Kävin koeajamassa w220 vuosituhanteen vaihteesta. Auto oli varsin mukava ja monin osin juuri se mitä olen hakemassa. Ongelmakohdaksi kuitenkin muodostui auton ohjaus.
Auton ajonopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin teki ajamisen pienillä nopeuksilla helpoksi, mutta nopeuden noustessa ohjaus jäykistyy. Auto kulkee suuntavakaasti kyllä kuin juna mikä on toki mukavaa. Mutta koeajamassani autossa ainakin kun nopeutta oli enemmän ohjaus oli niin tahmainen että itseni oli vaikea pitää autoa suoralla tielläkään suorassa. Eli kun ratti lähti kääntymään niin lähes poikkeuksetta ohjausliike oli liiankin raju. Varsinkin moottoritiellä tämä oli ainakin minulle hieman hankalaa jopa pelottavaa.
Eli onko kyseessä tottumuskysymys eli auton ominaisuus vaiko vika? Ohjauksessa oli ihan pientä klappia joka tämän saattaa myös aiheuttaa. Myyjän mukaan kyseessä oli toki ominaisuus, mutta ajattelin tiedustella asiaa myös täältä.
w220 ajettavuus. Vika kuljettajassa vai autossa?
Parasta kokeilla paria muuta vastaavaa mallia, mielellään vähän ajettuja.
En kyllä ymmärrä miten ohjauksen tahmaisuus johtaa yliohjaukseen, voisi jopa epäillä että kuski on tottunut toyotaa kääntelemään suorallakin tiellä kun tuo ei sitä tarvitse. Mutta voihan siinä olla vikaa nivelissä tai muualla. Ihan pieni välys tehostimellisessa ohjauksessa on pakko olla, muuten se tehostin ei saa mistään merkkiä siitä että ohjausta pitää avittaa mutta vertailemalla huomaat onko tuo autolle normaalia vai ei.
En kyllä ymmärrä miten ohjauksen tahmaisuus johtaa yliohjaukseen, voisi jopa epäillä että kuski on tottunut toyotaa kääntelemään suorallakin tiellä kun tuo ei sitä tarvitse. Mutta voihan siinä olla vikaa nivelissä tai muualla. Ihan pieni välys tehostimellisessa ohjauksessa on pakko olla, muuten se tehostin ei saa mistään merkkiä siitä että ohjausta pitää avittaa mutta vertailemalla huomaat onko tuo autolle normaalia vai ei.
En tiedä onko tahmaisuus oikea sana. Eli kun rattia halusi kääntää, niin alkuun voimaa tarvittiin niin paljon, että pinen korjausliikkeen tekeminen oli vaikeaa. Ikään kuin ohjauksessa olisi suuri "lepokitka" mutta pieni "liukukitka". Tai siis niiden ero olisi turhan suuri.
Kuski todellakin on tottunut kääntelemään erimerkkisiä autoja enemmän Golfista ja Vollvo s40 ja V50 on enemmän kokemusta viime vuosilta. Hojotalla en ole ajanut kuin kerran.
Kuski todellakin on tottunut kääntelemään erimerkkisiä autoja enemmän Golfista ja Vollvo s40 ja V50 on enemmän kokemusta viime vuosilta. Hojotalla en ole ajanut kuin kerran.
ajotuntuma kuulostaa samalta, mitä omassa 124 koppaisessa, kun kiristin simpukan liian tiukaksiRaksaus kirjoitti:En tiedä onko tahmaisuus oikea sana. Eli kun rattia halusi kääntää, niin alkuun voimaa tarvittiin niin paljon, että pinen korjausliikkeen tekeminen oli vaikeaa. Ikään kuin ohjauksessa olisi suuri "lepokitka" mutta pieni "liukukitka". Tai siis niiden ero olisi turhan suuri.
Kuski todellakin on tottunut kääntelemään erimerkkisiä autoja enemmän Golfista ja Vollvo s40 ja V50 on enemmän kokemusta viime vuosilta. Hojotalla en ole ajanut kuin kerran.


- teija &kurtonki
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Su 04.01.2009 19:53
- Paikkakunta: hki
Samoja kokemuksia, todella tukeva ajotuntuma jota auton hiljaisuus vielä korostaa. Jos siinä oli/on tuollaisia huolia kannattaa siirtyä seuraavaan.teija &kurtonki kirjoitti:Ilmeisesti vika, omani menee kuin kiskoilla, tarkka ohjaus ei mielestäni yliherkkä oli nopeus sitten 30 - 220km/h (en tietenkään ole niin kovaa ajanut) Ovat kaveritkin kehuneet...
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-