Auto lähes puoliksi "upoksissa" !
Auto lähes puoliksi "upoksissa" !
Eli nyt tapahtui sitä mitä ikinä ei olis edes arvannut. Tulin töistä kotiin, rupesin satamaan oikeen kunnolla. Siis todella paljon, aivan kaatamalla näkyvyys oli todella huono. Ajoin tiellä jossa vaihtuu rajoitukset aina välillä (siis näyttötaulut) sitä 50-60km/h. Rajoituksena tuolloin oli 60 km/h.
Noh, about 500m ennen kotia, havahduin kun jono hidastuu. Huomasin myös sen että jono kaartaa hieman vasemmalle. Toisin sanoen kaikki suoraan ajavat menevät jostain syystä kääntyvien kaistan kautta suoraan. Syy selvisi heti, 20-50 cm syvyinen lätäkkö on rankkasateen aiheuttamana syntynyt risteykseen. Jarrutin ja väistin vasemmalle, mutta liian myöhään. Auto suorastaan vesihiihti lätäkön keskelle, auto heitti virrat pois ja aivan keskelle lätäkköä. Koitin hirveeessä paniikissa käynnistellä, ei vaan käynnistynt. Samantein hätävilkut päälle. Noin 5 min käynnistys yritysten jälkeen kone vihdoin jysähti käyntiin. Pakkokakkonen päälle ja kaasulla pois, valkoisen savu vain seurana. Pääsin ajoin 200-300 m parkkipaikalle ihmettelemään, vettä satoi kaatamalla vieläkin. Auto sammui ajossa, sain just ja just parkkipaikalle rullattua. Hetken päästä auto käynnistyi suhtkoht hyvin, pätkis ja räkis. Sammutin uudestaan ja menin katokseen miettimään että mitä kettua äsken tapahtui.
Siinä miettisin että ei kai tässä mitään, kone hörppis vettä, kait se tuolta lähtee kun vähän ajaa. Noh, lähdin kotiin päin ja tajusin katsoa takapenkille. Takalattiat LÄPIMÄRKIÄ! Hirveellä kiireellä kotiin ja auto talliin. Sitten tajusin että autoon on päässyt vettä, ja paljon.
Koko auton lattia läpimärkä, etenkin takapuolelta. Konehuone oli sen näköinen kuin olisi pari ämpärillistä kaatanut päälle.
En tässä erikseen rupee mitän selittämään, kuvat kertoo, kuvissa löytyy tapahtumapaikka ja seuraukset:
http://eepi.kuvat.fi/kuvat/Autot/EeKis+w201/Stna/
Jossain vaiheessa samaan linkkiin ilmestyy video, niin saadaan koneen oireita paremmin selitettyä. Eli tässä:
http://eepi.kuvat.fi/kuvat/Autot/EeKis+ ... anstna.mpg
Eli auto on nyt siinä kunnossa että sisustaa on purettu, koneestä öljyt/öljynsuodatin vaihdettu ja ilmanputsari irroitettu. Putsari oli imupuolelta läpimärkä, koko putsari kostea.
Auto hieman röpöttää ja pätkii välillä, taitaa virranjakajassa kosteutta vain olla?
Ja tuo putki, mikä nyt onkaan mikä menee ilmanputsarille, kun kaasuttaa sieltä tulee tuollaista vesihöyryä.
Nyt kysymys kuuluu, mitä kaikkea vahinkoa tuosta mahdollisesti tulee koneelle sun muulle tekniikalle? Ja ennenkaikkea mitä kuulu tämmöisessä tapauksessa tehdä että varmasti ei mikän osa nalkkaa kiinni tms.!?
Ja toinen juttu, kuka korvaa? Sama risteys kuulemma tulvisi noin pari viikko sitten, pienemmästä sateesta. Ajokeli oli tänään todella huono, ainakin näin näkyvyyden kannalta.
Huomenna soitan vakuutusyhtiöön jos ne tietäis asiasta, miten menetellä. Myös jatkan sisustan purkamista...
Nyt on kyllä niin wtf fiilis, ketuttaa ja ennenkaikkea pelottaa menikö jotain paskaksi enemmänkin?
