Peräkokemuksia

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Vieras

Peräkokemuksia

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ensimmäiset kokemukset tuosta 3.07 perästä on sitten saatu...

Ennen kun sai posotella mittarin mukaan 90:tä, jotta oikea nopeus oli 80km/h, niin nykyisin tuo nopeus saavutetaan mittarilukemalla 70km/h, koneen kiertäessä noin 2400rpm.

On muuten varsinaista köröttämistä tuo 80km/h :wink:
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Hienoa

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Hyvä juttu, että pelittää.

Itselläkin olis haaveissa saada tohon 300D:hen pitempi perä. Hyvin jaksaisi viedä harvemmallakin. Maantiajoa on kuitenkin suurinosa kilometreistä. Taitaa jäädä kuitenkin haaveeksi rahan puutten vuoksi. jos tuo nykyinen lopullisesti poksahtaisi, niin sitten...

300SEA:hen taasen kävisi hyvin manuaalin perä. Muistaakseni manuaalissa on pikkasen harvempi. Jukka N. kertokoon paljonko nelosella kiertää 100:ssa, mulla kiertää n. 2950.

Vitosen kierroslukuja ei tartte edes sanoa.... :(
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Peristä.

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Alkuperäinen perävälitys oli 3.92 ja taitaa olla yleisin W123:ssakin, ainakin kiisselivehkeissä.
Vaihdoin W115 bensavehkeestä 3.69 perän ja mittarivirhe (10%) korjaantui.

Onko toi 3.07 perä normaali W123 bensaperä vai joku erikoisperä?
Ei taida olla W115 muita periä (kuin 3.92 & 3.69), W123 perä käy kyllä suoraan...?

(paremmin tietävät korjatkoon :P )

Ps. Jos joku tietäs jossain olevan ylimääräisen 3.07-perän niin olisin myös kiinnostunut.
("hyvät perät" on näköjään kysyttyjä :) )
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: Peristä.

Viesti Kirjoittaja PM »

lajunen kirjoitti:("hyvät perät" on näköjään kysyttyjä :) )
Kummasti tuo katse keskittyy noihin periin kesän tullessa.
Kyllä perällä riittää juu kysyntää näin keväisin. Varsinkin kun otetaan käyttöön sileemmät gummit, niin vauhti vaan kasvaa. Kyllä siinä kierrokset alkaa nousemaan hieman turhan korkeiksi, jos perä on liian tiuha. Ties vaikka pumppu poksahtais... :wink:
Vaikka ei kyllä väljä peräkään mukava ole... :cry:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Hienoa

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

W126 kirjoitti: 300SEA:hen taasen kävisi hyvin manuaalin perä. Muistaakseni manuaalissa on pikkasen harvempi. Jukka N. kertokoon paljonko nelosella kiertää 100:ssa, mulla kiertää n. 2950.
Vitosen kierroslukuja ei tartte edes sanoa.... :(
Nyt muisti yrittää palailla pätkittäin, mutta eikös tämän kysymysen osalta tultu :shock: joskus muinoin siihen tulokseen, että sekä tomaatissa ja manuaalissa neloset ovat suoria välityksiä ja käytännön kyyditkin olivat samoja "nelosilla". Siten myös perävälitys olisi sama ja ero syntyy sitten manuaalin vitosen ylivaihteesta. Tsekkaan nyt kuitenkin tämän tuossa kotomatkalla, kun on kesärenkaatkin alla.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vieras

Re: Peristä.

Viesti Kirjoittaja Vieras »

lajunen kirjoitti: Onko toi 3.07 perä normaali W123 bensaperä vai joku erikoisperä?
W123:sta 3.07 välitys löytyy turbodieselin alta (harvinainen).
Tuo on myös pesältään erilainen, eli tuota perää ei saa asennettua toisella välityksellä olleeseen pesään.

Ei ole vielä päässyt pitemmällä matkalla kokeilemaan, mutta kokonaisvälitysten pitäisi nyt sopia muutenkin paremmin matkantekoon.
Ennen kun satasen vauhdissa lähti ohi, niin tomaatti vaihtoi kolmoselle, jolla ei auto kuitenkaan enää kiihtynyt kun kierrokset olivat jo liian korkealla.
Nyt tuo samainen kohta on siirtynyt 120km/h nopeuteen :D
lajunen kirjoitti: Ps. Jos joku tietäs jossain olevan ylimääräisen 3.07-perän niin olisin myös kiinnostunut.
("hyvät perät" on näköjään kysyttyjä :) )
Näin on :wink:
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

joo..

