MB e 250d -96

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kaiffari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 15.08.2009 09:12
Paikkakunta: Oulu

MB e 250d -96

Viesti Kirjoittaja Kaiffari »

Moro!

Mitäs asiantuntijat tuumaa tollasesta pirssistä? Ko vekotin on automaatti ja sillä on kurvailtu n. 350000 km. Ko pirssi siis on 124 korilla(facelift).
Lähinnä haluaisin tietää miten nuo vermeet on pelanneet automaattilaatikolla? Onko tuo kilometrimäärä jo sellanen ettei kannata alkaa millekään?
janne06
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 124
Liittynyt: La 08.11.2008 12:35
Paikkakunta: 06

Viesti Kirjoittaja janne06 »

mulla on samanlainen mutta manuaalilaatikolla, ajettu 620tkm. Toki auto on ollu jo ajat kakkosautona eikä mittariin tuu kun n.20tkm vuodessa mutta silti vois sanoa että uskaltaa lähteä kauemmaski. Syöttöpumppu on ny menossa remppaan mutta koneen puolesta enemmän ku kunnossa. Öljyä katoaa alle puoli litraa vaihtovälin aikana eikä mitkää muutkaa nesteet katoile mihkään. Jotta ei kai tuossa sun kattomassa kannata vielä kilometrejä murehtia :roll:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12770
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jos sitä on asianmukaisesti huollettu niin siinähän on vasta sisäänajo suoritettu :roll: eli ei kannata noin pieniä kilsoja pelästyä !
Niko79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 05.04.2008 22:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Niko79 »

Moi.
Yhdyn edellisten vastauksiin täydellisesti,ei nuo ole meselle viä mitkään kilometrit.
Itselläni oli täs taanoin ennen ku myin 250 d:een pois ni sen mittaris oli vain 890 tkm ja pelasi kuin unelma ja ei kuluttanu nesteitä eikä öljyäkään.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: MB e 250d -96

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaiffari kirjoitti:Moro!

Mitäs asiantuntijat tuumaa tollasesta pirssistä? Ko vekotin on automaatti ja sillä on kurvailtu n. 350000 km. Ko pirssi siis on 124 korilla(facelift).
Lähinnä haluaisin tietää miten nuo vermeet on pelanneet automaattilaatikolla? Onko tuo kilometrimäärä jo sellanen ettei kannata alkaa millekään?
Eijjole. Kuluvia osia tietty joutuu laittamaan, kuten jarruja, hihnoja jne.
Alustassa alkaa olla perushuollon paikka tuohon matkaan, takapään puslat ja etupään herkimmät nivelet kun vaihtaa, ajo muuttuu jo kummasti.

Omalla, 362 000 ajetulla tempaistiin juuri viikonloppuna 760 km tauluun ihan vapaa-ajan ajoa, nyt tällä viikolla tullee työajoa noin 800 km ja viikonloppuna mentäneen mökille, taas 200 km lisää.
Että on niissä vielä ajamista... 8)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kaiffari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 15.08.2009 09:12
Paikkakunta: Oulu

Re: MB e 250d -96

Viesti Kirjoittaja Kaiffari »

Morotaas!

Meinaan vaan että noita automaattikamppeita taitaa olla kuitenkin tuolla korilla aika vähän liikenteessä, että mitäs tuosta laatikkopuolesta ootta mieltä. Ittellä on -89 250 D, ajettu 420000 ja hyvin se pelaa, ei sen puoleen.

[quote="Kaiffari"]Moro!

Mitäs asiantuntijat tuumaa tollasesta pirssistä? Ko vekotin on automaatti ja sillä on kurvailtu n. 350000 km. Ko pirssi siis on 124 korilla(facelift).
Lähinnä haluaisin tietää miten nuo vermeet on pelanneet automaattilaatikolla? Onko tuo kilometrimäärä jo sellanen ettei kannata alkaa millekään?[/quote]
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: MB e 250d -96

Viesti Kirjoittaja tempera »

Kaiffari kirjoitti:Moro!

Mitäs asiantuntijat tuumaa tollasesta pirssistä? Ko vekotin on automaatti ja sillä on kurvailtu n. 350000 km. Ko pirssi siis on 124 korilla(facelift).
Lähinnä haluaisin tietää miten nuo vermeet on pelanneet automaattilaatikolla? Onko tuo kilometrimäärä jo sellanen ettei kannata alkaa millekään?
:P :idea: Mulla oli samanlainen ja ajoin sillä 400 tuhatta km eikä muuta kun meni parit renkaat. Renkaita meni kun Lapissa luukuttelin reilua nopeutta. Niveliä niissä menee jonkinverran ja iskareitakin. Osat ovat edullisia tuohon malliin. Kerran vaihdoin jarrulevyt ja palat sekä ylivuotoputkien tiivisteet. Jakopäällä saat ajella vielä ainakin 200 tuhatta ennenkuin se on ajankohtainen. Siinä mallissa ketju taitaa näkyäkkin öljyn täyttöreiästä. Ei muuta kun kovaa ajoa vaan. Paras reissu oli kun ajoin yhtä syssyä Helsingistä Ouluun jossa tankkasin ja sitten Lapin kierros ja itärajaa takaisin yhteen putkeen. Löpöä kului ihmeen vähän tolla reissulla. Eli Mersu oli kuuma puolitoista vuorokautta yhteen putkeen. Se siitä kestävyydestä. Automatiikkaakin on vielä aika vähän tossa mallissa että Miljoona km on odotettu MB 250 elinikä.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Laatikko kestää kyllä.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18057
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minulla oli E250D automaatti -95 jolla ajettu 630000 km, nykyisellä omistajalla on kertynyt kilometrejä lisää niin että tällä hetkellä mennään noin 750000 lukemissa.
Hyvin on toiminut, perä laakeroitiin eikä muuta isompaa.

