Ongelma on seuraavanlainen:
Oikea takarengas kulunut lähes uudesta sliksiksi noin 8000km aikana. Etenkin motarilla ajettaessa epätasaiseen kohtaan kaartamalla tuntuu että oikea takakulma "lähtee alta pois", eli jossain on väljää ja rengas pääsee liikkumaan reilusti nopeassa iskuliikkeessä. Sama on alkanut tuntumaan jo pienemmissäkin nopeuksissa.
Otin takakulman ylös, mutta en löytänyt nopeasti tutkittuna mitään vikaa. Mikä on todennäköisin väljyyden aiheuttaja? Pelottaa jo ajaa kun ei tiedä repeääkö mahdollisesti perä kokonaan irti. Mersun tekniikka on uusi osa-alue minulle, joten kokemusta ja tietotaitoa on tasan nolla.
W124 perässä väljää
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Tukivarsien puslat kannattaa tarkistaa. Ja ihan ronskisti jollain vääntöraudalla vääntämällä. Mulla ei päällepäin näkynyt mitään, mutta oli yhden tukivarren puslasta irronnut holkki sitä ympäröivästä kumista. Aiheutti takarenkaan liikkumista auton pituusakselin suunnassa joitakin senttejä.
Vikaa alettiin etsimään kun auto ei meinannut pysyä käsissä keväällä, kun ajoi päiväauringon sulattamaan ja yöpakkasen jäädyttämään sulamisveteen kuivalta asfaltilta.
Aiheutti juurikin tuollaista "perän karkailua"...
Vikaa alettiin etsimään kun auto ei meinannut pysyä käsissä keväällä, kun ajoi päiväauringon sulattamaan ja yöpakkasen jäädyttämään sulamisveteen kuivalta asfaltilta.
Aiheutti juurikin tuollaista "perän karkailua"...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Mulla ainakin aihettaa sellasta trukkin ohjaamis ominaisuutta juuri tuo tukivarsi.
http://klvaraosat.workspace3.smilehouse ... Upload.jpg
Pahaksi kun menee se sisin pusla tosta tukivarresta aiheuttaa sellasta: vedättäessä vetää perää toisella puolelle ja kun löysäät kokonaan kaasun niin päin vastoin.
Ja tasakaasulla kun ajat niin perä hakee kokoajan tietä.
Tyyliin että olis pultit löysällä renkaassa.
http://klvaraosat.workspace3.smilehouse ... Upload.jpg
Pahaksi kun menee se sisin pusla tosta tukivarresta aiheuttaa sellasta: vedättäessä vetää perää toisella puolelle ja kun löysäät kokonaan kaasun niin päin vastoin.
Ja tasakaasulla kun ajat niin perä hakee kokoajan tietä.
Tyyliin että olis pultit löysällä renkaassa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Aurauksen säätötankoManu300cea24 kirjoitti:Mulla ainakin aihettaa sellasta trukkin ohjaamis ominaisuutta juuri tuo tukivarsi.
http://klvaraosat.workspace3.smilehouse ... Upload.jpg
autodidakti
Ei muuta kuin vääntelemään sitten. Pari kertaa saanut adrenaliinin virtaamaan kun kostealla säällä motarille kiihdyttäessä kaarteessa tai liikenneympyrässä kaartaessa yht'äkkiä heittänyt perän irti nopeasti. Hallittu kylkimyyry on asia erikseen, mutta kun tuolla se ei pitäisi tehojen puolesta olla edes mahdollista niin silti yrittämättä heittää todella nopeaan liukuun...
Ei löytynyt väljää mistään. Ainoastaan irtiruostunut akselin takakiinnike. Eli kiinnityspiste ruostunut korista irti... Ei ihme että vähän vetelee, huojuu ja kolisee.
Mitenkäs takapään camberia säädetään? Molemmissa takarenkaissa (itse asiassa myös eturenkaissa) kuluneet sisäpinnat, eikä tuota kannata viedä suunnattavaksi ammattilaisille.

Mitenkäs takapään camberia säädetään? Molemmissa takarenkaissa (itse asiassa myös eturenkaissa) kuluneet sisäpinnat, eikä tuota kannata viedä suunnattavaksi ammattilaisille.
W124 - 200D aut.