Taas A-luokan vaivaa: lähi-kaukovalot "nurinpäin"

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Taas A-luokan vaivaa: lähi-kaukovalot "nurinpäin"

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

Ajoin eilen ekaa kertaa vaimon autolla pimeässä. Pitkät valot toimivat vain väläytysasennossa. No, pakko oli nähdä joten pidin kytkintä väläytysasennossa kunnes auto tuli vastaan. Sen jälkeen pitkät paloivat koko ajan riippumatta siitä, missä asennossa viiksi oli. Pysähdyin ja sammutin ajovalot: pitkät valot paloivat edelleen.

Rynkytin viiksestä edes takas ja nyt lyhyet valot palavat etuasennossa ja pitkät keskellä - eli väärin päin.

Missä on pitkien valojen rele vai onko sitä ollenkaan? Auton tekniikkaan hieman perehtyneenä, en ihmettelisi vaikka se olisi öljypohjan sisäpuolella. :twisted:
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Voisiko vika kuitenkin olla viiksessä ja sen kontakteissa?
Ex. S202 cdi -99
Juke72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 04.08.2003 20:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juke72 »

Tietty se voi olla viiksessäkin, mutta omalla autosähkökokemuksellani ei käy järkeen. Tosin, ei käy moni muukaan asia :lol: Pakko kai tuota on tutkia ku kohta on vielä pimeämpi.

Ja mitenköhän siitä sitten saa rattiputken muovit irti rikkomatta niitä, kun en hoksinu ainakaan eilen mitään ruuveja tms.?
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

Tctic kirjoitti:Voisiko vika kuitenkin olla viiksessä ja sen kontakteissa?
Kaikenlaisia törppöjä sitä on liikenteessä. Etkö tiennyt että toisissa Mersuissa pitkät palaa vasta kun ne nappulasta käännetään pitkät asentoon vaikka onkin valoautomatiikka. Viiksestä väkisin pitkiä pitämällä sekoittaa automatiikan ja siihen ei auta viiksen irroitus tai rynkytys niinkun joku älykääpiö neuvoi.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

tempera kirjoitti:
Tctic kirjoitti:Voisiko vika kuitenkin olla viiksessä ja sen kontakteissa?
Kaikenlaisia törppöjä sitä on liikenteessä. Etkö tiennyt että toisissa Mersuissa pitkät palaa vasta kun ne nappulasta käännetään pitkät asentoon vaikka onkin valoautomatiikka. Viiksestä väkisin pitkiä pitämällä sekoittaa automatiikan ja siihen ei auta viiksen irroitus tai rynkytys niinkun joku älykääpiö neuvoi.
Sinähän kohteliaasti asian ilmaiset. Eiköhän jokainen mersulla ajava tiedä, että pitkät syttyvät vasta kun valokatkaisijasta on laitettu valot päälle.
Ex. S202 cdi -99
JYMY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ma 05.09.2005 17:56

Viesti Kirjoittaja JYMY »

tempera kirjoitti:
Tctic kirjoitti:Voisiko vika kuitenkin olla viiksessä ja sen kontakteissa?
Kaikenlaisia törppöjä sitä on liikenteessä. Etkö tiennyt että toisissa Mersuissa pitkät palaa vasta kun ne nappulasta käännetään pitkät asentoon vaikka onkin valoautomatiikka. Viiksestä väkisin pitkiä pitämällä sekoittaa automatiikan ja siihen ei auta viiksen irroitus tai rynkytys niinkun joku älykääpiö neuvoi.

Ja taas yksi, joka ns. "tietää kaiken" ja kertoo sen kohteliaasti muillekin :lol: :lol:
Vastaa Viestiin