Jarrut

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Jarrut

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Vaihdoin tuossa pari päivää sitten eteen jarrulevyn ja palat. Noin 100km ajon jälkeen alkoi palojen kuluneisuudesta varoittava valo himmeästi palaa ja koko ajan paheni. Nyt se palaa lähes koko ajan. Tämä ei ihmetytä, se anturin johto oli poikki ja luultavasti se sotkee nyt siellä. Jossain välissä ABS:n valokin paloi vähän aikaa, joka tosin loppui.

Ongelma itse on se että kun jarruttaa, niin aivan ennen pysähdystä jarrupoljin alkaa hakkaamaan vastaan juuri sillä tavalla kuin ABS:ät normaalisti hakkaa. Tätä tapahtuu lähes joka jarrutuksessa juuri ennen pysähdystä ja pysähtymisen jälkeen hetken. Jostain luin että ABS ei toimi alle 3km/h vauhdissa, mutta nyt tuntuu että ne toimivat vielä senkin jälkeen. Vaikuttaako tuo sama anturi tähän? Varmasti yksinkertainen ongelma, en vain tiedä ABS jarrujen toiminnasta juuri mitään.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Malli on?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Sori, unohtui.. 260E korimalli W124
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

varmaan kannattais aloittaa anturien/hammaskehien puhdistuksella?
edesmennyt
W201
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Omat anturit molemmille, 2 erillistä sähköjohtoa antureille
autodidakti
Avatar
peltika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ke 02.11.2005 14:13
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja peltika »

Onko jarrupalat alkuperäiset? Tarvikepaloissa saattaa ilmetä kuvatunlaista jyrinää joka ei siis ole ABS.
MB E 350 e Hybridi
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1527
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Onko W124:ssa tosiaan aina molemmille puolille omat kuluneisuusanturit? On tullut vastaan myös että on vain toisessa etu ja toisessa takapalassa
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

illinois kirjoitti:Onko W124:ssa tosiaan aina molemmille puolille omat kuluneisuusanturit? On tullut vastaan myös että on vain toisessa etu ja toisessa takapalassa
Eessä kyllä pitäis olla molemmin puolin mut takana ei tarvii olla.(eikä vissiin ole edes tehtaalta lähtiissäkään)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Jos hakkaa hijaisessa vauhdissa takaisin, niin yleensä vika on siinä ABS-anturin läheisyydessä olevalla hammaskehällä; katoaa välillä kosketus esim. sen vuoksi, että kehä on poikki.

Oheisessa kuvassa ABS-anturi ja hammaskehä nuolilla merkittyinä.


Kuva
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Vastaa Viestiin