Viesti Kirjoittaja jarski »

200D koneen aikaan oli w123:ssa aluksi 3.92 perä. Oli muuten ihan hyvä, mutta ulisi aivan älyttömästi. :x Sitten vaihdoin 3.69 perän ja auto tuntui yhtä "pirteältä" kuin ennen, mutta koneessa oli vähemmän kierroksia maantiellä. :D Sitten vaihdoin 80hv 300D-koneen, muuten hyvä, mutta koneessa oli kierroksia riittävästi maantieajossa. (ainakin 150km/h jälkeen. :mrgreen: Nyt keväällä laitoin autoon 300D:hen kuuluvan 3.46 perän (samalla kun vaihdoin 88hv 300D-koneen) Tuntuisi aika sopivalta tuohon. Vielä kun renkaat on kokoa 215/55x16. Mittarivirhe on nyt 5km/h kalliimpaan suuntaan. Ihmettelinkin jo, kun ennen ajoin 80:n alueella 90-95km/h lasissa ja peränvaihdon jälkeen oli lasissa samanverran ja autot alkoivat tulla perä edellä vastaan.. :lol: Mutta viimeviikolla selvisi sitten syy, kun ajoin nopeudennäyttö taulun ohi.
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Re: Peristä.

Viesti Kirjoittaja jarski »

lajunen kirjoitti:Alkuperäinen perävälitys oli 3.92 ja taitaa olla yleisin W123:ssakin, ainakin kiisselivehkeissä.
Vaihdoin W115 bensavehkeestä 3.69 perän ja mittarivirhe (10%) korjaantui.

Onko toi 3.07 perä normaali W123 bensaperä vai joku erikoisperä?
Ei taida olla W115 muita periä (kuin 3.92 & 3.69), W123 perä käy kyllä suoraan...?

(paremmin tietävät korjatkoon :P )

Ps. Jos joku tietäs jossain olevan ylimääräisen 3.07-perän niin olisin myös kiinnostunut.
("hyvät perät" on näköjään kysyttyjä :) )
Meinasitkos laittaa sen 3.07 perän tuohon 220D:hen? Epäilisin, että se on jo liian harva siihen. w123 300D:n 3.46 perä olisi ehkä parempi vaihtoehto. Sama perä (3.46) on ehkä saattanut olla myös w115 240D 3.0 malleissa. W123:n perä käy kyllä suoraan, mutta niiden prikkojen kanssa täytynee askarrella, joista kirjoitin vetari-keskustelussa. Riippuu mistä vuosimallista perän vaihtaa...
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Tsekattu

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

W126 kirjoitti: Muistaakseni manuaalissa on pikkasen harvempi. Jukka N. kertokoon paljonko nelosella kiertää 100:ssa, mulla kiertää n. 2950.
Juu, niin se meni, että aikanaan epäilimme manuaalin perän olevan harvempi. Mutta kyllä eilissehtoon kliiniset tutkimukset osoittivat, että nelosella myös manuaalin kiepit ovat juuri 2950 eli viisarin leveyden verran alle 3000 rpm satasen mittarinopeudessa. Siis perät ovat samat ja neloset suorat. Tomaatti-Ässän matkavauhdin kierroksia ei siis ole saaminen alemmas kuin toisen mallin perällä. Veikkaanpa, että 420:n välitys on jo pidempi :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Tsekattu

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Jukka N. kirjoitti:
W126 kirjoitti: Muistaakseni manuaalissa on pikkasen harvempi. Jukka N. kertokoon paljonko nelosella kiertää 100:ssa, mulla kiertää n. 2950.
Juu, niin se meni, että aikanaan epäilimme manuaalin perän olevan harvempi. Mutta kyllä eilissehtoon kliiniset tutkimukset osoittivat, että nelosella myös manuaalin kiepit ovat juuri 2950 eli viisarin leveyden verran alle 3000 rpm satasen mittarinopeudessa. Siis perät ovat samat ja neloset suorat. Tomaatti-Ässän matkavauhdin kierroksia ei siis ole saaminen alemmas kuin toisen mallin perällä. Veikkaanpa, että 420:n välitys on jo pidempi :shock:
Sama on peli muuten myös M103-tomaatti-W124-yhdistelmässä. Eli tuosta välimallin sarjasta ei kannata edes teoriassakaan kai etsiä vaihtoehtovälityksisiä periä...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Tack

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No hyvä sitten, meinasin meinaan meinata juuri laittaa oletusheiton jutun jatkoksi - jotain siihen suuntaan, että olisiko W124-sarjan yhteydessä M103 + tomaatissa perä eri välityksillä....

