ennenki räplänny noita vehkeitä.

100-150 euroon "ne " säätäjät ottavat turhasta toimenpiteestä.

Niitä ruiskutuspumpun ruuveja voi kierrellä kiinni tai aukipäin, lopputulos on aina huono pitkässä juoksussa.
Kun pumppu laitetaan säätöpenkkiin ajoa varten, ensimmäisenä tarkastetaan ruiskutuksen- määrä ja- tasaisuus eri elementeillä.
Kun em. perusasiat on kunnossa lisätään ruiskutusta. Sitten ajetaan pumppua useimmilla kierrosalueilla ... huippukierroksilla ja katsotaan edelleen em. ruiskutuksen määrät ja tasaisuus. Lopuksi säädetään maksimikierroksien otto.
Jos ruiskutukset eivät ole tasan kaikilla osakuormilla, voi joutua vaihtamaan elementtejä keskenään tasaisemman ruiskutuksen aikaansaamiseksi. Tässä lyhyt kuvaus mitä dieselin ruiskutuspumpuille ( vapaastihengittävissä moottorissa ) tehdään. Kuvaus oli siis rivipumppu , ei jakajatyyppinen.
Oikeaoppisesti " pumppupajalla " vaihdetaan kaikki elementit uusiin, silloin on parempi lopputulos.
Rumilus, sinulta jäi huomaamatta että juha1 kyseli kokemuksia juuri PP-Dieselillä laitetusta pumpustaEi " ne " pumpunsäätäjät vaparimoottorin ruiskutuspumpulle tee juuri mitään...muutakuin pahaa aikaan. Ja tietysti ottavat rahat pois hyväuskoisilta ja tyhmiltä. Ne pumpunsäätäjät säätävät vain pumppua, mutta eivät moottoria.
Niitä ruiskutuspumpun ruuveja voi kierrellä kiinni tai aukipäin, lopputulos on aina huono pitkässä juoksussa.
Kun pumppu laitetaan säätöpenkkiin ajoa varten, ensimmäisenä tarkastetaan ruiskutuksen- määrä ja- tasaisuus eri elementeillä.
Kun em. perusasiat on kunnossa lisätään ruiskutusta. Sitten ajetaan pumppua useimmilla kierrosalueilla ... huippukierroksilla ja katsotaan edelleen em. ruiskutuksen määrät ja tasaisuus. Lopuksi säädetään maksimikierroksien otto.
Jos ruiskutukset eivät ole tasan kaikilla osakuormilla, voi joutua vaihtamaan elementtejä keskenään tasaisemman ruiskutuksen aikaansaamiseksi. Tässä lyhyt kuvaus mitä dieselin ruiskutuspumpuille ( vapaastihengittävissä moottorissa ) tehdään. Kuvaus oli siis rivipumppu , ei jakajatyyppinen.
Oikeaoppisesti " pumppupajalla " vaihdetaan kaikki elementit uusiin, silloin on parempi lopputulos.

juu, pp tottakai, se kun on suht lähellä, eihän tuonne ylivieskaan ole ku jotain 250km..dealer kirjoitti:Rumilus, sinulta jäi huomaamatta että juha1 kyseli kokemuksia juuri PP-Dieselillä laitetusta pumpustaEi " ne " pumpunsäätäjät vaparimoottorin ruiskutuspumpulle tee juuri mitään...muutakuin pahaa aikaan. Ja tietysti ottavat rahat pois hyväuskoisilta ja tyhmiltä. Ne pumpunsäätäjät säätävät vain pumppua, mutta eivät moottoria.
300 td manuaali eli farkku diesel ilman turboa..? jos lyhenteen oikein ymmärrän..
Rumilus, sinulta jäi huomaamatta että juha1 kyseli kokemuksia juuri PP-Dieselillä laitetusta pumpusta
Ei jäänyt huomaamatta. Ei PP-dieselin pojat sen kummenpia ole kuin muutkaan dieselpumppujen korjaamiseen ja huoltamiseen erikoistuneet yrittäjät.
Aina menee pieleen.
Pojat vaan säätelee pumppuja, ei ne pojat tiedä moottoritekniikasta juurikaan mitään, rahat he kyllä ottavat liukkaasti toisiin taskuihin.
Ei jäänyt huomaamatta. Ei PP-dieselin pojat sen kummenpia ole kuin muutkaan dieselpumppujen korjaamiseen ja huoltamiseen erikoistuneet yrittäjät.

