W211 pukkaa ruostetta !! KUVIA

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Petteri Kivimäki kirjoitti:
paloviita kirjoitti:W124 korissa on alaosan pelleissä pohjamaalin alla sinkkifosfatointi. Korin saumat on hyvin suunniteltu ja tiivistetty. Lisäksi korissa on jo tehtaalta lähtiessä kohtuullinen ruostesuojaus..
Edelliseen kommenttina, että näkyy liikenteessä tolkuttoman ruosteisia face-lift-satakaksnelosiakin. Yhtenä päivänä liikennevaloissa tuli viereen sininen face-lift-farkku, jonka kori oli aivan kauttaaltaan kukkasissa, kylkilistojen reunoista, helmoista ja puhumattakaan lokasuojankaarista, jotka eivät enää olleet kukkasilla, vaan ihan silkkaa reikää. Ikää siis jotain 15 vuotta ja kori läpimätä.

Ihan monttu auki piti tuijottaa. Olen sitä mieltä, että taitaa olla korroosiokestävyys enämpi huolenpitojuttuja automerkin kuin automerkin kohdalla.

Sivuhuomiona hämmästelen Toyota-liikkeessä käyntiä: kuvasin pihamaalla erästä avolavamaasturia vai mikä lienee. Kurkistin alustaan ja mitäs näkyikään: paljasta korinväristä maalipintaa loksujen alla ja alustan osissa. Massaako/korisuojaako maahantuoja/merkkiliike: a) vasta myydyt autot, b) autoja, jotka eivät ole näyttelykappaleita, c) lisävarusteena, d) eivät ollenkaan, jää asiakkaan huoleksi..

Voimmeko siis tästä kommentistä päätellä, että BMW miehet pitävä paljon parempaa huolta autoistaan... Voi olla, onhan se tutkittu, että bemarilla saa muita automerkkejä paremmin sitä ahvenen katkusta. Mene ja tiedä...
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Simpe kirjoitti: Voi olla, onhan se tutkittu, että bemarilla saa muita automerkkejä paremmin sitä ahvenen katkusta. Mene ja tiedä...

Heh heh hyvin sanottu :D


nyt on toinenkin puoli reerassa. Pakko laittaa vielä takanurkat samalla tavalla.
Jos sieltä tulee ylläreitä niin laitan uusia kuvia
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

En tiijä sitten voiko 124:n korin osien sovituksia ja hitsauksen laatua kehua aivan vakaumuksella: http://kuvablogi.com/nayta/2200547/...

Ei mikään hyvä kuva mutta oikeasta takakulmasta kun puskuri on irroitettu, ei ihme jos niiltä kohdin voi pientä kukkasta pukata. Peltejä on päällekkäin sekalainen nippu jonkinlaisin huteroin heppauksin ja päälle saumaliimaa... Saman sorttista töherrystä näkyis olevan muuallakin.

Ihan samaa laatua näytti olevan työnjälki myös -87 Caprisessa... Pellit vaan paljon paksummat ettei läpiruostuminen niin murhe. Sinkkifosfatointiahan on autojen pelleissä käytetty jo -50-luvulta lähtien kaiketi ettei osat olisi ruosteessa jo ennen maalausta. Sinkityksen suojahan perustuu siihen että se ikäänkuin kuroo pienet halkeamat kiinni mutta ei senkään apu ole autuaaksi tekevä vaan väliaikainen...
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

nyffikaakoo kirjoitti:En tiijä sitten voiko 124:n korin osien sovituksia ja hitsauksen laatua kehua aivan vakaumuksella: http://kuvablogi.com/nayta/2200547/...

No eihän tuo pahalta näytä, :D
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Hyviä ne on kaikki... Mulla on corolla johon on käytetty jo yksi pesukoneen- ja kaksi tietokoneen-koppaa. (ja taas ensi katsastukseen pitää räkiä jotakin)
Tosin paikkaukset on tehty aina mallia "ei väliä miltä näyttää kunhan siinä on jotain että saa leiman"
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

jussilampi kirjoitti:
Division kirjoitti:
araC280 kirjoitti:Eikö tässä w211 ole sinkkikoria.Jostain olin lukenevani.Annoitko hämähäkin jäädä asuskelemaan lokarin kaariin vai hääditkö pois :lol:
Vehon mukaan sinkkikori tuli samaan aikaan, kuin nanolakka, eli 2004.

Kukahan semmoista Veholla sanoo,onkait se W211 sinkitty kori,sehän tuli jo aikonaan 124:sen alakertataan sinkittys.Eikait sillä sinkityksellä kuitenkaan ole merkitystä jos sen hiekka-suolavesi kuluttaa pois,ja sen takia alusta on suojattu muovilevyillä.
Mitä se nanolakka on,tietääkseni vesiohenteinen lakka,ja mikä siitä tekee niin erikoisen,aikaisempaan lakkaan verrattuna,joka näyttää kyllä täysin virheettömältä ja moitteettomasti kiiltävän,vaikken ikinä ole käsinpessyt autoa,enkä vahannut,ainoastaan pikapesu koneessa käyttänyt tarvittaessa ja koneen ruutaama vaha.Samallaisen huolenpidon sai aikoinaan 12 vuotta 124:n eikä maalipinnassa ollut mitään moitetta.
Mercedes Benzin pelti/vauriokorjauksiin erikoistuneella Suutarilan Veholla tiskin takana istuva Herra X kertoi, että W211:n alkoi tulemaan 2003 sinkkikoreja ja 2004 alk. on kaikissa, jonka takia minulla ei olisi kiirettä korjata autossani olevaa maalivauriota, joka syntyi talvella ojaanajossa.

Perimätieto kertoo, että väyrysen edeltäjään tehtiin korinsuojakäsittely (sinkitys?) 4 kertaa ja väyryseen vain 2 kertaa. Siitä en tiedä, että miten W211:n se tehdään, mutta ainakin itselläni kaikki paikat, joihin kivet tai ovet on parkkihalleissa hakanneet, ovat pysyneet täysin kiiltävinä jo useamman vuoden.

Hyvinhän se sinkitys tuntuu toimivan ainakin sillan kaiteissa ja lyhtypylväissä sekä VAG-konsernin autoissa. Mitään näistä ei koskaan näe ruosteessa.

Nanolakka on ymmärtääkseni nanoteknologialla tuotettua pienipartikkelista lakkaa, joka ei lohkea/irtoa niin herkästi iskemistä, kun partikkelit sitovat toisensa kiinni normaalia paremmin. Ei se sen ihmeellisempää taikalakkaa ole.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Mika.T kirjoitti:
nyffikaakoo kirjoitti:En tiijä sitten voiko 124:n korin osien sovituksia ja hitsauksen laatua kehua aivan vakaumuksella: http://kuvablogi.com/nayta/2200547/...

No eihän tuo pahalta näytä, :D
Noo, ehkä ei... Mutta ymmärsin kyllä että miksi saumat saattaa ruveta vanhemmiten ruostumaan - tuossakaan ei ollut mitään muuta kuin pieni ruskea täplä takakontin puolella joka juorusi että kosteutta on tullut ulkoa sauman läpi. Ulkoapäin kun siipasi vähän maaleja ja saumantäytteitä pois niin... Onhan tuossa muuallakin samanlaisia tai ikävämmänkin näköisiä ettensanois tehdasteelmyksiä. Toi nyt oli vain sopivasti framilla, ikkäänkuin esimerkiksi.
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
r3333
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Ma 29.01.2007 17:36

eroja vm.2003- 2004

Viesti Kirjoittaja r3333 »

Onko vm.2004 parempi kori ( sinkitty ), kuin vm 2003 ?
jussilampi kirjoitti:
jartuo kirjoitti:Jos ajattelee niin tuo on ihan odotettavissa oleva tilanne.
4hunttia ajettu suomen teillä kesät ja talvet. Pellin suojana on pelkkä maali.
Kivet ja muut on hakannut muutaman vuoden, ei tuollaista voi merkin viaksi laittaa. Samaa rautaa ne tahtoo kaikissa olla.

Piti tsekata omastakin autosta,211 3/03 käytin eturenkaan pois en kyllä muoveja, ei minkäällaista ruosteen alkua havaittavissa samassa paikassa,joskin ajettu vajaa 70000km,joten näyttää kilsoilla olevan suuri merkitys.Ei ollut minunkaan autossa minkaanlaista massaa,maalauksen päällä, Ei varmaan haittais jos pesis ko.paikat ja ruutais tervaa sinne että sais kunnon hajut aikaan muutamaksi viikoksi.
Vaikea sanoa oisko,Jartuo:n auto mennyt vielä toiset 400000,ilman käsittelyäkin,joskin ei siitä varmaan haittaa ole,on ollut betonimyllykin tuossa taivasalla yli 23 vuotta ilman maalausta ja on vielä kovassa iskussa,joten teräksen laatu on siinä ratkaiseva,miten kestää pintaruostetta.
RP
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Division kirjoitti:Hyvinhän se sinkitys tuntuu toimivan ainakin sillan kaiteissa ja lyhtypylväissä sekä VAG-konsernin autoissa. Mitään näistä ei koskaan näe ruosteessa..
Kuva
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Petteri Kivimäki kirjoitti:
Division kirjoitti:Hyvinhän se sinkitys tuntuu toimivan ainakin sillan kaiteissa ja lyhtypylväissä sekä VAG-konsernin autoissa. Mitään näistä ei koskaan näe ruosteessa..
Kuva
En ole ennen moiseen törmännyt, jos kyseessä on sinkkikori.

Mikä malli tuo on? Vai onko sinkittämätön malli? Sinkkikori tuli golfiin ja passattiin 96-97 ja poloon olisko ollut 2000. Audeihin se tuli joskus 80-luvulla.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Golf IV lienee. Törmäsin tuolla volkkarisivustolla taannoin kun etsiskelin ruostevauriokorjausohjeita.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

Yhessä -04 passatissa oli myös takaluukku ihan ruosteessa.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Petteri Kivimäki kirjoitti: [ http://i166.photobucket.com/albums/u95/maketech/vr6%20kuvat/takapaa-005.jpg ]

Golf IV lienee. Törmäsin tuolla volkkarisivustolla taannoin kun etsiskelin ruostevauriokorjausohjeita.
Joo-o... :lol:
Kyseessähän näyttäis olevan Golf III (tai ainakin Golf IV:tä vanhempi volkkari) jossa ei sinkkikoria!
Neloskopassa on erilainen lukko ja lasinpyyhin kiinni itse lasissa, ei luukussa :idea:

Näissä väittelyissä parasta ajanvietettä on se kun aina ei edes puhuja itse tiedä mistä puhuu... :roll: :oops:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
akm8553
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 14.01.2009 08:53
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja akm8553 »

Kun meillä Suomessa auto kuin auto alkaa hapertumaan ajan ja kilometrien myötä, on hyvä pitää muistissa se, että tehdas ei ajattele kuin ehkä 0,3 prosentin verran meidän olosuhteita. Pääosa Mersuista menee Keski-Euorooppaan, joten suojaukset yms asiat ajatellaan tämän päämarkkina-alueen ehdoilla.

Muutaman Saksasta käytettynä tuodun auton läpi käyneenä eniten kiitosta on saanut aina hyvin säilynyt kori, mikä kertoo siitä, että olosuhteet etelässä on monin verroin armollisemmat mitä mitä meillä.

Ja huolenpidolla on aikas suuri merkitys: kun jaksaa pestä ja puunata autoa, se näkyy, viimeistään sitten 15 käyttövuoden jälkeen. Ja parasta huolenpitoa lienee tämän viestiketjun näyttämä esimerkki...
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

Audista muistan että -86 oli jo ikkunan alareunoihin asti sinkittyä ja myöhemmin koko korikin, ehkä -87 alkaen. Mutta siinäkään ei ollut ikuinen pelastus ruostetta vastaan vaan sinkkikerroksen päällä oli välttämätöntä olla maali kunnossa.
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

Division kirjoitti:En ole ennen moiseen törmännyt, jos kyseessä on sinkkikori.

