V6 CDi lastutus
- T280CDIAvantgarde
- Vakiokalustoa
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
- Paikkakunta: Akaa
V6 CDi lastutus
Moro!
Etsiskelin haulla jotain järkevää lopputulosta lastutuksesta. En löytänyt... Eli onko jollakulla henkilökohtaisia kokemuksia 280 lastutuksesta? Missä tehty ja millä arvoilla? Vaikutukset kulutukseen / muuhun.
Valkeakoskella toimii Special Tuning Harinen, kokemuksia? Heidän sivuillaan (www.hestec.fi/etusivu/mercedes/mercedes.php ) tälläinen tieto:
E W211 Alkuperäinen Muutettu
280 CDI 130 kW/177 hv 425 Nm 160 kW/217 hv 505 Nm
mutta ainakin omassani väitetään olevan 140kW. Kommentteja?
Etsiskelin haulla jotain järkevää lopputulosta lastutuksesta. En löytänyt... Eli onko jollakulla henkilökohtaisia kokemuksia 280 lastutuksesta? Missä tehty ja millä arvoilla? Vaikutukset kulutukseen / muuhun.
Valkeakoskella toimii Special Tuning Harinen, kokemuksia? Heidän sivuillaan (www.hestec.fi/etusivu/mercedes/mercedes.php ) tälläinen tieto:
E W211 Alkuperäinen Muutettu
280 CDI 130 kW/177 hv 425 Nm 160 kW/217 hv 505 Nm
mutta ainakin omassani väitetään olevan 140kW. Kommentteja?
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Re: V6 CDi lastutus
Tuolla kyllä homma toimii. On pitkän linjan säätäjiä.T280CDIAvantgarde kirjoitti: Valkeakoskella toimii Special Tuning Harinen, kokemuksia? Heidän sivuillaan (www.hestec.fi/etusivu/mercedes/mercedes.php ) tälläinen tieto:
Transporter T5 -03
vito 108Cdi -99 Ex auto
ford escort mk1 4x4 cosworth
vito 108Cdi -99 Ex auto
ford escort mk1 4x4 cosworth
- T280CDIAvantgarde
- Vakiokalustoa
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
- Paikkakunta: Akaa
Olisi kiva tietää, mitkä ovat oikeasti uudet arvot, kun lähtöarvo alkaa 140kW...
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Katso Voimaa.com ,antaa arvot ,lähtö 140Kw/400Nm muutosT280CDIAvantgarde kirjoitti:Olisi kiva tietää, mitkä ovat oikeasti uudet arvot, kun lähtöarvo alkaa 140kW...
säästöohjelma 154Kw/460Nm ja tehoohjelma 165Kw/500Nm
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: V6 CDi lastutus
Eli 3 litran V6 CDI (280 /320 CDI) täysin samoja autoja, toiseen vain laitetaan erinlaiset moottorinohjaus parametrit tehtaalla.T280CDIAvantgarde kirjoitti:Moro!
Etsiskelin haulla jotain järkevää lopputulosta lastutuksesta. En löytänyt... Eli onko jollakulla henkilökohtaisia kokemuksia 280 lastutuksesta? Missä tehty ja millä arvoilla? Vaikutukset kulutukseen / muuhun.
Siksipä ostin itsekkin 280 CDI 7- vaiht. automaatin ja muutin suomessa parametrit kohdilleen. Itsellä yhä hiukkassuodin paikoillaan
noin 280 hp / 620 nm ja 265 km/h.
Makea peli. Näillä asetuksilla automaatti toimii yhä pehmeästi + ja on turvallinen moottorille kovassa ajossa myös, ison kärrynkin kanssa.
Hiukkassuotimen kanssa kulutus ei juuri tipu vakiosta, mutta auton perä pysyy täysin puhtaana kärrynvedossakin....
Vaihteisto ajaa nyt enemmän väännöllä, vaihtaa pienempää vasta kaasua terävämmin lisättäessä.
Suosittelen lämpimästi; muutostyöt on tehty Powerflash oy: ssä
www.powerflash.fi 0405577566
Autosta olisi saanut enemmän irti hiukkassuodin poistamalla, mutta tämä tuntuu kyllä makealta näinkin....
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Toi Powerflash Oy käyttää näköjään kanssa noita Karalan ohjelmia..
Kylmänraudanseppä: Onko sun autoosi laitettu kuitenkin jokin muu softanmuutos, kun ilmoittavat (Powerflash Oy:n sivuilla) ko moottorille tehoksi softan vaihdon jälkeen 225hp/510nm?
Kylmänraudanseppä: Onko sun autoosi laitettu kuitenkin jokin muu softanmuutos, kun ilmoittavat (Powerflash Oy:n sivuilla) ko moottorille tehoksi softan vaihdon jälkeen 225hp/510nm?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Jep; powerflash käytti ennen (2000 - luvun alku ) enemmänkin HS - elektroniksin tekemiä ohjelmistoasetuksia, mutta osaaminen suomessa on nykyään hyvää... ja saksassa on enemmän lähdetty juoksemaan halvan hinnan perään....arto79 kirjoitti:Toi Powerflash Oy käyttää näköjään kanssa noita Karalan ohjelmia..
Kylmänraudanseppä: Onko sun autoosi laitettu kuitenkin jokin muu softanmuutos, kun ilmoittavat (Powerflash Oy:n sivuilla) ko moottorille tehoksi softan vaihdon jälkeen 225hp/510nm?
Kaikki CDI: ni on powerflash päivittänyt, tämä nykyinen ohjelmistomuutos on kotimaista osaamista.
Olen aina pyrkinyt ottamaan sen ulos moottorista, mikä on turvallista kovemmassakin käytössä. Netissä on esillä usein hinnat alkaen juttuja...
Soitakaahan Powerflashiin , niin Erkki kertoo vaihtoehdoista lisää...heillä on nykyään boshin nelivetopenkki käytössä myös.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: La 20.06.2009 13:21
Moro.
Olen katsellut 2006 vm. E280 T CDI V6 4-Matic-mersua. Siinä on vakiona 190 HV ja ajattelin, että olisi varmaan kannattavaa vaihtaa moottorinohjauksen ohjelma tehokkaampaan. E 280 V6 CDI:ssähän on ilmeisesti sama moottori kuin mitä E 320 V6 CDI:ssä eli ero on ainoastaan ohjelmassa. Olen etsinyt Tampereen alueelta hyvää yritystä, missä ohjelman voisi vaihtaa ja törmäsin tuohon Hestec.fi Special Tuning Harinen Oy:hen. Siellä näyttäisi E 280 CDI olevan 177 HV, vaikka tämä V6 280 CDI on kyllä 190 HV. Myöskin E 320 CDI:n tehoksi on ilmoitettu liian vähän, ainoastaan 204 HV, vaikka ainakin V6-mallissa on 224 HV. Ehkäpä nuo lukemat on sitten sille vanhalle rivimootorille. Onko tuo Harinen Oy luotettava ja onko ohjelmat oikeasti toimivat? Penkki niillä ilmeisesti on tehojen mittausta varten. Jos E 320 CDI V6:ssa ja E 280 CDI V6:ssa on sama moottori, eikö tuohon E 280 CDI:hin voisi silloin laittaa saman tien E 320 CDI:lle tarkoitetun ohjelman, jolloin tulisi enemmän tehoa?
Kestääkö tuo nelivedossa oleva 5-vaihteinen loota tuon tehon nousun helposti ja joutuuko siihenkin tekemään ohjelmamuutoksen?
Tuo 5-vaihteisella lootalla oleva E 280 CDI-mersu ei vaan oikein hirveän hätänen peli ole, niin lisäteho kiinnostaisi. Vakiona 9.0 sekunttia sataseen, vastaava tuolla 7-vaihteisella lootalla on vissiin melkein sekunttia nopeampi.
Ja tuonhan joutuu ilmeisesti sitten muutoskatsastamaan, jos ohjelman muuttaa, niin tuleeko muutoskatsastus kalliiksikin?
Olen katsellut 2006 vm. E280 T CDI V6 4-Matic-mersua. Siinä on vakiona 190 HV ja ajattelin, että olisi varmaan kannattavaa vaihtaa moottorinohjauksen ohjelma tehokkaampaan. E 280 V6 CDI:ssähän on ilmeisesti sama moottori kuin mitä E 320 V6 CDI:ssä eli ero on ainoastaan ohjelmassa. Olen etsinyt Tampereen alueelta hyvää yritystä, missä ohjelman voisi vaihtaa ja törmäsin tuohon Hestec.fi Special Tuning Harinen Oy:hen. Siellä näyttäisi E 280 CDI olevan 177 HV, vaikka tämä V6 280 CDI on kyllä 190 HV. Myöskin E 320 CDI:n tehoksi on ilmoitettu liian vähän, ainoastaan 204 HV, vaikka ainakin V6-mallissa on 224 HV. Ehkäpä nuo lukemat on sitten sille vanhalle rivimootorille. Onko tuo Harinen Oy luotettava ja onko ohjelmat oikeasti toimivat? Penkki niillä ilmeisesti on tehojen mittausta varten. Jos E 320 CDI V6:ssa ja E 280 CDI V6:ssa on sama moottori, eikö tuohon E 280 CDI:hin voisi silloin laittaa saman tien E 320 CDI:lle tarkoitetun ohjelman, jolloin tulisi enemmän tehoa?