Aina menee pieleen.

Pojat vaan säätelee pumppuja, ei ne pojat tiedä moottoritekniikasta juurikaan mitään, rahat he kyllä ottavat liukkaasti toisiin taskuihin.

milläs tavalla rumilus on saanu mersun mottiin lisää puhtia..? vai oletko mitään kehitysjuttuja omiisi tehnyt..?
kai sitä nyt muitaki tapoja on kulkua piristää, ku vaihtaa se 320 cdi taviksen tilalle..? se 320cdi kyllä kohtuudella liikuttais tuotaki rovea ilman pumppuvirityksiäki..

kai sitä nyt muitaki tapoja on kulkua piristää, ku vaihtaa se 320 cdi taviksen tilalle..? se 320cdi kyllä kohtuudella liikuttais tuotaki rovea ilman pumppuvirityksiäki..

Pidetään se salaisuutena.juha1 kirjoitti:milläs tavalla rumilus on saanu mersun mottiin lisää puhtia..? vai oletko mitään kehitysjuttuja omiisi tehnyt..?
kai sitä nyt muitaki tapoja on kulkua piristää, ku vaihtaa se 320 cdi taviksen tilalle..? se 320cdi kyllä kohtuudella liikuttais tuotaki rovea ilman pumppuvirityksiäki..![]()
Mieluimmin kuristan huipputehokasta vakiomoottoria, ettei se vaan kuormitu liikaa.
Eli valitsen itselleni sellaisen Mersun, jossa on alkujaankin riittävästi potkua, ja sitten alennan viritysastetta...sillä saavutan moottorille pidemmän käyttöiän.

Ja toisaalta moottoreita ei saa virittää tieliikennekäyttöön, täytyy tehdä autollekin parannuksia tehojen lisäännyttyä.

Kysynkin sinulta juha 1, että mikset osta suoraan esimerkiksi Mersun C32 AMG:ä ja siihen esim. DTM-lastutus ? Ne ovat ainakin Saksassa ihan laillisia vakioautoja. Ja kyllä sieltä löytyy dieselpuoleltakin riittävän nopeaa kyytiä antavaa peliä. Ne ovat Suomenkin teillä turvallisia.
ei tartte niin kauheasti tehoja, pieni väännön lisäys vanhaan riittäisi ihan hyvin. ja jos haluaa kovaa kulkua, niin tuo moottoripyörä riittää siihen ihan hyvin. ja kulkee luultavasti myös lujempaa kuin tuo amg.. vaikka liikenteessä ei toki pöljäillä.
siks toisekseen amg on bensa-auto, mä oon enemmänki dieselmiehiä..
mutta kuinka voit suositella lastutusta siihen amg-malliin, eikös lastutuskin vähennä mahdollisesti motin kestävyyttä yhtälailla kuin nuo aiemmatkin viritelmät joista on ollu puhetta..?
mut jotain noissa uusissa mersuissa on sellaista etten kovin helposti uudenpaa mersua itelleni halua, vanhat tuntuu jostain syystä kotoisemmilta. onhan nuo uudet toki hienoja vehkeitä, mutten jostain syystä sellaista ole edes halunnu. kenties taustalla voi olla väyrysten ruosteongelmat ja muut mersun laatuun viime aikoina vaikuttaneet seikat. ehkä w211 vois olla sellainen jota joskus vois dieselinä harkita.. tai sitten huomaan sen tosiasian ettei uudet mersut ole enää mieleisiäni ja sitten on merkin vaihto, kunnes vanha rovi on ajettu täysin loppuun. mutta siihen menee varmasti vielä vuosia, kunhan moottori on taas iskuun laitettu.
siks toisekseen, onko suomen maassa tavallisella työtä tekevällä ihmisellä järkeä laittaa uuteen autoon sellaisia summia kuin mitä uudet mersut maksaa, ennemmin ajan ihan omalla mersulla ku velkamersulla..