Mikä malli tuo on? Vai onko sinkittämätön malli? Sinkkikori tuli golfiin ja passattiin 96-97 ja poloon olisko ollut 2000. Audeihin se tuli joskus 80-luvulla.
Isäni Passat Variant 1,9tdi 2000 on ainakin ruosteessa monesta kohtaa. Ei mitään mahdottoman suurta, mutta ruoste täplää kumminkin.
(koitan muistaa ottaa kuvia siitä joku päivä kun käyn morjenstamassa)
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Mulla on nurkissa vetokoukku, jossa roikkuu kiinni vanha Peugeot 405 farmari -90-luvun alusta. Ei kuki Pesonen, ei. Alustakin näyttää vähintäänkin ruosteettomalta. Sellasta. :?
nyffikaakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: La 19.01.2008 20:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nyffikaakoo »

RH kirjoitti:Mulla on nurkissa vetokoukku, jossa roikkuu kiinni vanha Peugeot 405 farmari -90-luvun alusta. Ei kuki Pesonen, ei. Alustakin näyttää vähintäänkin ruosteettomalta. Sellasta. :?
Kannattaa vähä kattella ettei se ruoste pääse leviämään siittä koukusta autoon... :lol:
Mikä-milloinkin-sattuu-mies mieluummin...
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Division kirjoitti:Hyvinhän se sinkitys tuntuu toimivan ainakin sillan kaiteissa ja lyhtypylväissä sekä VAG-konsernin autoissa. Mitään näistä ei koskaan näe ruosteessa.
Sinkki auttaa kiistatta ruostetta vastaan. Autoissa käytetyt sinkkikerroksen paksuudet vaihtelevat kuitenkin merkittävästi. Ohuimmat sinkitykset ovat alle 3 mikrometriä ja esim. Audissa muistaakseni jossain kohden jopa 10-12 mikroa. Lyhtypylväät ovat kuumasinkittyjä, jolloin sinkkikerroksen paksuus saattaa lähennellä jo 100 mikrometriä.

Ruotsissa julkaistiin joskus testi, jonka mukaan maantiesuola syö pohjoismaisissa olosuhteissa auton (suojaamatonta) sinkkikerrosta noin 3 mikronin vuosivauhtia.

Omistin joskus 90-luvun Audin, jossa oli ns. täyssinkkikori. Sen aikaisilla maaleilla tuntui olevan taipumus irrota sinkin päältä, jolloinka sinkkikerros alkoi pikkuhiljaa häipyä. Etenkin kynnysmuovien alta pelti oli jo hyvinkin lehtevää...

Sattuneesta syystä kiinnostaa tuo W211 sinkitys. Onko kukaan löytänyt "varmaa" tietoa, että ensimmäisissä yksilöissä olisi vähemmän sinkkiä kuin 2004 mallissa?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Kyllähän se rauta ruostuu kun olosuhteet ovat otolliset..

Audista tuli mieleen että joitakin vuosia sitten luin jostakin artikkelin joka käsitteli aihetta Audin kohdalla.
Audihan tunnetaan yleisesti automerkkinä joka kestää ruostumatta suhteellisen hyvin.
Salaisuus siihen ei ehkä olekaan korin hyvä sinkitys ym vaan rakanteiden suunnittelu.

Artikkelissa nimittäin kuvattiin nyt jo vanhaksi jääneen A4-mallin suunnitteluproisessia tältä osin.
Autolla ajettiin 100t km Audin omalla koeradalla. Rata oli "kyllästetty" kaikella mahdollisella sonnalla mikä auton metallirakenteita saattaa ruostuttaa,syövyttää tai muuten vahingoittaa. Koeajorupeaman jälkeen auto purettiin ja rakenteista etsittiin kohteita joihin lika ja sonta jää muhimaan..ja kun niitä löytyi, suunnittelijat kävivät uudelleen töihin ja rakenteita muutettiin siten että tämä moskan kertyminen rakenteisiin vältetään. Ja taas edessä oli uusi koeajo "suolakuraradalla"...purku..ja muutokset rakenteisiin..

