W124 perässä väljää

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ALauri
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W124 perässä väljää

Viesti Kirjoittaja ALauri »

Ongelma on seuraavanlainen:
Oikea takarengas kulunut lähes uudesta sliksiksi noin 8000km aikana. Etenkin motarilla ajettaessa epätasaiseen kohtaan kaartamalla tuntuu että oikea takakulma "lähtee alta pois", eli jossain on väljää ja rengas pääsee liikkumaan reilusti nopeassa iskuliikkeessä. Sama on alkanut tuntumaan jo pienemmissäkin nopeuksissa.

Otin takakulman ylös, mutta en löytänyt nopeasti tutkittuna mitään vikaa. Mikä on todennäköisin väljyyden aiheuttaja? Pelottaa jo ajaa kun ei tiedä repeääkö mahdollisesti perä kokonaan irti. Mersun tekniikka on uusi osa-alue minulle, joten kokemusta ja tietotaitoa on tasan nolla.
Pakardinen
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tukivarsien puslat kannattaa tarkistaa. Ja ihan ronskisti jollain vääntöraudalla vääntämällä. Mulla ei päällepäin näkynyt mitään, mutta oli yhden tukivarren puslasta irronnut holkki sitä ympäröivästä kumista. Aiheutti takarenkaan liikkumista auton pituusakselin suunnassa joitakin senttejä.

Vikaa alettiin etsimään kun auto ei meinannut pysyä käsissä keväällä, kun ajoi päiväauringon sulattamaan ja yöpakkasen jäädyttämään sulamisveteen kuivalta asfaltilta.

Aiheutti juurikin tuollaista "perän karkailua"...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Mulla ainakin aihettaa sellasta trukkin ohjaamis ominaisuutta juuri tuo tukivarsi.
http://klvaraosat.workspace3.smilehouse ... Upload.jpg

Pahaksi kun menee se sisin pusla tosta tukivarresta aiheuttaa sellasta: vedättäessä vetää perää toisella puolelle ja kun löysäät kokonaan kaasun niin päin vastoin.

Ja tasakaasulla kun ajat niin perä hakee kokoajan tietä.
Tyyliin että olis pultit löysällä renkaassa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
felmit
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja felmit »

Manu300cea24 kirjoitti:Mulla ainakin aihettaa sellasta trukkin ohjaamis ominaisuutta juuri tuo tukivarsi.
http://klvaraosat.workspace3.smilehouse ... Upload.jpg
Aurauksen säätötanko
autodidakti
ALauri
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Ei muuta kuin vääntelemään sitten. Pari kertaa saanut adrenaliinin virtaamaan kun kostealla säällä motarille kiihdyttäessä kaarteessa tai liikenneympyrässä kaartaessa yht'äkkiä heittänyt perän irti nopeasti. Hallittu kylkimyyry on asia erikseen, mutta kun tuolla se ei pitäisi tehojen puolesta olla edes mahdollista niin silti yrittämättä heittää todella nopeaan liukuun...
ALauri
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Ei löytynyt väljää mistään. Ainoastaan irtiruostunut akselin takakiinnike. Eli kiinnityspiste ruostunut korista irti... Ei ihme että vähän vetelee, huojuu ja kolisee. :roll:

Mitenkäs takapään camberia säädetään? Molemmissa takarenkaissa (itse asiassa myös eturenkaissa) kuluneet sisäpinnat, eikä tuota kannata viedä suunnattavaksi ammattilaisille.
W124 - 200D aut.
felmit
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja felmit »

takana ei säätöä
edessä joistain löytyy, näkee prikasta onko epäkesko
autodidakti
Vastaa Viestiin