Kestääkö tuo nelivedossa oleva 5-vaihteinen loota tuon tehon nousun helposti ja joutuuko siihenkin tekemään ohjelmamuutoksen?
Tuo 5-vaihteisella lootalla oleva E 280 CDI-mersu ei vaan oikein hirveän hätänen peli ole, niin lisäteho kiinnostaisi. Vakiona 9.0 sekunttia sataseen, vastaava tuolla 7-vaihteisella lootalla on vissiin melkein sekunttia nopeampi.
Ja tuonhan joutuu ilmeisesti sitten muutoskatsastamaan, jos ohjelman muuttaa, niin tuleeko muutoskatsastus kalliiksikin?
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Terve Lateksinen;
Kyllä, 280 V6 järki vaihtoehto, kuten yllä kerroin; sama auto moottorinohjausta lukuunottamatta kuin 320 CDI.
En ole varma, paljonko vääntöä 5 vaihteinen automaatti sietää; 7-vaihteinen loota hyvinkin paljon V 8 CDI 7 vaihteista vastaava...
Ammattitaitoinen ohjelmantekijä sen sinulle selvittää... uskon 5-vaihteisenkin lähelle 600 nm sietävän turvallisesti.
Hyvin tehtyä ohjelmistomuutosta ei ole helppo havaita Starin testerilläkään. Oma ohjelmarunko pohjana, salausparametreineen.
Siksi muutoskatsastuksen tarve mielestäni teoreettinen.
Ainoa, mitä kannattaa huomioida: hae uusin tehtaan ohjelmistopäivitys merkkihuollosta ohjelmapohjaksi! Ja älä anna enää myöhemmin päivittää ohjelmaa huollossa... tapahtuu antiviritys....
Kyllä, 280 V6 järki vaihtoehto, kuten yllä kerroin; sama auto moottorinohjausta lukuunottamatta kuin 320 CDI.
En ole varma, paljonko vääntöä 5 vaihteinen automaatti sietää; 7-vaihteinen loota hyvinkin paljon V 8 CDI 7 vaihteista vastaava...
Ammattitaitoinen ohjelmantekijä sen sinulle selvittää... uskon 5-vaihteisenkin lähelle 600 nm sietävän turvallisesti.
Hyvin tehtyä ohjelmistomuutosta ei ole helppo havaita Starin testerilläkään. Oma ohjelmarunko pohjana, salausparametreineen.
Siksi muutoskatsastuksen tarve mielestäni teoreettinen.
Ainoa, mitä kannattaa huomioida: hae uusin tehtaan ohjelmistopäivitys merkkihuollosta ohjelmapohjaksi! Ja älä anna enää myöhemmin päivittää ohjelmaa huollossa... tapahtuu antiviritys....
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: La 20.06.2009 13:21
Kiitos hyvästä vastauksesta. Eli kannattaa siis käydä huollossa päivittämässä ohjelma uusimpaan.Kylmänraudanseppä kirjoitti:Terve Lateksinen;
Kyllä, 280 V6 järki vaihtoehto, kuten yllä kerroin; sama auto moottorinohjausta lukuunottamatta kuin 320 CDI.
En ole varma, paljonko vääntöä 5 vaihteinen automaatti sietää; 7-vaihteinen loota hyvinkin paljon V 8 CDI 7 vaihteista vastaava...
Ammattitaitoinen ohjelmantekijä sen sinulle selvittää... uskon 5-vaihteisenkin lähelle 600 nm sietävän turvallisesti.
Hyvin tehtyä ohjelmistomuutosta ei ole helppo havaita Starin testerilläkään. Oma ohjelmarunko pohjana, salausparametreineen.
Siksi muutoskatsastuksen tarve mielestäni teoreettinen.
Ainoa, mitä kannattaa huomioida: hae uusin tehtaan ohjelmistopäivitys merkkihuollosta ohjelmapohjaksi! Ja älä anna enää myöhemmin päivittää ohjelmaa huollossa... tapahtuu antiviritys....
