Niittehä ois pitänny maksaa neuvontastyöstä palkkaa, usein opetushomma on hintavampaa ku vars. työnteeskentely...
Kyllähän ne maksoikin ...
Homma oli silloin niin sekaisin, että rahaa merkkihuolto palautti tilille enemmän kuin olin sinnepäin maksanut!
Eli tässä tiivistettynä koko episodi;
1) emäntä kurvasi työpaikkani pihalle ja sammutti auton
2) vaihdoimme kuskia ja auto ei sanonut mitään startatessa ts valot yms paloivat mutta startti ei inahtanutkaan
3) auto lavetilla merkkihuoltoon
4) merkkihuolto vaihtoi startin - ei vaikutusta tilanteeseen
5) merkkihuolto vaihtoi startin älylaatikon - ei vaikutusta tilanteeseen
6) merkkihuolto huomasi vasta tässä vaiheessa, että akku on aivan finaalissa !!!
7) akun vaihto auttoi lopulta starttihäiriöihin

hain auton maksaen parin tonnin laskun
9) pyysin vanhat osat mukaan, koska minusta oli uskomatonta että 130 tkm ajetusta mersusta menee startti ja älyboksi
10) hakureissulla meinasi usko mennä mersuun kun ilmenivät nuo käyntihöiriöt koneen lämmettyä
11) pari kertaa nilkuttamalla merkkihuoltoon testerin päähän ja diagnoosi viittasi pahasti sytytysjärjestelmän viallisuuteen (sytytyshäiriöitä kaikissa sylintereissä)
12) asiakas huomasi vian eli irronneen imuputken kun auto oli n:ttä kertaa töpselin päässä
13) auto toimi letkun kiinnittämisen jälkeen kuin unelma ...
14) paikallinen Bosch-huolto tutki poistetun startin ja älyboksin - tuomio oli että ne olivat kulumattomassa ja uutta vastaavassa kunnossa
15) tein reklamaation turhaan vaihdetuista osista - eli akku ol ollut syyllinen kaikkiin ongelmiin ja merkkihuolto oli aloittanut selvittelyn "väärästä päästä" eli kalleimmista komponenteista
16) merkkiliike vaihtoi vanhat osat takaisin ja palautti varmuudeksi tililleni vähän enemmän rahaa kuin olin sinnepäin maksanut - vaivanpalkkaa siis
Joskus siis näinkin!
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180