Noh, about 500m ennen kotia, havahduin kun jono hidastuu. Huomasin myös sen että jono kaartaa hieman vasemmalle. Toisin sanoen kaikki suoraan ajavat menevät jostain syystä kääntyvien kaistan kautta suoraan. Syy selvisi heti, 20-50 cm syvyinen lätäkkö on rankkasateen aiheuttamana syntynyt risteykseen. Jarrutin ja väistin vasemmalle, mutta liian myöhään. Auto suorastaan vesihiihti lätäkön keskelle, auto heitti virrat pois ja aivan keskelle lätäkköä. Koitin hirveeessä paniikissa käynnistellä, ei vaan käynnistynt. Samantein hätävilkut päälle. Noin 5 min käynnistys yritysten jälkeen kone vihdoin jysähti käyntiin. Pakkokakkonen päälle ja kaasulla pois, valkoisen savu vain seurana. Pääsin ajoin 200-300 m parkkipaikalle ihmettelemään, vettä satoi kaatamalla vieläkin. Auto sammui ajossa, sain just ja just parkkipaikalle rullattua. Hetken päästä auto käynnistyi suhtkoht hyvin, pätkis ja räkis. Sammutin uudestaan ja menin katokseen miettimään että mitä kettua äsken tapahtui.
Siinä miettisin että ei kai tässä mitään, kone hörppis vettä, kait se tuolta lähtee kun vähän ajaa. Noh, lähdin kotiin päin ja tajusin katsoa takapenkille. Takalattiat LÄPIMÄRKIÄ! Hirveellä kiireellä kotiin ja auto talliin. Sitten tajusin että autoon on päässyt vettä, ja paljon.
Koko auton lattia läpimärkä, etenkin takapuolelta. Konehuone oli sen näköinen kuin olisi pari ämpärillistä kaatanut päälle.
En tässä erikseen rupee mitän selittämään, kuvat kertoo, kuvissa löytyy tapahtumapaikka ja seuraukset:
http://eepi.kuvat.fi/kuvat/Autot/EeKis+w201/Stna/
Jossain vaiheessa samaan linkkiin ilmestyy video, niin saadaan koneen oireita paremmin selitettyä. Eli tässä:
http://eepi.kuvat.fi/kuvat/Autot/EeKis+ ... anstna.mpg
Eli auto on nyt siinä kunnossa että sisustaa on purettu, koneestä öljyt/öljynsuodatin vaihdettu ja ilmanputsari irroitettu. Putsari oli imupuolelta läpimärkä, koko putsari kostea.
Auto hieman röpöttää ja pätkii välillä, taitaa virranjakajassa kosteutta vain olla?
Ja tuo putki, mikä nyt onkaan mikä menee ilmanputsarille, kun kaasuttaa sieltä tulee tuollaista vesihöyryä.
Nyt kysymys kuuluu, mitä kaikkea vahinkoa tuosta mahdollisesti tulee koneelle sun muulle tekniikalle? Ja ennenkaikkea mitä kuulu tämmöisessä tapauksessa tehdä että varmasti ei mikän osa nalkkaa kiinni tms.!?
Ja toinen juttu, kuka korvaa? Sama risteys kuulemma tulvisi noin pari viikko sitten, pienemmästä sateesta. Ajokeli oli tänään todella huono, ainakin näin näkyvyyden kannalta.
Huomenna soitan vakuutusyhtiöön jos ne tietäis asiasta, miten menetellä. Myös jatkan sisustan purkamista...
Nyt on kyllä niin wtf fiilis, ketuttaa ja ennenkaikkea pelottaa menikö jotain paskaksi enemmänkin?
Viimeksi muokannut EeKi, Ti 18.08.2009 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oho
. Enpä olis uskonut näkeväni Suomen tieliikenteessä tuollaista.
Mistä tuo vesi on päässyt matkustamoon? Olihan lattioissa ja helmoissa tulpat ym. paikallaan? Joka tapauksessa nyt ne kannattaa ottaa pois niin pääsee ilma kiertämään.
Onpa jännän näköinen ilmansuodatin.