Olisi nimittäin voinut hyvällä tahdolla arvella, että kevyemmässä moottori-koriyhdistelmässä perävälitystä on "höllätty" taloudellisuuden nimissä suorituskyvyn silti enempiä kärsimättä, ainakaan W126-koppaan verrattuna.

Mutta näinhän ne synergiaedut eritoten Mersun tuotannossa toteutuvat. On jopa eri W-sarjojen kesken sen verran paljon yhteistä ettei sitä äkkinäinen uskoisikaan :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Tack

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Jukka N. kirjoitti:No hyvä sitten, meinasin meinaan meinata juuri laittaa oletusheiton jutun jatkoksi - jotain siihen suuntaan, että olisiko W124-sarjan yhteydessä M103 + tomaatissa perä eri välityksillä....

Olisi nimittäin voinut hyvällä tahdolla arvella, että kevyemmässä moottori-koriyhdistelmässä perävälitystä on "höllätty" taloudellisuuden nimissä suorituskyvyn silti enempiä kärsimättä, ainakaan W126-koppaan verrattuna.

Mutta näinhän ne synergiaedut eritoten Mersun tuotannossa toteutuvat. On jopa eri W-sarjojen kesken sen verran paljon yhteistä ettei sitä äkkinäinen uskoisikaan :shock:
Jep. JOskus olen hiljaisen päivän ratoksi leikitellyt ajatuksella, että pitäisikö oikein esim Merteilin tms. sivuilta vertailla, paljonko yhteisillä varaosanumeroilla on osia eri mallisarjoihin. Etenkin W201/W124-koreissa kun joku on väittänyt olevan yhteisiä nippeleitä jopa enemmän kuin erilaisia. Tiedä siitä sitten... :?:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Lisää peristä.

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

jarski kirjoitti: Meinasitkos laittaa sen 3.07 perän tuohon 220D:hen? Epäilisin, että se on jo liian harva siihen. w123 300D:n 3.46 perä olisi ehkä parempi vaihtoehto. Sama perä (3.46) on ehkä saattanut olla myös w115 240D 3.0 malleissa. W123:n perä käy kyllä suoraan, mutta niiden prikkojen kanssa täytynee askarrella, joista kirjoitin vetari-keskustelussa. Riippuu mistä vuosimallista perän vaihtaa...
On se tähän toi 3.69 ihan tarpeeks harva tällä koneella mutta kotona olis 240D lohko ja käsittääkseni sen sais vaihdettua 220D:n lohkon tilalle, siis 220D:n yläpäällä yms hiluilla. :?:

Lisäksi etsiskelen "puhallinta" sille pariksi, niin silloin vois olla järkeä vaihtaa peräkin. Nyt kun on tottunu ettei 220D/3.69 oo mikään tykki niin 240D Turbon /3.46 ei luulis olevan ainakaan hitaampi. :?

Niin orggismersujen kannattajille kerrottakoon että puhaltimen asennus ei (kuulemma) vaadi koneen purkamista ja alkuperäset vermeet on suht helposti palautettavissa. (tämän varmaan jo tiesittekin :P )
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Hienoa

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Jukka N. kirjoitti:
W126 kirjoitti: 300SEA:hen taasen kävisi hyvin manuaalin perä. Muistaakseni manuaalissa on pikkasen harvempi. Jukka N. kertokoon paljonko nelosella kiertää 100:ssa, mulla kiertää n. 2950.
Vitosen kierroslukuja ei tartte edes sanoa.... :(
Nyt muisti yrittää palailla pätkittäin, mutta eikös tämän kysymysen osalta tultu :shock: joskus muinoin siihen tulokseen, että sekä tomaatissa ja manuaalissa neloset ovat suoria välityksiä ja käytännön kyyditkin olivat samoja "nelosilla". Siten myös perävälitys olisi sama ja ero syntyy sitten manuaalin vitosen ylivaihteesta. Tsekkaan nyt kuitenkin tämän tuossa kotomatkalla, kun on kesärenkaatkin alla.
4:n on suora mersuissa aina. Se on selviö, mutta nimenomaan perissä oli meillä eroa.... Tai sitten kierrokset oli ihan samat.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Hienoa

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

W126 kirjoitti: 4:n on suora mersuissa aina. Se on selviö, mutta nimenomaan perissä oli meillä eroa.... Tai sitten kierrokset oli ihan samat.
W126 kirjoitti:
Muistaakseni manuaalissa on pikkasen harvempi. Jukka N. kertokoon paljonko nelosella kiertää 100:ssa, mulla kiertää n. 2950.

