V6 CDi lastutus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
T280CDIAvantgarde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
Paikkakunta: Akaa

V6 CDi lastutus

Viesti Kirjoittaja T280CDIAvantgarde »

Moro!
Etsiskelin haulla jotain järkevää lopputulosta lastutuksesta. En löytänyt... Eli onko jollakulla henkilökohtaisia kokemuksia 280 lastutuksesta? Missä tehty ja millä arvoilla? Vaikutukset kulutukseen / muuhun.
Valkeakoskella toimii Special Tuning Harinen, kokemuksia? Heidän sivuillaan (www.hestec.fi/etusivu/mercedes/mercedes.php ) tälläinen tieto:

E W211 Alkuperäinen Muutettu
280 CDI 130 kW/177 hv 425 Nm 160 kW/217 hv 505 Nm

mutta ainakin omassani väitetään olevan 140kW. Kommentteja?
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968

Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
sprint
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 26.05.2004 19:51

Re: V6 CDi lastutus

Viesti Kirjoittaja sprint »

T280CDIAvantgarde kirjoitti: Valkeakoskella toimii Special Tuning Harinen, kokemuksia? Heidän sivuillaan (www.hestec.fi/etusivu/mercedes/mercedes.php ) tälläinen tieto:
Tuolla kyllä homma toimii. On pitkän linjan säätäjiä.
Transporter T5 -03
vito 108Cdi -99 Ex auto
ford escort mk1 4x4 cosworth
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

280 CDI 130 kW/177 hv 425 Nm 160 kW/217 hv 505 Nm

Samat tehot ilmoittaa näköjään Karalakin.

Itsekin kuullut Harisesta pelkkää hyvää!
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
T280CDIAvantgarde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja T280CDIAvantgarde »

Olisi kiva tietää, mitkä ovat oikeasti uudet arvot, kun lähtöarvo alkaa 140kW...
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968

Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Arvot taitaa olla silti samat 140kw kuin 130kw softan päivityksen jälkeen.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

T280CDIAvantgarde kirjoitti:Olisi kiva tietää, mitkä ovat oikeasti uudet arvot, kun lähtöarvo alkaa 140kW...
Katso Voimaa.com ,antaa arvot ,lähtö 140Kw/400Nm muutos
säästöohjelma 154Kw/460Nm ja tehoohjelma 165Kw/500Nm
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: V6 CDi lastutus

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

T280CDIAvantgarde kirjoitti:Moro!
Etsiskelin haulla jotain järkevää lopputulosta lastutuksesta. En löytänyt... Eli onko jollakulla henkilökohtaisia kokemuksia 280 lastutuksesta? Missä tehty ja millä arvoilla? Vaikutukset kulutukseen / muuhun.
Eli 3 litran V6 CDI (280 /320 CDI) täysin samoja autoja, toiseen vain laitetaan erinlaiset moottorinohjaus parametrit tehtaalla.

Siksipä ostin itsekkin 280 CDI 7- vaiht. automaatin ja muutin suomessa parametrit kohdilleen. Itsellä yhä hiukkassuodin paikoillaan
noin 280 hp / 620 nm ja 265 km/h.

Makea peli. Näillä asetuksilla automaatti toimii yhä pehmeästi + ja on turvallinen moottorille kovassa ajossa myös, ison kärrynkin kanssa.

Hiukkassuotimen kanssa kulutus ei juuri tipu vakiosta, mutta auton perä pysyy täysin puhtaana kärrynvedossakin....

Vaihteisto ajaa nyt enemmän väännöllä, vaihtaa pienempää vasta kaasua terävämmin lisättäessä.

Suosittelen lämpimästi; muutostyöt on tehty Powerflash oy: ssä
www.powerflash.fi 0405577566

Autosta olisi saanut enemmän irti hiukkassuodin poistamalla, mutta tämä tuntuu kyllä makealta näinkin....
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Toi Powerflash Oy käyttää näköjään kanssa noita Karalan ohjelmia..

Kylmänraudanseppä: Onko sun autoosi laitettu kuitenkin jokin muu softanmuutos, kun ilmoittavat (Powerflash Oy:n sivuilla) ko moottorille tehoksi softan vaihdon jälkeen 225hp/510nm?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

arto79 kirjoitti:Toi Powerflash Oy käyttää näköjään kanssa noita Karalan ohjelmia..

Kylmänraudanseppä: Onko sun autoosi laitettu kuitenkin jokin muu softanmuutos, kun ilmoittavat (Powerflash Oy:n sivuilla) ko moottorille tehoksi softan vaihdon jälkeen 225hp/510nm?
Jep; powerflash käytti ennen (2000 - luvun alku ) enemmänkin HS - elektroniksin tekemiä ohjelmistoasetuksia, mutta osaaminen suomessa on nykyään hyvää... ja saksassa on enemmän lähdetty juoksemaan halvan hinnan perään....