Mistä tuo vesi on päässyt matkustamoon? Olihan lattioissa ja helmoissa tulpat ym. paikallaan? Joka tapauksessa nyt ne kannattaa ottaa pois niin pääsee ilma kiertämään.
Onpa jännän näköinen ilmansuodatin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Se on K&N:n vaparisuoratin.
Tulpat oli paikalla, nyt on pois, mukavasti lähti vedet valumaan niistä pois... Mutta kyllä sen veden oli pakko olla joku 40cm ainakin, koska ajovaloissa ol 3-4cm vettä! Muutenkin, auto seisoi keskellä lätäkköä n. 5min, joten sitä vettä oli oikeesti ainakin puoleen väliin kylkimuoveja...
Tulpat oli paikalla, nyt on pois, mukavasti lähti vedet valumaan niistä pois... Mutta kyllä sen veden oli pakko olla joku 40cm ainakin, koska ajovaloissa ol 3-4cm vettä! Muutenkin, auto seisoi keskellä lätäkköä n. 5min, joten sitä vettä oli oikeesti ainakin puoleen väliin kylkimuoveja...

Onko tuo video kuvattu ennen vai jälkeen öljyn vaihdon?
Äkkiä katsottuna tuo on huohotus putki
mistä sitä höyryä tulee. Eli taitaa olla öljyn seassa vettä...
Jos ennen öljyn vaihtoa kuvattu, niin puhaltaako höyryä vieläkin?
Äkkiä katsottuna tuo on huohotus putki

Jos ennen öljyn vaihtoa kuvattu, niin puhaltaako höyryä vieläkin?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Jos se on pelkkää vesihöyryä mitä sieltä tupruttaa niin kyllä ne vedet sieltä haihtuu ajan saatossa kun öljyt lämpenee ajaessa. Kannattaa ajella moottoria säästäen kunnes höyrytys loppuu (vesi ei voitele joten ei kannata varttimailia testailla lähiaikoina)
Suurimmat höyryt kannattaa päästellä suoraan ulos, kuten videolla.
Seuraava öljyn vaihto normaalia aikaisemmin.
Jos siinä höyryssä haisee pakokaasu niin pääset tekemään koneremonttia
Suurimmat höyryt kannattaa päästellä suoraan ulos, kuten videolla.
Seuraava öljyn vaihto normaalia aikaisemmin.

Jos siinä höyryssä haisee pakokaasu niin pääset tekemään koneremonttia

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Auto lähes puoliksi "upoksissa" !
Vakuutusyhtiöillä on tämmöisiä tapahtumia varten olemassa pykälä sää- ja luonnonilmiöistä, joka vapauttaa ne korvausvelvollisuudesta. Tien ylläpitäjältä (todennäköisesti kaupunki tai Destia) voi korvauksia yrittää hakea, joskin se tulee todennäköisesti olemaan hidasta ja rasittavaa hommaa.eepi kirjoitti: Ja toinen juttu, kuka korvaa? Sama risteys kuulemma tulvisi noin pari viikko sitten, pienemmästä sateesta. Ajokeli oli tänään todella huono, ainakin näin näkyvyyden kannalta.
Huomenna soitan vakuutusyhtiöön jos ne tietäis asiasta, miten menetellä. Myös jatkan sisustan purkamista...
Juuri vastaavanlainen tapaus sattui lähipiirissä ja korvauksista on taidettu tapella jo puolisen vuotta. Vakuutusyhtiö vetosi juuri tähän sopimuspykälään, heidän mukaan oikeaoppinen toimintatapa ko. tilanteessa olisi ollut se, että olisi käyty tarkastamassa kävellen tien kunto ja pystyykö lätäköstä autolla yli ajamaan.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14







...videon kun katsoin niin en mä kyllä ainakaan noin peliä "kierrättäisi" jos kone on vesi huuhtelun saannut

- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Tuli ainakin konehuone pestyä. 
Ei tosin ihan vedä vertoja sille mitä Porissa oli muutama vuosi sitten.
Toivottavasti ei mennyt mitään isompaa rikki, kun noinkin hienosta pirssistä kysymys.