Juu, niin se meni, että aikanaan epäilimme manuaalin perän olevan harvempi. Mutta kyllä eilissehtoon kliiniset tutkimukset osoittivat, että nelosella myös manuaalin kiepit ovat juuri 2950 eli viisarin leveyden verran alle 3000 rpm satasen mittarinopeudessa. Siis perät ovat samat. Tomaatti-Ässän matkavauhdin kierroksia ei siis ole saaminen alemmas kuin toisen mallin perällä. Veikkaanpa, että 420:n välitys on jo pidempi
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Re: Hienoa

Viesti Kirjoittaja jarski »

W126 kirjoitti:Hyvä juttu, että pelittää.

Itselläkin olis haaveissa saada tohon 300D:hen pitempi perä. Hyvin jaksaisi viedä harvemmallakin. Maantiajoa on kuitenkin suurinosa kilometreistä. Taitaa jäädä kuitenkin haaveeksi rahan puutten vuoksi. jos tuo nykyinen lopullisesti poksahtaisi, niin sitten...

300SEA:hen taasen kävisi hyvin manuaalin perä. Muistaakseni manuaalissa on pikkasen harvempi. Jukka N. kertokoon paljonko nelosella kiertää 100:ssa, mulla kiertää n. 2950.

Vitosen kierroslukuja ei tartte edes sanoa.... :(
Onkos 300D:ssäsi varmasti 3.46-perä? Välityssuhdeluku löytyy perän vasemmasta alanurkasta, takaapäin katsottuna. Minkäs kokoiset renkaat ovat? Ettei vaan olis jotkut 175/70x14... Tuossa päivällä laskeskelin joutessani, että jos vaihtaa 175/80x14 renkaiden tilalle 205/65x15:set, niin olisi sama, kuin antaisi 175:n olla ja vaihtaisi 3.29 välitteisen perän 3.46:n tilalle. :roll: Tietystihän voisit kokeilla vaihtaa Ässästä pyörät taakse (eikös ne ole kokoa 205/65x15?) ja katsoa miten sitten kiertää...
w115,123,124,126,210 yms.
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Hienoa

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

jarski kirjoitti:
W126 kirjoitti:Hyvä juttu, että pelittää.

Itselläkin olis haaveissa saada tohon 300D:hen pitempi perä. Hyvin jaksaisi viedä harvemmallakin. Maantiajoa on kuitenkin suurinosa kilometreistä. Taitaa jäädä kuitenkin haaveeksi rahan puutten vuoksi. jos tuo nykyinen lopullisesti poksahtaisi, niin sitten...

300SEA:hen taasen kävisi hyvin manuaalin perä. Muistaakseni manuaalissa on pikkasen harvempi. Jukka N. kertokoon paljonko nelosella kiertää 100:ssa, mulla kiertää n. 2950.

Vitosen kierroslukuja ei tartte edes sanoa.... :(
Onkos 300D:ssäsi varmasti 3.46-perä? Välityssuhdeluku löytyy perän vasemmasta alanurkasta, takaapäin katsottuna. Minkäs kokoiset renkaat ovat? Ettei vaan olis jotkut 175/70x14... Tuossa päivällä laskeskelin joutessani, että jos vaihtaa 175/80x14 renkaiden tilalle 205/65x15:set, niin olisi sama, kuin antaisi 175:n olla ja vaihtaisi 3.29 välitteisen perän 3.46:n tilalle. :roll: Tietystihän voisit kokeilla vaihtaa Ässästä pyörät taakse (eikös ne ole kokoa 205/65x15?) ja katsoa miten sitten kiertää...
Renkaat on ihan oikeat 175/80 R14 ja mittarivirhe on minimaalinen 5km/h satasessa.
Eihän tuo niin hirveesti kierrä vielä alta 120km/h, mutta vähemmänkin voisi :)
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Perästä kuuluu

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Noista 126-ässien peränvälityksistä sen verta, että vuosi '81 oli eräänlainen rajavuosi. Silloin Stuttgartissa iski päälle tämä "energiansäästöohjelma", jonka yhtenä tuotteena oli kasikoneisten peränvälitysten rustaaminen uuteen uskoon.Tahtoopi sanoa sitä, että 380: 3,27 -> 2,47 ja 500: 2,82 -> 2,24. Facelift-mallistossa 420:sen välitys oli jo 380:stä tuttu 2,47 ja 500:ssa myös hyväksi havaittu varsinainen aavikkovälitys 2,24. Se mikä on mielenkiintoista, on 560:sen välitys: ilmeisesti malliin oli haettu vähän sporttisuutta, sillä välitys oli muita kaseja tiuhempi eli 2,65.