Kaikki CDI: ni on powerflash päivittänyt, tämä nykyinen ohjelmistomuutos on kotimaista osaamista.

Olen aina pyrkinyt ottamaan sen ulos moottorista, mikä on turvallista kovemmassakin käytössä. Netissä on esillä usein hinnat alkaen juttuja...

Soitakaahan Powerflashiin , niin Erkki kertoo vaihtoehdoista lisää...heillä on nykyään boshin nelivetopenkki käytössä myös.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Lateksinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 20.06.2009 13:21

Viesti Kirjoittaja Lateksinen »

Moro.

Olen katsellut 2006 vm. E280 T CDI V6 4-Matic-mersua. Siinä on vakiona 190 HV ja ajattelin, että olisi varmaan kannattavaa vaihtaa moottorinohjauksen ohjelma tehokkaampaan. E 280 V6 CDI:ssähän on ilmeisesti sama moottori kuin mitä E 320 V6 CDI:ssä eli ero on ainoastaan ohjelmassa. Olen etsinyt Tampereen alueelta hyvää yritystä, missä ohjelman voisi vaihtaa ja törmäsin tuohon Hestec.fi Special Tuning Harinen Oy:hen. Siellä näyttäisi E 280 CDI olevan 177 HV, vaikka tämä V6 280 CDI on kyllä 190 HV. Myöskin E 320 CDI:n tehoksi on ilmoitettu liian vähän, ainoastaan 204 HV, vaikka ainakin V6-mallissa on 224 HV. Ehkäpä nuo lukemat on sitten sille vanhalle rivimootorille. Onko tuo Harinen Oy luotettava ja onko ohjelmat oikeasti toimivat? Penkki niillä ilmeisesti on tehojen mittausta varten. Jos E 320 CDI V6:ssa ja E 280 CDI V6:ssa on sama moottori, eikö tuohon E 280 CDI:hin voisi silloin laittaa saman tien E 320 CDI:lle tarkoitetun ohjelman, jolloin tulisi enemmän tehoa?

Kestääkö tuo nelivedossa oleva 5-vaihteinen loota tuon tehon nousun helposti ja joutuuko siihenkin tekemään ohjelmamuutoksen?

Tuo 5-vaihteisella lootalla oleva E 280 CDI-mersu ei vaan oikein hirveän hätänen peli ole, niin lisäteho kiinnostaisi. Vakiona 9.0 sekunttia sataseen, vastaava tuolla 7-vaihteisella lootalla on vissiin melkein sekunttia nopeampi.

Ja tuonhan joutuu ilmeisesti sitten muutoskatsastamaan, jos ohjelman muuttaa, niin tuleeko muutoskatsastus kalliiksikin?
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Terve Lateksinen;


Kyllä, 280 V6 järki vaihtoehto, kuten yllä kerroin; sama auto moottorinohjausta lukuunottamatta kuin 320 CDI.

En ole varma, paljonko vääntöä 5 vaihteinen automaatti sietää; 7-vaihteinen loota hyvinkin paljon V 8 CDI 7 vaihteista vastaava...
Ammattitaitoinen ohjelmantekijä sen sinulle selvittää... uskon 5-vaihteisenkin lähelle 600 nm sietävän turvallisesti.

Hyvin tehtyä ohjelmistomuutosta ei ole helppo havaita Starin testerilläkään. Oma ohjelmarunko pohjana, salausparametreineen.
Siksi muutoskatsastuksen tarve mielestäni teoreettinen.

Ainoa, mitä kannattaa huomioida: hae uusin tehtaan ohjelmistopäivitys merkkihuollosta ohjelmapohjaksi! Ja älä anna enää myöhemmin päivittää ohjelmaa huollossa... tapahtuu antiviritys....
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Lateksinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 20.06.2009 13:21

Viesti Kirjoittaja Lateksinen »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:Terve Lateksinen;


Kyllä, 280 V6 järki vaihtoehto, kuten yllä kerroin; sama auto moottorinohjausta lukuunottamatta kuin 320 CDI.

En ole varma, paljonko vääntöä 5 vaihteinen automaatti sietää; 7-vaihteinen loota hyvinkin paljon V 8 CDI 7 vaihteista vastaava...
Ammattitaitoinen ohjelmantekijä sen sinulle selvittää... uskon 5-vaihteisenkin lähelle 600 nm sietävän turvallisesti.

Hyvin tehtyä ohjelmistomuutosta ei ole helppo havaita Starin testerilläkään. Oma ohjelmarunko pohjana, salausparametreineen.
Siksi muutoskatsastuksen tarve mielestäni teoreettinen.