Ei tosin ihan vedä vertoja sille mitä Porissa oli muutama vuosi sitten.
Toivottavasti ei mennyt mitään isompaa rikki, kun noinkin hienosta pirssistä kysymys.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
2-3kesää sitten täällä porin suunnalla näkyi alikulussa olevista autoista n. 10cm antennia :/ Tuli sitä vettä sillon kyllä sen verran että huh huh.. Tulvarajat ylittivät, miljoona vahingot jne! Että kyllä täällä meidän pohjolassakin voi tulvia :] voisin laittaa kuvia kun ne jostakin taas löydän ja saan internetteihin upittua!Timo L. kirjoitti:Oho. Enpä olis uskonut näkeväni Suomen tieliikenteessä tuollaista.
Mistä tuo vesi on päässyt matkustamoon? Olihan lattioissa ja helmoissa tulpat ym. paikallaan? Joka tapauksessa nyt ne kannattaa ottaa pois niin pääsee ilma kiertämään.
Onpa jännän näköinen ilmansuodatin.
nj^ kirjoitti:2-3kesää sitten täällä porin suunnalla näkyi alikulussa olevista autoista n. 10cm antennia :/ Tuli sitä vettä sillon kyllä sen verran että huh huh.. Tulvarajat ylittivät, miljoona vahingot jne! Että kyllä täällä meidän pohjolassakin voi tulvia :] voisin laittaa kuvia kun ne jostakin taas löydän ja saan internetteihin upittua!Timo L. kirjoitti:
Onpa jännän näköinen ilmansuodatin.
Tuolla ainakin jotain:
http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satell ... SKAWrapper
http://www2.satakunnankansa.fi/kuvagall ... 48/1.shtml
http://www2.satakunnankansa.fi/kuvagall ... 49/5.shtml
En usko että tilanne on niin paha kuin se aluksi tuntuu. Pesu, öljynvaihto ja kuivaaminen on aikeastaan oleellisimmat toimenpiteet. Vesihän oli lähes puhdasta sadevettä jossa saattoi olla vähän humusta houkossa. Onneksi ei ollut talvi ja suolavedet liikkeellä.
Avaisin sisämattojen helmat ja laittaisin autoon tehokkaan absortiokuivaimen (konevuoraamosta). Kaikki sulakekotelojen ja elektroniikkalaitteiden kannet auki niin kosteus pääsee haihtumaan. Tietenkin myös sytytyslaitteet tulee kuivata kuten lamputkin.
Pelkkä vesi ei juurikaan tee autoon vaurioita. (paitsi tietty oikosulkutilanteessa elektroniikkalaitteille). Pahempi on jos vesi jää pitkäksi aikaa mattoihin yms. Tälloin voi ajansatatossa alkaa aikamoinen homekasvu.
Toi korvausjuttu on kyllä aika vaikea homma. Viestin alku kyllä kertoo reilusti että tilanne oli ennalta arvaamaton, eikä tahallinen. Vakuutusyhtiöt on kuitenkin olleet varsin nihkeitä maksamaan vesilätäkköön ajosta syntyneitä vauriota. On kuulemma liian helppo tapa tuhota nykyaikainen auto ajamalla se tämän kaltaiseen sadekertymään.
Avaisin sisämattojen helmat ja laittaisin autoon tehokkaan absortiokuivaimen (konevuoraamosta). Kaikki sulakekotelojen ja elektroniikkalaitteiden kannet auki niin kosteus pääsee haihtumaan. Tietenkin myös sytytyslaitteet tulee kuivata kuten lamputkin.
Pelkkä vesi ei juurikaan tee autoon vaurioita. (paitsi tietty oikosulkutilanteessa elektroniikkalaitteille). Pahempi on jos vesi jää pitkäksi aikaa mattoihin yms. Tälloin voi ajansatatossa alkaa aikamoinen homekasvu.