Eli vaikuttaisi siltä että Audin salaisuus ei olekaan vahva sinkitys, vaan rakenteiden suunnittelu siten ettei lika, suola ja muu kosteus jää muhimaan rakenteisiin. Tietysti sinkityksellä ym on osansa asiassa, mutta ilmeisen suuri merkitys siis saattaa olla suunnittelulla.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Noniin, talvi ja loskakelit tuon homman puolesta saa tulla.
Kaikki pyöräkotelot on putsattu maalattu ja massattu.

Takapää oli ihan ok, siellä ei ollut samanlaisia rotankoloja kuin etupäässä.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: eroja vm.2003- 2004

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

r3333 kirjoitti:Onko vm.2004 parempi kori ( sinkitty ), kuin vm 2003 ?
jussilampi kirjoitti:
jartuo kirjoitti:Jos ajattelee niin tuo on ihan odotettavissa oleva tilanne.
4hunttia ajettu suomen teillä kesät ja talvet. Pellin suojana on pelkkä maali.
Kivet ja muut on hakannut muutaman vuoden, ei tuollaista voi merkin viaksi laittaa. Samaa rautaa ne tahtoo kaikissa olla.

Piti tsekata omastakin autosta,211 3/03 käytin eturenkaan pois en kyllä muoveja, ei minkäällaista ruosteen alkua havaittavissa samassa paikassa,joskin ajettu vajaa 70000km,joten näyttää kilsoilla olevan suuri merkitys.Ei ollut minunkaan autossa minkaanlaista massaa,maalauksen päällä, Ei varmaan haittais jos pesis ko.paikat ja ruutais tervaa sinne että sais kunnon hajut aikaan muutamaksi viikoksi.
Vaikea sanoa oisko,Jartuo:n auto mennyt vielä toiset 400000,ilman käsittelyäkin,joskin ei siitä varmaan haittaa ole,on ollut betonimyllykin tuossa taivasalla yli 23 vuotta ilman maalausta ja on vielä kovassa iskussa,joten teräksen laatu on siinä ratkaiseva,miten kestää pintaruostetta.

Auto on esitelty 2002,ja esittelyssä mainitaan että korirakenteessa on käytetty paljon erikoislujuusterästä,ja paino on lisääntynyt vaan 50kg painoa on saatu pienennettyä,käyttämällä mangneesiumia ja alumiinia mm.konepelti takaluukku ja etulokasuojat on alumiinia samoin vanteet.

Myöhemmissä malliuudistuksissa ei kyllä mainita mitään,sikityksen muutoksista,joten luulen että se on samallainen koko mallisarjassa,enkä ole kyllä vielä ruostunutta W211 nähnyt,jos autolla ajetaan yli 400000,ei ole mitenkään ihmeellistä jos maali kuluu joistakin kohdista,samoin kuin sinkitys.


1/2002: Uuden W211-korisen Esarjan ensiesittely.
3/2002: Mallin myynti alkaa. Mallistossa bensiinikäyttöiset moottorit E240 130 kW, E320 165 kW ja E500 225 kW sekä dieselmoottorit E220 CDI 110 kW ja E270 CDI 130 kW.
1/2003: T-farmarimallin esittely.
12/2003: Hiukkassuodatin kaikkiin nelisylinterisiin dieselmoottoreihin. 2/2004: Hiukkassuodatin E320 CDI -moottorin yhteyteen.
9/2004: Uusi E350 200 kW -bensiinimoottori.
9/2005: Dieselmoottorien huipulle E420 CDI 231 kW.
4/2006: E-sarjan päivitys, jonka yhteydessä parannettiin ohjaamossa rattia ja ilmastoinnin käyttöliittymää. Ulkoisia muutoksia on jäähdyttäjän säleikössä, takavaloissa ja sivupeileissä. Yhteensä uudistuksia on peräti 2 000, yhtenä teknisenä yksityiskohtana on ongelmia tuoneesta SPCjarrujärjestelmästä luopuminen.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Division kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Division kirjoitti:
araC280 kirjoitti:Eikö tässä w211 ole sinkkikoria.Jostain olin lukenevani.Annoitko hämähäkin jäädä asuskelemaan lokarin kaariin vai hääditkö pois :lol:
Vehon mukaan sinkkikori tuli samaan aikaan, kuin nanolakka, eli 2004.