Ainoa, mitä kannattaa huomioida: hae uusin tehtaan ohjelmistopäivitys merkkihuollosta ohjelmapohjaksi! Ja älä anna enää myöhemmin päivittää ohjelmaa huollossa... tapahtuu antiviritys....
Kiitos hyvästä vastauksesta. Eli kannattaa siis käydä huollossa päivittämässä ohjelma uusimpaan.

Miten on, voiko tohon heittää suoraan 320 CDI V6:lle tarkoitetun ohjelman, jolloin hevosvoimia saisi n. 260? Tuolla Harinen Oy:ssa vaan oli väärät nuo hevosvoimalukemat jo ennestään tuolla taulukossa tai sitten ne oli rivimoottorille.

Sullahan taisi olla se 260Hv:n ohjelma tossa 280 V6 CDI:ssä? Lisääntykö polttoaineenkulutus yhtään?
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Polttoaineen kulutus käytännössä ennallaan tavallisessa ajossa, jos hiukkassuodin poistettaisi ja ohjelma korjattaisi sille, niin kulutus laskisi vakiosta . Toki kaasu pohjassa vie vakiota enemmän...

Joku 260hp ja 600 nm voisi olla hyvä 5 - vaihteiselle askille.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
T280CDIAvantgarde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja T280CDIAvantgarde »

Kuulostaa melko rajulta lisäykseltä. Kestääkö automaattivaihteisto oikeasti väännön lisäyksen 440Nm => 620 Nm sehän on päissään laskien n. 30% ...
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968

Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Jos tuossa 280:ssä on sama aski (5-vaihteinen) kuin 320:ssä, niin kyllä se kestää. Itse ajanut nyt Karalan softamuutoksen (250/600) jälkeen n. 20tkm eikä ongelmia ole ollut, enkä ole kuullut että muillakaan olisi ollut ongelmia laatikon kestävyyden kanssa..
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
T280CDIAvantgarde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja T280CDIAvantgarde »

Tossa mun 280 on 7G-tronic.
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968

Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Lateksinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 20.06.2009 13:21

Viesti Kirjoittaja Lateksinen »

T280CDIAvantgarde kirjoitti:Tossa mun 280 on 7G-tronic.
Nelivetomallissa on 5-vaihteinen.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:Terve Lateksinen;


Kyllä, 280 V6 järki vaihtoehto, kuten yllä kerroin; sama auto moottorinohjausta lukuunottamatta kuin 320 CDI.

Tuolla voimaa.com:ssa antavat aikalailla erilaiset arvot V6 320CDI ja 280CDI päivityksille. Onkohan sittenkään ihan samat koneet? Miksi muuten nuo päivitykset antaisivat noin erilaiset lukemat. Eikö luulis, että niillä otettais sitte samat ulos:

E 280 CDI V6 3.0
- vakio: 140 kW / 190 Hp, 400 Nm
- voimaohjelma: 165 kW / 224 Hp, 510 Nm

E 320 CDI V6 3.0
- vakio: 165 kW / 224 Hp, 540 Nm
- voimaohjelma: 190 kW / 258 Hp, 620 Nm

Väännössä päivitettynä yli 100 Nm eroa. Se on paljon. Onkohan turbo eri?

Vaikkei asia mulla akuutti olekaan, niin tuo 280 on kumminkin yhtenä vaihtoehtona itelläkin, kun joskus tästä uudempaan vaihtaa, että hyvä olis tietää tasan tarkkaan tuo...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4777
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Siitä (280) moottorista on kaksi versiota, toinen on se karvalakkimalli, toinen on erityisesti rakenneltu vähäpäästöiseksi.

Ohjelmassa on suutinkartassa max määrä 90milliä syöttöjä.
Sillä tulee se pikkuisen yli 600nm, kun automaatti vähän valehtelee rullilla.
Max tehon määrä vaihtelee 260-300, sen mukaan, miten korkeille kierroksille vetoja laittaa.

Vääntöjä saa suutinkarttaa huijaamalla lisää miten paljon haluaa, tehon rajaa (vakio) ahdin, joka on aika pieni.

Niinkuin dera on täällä kirjoitellut, ecu on vähän kinkkinen kaapelilla tapahtuvalle lastutukselle, eli aina ei onnistu.
Silloin täytyy purkki aukaista ja kirjoittaa bdm laitteella suoraan piirikortille.
Jostain syystä tosin tuo halvin kaapeli, MPPS näyttäisi noissakin toimivan.
Mutta ehken se pettymys on vaan lähempänä tulossa, joka päivä.... :lol:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
T280CDIAvantgarde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja T280CDIAvantgarde »

Mutta ehken se pettymys on vaan lähempänä tulossa, joka päivä....