Toi korvausjuttu on kyllä aika vaikea homma. Viestin alku kyllä kertoo reilusti että tilanne oli ennalta arvaamaton, eikä tahallinen. Vakuutusyhtiöt on kuitenkin olleet varsin nihkeitä maksamaan vesilätäkköön ajosta syntyneitä vauriota. On kuulemma liian helppo tapa tuhota nykyaikainen auto ajamalla se tämän kaltaiseen sadekertymään.
W210 290TD T
Ihan samalla lailla faija upotti tuon ex valkosen mersun n. 5v sitte. Metsätiellä jostain pirun haudasta läpi, sano et tuli kynnyksen yli ihan auliisti vesi sisään
Purin sisustan, ajelin pari kk pelkällä kuskinpenkillä. Kone ei ollut moksiskaan.

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Noniinno, -92 auto on mielestäni vielä kohtalaisen yksinkertainen verrattuna 2000 lluvun autoihin.TIMO T T kirjoitti:On kuulemma liian helppo tapa tuhota nykyaikainen auto ajamalla se tämän kaltaiseen sadekertymään.

Siis sisustaa on purettu ja purkaminen on kesken, kuvista näkyy mitä kerkisin tekemeään eilen...TIMO T T kirjoitti:Avaisin sisämattojen helmat ja laittaisin autoon tehokkaan absortiokuivaimen (konevuoraamosta). Kaikki sulakekotelojen ja elektroniikkalaitteiden kannet auki niin kosteus pääsee haihtumaan. Tietenkin myös sytytyslaitteet tulee kuivata kuten lamputkin.
Muttajoo, tilanne näyttäis ihan ookoolta, kaikki mita eilen sain irroitettua on kuivunut, laitan ne ulos tuulettumaan vaikka ja siirryn itse autoon. Penkit täytyy ottaa pois että saa loputkin lattiamatot pois ym. Sitten yön yli tuuletin taas hyrräämään.
Täytyy mennä tallille, jos sais tota kuivatus projektii eteenpäin. Illemmalla taas ollaan viisaampia mitä vahinkoa on käynyt.
Mutta toisaalta se auto paskottiin totaalisesti, tämä kuitenkin on menossa vielä päivittäiseen käyttöön niin niitä 2vk päästä tulevia vikoja olis kiva ennalta ehkäistä.masaf1 kirjoitti:Fifth Gearissahan ne ajo S124:n vesihautaan jossa se killui jonkin aikaa. Ihan hyvin se toimi sen jälkeen kun oli saanut kuivaa jonkin aikaa ja vaan käyntiin saatiin

http://www.youtube.com/watch?v=PZp02KvC ... re=related
Tääl o tollane melkein jokavuos samassa paikkaa, kunnon sateen jälkeen
Löytyhän sieltä vielä jotai 2008 =) http://www.youtube.com/watch?v=o4I_m8QJ ... re=related
Tääl o tollane melkein jokavuos samassa paikkaa, kunnon sateen jälkeen
Löytyhän sieltä vielä jotai 2008 =) http://www.youtube.com/watch?v=o4I_m8QJ ... re=related
Merseedespents
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Ei muuta kuin auto talliin ja purkamaan sisutaa ja ovipahveja irti ja kuivamaan niitä. Jos tuo vesi on makeaa, ei silloin pitäisi olla mitään pahempaa ongelmaa tuon ikäisessä autossa tiedossa, kun auto ei ole ollit kokonaan upoksissa. Koneesta, laatikosta ja perästä kannattaa vaihtaa öljyt ( voi imasta huohotin putken kautta sisään).
Kun auto on viikon pari kuivanut lämpimässä tallissa voi lattialla/veden alla olleita sähköliitoksia availla ja katsoa onko niissä näkyvissä alkavaa hapettumaa. Jos on niin sitten olet kusessa
Itse tiedän useita AVK:n lunastamia uponneita autoja ( makeavesi ) jotka on saatu kuntoon melko helpolla ( paljon selviää juuri noista sähköliitoksista ) ja muutamia jota ei ole saatu edes kuntoon rahalla ( mm eräs vuoden vanha Saab, joka jouduttiin lopulta purkamaan osix )
Kun auto on viikon pari kuivanut lämpimässä tallissa voi lattialla/veden alla olleita sähköliitoksia availla ja katsoa onko niissä näkyvissä alkavaa hapettumaa. Jos on niin sitten olet kusessa