Kukahan semmoista Veholla sanoo,onkait se W211 sinkitty kori,sehän tuli jo aikonaan 124:sen alakertataan sinkittys.Eikait sillä sinkityksellä kuitenkaan ole merkitystä jos sen hiekka-suolavesi kuluttaa pois,ja sen takia alusta on suojattu muovilevyillä.
Mitä se nanolakka on,tietääkseni vesiohenteinen lakka,ja mikä siitä tekee niin erikoisen,aikaisempaan lakkaan verrattuna,joka näyttää kyllä täysin virheettömältä ja moitteettomasti kiiltävän,vaikken ikinä ole käsinpessyt autoa,enkä vahannut,ainoastaan pikapesu koneessa käyttänyt tarvittaessa ja koneen ruutaama vaha.Samallaisen huolenpidon sai aikoinaan 12 vuotta 124:n eikä maalipinnassa ollut mitään moitetta.
Mercedes Benzin pelti/vauriokorjauksiin erikoistuneella Suutarilan Veholla tiskin takana istuva Herra X kertoi, että W211:n alkoi tulemaan 2003 sinkkikoreja ja 2004 alk. on kaikissa, jonka takia minulla ei olisi kiirettä korjata autossani olevaa maalivauriota, joka syntyi talvella ojaanajossa.

Perimätieto kertoo, että väyrysen edeltäjään tehtiin korinsuojakäsittely (sinkitys?) 4 kertaa ja väyryseen vain 2 kertaa. Siitä en tiedä, että miten W211:n se tehdään, mutta ainakin itselläni kaikki paikat, joihin kivet tai ovet on parkkihalleissa hakanneet, ovat pysyneet täysin kiiltävinä jo useamman vuoden.

Hyvinhän se sinkitys tuntuu toimivan ainakin sillan kaiteissa ja lyhtypylväissä sekä VAG-konsernin autoissa. Mitään näistä ei koskaan näe ruosteessa.

Nanolakka on ymmärtääkseni nanoteknologialla tuotettua pienipartikkelista lakkaa, joka ei lohkea/irtoa niin herkästi iskemistä, kun partikkelit sitovat toisensa kiinni normaalia paremmin. Ei se sen ihmeellisempää taikalakkaa ole.

Löytyihän se viimein Ruotsalaisten sivuilta Rostbetyg jossa W211 vm.2002 tutkittu ja mainitaan Galvanoinnin paksuudeksi,molemminpuolinen teräksen kalvanointi paksuus 8 migronia eli 8 mikrametriä ja sai ruortumisherkkyydessa arvosanan 4 eli saman mitä Audi,Samoin uusi W212 sai arvosanan 4,Maksimi arvosana 5,vertailuna W210 mainitaan ruostumisen syyksi mm.yksipuoleinen galvanointi ja huono maalaus saanut tutkimuksessa huonoimman mahdollisen arvosanan eli 1
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