Miten on, voiko tohon heittää suoraan 320 CDI V6:lle tarkoitetun ohjelman, jolloin hevosvoimia saisi n. 260? Tuolla Harinen Oy:ssa vaan oli väärät nuo hevosvoimalukemat jo ennestään tuolla taulukossa tai sitten ne oli rivimoottorille.
Sullahan taisi olla se 260Hv:n ohjelma tossa 280 V6 CDI:ssä? Lisääntykö polttoaineenkulutus yhtään?
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Polttoaineen kulutus käytännössä ennallaan tavallisessa ajossa, jos hiukkassuodin poistettaisi ja ohjelma korjattaisi sille, niin kulutus laskisi vakiosta . Toki kaasu pohjassa vie vakiota enemmän...
Joku 260hp ja 600 nm voisi olla hyvä 5 - vaihteiselle askille.
Joku 260hp ja 600 nm voisi olla hyvä 5 - vaihteiselle askille.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- T280CDIAvantgarde
- Vakiokalustoa
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
- Paikkakunta: Akaa
Kuulostaa melko rajulta lisäykseltä. Kestääkö automaattivaihteisto oikeasti väännön lisäyksen 440Nm => 620 Nm sehän on päissään laskien n. 30% ...
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Jos tuossa 280:ssä on sama aski (5-vaihteinen) kuin 320:ssä, niin kyllä se kestää. Itse ajanut nyt Karalan softamuutoksen (250/600) jälkeen n. 20tkm eikä ongelmia ole ollut, enkä ole kuullut että muillakaan olisi ollut ongelmia laatikon kestävyyden kanssa..
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
- T280CDIAvantgarde
- Vakiokalustoa
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
- Paikkakunta: Akaa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: La 20.06.2009 13:21
Kylmänraudanseppä kirjoitti:Terve Lateksinen;
Kyllä, 280 V6 järki vaihtoehto, kuten yllä kerroin; sama auto moottorinohjausta lukuunottamatta kuin 320 CDI.
Tuolla voimaa.com:ssa antavat aikalailla erilaiset arvot V6 320CDI ja 280CDI päivityksille. Onkohan sittenkään ihan samat koneet? Miksi muuten nuo päivitykset antaisivat noin erilaiset lukemat. Eikö luulis, että niillä otettais sitte samat ulos:
E 280 CDI V6 3.0
- vakio: 140 kW / 190 Hp, 400 Nm
- voimaohjelma: 165 kW / 224 Hp, 510 Nm
E 320 CDI V6 3.0
- vakio: 165 kW / 224 Hp, 540 Nm
- voimaohjelma: 190 kW / 258 Hp, 620 Nm
Väännössä päivitettynä yli 100 Nm eroa. Se on paljon. Onkohan turbo eri?
Vaikkei asia mulla akuutti olekaan, niin tuo 280 on kumminkin yhtenä vaihtoehtona itelläkin, kun joskus tästä uudempaan vaihtaa, että hyvä olis tietää tasan tarkkaan tuo...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
.
Siitä (280) moottorista on kaksi versiota, toinen on se karvalakkimalli, toinen on erityisesti rakenneltu vähäpäästöiseksi.
Ohjelmassa on suutinkartassa max määrä 90milliä syöttöjä.
Sillä tulee se pikkuisen yli 600nm, kun automaatti vähän valehtelee rullilla.
Max tehon määrä vaihtelee 260-300, sen mukaan, miten korkeille kierroksille vetoja laittaa.
Vääntöjä saa suutinkarttaa huijaamalla lisää miten paljon haluaa, tehon rajaa (vakio) ahdin, joka on aika pieni.
Niinkuin dera on täällä kirjoitellut, ecu on vähän kinkkinen kaapelilla tapahtuvalle lastutukselle, eli aina ei onnistu.
Silloin täytyy purkki aukaista ja kirjoittaa bdm laitteella suoraan piirikortille.
Jostain syystä tosin tuo halvin kaapeli, MPPS näyttäisi noissakin toimivan.
Mutta ehken se pettymys on vaan lähempänä tulossa, joka päivä....
Siitä (280) moottorista on kaksi versiota, toinen on se karvalakkimalli, toinen on erityisesti rakenneltu vähäpäästöiseksi.
Ohjelmassa on suutinkartassa max määrä 90milliä syöttöjä.
Sillä tulee se pikkuisen yli 600nm, kun automaatti vähän valehtelee rullilla.
Max tehon määrä vaihtelee 260-300, sen mukaan, miten korkeille kierroksille vetoja laittaa.
Vääntöjä saa suutinkarttaa huijaamalla lisää miten paljon haluaa, tehon rajaa (vakio) ahdin, joka on aika pieni.