Jos vertaa automaatti-300:sta ja 420:stä, niin peränvälitykset tuovat maantieajoon aika erilaisen tuntuman. Kutonen kiertää satasessa jo melkein 3000 kun pikkulohkokin työskentelee pikkulaiskasti 2000:n paikkeilla. 8) Katselin joskus joitain kierrosluku/nopeus-taulukoita, ja niiden mukaan siinä missä automaatti-300:nen kiertää 140km/h:ssa 4000r/min, niin 500:nen kulkee samoilla kierroksilla jo kahtasataa. Tämä kertoo vain sen, että ilmeisesti 126-mallistosta 500:nen on yksi leppoisammista maatiekiitäjistä. :idea:

W124-malliston 300E:ssä on peränvälitys vastaavakoneista ässää pidempi. Eemelissä se on 3,07.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Lauri S.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 20.09.2003 10:29

Viesti Kirjoittaja Lauri S. »

Onko noissa W124 200 dieselin 4 -ja 5-vaihteisissa 100km/h:ssa saman verran kierroksia, vai onko 5-vaihteisessa tuo viitonen niin kuin yli vaihde?

Paljonko on kierroksia/100km/h nelivaihteisessa versiossa?
Avatar
Joni P.
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 390
Liittynyt: Ma 11.08.2003 01:52
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Lisää peristä.

Viesti Kirjoittaja Joni P. »

lajunen kirjoitti: Lisäksi etsiskelen "puhallinta" sille pariksi, niin silloin vois olla järkeä vaihtaa peräkin. Nyt kun on tottunu ettei 220D/3.69 oo mikään tykki niin 240D Turbon /3.46 ei luulis olevan ainakaan hitaampi. :?

Niin orggismersujen kannattajille kerrottakoon että puhaltimen asennus ei (kuulemma) vaadi koneen purkamista ja alkuperäset vermeet on suht helposti palautettavissa. (tämän varmaan jo tiesittekin :P )
No niin!
ei muuta kuin kunnon projekti käyntiin ;)

Ja kyllä mersun kone sen kestää...

Itse olen jo 9000km ajanut ahtamisen jälkeen ja hyvin toimii.
pedro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ma 21.04.2003 01:14
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pedro »

lateri112 kirjoitti:Onko noissa W124 200 dieselin 4 -ja 5-vaihteisissa 100km/h:ssa saman verran kierroksia, vai onko 5-vaihteisessa tuo viitonen niin kuin yli vaihde?

Paljonko on kierroksia/100km/h nelivaihteisessa versiossa?
Eikös se mene niin, että molemmissa laatikoissa on nelosella samat kierrokset ja viitonen on sitten siihen päälle maantiekulutusta tiputtamaan?

Paha sanoa niistä kierroksista kun aika harvalla on 200D:ssä varvimittaria :P
Tai ei minulla ainakaan ole.. :?
Onko niitä ylipäätään missään?
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Projektia pukkaa...

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

pepemon kirjoitti:
lajunen kirjoitti: Lisäksi etsiskelen "puhallinta" sille pariksi, niin silloin vois olla järkeä vaihtaa peräkin. Nyt kun on tottunu ettei 220D/3.69 oo mikään tykki niin 240D Turbon /3.46 ei luulis olevan ainakaan hitaampi. :?

Niin orggismersujen kannattajille kerrottakoon että puhaltimen asennus ei (kuulemma) vaadi koneen purkamista ja alkuperäset vermeet on suht helposti palautettavissa. (tämän varmaan jo tiesittekin :P )
No niin!
ei muuta kuin kunnon projekti käyntiin ;)

Ja kyllä mersun kone sen kestää...

Itse olen jo 9000km ajanut ahtamisen jälkeen ja hyvin toimii.
Projektia on useampiakin menossa...kun sais jotain valmiiksikin. :?

Turbon ja 3.07-perän olen jos saanut hommattua mutta itse korin laittaminen on kesken. Auto on maalattu mutta kaikki sisustat pitäisi pikku hiljaa myös koota ja samalla vaihtaa tuulilasia yms. Moottorin kimppuun pääsen nyt talven aikana tai ensi kesänä...
Eipähän ole ainakaan ajankäyttöongelmia! :)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Vastaa Viestiin