Jarrut
Jarrut
Vaihdoin tuossa pari päivää sitten eteen jarrulevyn ja palat. Noin 100km ajon jälkeen alkoi palojen kuluneisuudesta varoittava valo himmeästi palaa ja koko ajan paheni. Nyt se palaa lähes koko ajan. Tämä ei ihmetytä, se anturin johto oli poikki ja luultavasti se sotkee nyt siellä. Jossain välissä ABS:n valokin paloi vähän aikaa, joka tosin loppui.
Ongelma itse on se että kun jarruttaa, niin aivan ennen pysähdystä jarrupoljin alkaa hakkaamaan vastaan juuri sillä tavalla kuin ABS:ät normaalisti hakkaa. Tätä tapahtuu lähes joka jarrutuksessa juuri ennen pysähdystä ja pysähtymisen jälkeen hetken. Jostain luin että ABS ei toimi alle 3km/h vauhdissa, mutta nyt tuntuu että ne toimivat vielä senkin jälkeen. Vaikuttaako tuo sama anturi tähän? Varmasti yksinkertainen ongelma, en vain tiedä ABS jarrujen toiminnasta juuri mitään.
Ongelma itse on se että kun jarruttaa, niin aivan ennen pysähdystä jarrupoljin alkaa hakkaamaan vastaan juuri sillä tavalla kuin ABS:ät normaalisti hakkaa. Tätä tapahtuu lähes joka jarrutuksessa juuri ennen pysähdystä ja pysähtymisen jälkeen hetken. Jostain luin että ABS ei toimi alle 3km/h vauhdissa, mutta nyt tuntuu että ne toimivat vielä senkin jälkeen. Vaikuttaako tuo sama anturi tähän? Varmasti yksinkertainen ongelma, en vain tiedä ABS jarrujen toiminnasta juuri mitään.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Eessä kyllä pitäis olla molemmin puolin mut takana ei tarvii olla.(eikä vissiin ole edes tehtaalta lähtiissäkään)illinois kirjoitti:Onko W124:ssa tosiaan aina molemmille puolille omat kuluneisuusanturit? On tullut vastaan myös että on vain toisessa etu ja toisessa takapalassa
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Jos hakkaa hijaisessa vauhdissa takaisin, niin yleensä vika on siinä ABS-anturin läheisyydessä olevalla hammaskehällä; katoaa välillä kosketus esim. sen vuoksi, että kehä on poikki.
Oheisessa kuvassa ABS-anturi ja hammaskehä nuolilla merkittyinä.
Oheisessa kuvassa ABS-anturi ja hammaskehä nuolilla merkittyinä.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein