MB e 250d -96
MB e 250d -96
Moro!
Mitäs asiantuntijat tuumaa tollasesta pirssistä? Ko vekotin on automaatti ja sillä on kurvailtu n. 350000 km. Ko pirssi siis on 124 korilla(facelift).
Lähinnä haluaisin tietää miten nuo vermeet on pelanneet automaattilaatikolla? Onko tuo kilometrimäärä jo sellanen ettei kannata alkaa millekään?
Mitäs asiantuntijat tuumaa tollasesta pirssistä? Ko vekotin on automaatti ja sillä on kurvailtu n. 350000 km. Ko pirssi siis on 124 korilla(facelift).
Lähinnä haluaisin tietää miten nuo vermeet on pelanneet automaattilaatikolla? Onko tuo kilometrimäärä jo sellanen ettei kannata alkaa millekään?
mulla on samanlainen mutta manuaalilaatikolla, ajettu 620tkm. Toki auto on ollu jo ajat kakkosautona eikä mittariin tuu kun n.20tkm vuodessa mutta silti vois sanoa että uskaltaa lähteä kauemmaski. Syöttöpumppu on ny menossa remppaan mutta koneen puolesta enemmän ku kunnossa. Öljyä katoaa alle puoli litraa vaihtovälin aikana eikä mitkää muutkaa nesteet katoile mihkään. Jotta ei kai tuossa sun kattomassa kannata vielä kilometrejä murehtia 

Re: MB e 250d -96
Eijjole. Kuluvia osia tietty joutuu laittamaan, kuten jarruja, hihnoja jne.Kaiffari kirjoitti:Moro!
Mitäs asiantuntijat tuumaa tollasesta pirssistä? Ko vekotin on automaatti ja sillä on kurvailtu n. 350000 km. Ko pirssi siis on 124 korilla(facelift).
Lähinnä haluaisin tietää miten nuo vermeet on pelanneet automaattilaatikolla? Onko tuo kilometrimäärä jo sellanen ettei kannata alkaa millekään?
Alustassa alkaa olla perushuollon paikka tuohon matkaan, takapään puslat ja etupään herkimmät nivelet kun vaihtaa, ajo muuttuu jo kummasti.
Omalla, 362 000 ajetulla tempaistiin juuri viikonloppuna 760 km tauluun ihan vapaa-ajan ajoa, nyt tällä viikolla tullee työajoa noin 800 km ja viikonloppuna mentäneen mökille, taas 200 km lisää.
Että on niissä vielä ajamista...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: MB e 250d -96
Morotaas!
Meinaan vaan että noita automaattikamppeita taitaa olla kuitenkin tuolla korilla aika vähän liikenteessä, että mitäs tuosta laatikkopuolesta ootta mieltä. Ittellä on -89 250 D, ajettu 420000 ja hyvin se pelaa, ei sen puoleen.
[quote="Kaiffari"]Moro!
Mitäs asiantuntijat tuumaa tollasesta pirssistä? Ko vekotin on automaatti ja sillä on kurvailtu n. 350000 km. Ko pirssi siis on 124 korilla(facelift).
Lähinnä haluaisin tietää miten nuo vermeet on pelanneet automaattilaatikolla? Onko tuo kilometrimäärä jo sellanen ettei kannata alkaa millekään?[/quote]
Meinaan vaan että noita automaattikamppeita taitaa olla kuitenkin tuolla korilla aika vähän liikenteessä, että mitäs tuosta laatikkopuolesta ootta mieltä. Ittellä on -89 250 D, ajettu 420000 ja hyvin se pelaa, ei sen puoleen.
[quote="Kaiffari"]Moro!
Mitäs asiantuntijat tuumaa tollasesta pirssistä? Ko vekotin on automaatti ja sillä on kurvailtu n. 350000 km. Ko pirssi siis on 124 korilla(facelift).
Lähinnä haluaisin tietää miten nuo vermeet on pelanneet automaattilaatikolla? Onko tuo kilometrimäärä jo sellanen ettei kannata alkaa millekään?[/quote]
Re: MB e 250d -96
Kaiffari kirjoitti:Moro!
Mitäs asiantuntijat tuumaa tollasesta pirssistä? Ko vekotin on automaatti ja sillä on kurvailtu n. 350000 km. Ko pirssi siis on 124 korilla(facelift).
Lähinnä haluaisin tietää miten nuo vermeet on pelanneet automaattilaatikolla? Onko tuo kilometrimäärä jo sellanen ettei kannata alkaa millekään?


MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Minulla oli E250D automaatti -95 jolla ajettu 630000 km, nykyisellä omistajalla on kertynyt kilometrejä lisää niin että tällä hetkellä mennään noin 750000 lukemissa.
Hyvin on toiminut, perä laakeroitiin eikä muuta isompaa.
Mainitut 350tkm eivät ole mitään tuolle autolle jos sitä on pidetty asianmukaisesti ja huollettu ajallaan.
Kierroksiahan noissa on liian (häiritsevän) paljon matka-ajossa ja ilmastoinnin kompuran kytkeytyminen "nyykäyttää" konetta tuntuvasti.
Hyvin on toiminut, perä laakeroitiin eikä muuta isompaa.
Mainitut 350tkm eivät ole mitään tuolle autolle jos sitä on pidetty asianmukaisesti ja huollettu ajallaan.
Kierroksiahan noissa on liian (häiritsevän) paljon matka-ajossa ja ilmastoinnin kompuran kytkeytyminen "nyykäyttää" konetta tuntuvasti.
wiimax.fi
Miten muuten tuo automaatti kulutuksen puolesta, kun kone pyörii selvästi lujempaa maantielläkin?dealer kirjoitti:
Kierroksiahan noissa on liian (häiritsevän) paljon matka-ajossa ja ilmastoinnin kompuran kytkeytyminen "nyykäyttää" konetta tuntuvasti.
lähes OT
Ajoin muuten tänään noin 80 km pätkän 90-luvun loppupuolen Omegaa, kahden litran bensakoneella. Auto oli noin 330 tkm ajettu ja ainakin ulkopuolelta jo sen verran rujo, että ei varmaan parhaalla pidolla ollut. Ruoste kukki komeasti, valoja oli pimeänä ja takapäästä kuului mystistä kolinaa.
Ei se odotetun kehno ollut, kone veti hyvin, auto oli suht hiljainen ja mutkaisella osuudella ihan ok ajettava. Erityishuomiona mainittaokon, että poljinten käyttö oli heti helppoa; tuntuma oli oikein hyvä.
Silti harkitsisin kahdesti, että lähtisin siitä tai vastaavasta enää rahalla ajoautoa tekemään (ei niin, että olisi aiekaan) -- monenlaista 124:aa olen nähnyt ja kokenut, mutta ei niihin tunnu millään saavan samaa loppuun poljetun tuntua kuin mikä tässä jo oli.
Silti tämä Omega oli vielä esim. koriltaan paljon äänettömämpi kuin moni muu auto olisi.

lähes OT:n loppu
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Eli tuo automaattilaatikko ei ole riski noissa vermeissä.
Aku P meinasi ettei ole juuri törmännyt aivan rouskuihin 124:iin. Ittellä on ollut parit 124:t ja on niillä ollut tosi hyvä ajaa. Mutta on niitä sellasiakin joista tietää heti kun siihen istuu, että ei kiitos. Tällanen löytyy esim http://www.er-wo.fi/vinfo15.asp?vid=CBA463.
Kiitos taas hyvistä kommenteista.
Aku P meinasi ettei ole juuri törmännyt aivan rouskuihin 124:iin. Ittellä on ollut parit 124:t ja on niillä ollut tosi hyvä ajaa. Mutta on niitä sellasiakin joista tietää heti kun siihen istuu, että ei kiitos. Tällanen löytyy esim http://www.er-wo.fi/vinfo15.asp?vid=CBA463.
Kiitos taas hyvistä kommenteista.
Reilu tuhat km ainakin minä pääsin tankillisella.dealer kirjoitti:Muistelen että kulutus oli 6,5-7,0 luokkaa mutta eipä voi enää varmaksi sanoa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
No, ainakin niistä tietää että tässä sitä olisi vähän laittoa ennen kuin ajoauton saa.Kaiffari kirjoitti:Eli tuo automaattilaatikko ei ole riski noissa vermeissä.
Aku P meinasi ettei ole juuri törmännyt aivan rouskuihin 124:iin. Ittellä on ollut parit 124:t ja on niillä ollut tosi hyvä ajaa. Mutta on niitä sellasiakin joista tietää heti kun siihen istuu, että ei kiitos. Tällanen löytyy esim http://www.er-wo.fi/vinfo15.asp?vid=CBA463.
Kiitos taas hyvistä kommenteista.
Mutta tosiaan, tuo oma karvalakki-300TD on toiminut kiitettävästi tässä minun käytössä: 1000 km/ viikko työmatka-ajoa ja viikonloppuisin 0-400 km vielä siihen nokkiin.

Tuhatta kilsaa ei kyllä pääse tankillisella, ei sitten millään. 900 kohdalla alkaa hirvittää

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Pääsin MB 250 Dllä kun ajelin lappiin nopeusrajoituksien puitteissa. Laske 6 lt sadalla ja tankissa on 65 litraa. Tämä nykyinenkään ei kuluta yhtään enempää pitkällä matkalla vaikka on 320. Kuluttaahan Mersu 250 kaupunkiajossa varmaan 9-10 lt sadalla mutta tarkoitin pitkällä matkalla ja yksin ilman lihavaa muijaa ja kakaroita.Aku P kirjoitti:No, ainakin niistä tietää että tässä sitä olisi vähän laittoa ennen kuin ajoauton saa.Kaiffari kirjoitti:Eli tuo automaattilaatikko ei ole riski noissa vermeissä.
Aku P meinasi ettei ole juuri törmännyt aivan rouskuihin 124:iin. Ittellä on ollut parit 124:t ja on niillä ollut tosi hyvä ajaa. Mutta on niitä sellasiakin joista tietää heti kun siihen istuu, että ei kiitos. Tällanen löytyy esim http://www.er-wo.fi/vinfo15.asp?vid=CBA463.
Kiitos taas hyvistä kommenteista.
Mutta tosiaan, tuo oma karvalakki-300TD on toiminut kiitettävästi tässä minun käytössä: 1000 km/ viikko työmatka-ajoa ja viikonloppuisin 0-400 km vielä siihen nokkiin.![]()
Tuhatta kilsaa ei kyllä pääse tankillisella, ei sitten millään. 900 kohdalla alkaa hirvittää
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.