Itse tiedän useita AVK:n lunastamia uponneita autoja ( makeavesi ) jotka on saatu kuntoon melko helpolla ( paljon selviää juuri noista sähköliitoksista ) ja muutamia jota ei ole saatu edes kuntoon rahalla ( mm eräs vuoden vanha Saab, joka jouduttiin lopulta purkamaan osix )
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Nyt ollaan tässä tilanteessa:adenauer300 kirjoitti:Ei muuta kuin auto talliin ja purkamaan sisutaa ja ovipahveja irti ja kuivamaan niitä. Jos tuo vesi on makeaa, ei silloin pitäisi olla mitään pahempaa ongelmaa tuon ikäisessä autossa tiedossa, kun auto ei ole ollit kokonaan upoksissa. Koneesta, laatikosta ja perästä kannattaa vaihtaa öljyt ( voi imasta huohotin putken kautta sisään).
http://eepi.kuvat.fi/kuvat/Autot/EeKis+ ... helpottaa/
Eli kuivaaminen voi alkaa, tuuletin saa olla yön yli taas, aamulla toiselle puolelle kuivaamaan.
Irto osat alkaa olemaan kuivia...
Kun tässä pisteessä ollaan, ei muutakun eristämään, kotelosuojat, uudet tulpat ym ja kunnon sisustapesu!

Nesteiden vaihto myös suunitelmissa, koneen öljyt jo vaihdettu. Eli ilmanputsarin pesu, laatikko ja perän öljyt vaihtoon vielä, niin kai se siinä sitten, voi jo ainakin töihin omalla autolla mennä, kuskin penkki vaan paikoilleen.

Pelottaa kyllä tuo hapettuminen eniten...