Nyt meni yli ymmärryksen ...
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968

Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
sprint
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 26.05.2004 19:51

Viesti Kirjoittaja sprint »

Lateksinen kirjoitti:Olen etsinyt Tampereen alueelta hyvää yritystä, missä ohjelman voisi vaihtaa ja törmäsin tuohon Hestec.fi Special Tuning Harinen Oy:hen. Onko tuo Harinen Oy luotettava ja onko ohjelmat oikeasti toimivat? Penkki niillä ilmeisesti on tehojen mittausta varten.
Ja tuonhan joutuu ilmeisesti sitten muutoskatsastamaan, jos ohjelman muuttaa, niin tuleeko muutoskatsastus kalliiksikin?
Harisella on kaksi ihan uutta penkkiä. Ovat tehneet hommaa niin kauan että varmasti on luotettava. Tekevät tarvittaessa sellaisen ohjelman sellaisilla parametreillä kun haluat.

Mitä tohon muutos katsastukseen tulee niin käytä ne rahat johonkin järkevämpään 8)
Transporter T5 -03
vito 108Cdi -99 Ex auto
ford escort mk1 4x4 cosworth
aroline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ma 07.01.2008 21:56
Paikkakunta: Lohja

sprinterin V6 cdi

Viesti Kirjoittaja aroline »

Olisko jollain tietoa onko paljonko uskaltaa V6 sprinteristä ottaa tehoa/ vääntöä manuaalilla? Tekniset erot 320cdi verrattuna vai onko niitä?
Kuinkas uuteen autoon uskaltaa laittaa(huomaako star)
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

tuikku kirjoitti:.
Siitä (280) moottorista on kaksi versiota, toinen on se karvalakkimalli, toinen on erityisesti rakenneltu vähäpäästöiseksi.
Jaahas, onkin 2 versiota tosta 280:stä! No ei tämä niin selkeetä olekaan...

Entäs V6 320? Onko siitäkin monta versiota ja onko eroa 280:iin?
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
ola94
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1234
Liittynyt: Ma 23.04.2012 18:58
Paikkakunta: Tampere

Re: V6 CDi lastutus

Viesti Kirjoittaja ola94 »

Onko tommonen v6 cdi kestävä onko 565tkm liikaa tollaiselle moottorille ?
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2767
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: V6 CDi lastutus

Viesti Kirjoittaja markoala »

On
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: V6 CDi lastutus

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

On kestävä. Ei ole liikaa.
E350CDI&A180CDI
ola94
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1234
Liittynyt: Ma 23.04.2012 18:58
Paikkakunta: Tampere

Re: V6 CDi lastutus

Viesti Kirjoittaja ola94 »

Paljonko w211 280 cdi kuluttaa maantiellä / kaupungissa ja paljonko ajaa tankilla. Onko näissä W211 v6 cdi:ssä 60 litran tankki?
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: V6 CDi lastutus

Viesti Kirjoittaja PEPI »

ola94 kirjoitti:Paljonko w211 280 cdi kuluttaa maantiellä / kaupungissa ja paljonko ajaa tankilla. Onko näissä W211 v6 cdi:ssä 60 litran tankki?
Valmistaja ilmoittaa tuolle meidän autolle (MB E320 vm.2006 facelift V6 7G automaatti) muistaakseni 6.4/8.4/11.3. Matka-ajossa talvinopeuksilla oon päässy 5.8 litran kulutukseen ajotietokoneen mukaan. Ajotietokone valehtelee aika tarkasti 0.3 litraa, joten todellinen siinä 6.1 litraa. Mielestäni aika vähä.

Auto on lastutettu ja pakokaasun takaisinkierrätys on otettu pois.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
XV70D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 30.09.2010 21:59

Re: V6 CDi lastutus

Viesti Kirjoittaja XV70D »

Täällä lastutettu dpf:llä varustettu -06 farkku imee seka ajossa tasaisesti 9,0-9,3L. Matka-ajossa menee 7,1-7,5. Ei mikään säästöpossu, mutta tehoa riittävästi, talvella liikaakin.
W211 E320cdi V6
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: V6 CDi lastutus

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Tankki on ainakin mulla 80l. 1000km pääsee vain jos matka-ajoa tulee tarpeeks. Parhaillaan oon 1100km päässy tankilla. Seka-ajossa ehkä 900km tankilla. Matkassa jo usean kerran ajotietokoneelle 5,6l/100km talvinopeuksilla/-renkailla. DPF ja EGR postetttu ja auto lastutettu S211 320CDI.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Vastaa Viestiin