mutta kuinka voit suositella lastutusta siihen amg-malliin, eikös lastutuskin vähennä mahdollisesti motin kestävyyttä yhtälailla kuin nuo aiemmatkin viritelmät joista on ollu puhetta..?
mut jotain noissa uusissa mersuissa on sellaista etten kovin helposti uudenpaa mersua itelleni halua, vanhat tuntuu jostain syystä kotoisemmilta. onhan nuo uudet toki hienoja vehkeitä, mutten jostain syystä sellaista ole edes halunnu. kenties taustalla voi olla väyrysten ruosteongelmat ja muut mersun laatuun viime aikoina vaikuttaneet seikat. ehkä w211 vois olla sellainen jota joskus vois dieselinä harkita.. tai sitten huomaan sen tosiasian ettei uudet mersut ole enää mieleisiäni ja sitten on merkin vaihto, kunnes vanha rovi on ajettu täysin loppuun. mutta siihen menee varmasti vielä vuosia, kunhan moottori on taas iskuun laitettu.
siks toisekseen, onko suomen maassa tavallisella työtä tekevällä ihmisellä järkeä laittaa uuteen autoon sellaisia summia kuin mitä uudet mersut maksaa, ennemmin ajan ihan omalla mersulla ku velkamersulla..
Viimeksi muokannut juha1, Su 02.08.2009 23:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No jos dieselin perään, niin laitetaanko C111 kehitysversio Mersun dieselmoottorista ?juha1 kirjoitti:ei tartte niin kauheasti tehoja, pieni väännön lisäys vanhaan riittäisi ihan hyvin. ja jos haluaa kovaa kulkua, niin tuo moottoripyörä riittää siihen ihan hyvin. ja kulkee luultavasti myös lujempaa kuin tuo amg.. vaikka liikenteessä ei toki pöljäillä.
Kiihdydyksessä voit päihittää ko. dieselin 0..100km/h, mutta sitten sen jälkeen Mersu pyyhkäisee " moposi " ohi että hutkahtaa.

Kyllä niitä löytyy ihan uusissakin Mersuissa, tosin toisenlainen kehitysversio....ei kilpakäyttöön.juha1 kirjoitti:ei taida ihan heti löytyä mistään tuota moottoria mihinkään autoon, mahtanee kaikki olla museoissa..?