E: niin ja löytyihhän sitä munkin autosta sitä kuuluisaa vaihtorahaa, euron ja jotain ulkomaalaisia kolikkoja. Yks hävis jonnekki
Mä hommaisin kokeeksi tosiaan rakennuskonevuokraamosta sellaisen kunnon kuivaimen josta letkua pitkin kosteus lirisee ulos/astiaan. Sillä kuivuu kyl nopeesti. Miten lie toimii autossa.
Parasta on se, että märät kamat voi olla esim just autotallissa, ja koko autotalli kuivuisi samalla, ei tarvi masiina välttämättä olla siis auton sisäl ees.
Hintaa meidän vuokraamol 36l/vrk koneella on 25€/vrk tai 100€/1vko. Sen lisäksi sit tuo puhallin kierrättämään ilmaa.
Parasta on se, että märät kamat voi olla esim just autotallissa, ja koko autotalli kuivuisi samalla, ei tarvi masiina välttämättä olla siis auton sisäl ees.
Hintaa meidän vuokraamol 36l/vrk koneella on 25€/vrk tai 100€/1vko. Sen lisäksi sit tuo puhallin kierrättämään ilmaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tällainen löytyi:
5.7 Vettä tiellä
Tiellä olevan veden aiheuttamissa tapauksissa on yleensä kysymys syvän
veden moottorille aiheuttamasta vauriosta. Harvemmin on kysymys vesiliirron
seurauksena syntyvästä vahingosta.
Tienpitäjän vastuuta määritettäessä on selvitettävä, onko veden nouseminen
tielle johtunut vain luonnonolosuhteista vai onko tien tulvimiseen osaltaan
ollut vaikuttamassa tienpitäjän virheelliset tai riittämättömät ennakkotoimenpiteet.
Toisaalta tien runsas tulviminen on tienkäyttäjälle usein selvästi havaittavissa
ja lammikkoon ajaminen saattaa tapahtua täysin tietoisena riskin
olemassaolosta. Pienempiin lammikkoihin ajettaessa tienkäyttäjän oma myötävaikutus
on aina vähäisempää.
Tiehallinnolla oli viime vuosikymmenen aikana kaksi tulvimistapausta oikeuskäsittelyssä.
Kummassakin tapauksessa tulvapaikka oli tienkäyttäjän havaittavissa
ja lammikkoon ajaminen oli kuljettajan oma tietoinen valinta.
Kumpikin vahinkopaikka oli tunnetusti ongelmallinen. Toisessa tapauksessa
Tiehallinto määrättiin korvaamaan puolet vahingosta, koska Tiehallinnon
katsottiin oikeudenkäynnissä esiin tulleiden seikkojen perusteella olleen tietoinen
tulvapaikasta, mutta mihinkään toimenpiteisiin tilanteen korjaamiseksi
ei ollut ryhdytty.
Myös toisessa tapauksessa Tiehallinnon katsottiin osittain vastuulliseksi.
Huonosti vetänyttä viemäriä oli käyty korjaamassa, mutta paikka oli jätetty
merkitsemättä, vaikka yleisesti tiedettiin, että vesi suoritetuista toimenpiteistä
huolimatta voisi nousta tielle uudestaan. Tässä tapauksessa tienpitäjä oli jo
ennen oikeudenkäyntiä korvannut puolet vahingosta, mitä ratkaisua tuomioistuin
piti oikeana, eikä määrännyt lisäkorvausta maksettavaksi.
http://alk.tiehallinto.fi/julkaisut/pdf ... teilla.pdf
5.7 Vettä tiellä
Tiellä olevan veden aiheuttamissa tapauksissa on yleensä kysymys syvän
veden moottorille aiheuttamasta vauriosta. Harvemmin on kysymys vesiliirron
seurauksena syntyvästä vahingosta.
Tienpitäjän vastuuta määritettäessä on selvitettävä, onko veden nouseminen
tielle johtunut vain luonnonolosuhteista vai onko tien tulvimiseen osaltaan
ollut vaikuttamassa tienpitäjän virheelliset tai riittämättömät ennakkotoimenpiteet.
Toisaalta tien runsas tulviminen on tienkäyttäjälle usein selvästi havaittavissa
ja lammikkoon ajaminen saattaa tapahtua täysin tietoisena riskin
olemassaolosta. Pienempiin lammikkoihin ajettaessa tienkäyttäjän oma myötävaikutus
on aina vähäisempää.
Tiehallinnolla oli viime vuosikymmenen aikana kaksi tulvimistapausta oikeuskäsittelyssä.
Kummassakin tapauksessa tulvapaikka oli tienkäyttäjän havaittavissa
ja lammikkoon ajaminen oli kuljettajan oma tietoinen valinta.
Kumpikin vahinkopaikka oli tunnetusti ongelmallinen. Toisessa tapauksessa
Tiehallinto määrättiin korvaamaan puolet vahingosta, koska Tiehallinnon
katsottiin oikeudenkäynnissä esiin tulleiden seikkojen perusteella olleen tietoinen
tulvapaikasta, mutta mihinkään toimenpiteisiin tilanteen korjaamiseksi
ei ollut ryhdytty.
Myös toisessa tapauksessa Tiehallinnon katsottiin osittain vastuulliseksi.
Huonosti vetänyttä viemäriä oli käyty korjaamassa, mutta paikka oli jätetty
merkitsemättä, vaikka yleisesti tiedettiin, että vesi suoritetuista toimenpiteistä
huolimatta voisi nousta tielle uudestaan. Tässä tapauksessa tienpitäjä oli jo
ennen oikeudenkäyntiä korvannut puolet vahingosta, mitä ratkaisua tuomioistuin
piti oikeana, eikä määrännyt lisäkorvausta maksettavaksi.
http://alk.tiehallinto.fi/julkaisut/pdf ... teilla.pdf
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Pistä CRC rost off: a kaikkiin liittimiin (eli pura kaikki johtosarjan liitokset nyt heti, eikä vasta sitten kun hapettuneet pilalle) jotka kastuivat + lisäksi vaseliinia kun pistät ne kiinni uudestaan. Myös releiden liitos nastoihin + sulakerasian pohjaan ym...
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89