Niinkuin dera on täällä kirjoitellut, ecu on vähän kinkkinen kaapelilla tapahtuvalle lastutukselle, eli aina ei onnistu.
Silloin täytyy purkki aukaista ja kirjoittaa bdm laitteella suoraan piirikortille.
Jostain syystä tosin tuo halvin kaapeli, MPPS näyttäisi noissakin toimivan.
Mutta ehken se pettymys on vaan lähempänä tulossa, joka päivä....

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- T280CDIAvantgarde
- Vakiokalustoa
- Viestit: 146
- Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
- Paikkakunta: Akaa
Nyt meni yli ymmärryksen ...Mutta ehken se pettymys on vaan lähempänä tulossa, joka päivä....
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968
Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Harisella on kaksi ihan uutta penkkiä. Ovat tehneet hommaa niin kauan että varmasti on luotettava. Tekevät tarvittaessa sellaisen ohjelman sellaisilla parametreillä kun haluat.Lateksinen kirjoitti:Olen etsinyt Tampereen alueelta hyvää yritystä, missä ohjelman voisi vaihtaa ja törmäsin tuohon Hestec.fi Special Tuning Harinen Oy:hen. Onko tuo Harinen Oy luotettava ja onko ohjelmat oikeasti toimivat? Penkki niillä ilmeisesti on tehojen mittausta varten.
Ja tuonhan joutuu ilmeisesti sitten muutoskatsastamaan, jos ohjelman muuttaa, niin tuleeko muutoskatsastus kalliiksikin?
Mitä tohon muutos katsastukseen tulee niin käytä ne rahat johonkin järkevämpään

Transporter T5 -03
vito 108Cdi -99 Ex auto
ford escort mk1 4x4 cosworth
vito 108Cdi -99 Ex auto
ford escort mk1 4x4 cosworth
sprinterin V6 cdi
Olisko jollain tietoa onko paljonko uskaltaa V6 sprinteristä ottaa tehoa/ vääntöä manuaalilla? Tekniset erot 320cdi verrattuna vai onko niitä?
Kuinkas uuteen autoon uskaltaa laittaa(huomaako star)
Kuinkas uuteen autoon uskaltaa laittaa(huomaako star)
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Jaahas, onkin 2 versiota tosta 280:stä! No ei tämä niin selkeetä olekaan...tuikku kirjoitti:.
Siitä (280) moottorista on kaksi versiota, toinen on se karvalakkimalli, toinen on erityisesti rakenneltu vähäpäästöiseksi.
Entäs V6 320? Onko siitäkin monta versiota ja onko eroa 280:iin?
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: V6 CDi lastutus
Onko tommonen v6 cdi kestävä onko 565tkm liikaa tollaiselle moottorille ?
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Re: V6 CDi lastutus
Paljonko w211 280 cdi kuluttaa maantiellä / kaupungissa ja paljonko ajaa tankilla. Onko näissä W211 v6 cdi:ssä 60 litran tankki?
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Re: V6 CDi lastutus
Valmistaja ilmoittaa tuolle meidän autolle (MB E320 vm.2006 facelift V6 7G automaatti) muistaakseni 6.4/8.4/11.3. Matka-ajossa talvinopeuksilla oon päässy 5.8 litran kulutukseen ajotietokoneen mukaan. Ajotietokone valehtelee aika tarkasti 0.3 litraa, joten todellinen siinä 6.1 litraa. Mielestäni aika vähä.ola94 kirjoitti:Paljonko w211 280 cdi kuluttaa maantiellä / kaupungissa ja paljonko ajaa tankilla. Onko näissä W211 v6 cdi:ssä 60 litran tankki?
Auto on lastutettu ja pakokaasun takaisinkierrätys on otettu pois.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: V6 CDi lastutus
Täällä lastutettu dpf:llä varustettu -06 farkku imee seka ajossa tasaisesti 9,0-9,3L. Matka-ajossa menee 7,1-7,5. Ei mikään säästöpossu, mutta tehoa riittävästi, talvella liikaakin.
W211 E320cdi V6
Re: V6 CDi lastutus
Tankki on ainakin mulla 80l. 1000km pääsee vain jos matka-ajoa tulee tarpeeks. Parhaillaan oon 1100km päässy tankilla. Seka-ajossa ehkä 900km tankilla. Matkassa jo usean kerran ajotietokoneelle 5,6l/100km talvinopeuksilla/-renkailla. DPF ja EGR postetttu ja auto lastutettu S211 320CDI.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03