Ajoin eilen ekaa kertaa vaimon autolla pimeässä. Pitkät valot toimivat vain väläytysasennossa. No, pakko oli nähdä joten pidin kytkintä väläytysasennossa kunnes auto tuli vastaan. Sen jälkeen pitkät paloivat koko ajan riippumatta siitä, missä asennossa viiksi oli. Pysähdyin ja sammutin ajovalot: pitkät valot paloivat edelleen.
Rynkytin viiksestä edes takas ja nyt lyhyet valot palavat etuasennossa ja pitkät keskellä - eli väärin päin.
Missä on pitkien valojen rele vai onko sitä ollenkaan? Auton tekniikkaan hieman perehtyneenä, en ihmettelisi vaikka se olisi öljypohjan sisäpuolella.
Tietty se voi olla viiksessäkin, mutta omalla autosähkökokemuksellani ei käy järkeen. Tosin, ei käy moni muukaan asia Pakko kai tuota on tutkia ku kohta on vielä pimeämpi.
Ja mitenköhän siitä sitten saa rattiputken muovit irti rikkomatta niitä, kun en hoksinu ainakaan eilen mitään ruuveja tms.?
Tctic kirjoitti:Voisiko vika kuitenkin olla viiksessä ja sen kontakteissa?
Kaikenlaisia törppöjä sitä on liikenteessä. Etkö tiennyt että toisissa Mersuissa pitkät palaa vasta kun ne nappulasta käännetään pitkät asentoon vaikka onkin valoautomatiikka. Viiksestä väkisin pitkiä pitämällä sekoittaa automatiikan ja siihen ei auta viiksen irroitus tai rynkytys niinkun joku älykääpiö neuvoi.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Tctic kirjoitti:Voisiko vika kuitenkin olla viiksessä ja sen kontakteissa?
Kaikenlaisia törppöjä sitä on liikenteessä. Etkö tiennyt että toisissa Mersuissa pitkät palaa vasta kun ne nappulasta käännetään pitkät asentoon vaikka onkin valoautomatiikka. Viiksestä väkisin pitkiä pitämällä sekoittaa automatiikan ja siihen ei auta viiksen irroitus tai rynkytys niinkun joku älykääpiö neuvoi.
Sinähän kohteliaasti asian ilmaiset. Eiköhän jokainen mersulla ajava tiedä, että pitkät syttyvät vasta kun valokatkaisijasta on laitettu valot päälle.
Tctic kirjoitti:Voisiko vika kuitenkin olla viiksessä ja sen kontakteissa?
Kaikenlaisia törppöjä sitä on liikenteessä. Etkö tiennyt että toisissa Mersuissa pitkät palaa vasta kun ne nappulasta käännetään pitkät asentoon vaikka onkin valoautomatiikka. Viiksestä väkisin pitkiä pitämällä sekoittaa automatiikan ja siihen ei auta viiksen irroitus tai rynkytys niinkun joku älykääpiö neuvoi.
Ja taas yksi, joka ns. "tietää kaiken" ja kertoo sen kohteliaasti muillekin