MB C111 oli prototyyppi kilpakäyttöön ja diesel sellainen. Le Mans..Indianapolis kestävyysajot.
Mersun moottorivalmistaja takaa moottorin kestävyyden DTM-lastutuksella.
Moottori on ajettu labrassa DTM-lastutussarjalla.
Mersun moottorivalmistaja takaa moottorin kestävyyden DTM-lastutuksella.
Moottori on ajettu labrassa DTM-lastutussarjalla.
Viimeksi muokannut rumilus, Ma 03.08.2009 00:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juha1 ja Rumilus taitaa olla et uudemmissa W211 omistajan kohdalla useammin on joku muu mitä kuskin penkillä istuessa tavataan kun papereita ruvetaan tavailemaan.Ostetaan auto mihin just rahat riittää ja kun eka ongelma tulee kohdalle,niin siihen sitten homma loppuu ellei iskä pelasta ja auta.Pitää kumminkin muistaa et 10v päästä nää on ihan normi kamaa.Pystytukat veivaa näitä tietsikan kanssa kuntoon takapihalla et heilahtaa.Näin se vain menee.Niin on käynyt ennenkin ja käy nytkin.
Älä sää Rumilus pihtaa niitä tietojas,kun kerran niitä on.Yhteiseen hyvään ne kumminkin menee.Niin ku tiedät ota vinkistä vaari.
Älä sää Rumilus pihtaa niitä tietojas,kun kerran niitä on.Yhteiseen hyvään ne kumminkin menee.Niin ku tiedät ota vinkistä vaari.
alkaa toi rumiluksen "moottori tietous" vaikuttaan jo jokseenkin pelleilyltä. höpöttää vaan yhtenään jostakin resonoinneista ja moottorin ylirasittumisesta. ei ne höpötykset mitään auta. jos autoo on viritetty nyt vaikka pumpusta käsin ja siihen on saatu "mitättömät" 20% lisää tehoo, auto käy ja kukkuu, autolla ajava henkilö on tyytyväinen ja konekkin on viel ä 200tkm jälkeen läjässä, niin miks vaivautua? turhaa! ihan turhaa tulla päteen jollakin moottori tietoudella, mikä saattaa paperilla vaikuttaa hyvältä, mutta käytännössä ei oo mitään väliä.
sano, että sää pelleilet, etkä ole tosissas.
(onhan paskakin hyvää, ei satatuhatta miljoonaa kärpästä voi olla väärässä.)
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Nyt kyllä oli kysymys Wankel-moottorista.AM kirjoitti:C111 Dieselissä ei ollut kuin 230 heppaa, siis jos puhutaan siitä ennätysautosta. Perustui ihan OM617 koneeseen joten mistään avaruustekniikasta ei ollut kyse. Kopan aerodynaamisuudesta johtuen se saavutti pitkillä välityksillä 325km/h huiput. Tosin sen saavuttamiseen piti kiihdyttää reippaat 12km

Täysin umpiluut ja pässinpäät väittävät mainitsemallasi tavalla, kannattaisi opiskella asiasta edes senverran että ymmärtää moottoritekniikasta edes jotakin.pera8x kirjoitti:alkaa toi rumiluksen "moottori tietous" vaikuttaan jo jokseenkin pelleilyltä. höpöttää vaan yhtenään jostakin resonoinneista ja moottorin ylirasittumisesta. ei ne höpötykset mitään auta. jos autoo on viritetty nyt vaikka pumpusta käsin ja siihen on saatu "mitättömät" 20% lisää tehoo, auto käy ja kukkuu, autolla ajava henkilö on tyytyväinen ja konekkin on viel ä 200tkm jälkeen läjässä, niin miks vaivautua? turhaa! ihan turhaa tulla päteen jollakin moottori tietoudella, mikä saattaa paperilla vaikuttaa hyvältä, mutta käytännössä ei oo mitään väliä.
Se yksi teknokraatti on suunnitellut ne sadattuhannet menopelit niille käyttäjille.

Mersu kehitti painavapaa molekyylirakennetta olevaa dieselmoottoria, josta tiedetään hyvin vähän.
Se tiedettiin jo 25-vuotta sitten, että dieselpolttoaine tulee kehittymään bensiinimoottoreiden edelle sen painavamman molekyylirakenteen perusteella. Ruiskutuspaineita voidaan käyttää moninkerroin kovemmilla paineilla kuin bensiinimoottoreissa.
Nyt mennään tällä hetkellä dieseleissä 6000 barin ruiskutuspaineiden paikkeilla.
Tekniikka perustuu Wankel- Scroll teknologiaan, jota käytetään polttomoottoreiden lisäksi kompressoritekniikassa.
Scrollin patenttisuoja umpeutui vasta vähän aikaa sitten.
Se tiedettiin jo 25-vuotta sitten, että dieselpolttoaine tulee kehittymään bensiinimoottoreiden edelle sen painavamman molekyylirakenteen perusteella. Ruiskutuspaineita voidaan käyttää moninkerroin kovemmilla paineilla kuin bensiinimoottoreissa.

Nyt mennään tällä hetkellä dieseleissä 6000 barin ruiskutuspaineiden paikkeilla.
Tekniikka perustuu Wankel- Scroll teknologiaan, jota käytetään polttomoottoreiden lisäksi kompressoritekniikassa.
Scrollin patenttisuoja umpeutui vasta vähän aikaa sitten.