nyffikaakoo kirjoitti:
RH kirjoitti:Mulla on nurkissa vetokoukku, jossa roikkuu kiinni vanha Peugeot 405 farmari -90-luvun alusta. Ei kuki Pesonen, ei. Alustakin näyttää vähintäänkin ruosteettomalta. Sellasta. :?
Kannattaa vähä kattella ettei se ruoste pääse leviämään siittä koukusta autoon... :lol:
Olet muuten ihan oikeassa :mrgreen:
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Mielenkiintoista oli tuossa ruotsalaisten testissä että Mercedes on ryhtynyt suorittamaan lisäsuojauksia Pohjoismaihin ja Kanadaan meneviin malleihin. Juurikin alkupään W211 ongelmien takia. Nämä ylimääräiset suojaukset on aloitettu syyskuussa 2003. :!:
Selittää ehkä jonkin verran niitä melko rapeita 211 joita on silmään sattunut. :idea:
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

jussilampi kirjoitti:Löytyihän se viimein Ruotsalaisten sivuilta Rostbetyg jossa W211 vm.2002 tutkittu ja mainitaan Galvanoinnin paksuudeksi,molemminpuolinen teräksen kalvanointi paksuus 8 migronia eli 8 mikrametriä ja sai ruortumisherkkyydessa arvosanan 4 eli saman mitä Audi,Samoin uusi W212 sai arvosanan 4,Maksimi arvosana 5,vertailuna W210 mainitaan ruostumisen syyksi mm.yksipuoleinen galvanointi ja huono maalaus saanut tutkimuksessa huonoimman mahdollisen arvosanan eli 1
Onko muista malleista vastaavia tietoja, esim w220 kiinnostaa miten on ollut alussa ja miten on muuttunut faceliftin ja nanolakan yhteydessä.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Matti R kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:Löytyihän se viimein Ruotsalaisten sivuilta Rostbetyg jossa W211 vm.2002 tutkittu ja mainitaan Galvanoinnin paksuudeksi,molemminpuolinen teräksen kalvanointi paksuus 8 migronia eli 8 mikrametriä ja sai ruortumisherkkyydessa arvosanan 4 eli saman mitä Audi,Samoin uusi W212 sai arvosanan 4,Maksimi arvosana 5,vertailuna W210 mainitaan ruostumisen syyksi mm.yksipuoleinen galvanointi ja huono maalaus saanut tutkimuksessa huonoimman mahdollisen arvosanan eli 1
Onko muista malleista vastaavia tietoja, esim w220 kiinnostaa miten on ollut alussa ja miten on muuttunut faceliftin ja nanolakan yhteydessä.

Viimeinen vm.2000 W2002,saanut hurrien testaamana arvosanan 2,vähän ihmetyttää kun kaverilla 1994 kontiksessa,joskin vähän ajettu ja tervattu!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

barton kirjoitti:Mielenkiintoista oli tuossa ruotsalaisten testissä että Mercedes on ryhtynyt suorittamaan lisäsuojauksia Pohjoismaihin ja Kanadaan meneviin malleihin. Juurikin alkupään W211 ongelmien takia. Nämä ylimääräiset suojaukset on aloitettu syyskuussa 2003. :!:
Selittää ehkä jonkin verran niitä melko rapeita 211 joita on silmään sattunut. :idea:

Ois tosi mielenkiintoista nähdä kuvia niistä rapeista,ilmeisesti tarkoitat ruostuneista W211 autoista, ihme homma vaikka Jortuankin auto kiiltää kuin pässin munat vaikka kohta puoli milliä ajettu,taitaa olla kuvat satu setällä kattelussa!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Ei kanssa ole silmiin sattunut yhtään ruosteista W211:stä.
Varmaan niitäkin on, mutta yleensä kun näkee w211:n niin ne kiltää niin hemmetisti.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
Arno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: Su 06.02.2005 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Arno »

jartuo kirjoitti:Ei kanssa ole silmiin sattunut yhtään ruosteista W211:stä.
Varmaan niitäkin on, mutta yleensä kun näkee w211:n niin ne kiltää niin hemmetisti.
En itsekään ole kyllä pahemmin tavannut ruosteisia W211-mallin autoja, enkä kuullut edes liikaa tarinoita, että mitä sieltä pohjamuovien alta on löytynytkään. En tietenkään vetoa löisi, etteikö omassani voisi ruosteenalkua jossain pohjamuovien alla olla.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Vastaa Viestiin