Mainitut 350tkm eivät ole mitään tuolle autolle jos sitä on pidetty asianmukaisesti ja huollettu ajallaan.

Kierroksiahan noissa on liian (häiritsevän) paljon matka-ajossa ja ilmastoinnin kompuran kytkeytyminen "nyykäyttää" konetta tuntuvasti.
wiimax.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

dealer kirjoitti:
Kierroksiahan noissa on liian (häiritsevän) paljon matka-ajossa ja ilmastoinnin kompuran kytkeytyminen "nyykäyttää" konetta tuntuvasti.
Miten muuten tuo automaatti kulutuksen puolesta, kun kone pyörii selvästi lujempaa maantielläkin?

lähes OT
Ajoin muuten tänään noin 80 km pätkän 90-luvun loppupuolen Omegaa, kahden litran bensakoneella. Auto oli noin 330 tkm ajettu ja ainakin ulkopuolelta jo sen verran rujo, että ei varmaan parhaalla pidolla ollut. Ruoste kukki komeasti, valoja oli pimeänä ja takapäästä kuului mystistä kolinaa.

Ei se odotetun kehno ollut, kone veti hyvin, auto oli suht hiljainen ja mutkaisella osuudella ihan ok ajettava. Erityishuomiona mainittaokon, että poljinten käyttö oli heti helppoa; tuntuma oli oikein hyvä.

Silti harkitsisin kahdesti, että lähtisin siitä tai vastaavasta enää rahalla ajoautoa tekemään (ei niin, että olisi aiekaan) -- monenlaista 124:aa olen nähnyt ja kokenut, mutta ei niihin tunnu millään saavan samaa loppuun poljetun tuntua kuin mikä tässä jo oli.
Silti tämä Omega oli vielä esim. koriltaan paljon äänettömämpi kuin moni muu auto olisi. :?



lähes OT:n loppu
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kaiffari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: La 15.08.2009 09:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kaiffari »

Eli tuo automaattilaatikko ei ole riski noissa vermeissä.

Aku P meinasi ettei ole juuri törmännyt aivan rouskuihin 124:iin. Ittellä on ollut parit 124:t ja on niillä ollut tosi hyvä ajaa. Mutta on niitä sellasiakin joista tietää heti kun siihen istuu, että ei kiitos. Tällanen löytyy esim http://www.er-wo.fi/vinfo15.asp?vid=CBA463.

Kiitos taas hyvistä kommenteista.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18057
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Muistelen että kulutus oli 6,5-7,0 luokkaa mutta eipä voi enää varmaksi sanoa.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

dealer kirjoitti:Muistelen että kulutus oli 6,5-7,0 luokkaa mutta eipä voi enää varmaksi sanoa.
Reilu tuhat km ainakin minä pääsin tankillisella.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaiffari kirjoitti:Eli tuo automaattilaatikko ei ole riski noissa vermeissä.

Aku P meinasi ettei ole juuri törmännyt aivan rouskuihin 124:iin. Ittellä on ollut parit 124:t ja on niillä ollut tosi hyvä ajaa. Mutta on niitä sellasiakin joista tietää heti kun siihen istuu, että ei kiitos. Tällanen löytyy esim http://www.er-wo.fi/vinfo15.asp?vid=CBA463.

Kiitos taas hyvistä kommenteista.
No, ainakin niistä tietää että tässä sitä olisi vähän laittoa ennen kuin ajoauton saa.

Mutta tosiaan, tuo oma karvalakki-300TD on toiminut kiitettävästi tässä minun käytössä: 1000 km/ viikko työmatka-ajoa ja viikonloppuisin 0-400 km vielä siihen nokkiin. :?

Tuhatta kilsaa ei kyllä pääse tankillisella, ei sitten millään. 900 kohdalla alkaa hirvittää :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

Aku P kirjoitti:
Kaiffari kirjoitti:Eli tuo automaattilaatikko ei ole riski noissa vermeissä.

Aku P meinasi ettei ole juuri törmännyt aivan rouskuihin 124:iin. Ittellä on ollut parit 124:t ja on niillä ollut tosi hyvä ajaa. Mutta on niitä sellasiakin joista tietää heti kun siihen istuu, että ei kiitos. Tällanen löytyy esim http://www.er-wo.fi/vinfo15.asp?vid=CBA463.

Kiitos taas hyvistä kommenteista.
No, ainakin niistä tietää että tässä sitä olisi vähän laittoa ennen kuin ajoauton saa.

Mutta tosiaan, tuo oma karvalakki-300TD on toiminut kiitettävästi tässä minun käytössä: 1000 km/ viikko työmatka-ajoa ja viikonloppuisin 0-400 km vielä siihen nokkiin. :?

Tuhatta kilsaa ei kyllä pääse tankillisella, ei sitten millään. 900 kohdalla alkaa hirvittää :roll:
Pääsin MB 250 Dllä kun ajelin lappiin nopeusrajoituksien puitteissa. Laske 6 lt sadalla ja tankissa on 65 litraa. Tämä nykyinenkään ei kuluta yhtään enempää pitkällä matkalla vaikka on 320. Kuluttaahan Mersu 250 kaupunkiajossa varmaan 9-10 lt sadalla mutta tarkoitin pitkällä matkalla ja yksin ilman lihavaa muijaa ja kakaroita.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Vastaa Viestiin