w220 ajettavuus. Vika kuljettajassa vai autossa?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Raksaus
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 16.01.2007 15:13

w220 ajettavuus. Vika kuljettajassa vai autossa?

Viesti Kirjoittaja Raksaus »

Kävin koeajamassa w220 vuosituhanteen vaihteesta. Auto oli varsin mukava ja monin osin juuri se mitä olen hakemassa. Ongelmakohdaksi kuitenkin muodostui auton ohjaus.

Auton ajonopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin teki ajamisen pienillä nopeuksilla helpoksi, mutta nopeuden noustessa ohjaus jäykistyy. Auto kulkee suuntavakaasti kyllä kuin juna mikä on toki mukavaa. Mutta koeajamassani autossa ainakin kun nopeutta oli enemmän ohjaus oli niin tahmainen että itseni oli vaikea pitää autoa suoralla tielläkään suorassa. Eli kun ratti lähti kääntymään niin lähes poikkeuksetta ohjausliike oli liiankin raju. Varsinkin moottoritiellä tämä oli ainakin minulle hieman hankalaa jopa pelottavaa.

Eli onko kyseessä tottumuskysymys eli auton ominaisuus vaiko vika? Ohjauksessa oli ihan pientä klappia joka tämän saattaa myös aiheuttaa. Myyjän mukaan kyseessä oli toki ominaisuus, mutta ajattelin tiedustella asiaa myös täältä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Parasta kokeilla paria muuta vastaavaa mallia, mielellään vähän ajettuja.

En kyllä ymmärrä miten ohjauksen tahmaisuus johtaa yliohjaukseen, voisi jopa epäillä että kuski on tottunut toyotaa kääntelemään suorallakin tiellä kun tuo ei sitä tarvitse. Mutta voihan siinä olla vikaa nivelissä tai muualla. Ihan pieni välys tehostimellisessa ohjauksessa on pakko olla, muuten se tehostin ei saa mistään merkkiä siitä että ohjausta pitää avittaa mutta vertailemalla huomaat onko tuo autolle normaalia vai ei.
Raksaus
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 16.01.2007 15:13

Viesti Kirjoittaja Raksaus »

En tiedä onko tahmaisuus oikea sana. Eli kun rattia halusi kääntää, niin alkuun voimaa tarvittiin niin paljon, että pinen korjausliikkeen tekeminen oli vaikeaa. Ikään kuin ohjauksessa olisi suuri "lepokitka" mutta pieni "liukukitka". Tai siis niiden ero olisi turhan suuri.

Kuski todellakin on tottunut kääntelemään erimerkkisiä autoja enemmän Golfista ja Vollvo s40 ja V50 on enemmän kokemusta viime vuosilta. Hojotalla en ole ajanut kuin kerran.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Raksaus kirjoitti:En tiedä onko tahmaisuus oikea sana. Eli kun rattia halusi kääntää, niin alkuun voimaa tarvittiin niin paljon, että pinen korjausliikkeen tekeminen oli vaikeaa. Ikään kuin ohjauksessa olisi suuri "lepokitka" mutta pieni "liukukitka". Tai siis niiden ero olisi turhan suuri.

Kuski todellakin on tottunut kääntelemään erimerkkisiä autoja enemmän Golfista ja Vollvo s40 ja V50 on enemmän kokemusta viime vuosilta. Hojotalla en ole ajanut kuin kerran.
ajotuntuma kuulostaa samalta, mitä omassa 124 koppaisessa, kun kiristin simpukan liian tiukaksi :P 30 km matkalla oli kädet jo ihan maitohapoilla jännittämisestä :D oman mukavan lisänsä teki se ratissa oleva suurehko klappi, tiukasta simpukasta huolimatta...
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Tulipa mieleen ensimmäinen ajoni silloisen pomoni 126koppaisella mersulla -83.
Oli siinä vähän totuttelemista, kun se kääntyi mukamas liikaa. :D
Ei pidä hosua, eikä hätäillä. 8)
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Avatar
teija &kurtonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Su 04.01.2009 19:53
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja teija &kurtonki »

Ilmeisesti vika, omani menee kuin kiskoilla, tarkka ohjaus ei mielestäni yliherkkä oli nopeus sitten 30 - 220km/h (en tietenkään ole niin kovaa ajanut 8) ) Ovat kaveritkin kehuneet...
e 220 cdi farkku -11
citroen berlingo -00 (töissä)
ford transsu? -08 (töissä)
kinkkimönkijä -10
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

teija &kurtonki kirjoitti:Ilmeisesti vika, omani menee kuin kiskoilla, tarkka ohjaus ei mielestäni yliherkkä oli nopeus sitten 30 - 220km/h (en tietenkään ole niin kovaa ajanut 8) ) Ovat kaveritkin kehuneet...
Samoja kokemuksia, todella tukeva ajotuntuma jota auton hiljaisuus vielä korostaa. Jos siinä oli/on tuollaisia huolia kannattaa siirtyä seuraavaan.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Vastaa Viestiin